Ремонт и поправка на турбокомпресор
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- plam40
- Потребител
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: 27.03.2008
- Местоположение: София
- Кара: Е39 525 ТДС
Ремонт и поправка на турбокомпресор
Днес съм ви подготвил доста обширен материал свързан с ремота на турбината (в случая е на двигател М51, а машинта е е39 525тдс) !
Причината да достигна до този ремот беше следната :
При силно натоварване на двигателя ( от 2500 оборота и повече ) в картера се получава високо налягане за което отдушника за картерните газове се оказва не достатъчен да освободи на време и от там се повишава нивото на маслото в тръбата на щеката и достига до малкия отвор в горния и край от където изпръсква и оплесква цялата лява част на двигателя и приборите около него !
След щателно разследване на проблема и причините на принципа на пробвай и отхвърляй се оказа че при байпасване на турбото проблема изчезва . Или с други думи ако смукателния тракт бъде оставен да си засмуква сам въздух всичко си е нормално !
Изводи : При нагнетяване на въздуха влизащ от въздушния филтър турбината създава налягане което започва от охлюва на турбината и завършва в цилиндрите на двигателя. Тъй като турбината е от типа в който се използват втулки (има и с лагери) има износване. Освен износване на втулките в турбината има и две много важни пръстенчета (сегменти) които служат за разделяне на часта на турбината която се смазва от другите две части в които се намират перките. При износени втулки се получава луфт на оста който директно се отразява на износването на двете пръстенчета а от там и на способноста им да уплътняват отворите за които са предназначени ! При не добро уплътнение налягането от студената част на турбината пробива през пръстена и се рапространява в часта която се смазва ! Смазването на тази част става чрез директно впомпване на масло от двигателя. След преминаването му през турбината маслото се отцежда през свободен отвод директно в картера . При тези обстоятелства сами се досещате къде ще достигне налягането навлязло през пръстенчето - именно в картера !!!!
Токущо извадени вътрешности :
Време за почистване :
Вече измити :
Сега следва поставяне на новите втулки и новите пръстенчета и уплътнения ( комплекта се продава в ибеи потърсете TD04 rebuild kit )
*** Съвет : От комплекта са ви необходими само втулките и пръстените , останалите елементи имат разлика в размерите !!!
Ето как изглежда пълния комплект :
Вече сглобен готов за монтаж :
Част от екипа :

Причината да достигна до този ремот беше следната :
При силно натоварване на двигателя ( от 2500 оборота и повече ) в картера се получава високо налягане за което отдушника за картерните газове се оказва не достатъчен да освободи на време и от там се повишава нивото на маслото в тръбата на щеката и достига до малкия отвор в горния и край от където изпръсква и оплесква цялата лява част на двигателя и приборите около него !
След щателно разследване на проблема и причините на принципа на пробвай и отхвърляй се оказа че при байпасване на турбото проблема изчезва . Или с други думи ако смукателния тракт бъде оставен да си засмуква сам въздух всичко си е нормално !
Изводи : При нагнетяване на въздуха влизащ от въздушния филтър турбината създава налягане което започва от охлюва на турбината и завършва в цилиндрите на двигателя. Тъй като турбината е от типа в който се използват втулки (има и с лагери) има износване. Освен износване на втулките в турбината има и две много важни пръстенчета (сегменти) които служат за разделяне на часта на турбината която се смазва от другите две части в които се намират перките. При износени втулки се получава луфт на оста който директно се отразява на износването на двете пръстенчета а от там и на способноста им да уплътняват отворите за които са предназначени ! При не добро уплътнение налягането от студената част на турбината пробива през пръстена и се рапространява в часта която се смазва ! Смазването на тази част става чрез директно впомпване на масло от двигателя. След преминаването му през турбината маслото се отцежда през свободен отвод директно в картера . При тези обстоятелства сами се досещате къде ще достигне налягането навлязло през пръстенчето - именно в картера !!!!
Токущо извадени вътрешности :
Време за почистване :
Вече измити :
Сега следва поставяне на новите втулки и новите пръстенчета и уплътнения ( комплекта се продава в ибеи потърсете TD04 rebuild kit )
*** Съвет : От комплекта са ви необходими само втулките и пръстените , останалите елементи имат разлика в размерите !!!
Ето как изглежда пълния комплект :
Вече сглобен готов за монтаж :
Част от екипа :
1. Съзнанието е като парашута - работи само ако е отворено
2. Моята кола върви с ВОДА, а твоята ?
3. Имената на великите : Даниел Дингел, Стенли Майер
2. Моята кола върви с ВОДА, а твоята ?
3. Имената на великите : Даниел Дингел, Стенли Майер
- Tipche
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 208
- Регистриран на: 16.11.2006
- Местоположение: Някъде
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525 ТДС
А можеш ли да ми кажеш как може да се счупи оста на две.Възможно ли е растоварващия клапан да не е отворил.
- plam40
- Потребител
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: 27.03.2008
- Местоположение: София
- Кара: Е39 525 ТДС
Turbo

1. Съзнанието е като парашута - работи само ако е отворено
2. Моята кола върви с ВОДА, а твоята ?
3. Имената на великите : Даниел Дингел, Стенли Майер
2. Моята кола върви с ВОДА, а твоята ?
3. Имената на великите : Даниел Дингел, Стенли Майер
Колко масло може да харчи от турбото 525тдс
Колеги , имам Е39 525тдс . разхода на масло 10 W 40 TOTAL е 1л на 4000 км. Възможно ли е този разход да е от турбото ? Смукателните тръби са с много леко омазняване - не ти цапа пръста . Турбината мисля , че е Мицубиши . Двигателя е на около 300 000км.Колата е автоматик.
- sambeto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: Варна/Враца/Селановци
- Пол: Мъж
- Кара: Е65 745d
- Мечтае да кара: Мотор с Кош!
- Детайли за колата: Огин!
Честно казано не мисля че този разход на масло е голям,че да се притесняваш за турбото.
Все пак е и дизелче,та според мене нямаш проблем.
Ако бъркам,някой да ме поправи
Все пак е и дизелче,та според мене нямаш проблем.
Ако бъркам,някой да ме поправи

- map13
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 9.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525d вагон
ми за сравнение аз за 8000....когато позабравя и на 10000хил. не ми се е налагало да доливам ... харчи но съвсем малко масло.. маслото е 5х40 MOTUL а колата 525Д !!
- asasin18
- ентусиаст
-
- Мнения: 1062
- Регистриран на: 28.06.2007
- Местоположение: София (големото село)
- Пол: Мъж
- Кара: е70 sd
sambeto написа:Честно казано не мисля че този разход на масло е голям,че да се притесняваш за турбото.
Все пак е и дизелче,та според мене нямаш проблем.
Ако бъркам,някой да ме поправи
мойта харчи 1 до 1.5 на 10000км
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани