Климатиците - какво трябва да знаем.
Модератор: Технически модератори
52 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Milcho
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 290
- Регистриран на: 5.09.2005
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: E60 520d, E83 3.0D, E36 316ti
Re: Климатиците - какво трябва да знаем.
ангелски написа:1.Изтеглянето на стария фреон 10-15 мин.И нещо много важно способна ли е станцията да изтегли и маслото на компресора.Както писах по горе компресора си е двигател,и да му смениш маслото….
2.Поставянето под вакум минимум 45мин.
3.Зареждане с нов фреон 10 мин.
4.Слагане на масло и трасьор не повече от 5 мин.
Някои времена, според мен, зависят от конкретната станция.
3. Зареждането с фреон при нас става, ако не се лъжа, за под 1 минута.
Относно т.2 - поставяне под вакуум за 45 мин. - не винаги и не навсякъде го чакат по толкова. Иначе си прав, че повече време е по-добре.
- Milcho
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 290
- Регистриран на: 5.09.2005
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: E60 520d, E83 3.0D, E36 316ti
skakaletca написа:Така е по учебници но на всеки му е ясно че никъде в Бг. не се работи така.
Чак пък никъде

skakaletca написа:И обясни ако обичаш , защо се вакумира , и как след като си вакумирал ще има "5, 6 капчици " във дехидратора?
Вакуумира се за да се провери системата за течове и да се махне влагата.
- ангелски
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
- Пол: Мъж
- Кара: 330xdА
- Детайли за колата: Става все още.
Колегата Viper_one ти отговорил и разбирам накъде клони въпроса ти и ше ти дам един пример и мисля,че ще схванеш.Просни една лятна фанелка с къси ръкави и едно зимно яке да съхнат за половин час.Резолтата е ясен мисля,е така е и дехидратора.Вътре има много филтриращи елементи,от който неможеш да извлечеш всичката влага,а той не убира само влагата.skakaletca Пуснато на: 19 Май 2008, 20:14 Заглавие:
--------------------------------------------------------------------------------
Така е по учебници но на всеки му е ясно че никъде в Бг. не се работи така. И обясни ако обичаш , защо се вакумира , и как след като си вакумирал ще има "5, 6 капчици " във дехидратора?
Viper_one Пуснато на: 20 Май 2008, 0:58 Заглавие: Re: Климатиците - какво трябва да знаем.
--------------------------------------------------------------------------------
ангелски написа:
1.Изтеглянето на стария фреон 10-15 мин.И нещо много важно способна ли е станцията да изтегли и маслото на компресора.Както писах по горе компресора си е двигател,и да му смениш маслото….
2.Поставянето под вакум минимум 45мин.
3.Зареждане с нов фреон 10 мин.
4.Слагане на масло и трасьор не повече от 5 мин.
Някои времена, според мен, зависят от конкретната станция.
3. Зареждането с фреон при нас става, ако не се лъжа, за под 1 минута.
Относно т.2 - поставяне под вакуум за 45 мин. - не винаги и не навсякъде го чакат по толкова. Иначе си прав, че повече време е по-добре.
Прав си,че зависи от станцията,но това бързо зареждане е нож с две устриета,мисля че се сещаш защо.
AcOrP Пуснато на: 19 Май 2008, 22:32 Заглавие:
--------------------------------------------------------------------------------
супер тема аз точно,се чудех на моя климатроник каква му е болката.Значи проблема е,че се получава нещо като звук от духов инструмент,демек от въздухът все едно се завихря по някакъв специфичен начин,колеги ми казват ще е за пълнене ама почва да духа студено почти веднага. Някой да има идей ?
Къде се получава този шум в самата система или като започне да духа вътре в купето?Като пуснеш климатика,намали силата на вентилатора до минимум и после до максимум и наблюдавай за този шум,и ако искаш после сподели с нас резолтата.
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
не винаги се получава ще направя тестовете и ще споделя. А звукът като,че ли се чува вътре от самата система някаде по тръбите. Първо ще сменя филтърът на купето. Страх ме е малко да си поверя колата на някой рандом майстори,дето едно оправят и счупат 2-3 други неща и трябва след тях да си оправям колата...
- skakaletca
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 24.02.2008
- Местоположение: Neu Isenburg
- Пол: Мъж
- Кара: 318d 2002
Re: Климатиците - какво трябва да знаем.
Иначе си прав, че повече време е по-добре.[/quote]
Тук може малко да поспориме , повече време под вакуум е нож с две остриета. Помисли и драсни неко ред. А за пропуски хората са измислили азота , нема да откриваме топлата вода наново.
Тук може малко да поспориме , повече време под вакуум е нож с две остриета. Помисли и драсни неко ред. А за пропуски хората са измислили азота , нема да откриваме топлата вода наново.
- стан
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
- ангелски
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
- Пол: Мъж
- Кара: 330xdА
- Детайли за колата: Става все още.
Иначе си прав, че повече време е по-добре.Тук може малко да поспориме , повече време под вакуум е нож с две остриета. Помисли и драсни неко ред. А за пропуски хората са измислили азота , нема да откриваме топлата вода наново.
С поставянето под вакум се цели обирането на максимално количиство влага в системата и откриването на по големи пропуски.Пример давам,ако един маркуч има много малка дупка,неможе да са хване с вакума.Мисля,че се сещаш защо?А азота го ползвахме за промивка на системета,когато е стояла дълго време отворена,а сега има някакъв газ,който незнам как се казва



Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
направих тестовете и шумът не се влиае от оборотите на перката, а по скоро от оборотите на двигателя. м/у 1000 и 2500 оборота го има въпросният шум а над 2500 изчезва. Мисля си или за магнитния съединител или за масло на компресора. Трябва да го водя на сервиз сам явно няма да успея даго диагностицирам.
- ангелски
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
- Пол: Мъж
- Кара: 330xdА
- Детайли за колата: Става все още.
Здравей AcOrP,мисля,че трябва да я водиш на преглед.Избери си добър майстор и пиши какво е станало.
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
- Spectral
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 107
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d sport
Аз искма да ми обясниш пак ако може как точно да постъпя сега.Имам една спукана тръбичка на климатроника.Тя се намира отпред до двигателя.Май от дехидрататора до купето, не съм много сигурен за наименованията(много съм бос) и се чудя дали да я заварят с аргон или да си купя 2-ра ръка от някой?
Другия ми въпрос е трябва ли да мина през всички процедури щом системата ми е напълно празна ?
Другия ми въпрос е трябва ли да мина през всички процедури щом системата ми е напълно празна ?
- ангелски
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
- Пол: Мъж
- Кара: 330xdА
- Детайли за колата: Става все още.
Spectral Пуснато на: 22 Май 2008, 14:27 Заглавие:
--------------------------------------------------------------------------------
Аз искма да ми обясниш пак ако може как точно да постъпя сега.Имам една спукана тръбичка на климатроника.Тя се намира отпред до двигателя.Май от дехидрататора до купето, не съм много сигурен за наименованията(много съм бос) и се чудя дали да я заварят с аргон или да си купя 2-ра ръка от някой?
Другия ми въпрос е трябва ли да мина през всички процедури щом системата ми е напълно празна ?
За спуканата тръба те съветвам да си вземеш втора ръка,като краен варянт.Заварки не е желателно да има,а за нов предполагам не си навит заради цената.Какво трябва да се направи,ако вземеш втора ръка или го завариш?Трябва хубаво да се промие маркуча преди да се качи.Можеш да го направиш по следния начин.Промива се с течаща вода,като оставиш да преминава през него за около половин час.След това се промива със спирт ще ти трябва около 0,5-1 л.Идеално става с азот,но като няма и така ще стане.
Препоръчвам ти да смениш дехидратора с нов,така ще предпазиш компресора.
И на втория ти въпрос,задължително преминаваш през всички процедури,ако може повечко време на вакум.Нещо много важно,след зареждането ,ако си сменил дехидратора,да ти прибавят 15-20 грама масло за компресора.Ако е само тръбата 10-15 грама.

Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
- Spectral
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 107
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d sport
Имам и още 1 въпрос
Като ходих да зареждам с фреон преди да разбера за спукването ми казаха, че е р12. Сега докато е празна климатичната система може ли да се смени маслото и да се прочисти напълно след което да се зареди с р134 защото р12 не се произвеждал вече и не работят в сервизите с него?

- ангелски
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
- Пол: Мъж
- Кара: 330xdА
- Детайли за колата: Става все още.
Spectral Пуснато на: 24 Май 2008, 19:42 Заглавие:
--------------------------------------------------------------------------------
Имам и още 1 въпрос Като ходих да зареждам с фреон преди да разбера за спукването ми казаха, че е р12. Сега докато е празна климатичната система може ли да се смени маслото и да се прочисти напълно след което да се зареди с р134 защото р12 не се произвеждал вече и не работят в сервизите с него?
Маслото циркулира заедно с фреона.По принцип компресорите са капсоловани и маслото неможе да се източи.За промивка на цялата система мисля че питаш,може да се направи,но от майстор.Попитай ги дали могат и естествено колко ще ти струва.Ако системата не е работила без фреон,само сменяй тръбата,повече на вакум и си готов.За R12 да ли може да се замени с R134 по принцип не,но в каталога,с който работя за определени компресори пише,че става.Четох във форума,че накой е пробвал и нямало проблеми,но немога да си сетя за заглавието на темата.Ако сложиш R134 прябва да се сложи 80% от количеството на R12.Ако искаш ми пиши какъв модел е колата и ще погледна в каталога.
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
52 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани