Големият въпрос: дизел или бензин

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 22.07.2004
Местоположение: Sofia

Aide de

Мнение от mitak » 17 Авг 2004, 10:39

-Na picha s Wartburga ... Pich, karaj si go:)
-Na men mi haresva da mi e evtino. I mi po-haresva da mi e evtino, otkolkoto da mi e benzinovo.
-Za podruzhkata ... Az niamam komputer, komutator, wisokovoltovi silikonovi kabeli, delko, palec, kapachka, razni izmisleni avtomatichni smuka4i i prochie... Dizela si ima pompa i duzi i tva e! Ne se seshtam za niakoj s precakani takiva. Tia na BMW - Bosch specialno karat mnogo poveche ot motora. Izobshto vuprosa s podruzhkata ne stoi taka.
-Moia dizel schupen pali ciala zima ot 1/2 oborot!!!!!!!!!!!
Niama takava benzinova kola.
-Sled kato dizela ne pushi na prazen hod, ne triabva da pushi i pri forsirane!!! Ima dva klapana: Na turboto i na pompata, koito v super dizel me gledaha tupo, kato otidoh za regulirane. Ako chadi znachi ne mu stiga vyzduh ili mu e mnogo naftata! V protiven sluchaj si proverete vyzdushni filtyr i lufta na osta na turboto. Ako i tova ne e - proverete za iznosvane razpredelitelen val.
2 problema imat tia koli osbeno po-starite: maslen glad i kusoto vodno syedinenie pod perkata, koeto ne se vizhda i pyrvo se kysa:)[/list][/list]
Ne si karajte BMWto po majstori!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Мнение от Bavarishe » 17 Авг 2004, 14:37

а дизела не е ли пос куп за подруйка от бензина?аз си смятам 4е дизела е за по стари хора за младите бензин за ру4ка

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Мнение от Bavarishe » 17 Авг 2004, 14:37

а дизела не е ли по скуп за подружка от бензина?аз си смятам 4е дизела е за по стари хора за младите бензин за ру4ка

Ценко изложбения
Аватар
Мнения: 3813
Регистриран на: 26.11.2003
Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
Пол: Мъж
Кара: дългия да си плати входа !!!

Мнение от rtzankov » 17 Авг 2004, 18:02

A младите от къде ще имат пари да сипват бензин бе младши !? :dunno:
Изображение
Изображение
R.I.P Landikar

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 17 Авг 2004, 19:51

Metallium написа:значи искахте мнение на човек който кара дизел...аз карам 525 ТДС
колата е супер, а и мойта е сравнително нова и на малко километри. малко е мудна на ниски обороти,преди да хване турбото но след 2500 оборота направо се изтрелва. Проблема с ниските обороти го реших с чип тунинг на Бош. Не намали разхода както уж казват но не го и увеличи. Специално този двигател е мн здрав но наскоро за сефте се развали нещо след 160 000 км/колата я беше купил баща ми нова и е карана само в БГ/ и това беше електроника на нафтовата помпа - 1300лв честито....та значи сичко е ок ама развали ли ви се нещо свързано с двигателя на дизелова кола бог да ви е на помощ ако е по-нова...
Иначе върви малко повече от новите 520 /150пс/..на магистрала ги яде..дърпал съм с с 3-4 такижа...до 120-130 вървят 1:1 /поради чипа и други неща които съм правил по нея/ но след 150 определно леко се откъсва напред...на дълъг път е несравнима...в града е малко тромава но се компенсира от ниския разход който дава...аз понеже не я жаля и на магистрала под 140 никога не я карам, при едно каране 160-180 харчи около 11-12/100 нафта която се намира безпроблемно по 80/90ст от бусове, на които им артисва...мисля че този разход е немислим за бензинов автомобил 6цилиндъра. - е че не трябва дизела да се цеди като бензин да се кара постоянно в червеното/4000+ оборота/ понеже турбината се претоварва а само тя струва 1/3 от цената на колата...
ако сте фен на високите скорости и си имате пари - бензин
ако се кефите на по-стабилно извънградско каране и не се заяждате по светофарите постоянно....аи е евтинко - дизел
аз давам един глас за печките :wink:
Oпа,чакай малко - нещо не те разбрах за сравнението с 150 к.с. М50 двигатели !!! Аз карам "лоша" кола комби Е34 с такъв мотор.Резервоара в София го пълня до максимум.На 95-ия километър на Пазарджишкия Shell доливам 10,2 литра при положение ,че съм пътувалсъс 170 км/ч средно и на включен климатик.Разликата е внякакви левчета - до 3 макс 4 ?! Пътувам много командировки,карам много бързо и си мисля как ако имам кола като твоята, ще трябва да се бъркам доста по-дълбоко за части :cry: Интересно ми е каква най-висока скорост си постигнал.Моето скромно мнение е бензинов двигател :wave:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1316
Регистриран на: 16.12.2002
Местоположение: София

Мнение от tsvet40 » 17 Авг 2004, 20:11

Като човек, карал предимно бензинки, но за половин година и дизел, и аз съм раздвоен... Изборът е много сложен. Все пак, ако купувам нова кола, гаранция ще е дизел :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 17 Авг 2004, 22:30

2.5 TDS гори повече и върви по малко от 2.0i (М50-52) доказано е ... впрочем мен с 170-180 ми дава 10 извънградско мойта 320ка .. даже няма и 10 .. дизел sux е мойто мнение ,а черния пушек и миризмата на нафтова печка на светофарите са унизителни .. новите дизели са нещо друго ,но TDS e типичен дизел от старото поколение - шумен ,вибриращ ,пушещ ,горящ много ,с трагичен response и еластичност ... карал съм такъв трагедия е ...

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 18 Авг 2004, 8:09

сори за оффтопика ... на омега около 95г. :?: 2,5 тд двигателя е 6-цилиндъра от БМВ ли е ?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 1.06.2004
Местоположение: София

Мнение от Malcho » 18 Авг 2004, 8:51

Същият.
Според мен не може да се отговори еднозначно - и бензиновите и дизеловите коли си имат преимущества и недостатъци. В крайна сметка всеки си преценява сам за себе си и в този смисъл мисля, че личните нападки са излишни. Аз лично карам на газ, но съм карал и дизели. Ако си купувам нов автомобил със сигурност ще се огледам първо в нафтовите, но на старо си е изстрел в мрака.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1316
Регистриран на: 16.12.2002
Местоположение: София

Мнение от tsvet40 » 18 Авг 2004, 9:05

Malcho написа:на старо си е изстрел в мрака.

Ако мислиш, че с бензиновите не е така.. :cry:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 1.06.2004
Местоположение: София

Мнение от Malcho » 18 Авг 2004, 9:18

Абе така е, ама на бензинов по-трудно ще скриеш 200 000 км.
Конкретен пример: братовчед на жена, живеещ в Австрия идва със служебна Вектра дизел на 2 год. - като нова - слънце. Беше на 220 000 хил. км. Такива случки още много, но наистина си трябва КЪСМЕТ.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 7.05.2003
Местоположение: Stara Zagora

Re: Aide de

Мнение от Wartburg » 18 Авг 2004, 13:49

mitak написа:-Na picha s Wartburga ... Pich, karaj si go:)
-Na men mi haresva da mi e evtino. I mi po-haresva da mi e evtino, otkolkoto da mi e benzinovo.
-Za podruzhkata ... Az niamam komputer, komutator, wisokovoltovi silikonovi kabeli, delko, palec, kapachka, razni izmisleni avtomatichni smuka4i i prochie... Dizela si ima pompa i duzi i tva e! Ne se seshtam za niakoj s precakani takiva. Tia na BMW - Bosch specialno karat mnogo poveche ot motora. Izobshto vuprosa s podruzhkata ne stoi taka.
-Moia dizel schupen pali ciala zima ot 1/2 oborot!!!!!!!!!!!
Niama takava benzinova kola.
-Sled kato dizela ne pushi na prazen hod, ne triabva da pushi i pri forsirane!!! Ima dva klapana: Na turboto i na pompata, koito v super dizel me gledaha tupo, kato otidoh za regulirane. Ako chadi znachi ne mu stiga vyzduh ili mu e mnogo naftata! V protiven sluchaj si proverete vyzdushni filtyr i lufta na osta na turboto. Ako i tova ne e - proverete za iznosvane razpredelitelen val.
2 problema imat tia koli osbeno po-starite: maslen glad i kusoto vodno syedinenie pod perkata, koeto ne se vizhda i pyrvo se kysa:)[/list][/list]



Според мен двигателя на ТДС-ката си е супер във всяко едно отношение само дето мачка цилиндрови глави :? :cry:

Казват че тоя проблем бил типичен само за 524ТД ама явно и за ТДС-ките е останал.

Иначе баварката на извънградско е супер да ти е кеф да я караш щом дори при 1500 об/мин можеш да предприемеш изпреварване!

Разхода от 6-10л (досега повече не е качвало нито на извънградско нито на градско) също е доста добър при положение че нафта се намира и за по 80ст.
Но и аз съм на мнение че двигателя е капризен към нафтата.Понякога му сипвам добавка - я на Кастрол я на Лики моли и има ефект.

Имам един въпрос - много хора ми казват да сипвам масло в нафтата (аз това и правя от 30 000км) та да се мажела помпата щото нафтата била суха.Сипвам или М10Д или Приста 2Т микс,засега отрицателен ефект няма(само пушека може би).Та въпроса ми е има ли смисъл да продължавам с маслото в нафтата и може ли да увреди нещо по някакъв начин?Благодаря!
BMW RuLzZz !!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 7.05.2003
Местоположение: Stara Zagora

Re: Aide de

Мнение от Wartburg » 18 Авг 2004, 13:51

mitak написа:-Na picha s Wartburga ... Pich, karaj si go:)
-Na men mi haresva da mi e evtino. I mi po-haresva da mi e evtino, otkolkoto da mi e benzinovo.
-Za podruzhkata ... Az niamam komputer, komutator, wisokovoltovi silikonovi kabeli, delko, palec, kapachka, razni izmisleni avtomatichni smuka4i i prochie... Dizela si ima pompa i duzi i tva e! Ne se seshtam za niakoj s precakani takiva. Tia na BMW - Bosch specialno karat mnogo poveche ot motora. Izobshto vuprosa s podruzhkata ne stoi taka.
-Moia dizel schupen pali ciala zima ot 1/2 oborot!!!!!!!!!!!
Niama takava benzinova kola.
-Sled kato dizela ne pushi na prazen hod, ne triabva da pushi i pri forsirane!!! Ima dva klapana: Na turboto i na pompata, koito v super dizel me gledaha tupo, kato otidoh za regulirane. Ako chadi znachi ne mu stiga vyzduh ili mu e mnogo naftata! V protiven sluchaj si proverete vyzdushni filtyr i lufta na osta na turboto. Ako i tova ne e - proverete za iznosvane razpredelitelen val.
2 problema imat tia koli osbeno po-starite: maslen glad i kusoto vodno syedinenie pod perkata, koeto ne se vizhda i pyrvo se kysa:)[/list][/list]



Според мен двигателя на ТДС-ката си е супер във всяко едно отношение само дето мачка цилиндрови глави :? :cry:

Казват че тоя проблем бил типичен само за 524ТД ама явно и за ТДС-ките е останал.

Иначе баварката на извънградско е супер да ти е кеф да я караш щом дори при 1500 об/мин можеш да предприемеш изпреварване!

Разхода от 6-10л (досега повече не е качвало нито на извънградско нито на градско) също е доста добър при положение че нафта се намира и за по 80ст.
Но и аз съм на мнение че двигателя е капризен към нафтата.Понякога му сипвам добавка - я на Кастрол я на Лики моли и има ефект.

Имам един въпрос - много хора ми казват да сипвам масло в нафтата (аз това и правя от 30 000км) та да се мажела помпата щото нафтата била суха.Сипвам или М10Д или Приста 2Т микс,засега отрицателен ефект няма(само пушека може би).Та въпроса ми е има ли смисъл да продължавам с маслото в нафтата и може ли да увреди нещо по някакъв начин?Благодаря!
BMW RuLzZz !!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 578
Регистриран на: 10.03.2003
Местоположение: София-"montreal"

Мнение от KGB » 18 Авг 2004, 21:42

По 50грама на 50-60литра ХУБАВО двутактово масло слагай....не приста и тем подобни.

Това се прави не защото нафтата е "суха" а защото е с голямо съдаржание на сяра. Сега има и хора които вярват, че ЕвроДизел означава ЕвроСтандарт...но...блаженни се веруищите :wink:

От сярата ти ръждяства нафтавата помпа....

а и карай с добавки от сорта на Редех.... :wink:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 7.05.2003
Местоположение: Stara Zagora

Мнение от Wartburg » 18 Авг 2004, 22:55

KGB написа:По 50грама на 50-60литра ХУБАВО двутактово масло слагай....не приста и тем подобни.

Това се прави не защото нафтата е "суха" а защото е с голямо съдаржание на сяра. Сега има и хора които вярват, че ЕвроДизел означава ЕвроСтандарт...но...блаженни се веруищите :wink:

От сярата ти ръждяства нафтавата помпа....

а и карай с добавки от сорта на Редех.... :wink:


Благодаря за съветите колега досега сипвах по 5гр/л но отсега ще спазвам твоята пропорция.Мисля да минавам на Шел Адванс 2Т или ОМВ Х-Байк :wink:

Иначе тоя Евродизел е най скапаната нафта.Между другото засега имам най добри впечатления по отношение на нафтата от Лукойл и от Еко.

А между другото тия Редекс имат ли добавки за бензинови двигатели за повишаване на октановото число?
BMW RuLzZz !!!

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook