разликата между оторизирания сервиз и кварталните майстори ?
Модератор: Общи модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
разликата между оторизирания сервиз и кварталните майстори ?
каква е разликата в качеството на извършваните услуги между оторизираните сервизи на БМВ и всички други сервизи?
с какво толкова се различават монтьорите.. все пак всички са българи (за България де) всички са с по 2 ръце и с един мозък и т.н... имам предвид само за способнотите майстори а не пишман майсторите...
та освен че е по-скъпо, дават по-сериозна гаранция и не "побългаряват" колите има ли някаква разлика между нивото на услугите ?
минават ли някакви специализирани курсове или нещо от сорта ?
с какво толкова се различават монтьорите.. все пак всички са българи (за България де) всички са с по 2 ръце и с един мозък и т.н... имам предвид само за способнотите майстори а не пишман майсторите...
та освен че е по-скъпо, дават по-сериозна гаранция и не "побългаряват" колите има ли някаква разлика между нивото на услугите ?
минават ли някакви специализирани курсове или нещо от сорта ?
- LuBo1
- води статистиката
-
- Мнения: 2037
- Регистриран на: 18.01.2003
- Местоположение: една крачка пред смъртта
- Пол: Мъж
- Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
- Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d
Разликите са доста. Първо повечето от монтьорите са минали през курсове на обучение в Германия. Има човек отговарящ за обучението, който получава информация за новостите от БМВ и я предава на монтьорите. Когато излезне нов модел поне един човек отива на обучение за този модел. През оторизирания сервиз минават поне по 20-30 автомобила на ден (трупа се много опит). Има много специализирани инструменти,с които неща за които иначе трябват няколко часа се правят за минути (освен това има ремонти, които ако си без специализиран инструмент можеш дори да потрошиш нещо). Разполага с цялата фирмена информация за ремонтите на автомобилите. Винаги, когато има по-сериозен проблем може да се свърже с Германия и да се поиска съвет.
Има и минуси - електронни компоненти, които на други места се опитват да ремонтират тук се сменят директно, кварталните майстори понякога влагат повече старание, защото за тях всеки клиент е важен, а и се опитват ремонта да му излезне по-евтино и т.н.
Има и минуси - електронни компоненти, които на други места се опитват да ремонтират тук се сменят директно, кварталните майстори понякога влагат повече старание, защото за тях всеки клиент е важен, а и се опитват ремонта да му излезне по-евтино и т.н.
Разликите са доста. Първо повечето от монтьорите са минали през курсове на обучение в Германия. Има човек отговарящ за обучението, който получава информация за новостите от БМВ и я предава на монтьорите. Когато излезне нов модел поне един човек отива на обучение за този модел. През оторизирания сервиз минават поне по 20-30 автомобила на ден (трупа се много опит). Има много специализирани инструменти,с които неща за които иначе трябват няколко часа се правят за минути (освен това има ремонти, които ако си без специализиран инструмент можеш дори да потрошиш нещо). Разполага с цялата фирмена информация за ремонтите на автомобилите. Винаги, когато има по-сериозен проблем може да се свърже с Германия и да се поиска съвет.
Има и минуси - електронни компоненти, които на други места се опитват да ремонтират тук се сменят директно, кварталните майстори понякога влагат повече старание, защото за тях всеки клиент е важен, а и се опитват ремонта да му излезне по-евтино и т.н.
Има и минуси - електронни компоненти, които на други места се опитват да ремонтират тук се сменят директно, кварталните майстори понякога влагат повече старание, защото за тях всеки клиент е важен, а и се опитват ремонта да му излезне по-евтино и т.н.
практическите разлики са малко. ти си прави изводите за себе си дали си струва да по-високата цена във ауторизирания гараж:
1. частите които ти слагат са "оригинални" - виж обаче темата за оригиналните части.
2. сервиза ще бъде извършен като процедури както производителя е решил че е правилно. дали е най-добре за колата? вероятно. но не е задължително.
3. гаранция за труд и части. също и анулирането на гаранцията при нов автомобил ако обслужването не е правено във ауторизиран гараж.
4. воденето на колата на ауторизиран сервиз прилага към документите на колата само фирмени фактури. като тръгнеш да продаваш возилото това ще ти помогне- "ето на, виждате ли колата е обслъжвана само във ауторизиран сервиз"...
това е. другите преимущества/ недостатъци са производни на тия 4 неща написани отгоре.
1. частите които ти слагат са "оригинални" - виж обаче темата за оригиналните части.
2. сервиза ще бъде извършен като процедури както производителя е решил че е правилно. дали е най-добре за колата? вероятно. но не е задължително.
3. гаранция за труд и части. също и анулирането на гаранцията при нов автомобил ако обслужването не е правено във ауторизиран гараж.
4. воденето на колата на ауторизиран сервиз прилага към документите на колата само фирмени фактури. като тръгнеш да продаваш возилото това ще ти помогне- "ето на, виждате ли колата е обслъжвана само във ауторизиран сервиз"...
това е. другите преимущества/ недостатъци са производни на тия 4 неща написани отгоре.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- 5етко 5етицата
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 213
- Регистриран на: 9.07.2004
Fast food
Оторизиран сервиз=Fast food (McDonalds, KFC...): в повечето случай по-високата цена идва от такси за лицензи, софтуер, абонаментно обслужване, безопасност (напр. нови гащеризони за персонала, обувки с метални бомбета, да не му падне на някой я двигател, я колело на крака
), прах за пране Ариел (да, знам, че е възможмо най-скъпия; в Мото Пфое им го дават като киселото мляко, за да са спретнати)
Пишман-майстор=дюнер на пазара: вкусни са, да, но питате ли се къде им е тоалетната
ТВОЯТ МАЙСТОР=гурме храна в изискан шармантен ресторант: получаваш цялото внимание, менюто е перфектно,
поздравът е "Здравейте! Как сте ДНЕС
Не, дежурното "Добърден"
Ако намериш
баш-майстор, който се се старае, той е просто едно от твоите ЛЮБИМИ МЕСТА 

Пишман-майстор=дюнер на пазара: вкусни са, да, но питате ли се къде им е тоалетната



ТВОЯТ МАЙСТОР=гурме храна в изискан шармантен ресторант: получаваш цялото внимание, менюто е перфектно,






Мерцедес е БМВ-то на пенсионера! http://www.blitz.bg/news/article/183677
BMW: "It's the impeccable choice for all who not only understand but care about what makes a good car great."
BMW: "It's the impeccable choice for all who not only understand but care about what makes a good car great."
- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
По този въпрос и аз ще се изкажа:
1. Най-добрият майстор е водача (е, ако не е съвсем вдлъбнат
)
2. Най-хубавите части са малко по-скъпи от най-евтините (чарковете
от Дару се трошат точно толкова, колкото и тези от Симеон, ама
цената им е Х 3)
3. Най-точните процедури по ремонта са описани в HAYNES и никой
няма да ги изпълни по-точно от самият ти!
Това е от мене
ХАУ
1. Най-добрият майстор е водача (е, ако не е съвсем вдлъбнат

2. Най-хубавите части са малко по-скъпи от най-евтините (чарковете
от Дару се трошат точно толкова, колкото и тези от Симеон, ама
цената им е Х 3)
3. Най-точните процедури по ремонта са описани в HAYNES и никой
няма да ги изпълни по-точно от самият ти!
Това е от мене

ХАУ

- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Аз съм с Вайпър
Единствената причина да ходиш на оторизиран сервиз според мене е да ти зачитат гаранцията, или пък ако сервиза е безплатен като част от сделката при купуване на нова кола.

Единствената причина да ходиш на оторизиран сервиз според мене е да ти зачитат гаранцията, или пък ако сервиза е безплатен като част от сделката при купуване на нова кола.
- 5етко 5етицата
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 213
- Регистриран на: 9.07.2004
колкото и тези от Симеон...
колкото и тези от Симеон
Имаш предвид Манимпекс.
Значи писах, че Манимпекс ми дадоха цена за предни не-вентилирани дискове и накладки Ате 174 лв. общо. Без да се пазаря, без промоция.
Този паразит срещу тях се опита да ме преметне с 180 лв. само за дисковете без накладки.
А и той все си намира балъци и вероятно ги взима с още по-голяма отстъпка, все пак оборот им прави.
Да си купиш от друг от Симеон ми звучи като да си пред банка, до нея чейндйж бюро и ти да смениш валута от някой мургав "колега"...

Мерцедес е БМВ-то на пенсионера! http://www.blitz.bg/news/article/183677
BMW: "It's the impeccable choice for all who not only understand but care about what makes a good car great."
BMW: "It's the impeccable choice for all who not only understand but care about what makes a good car great."
По моему, освен гореизброените прилики и разлики има нещо доста съществено. В случаен сервиз например цените са фиксирани
5 лв. смяна на масло или безплатно, 10 лв. до 25 лв. смяна на накладки, според трудноста на изпълнение, от 5 до 25 лв. смяна на ремък, от х до у смяна на сегменти, съединител и прочие.
В специализираните сервизи нещата стоят по съвсем друг начин, с натрупване. Труд; части (в цени); коефициент за отнето време, коефициент на трудоемкост, коефициент на заетост на майстора, на престой на автомобила... и цифрите набъбват.
Не съм склонна да вярвам, че в 100% от случаите ходенето в специализиран сервиз носи 100% удовлетвореност. В доста случаи и при един специфичен ремонт в тези сервизи вдигат ръце... Скъпо е, което обуславя посещения главно на по-нови автомобили.
В едно съм съгласна, информацията за новите двигатели, окачване и поддръжка е по-добра и навременна, но не дава 100% гаранция за бърз и надежден ремонт.
5 лв. смяна на масло или безплатно, 10 лв. до 25 лв. смяна на накладки, според трудноста на изпълнение, от 5 до 25 лв. смяна на ремък, от х до у смяна на сегменти, съединител и прочие.
В специализираните сервизи нещата стоят по съвсем друг начин, с натрупване. Труд; части (в цени); коефициент за отнето време, коефициент на трудоемкост, коефициент на заетост на майстора, на престой на автомобила... и цифрите набъбват.
Не съм склонна да вярвам, че в 100% от случаите ходенето в специализиран сервиз носи 100% удовлетвореност. В доста случаи и при един специфичен ремонт в тези сервизи вдигат ръце... Скъпо е, което обуславя посещения главно на по-нови автомобили.
В едно съм съгласна, информацията за новите двигатели, окачване и поддръжка е по-добра и навременна, но не дава 100% гаранция за бърз и надежден ремонт.
Да караш Peugeot е страст!
Абе всичко е до майсторлък, някои хора си го могат и това е! други колкото и да се учат нестават! в плевенския специялизиран БМВ сервиз искаха на баща ми 4000 лева за ремонт защото колата загряваше след ремонта пак си загряваше после искаха още 1000 уш крайно да е оправат и след тези хиляда пак загряваше... баща ми все още ги съди!
Но имаме един майстор който е от едно село до плевен за 300 лв е оправи и върви супер !
Аз избирам сервиза според името на майстора а не според името на сервиза !
Но имаме един майстор който е от едно село до плевен за 300 лв е оправи и върви супер !
Аз избирам сервиза според името на майстора а не според името на сервиза !
Re: Fast food
Прекрасно казано!

5етко 5етицата написа:Оторизиран сервиз=Fast food (McDonalds, KFC...): в повечето случай по-високата цена идва от такси за лицензи, софтуер, абонаментно обслужване, безопасност (напр. нови гащеризони за персонала, обувки с метални бомбета, да не му падне на някой я двигател, я колело на крака), прах за пране Ариел (да, знам, че е възможмо най-скъпия; в Мото Пфое им го дават като киселото мляко, за да са спретнати)
Пишман-майстор=дюнер на пазара: вкусни са, да, но питате ли се къде им е тоалетната![]()
![]()
![]()
ТВОЯТ МАЙСТОР=гурме храна в изискан шармантен ресторант: получаваш цялото внимание, менюто е перфектно,поздравът е "Здравейте! Как сте ДНЕС
![]()
Не, дежурното "Добърден"
Ако намериш
баш-майстор, който се се старае, той е просто едно от твоите ЛЮБИМИ МЕСТА
Относно оторизираните сервизи,бях в един от тях в Пловдив(няма да му споменавам името ,въпреки че заслужава) за дребен проблем в предното окачване.Написаха ми списък от поне пет детайла за смяна на стойност над 400 лв.,от които впоследствие се оказа,че само един от тях е за смяна.Но аз вече ги бях купил. В другият сервиз кадето отидох да ги сменят защото са ми познати там с учудване ме попитаха защо искам да сменям здрави оригинални части.Добре ,че ги взех от магазин в който съм редовен клиент и ги върнах.
Мое мнение,че тези там или не разбират нищо или искат да набутат клиента.Така,че вече вярвам само на себе си и както и преди ще си ремонтирам сам колата.
Мое мнение,че тези там или не разбират нищо или искат да набутат клиента.Така,че вече вярвам само на себе си и както и преди ще си ремонтирам сам колата.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани