реглаж на предница

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: "СПА столица на Балканите"
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320D TOURING
Мечтае да кара: X6 M-POWER

Мнение от Lyubo » 02 Май 2008, 18:20

Значи караш със скорост 50-80км. и случайно падаш в дълбока дупка и стенда отива по дяволите.Волана ти е прав примерно но я закачваш на стенд и има отклонение.
Това ми е професията.И го знам от опит.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 342
Регистриран на: 29.05.2006
Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
Пол: Мъж
Кара: 330xdА
Детайли за колата: Става все още.

Мнение от ангелски » 02 Май 2008, 22:27

alexsch от такива профилактични прегледи само гловоболия ще си докараш.Ако не износва гуми и не дърпа на една страна и волана си е нормален НЕ пипай центровката.Имах едно 316 и така реших да го кача на стенда/нали ми е в ръцете/ е напрових го както излиза от завода и какво започна да износва гуми.Бях принуден да си върна старите параметри и всичко се оправи.Та съвета ми е непипай,ако няма нужда. :D
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 26.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е61 525i 2004

Мнение от King^of^Darknes » 03 Май 2008, 3:22

baga написа:Добре, съгласих се, че теоритично може да стане, но:
1. Ако си направил сходимост при здрави шарнири, които в последствие се разбиват и биват заменени с нови, сходимостта не се променя.
2. Имаш ли представа колко трябва да са разбити шарнирите, за да окажат влияние на страничния наклон, а оттам и на сходимостта? Трябва да си луд да си караш колата така!


значи шарнират се прецака по моя вина на едно кръгово реших да завартя кола само че нещо не го направих както трябва понеже сам нов в тия истори да прая дрифтове и подобни тапотии стана така че вместо задницата ми да се изнесе на страни и да дрифти предницата тръгна на страни а беше мокро и канафката сабсем близо не бях с много висока скорост за това скочих на спирачките и овладях колата до докато спираше предните гуми бяха в завои предполагам от абс-са се получи някаво тресене на кола важното е че не излязох от пътя.
и на другия ден когато отивам за работа забелязах че при няква скорост на 100 километра се получава някаква страна вибрация. но оправлението на колата си оставаше почти без промяна след работа излязох да покарам за да видя кога се получават вибрациите и в края на краищата вибрацията се получаваше с скорост над 100 при десен завои обадих се на един приятел и тои ми каза че е шарнир и не е болка за умиране трябва да го сменя и да направя реглаж при което в края на седмицата отидох в един сервиз в които бях ходил за смяна на масло и един приятел си прави деферинциала там имах добро мнение за механиците там та човекат пробва колата и потварди че е шарнир и докато я пробваше я настъпи до 180 на другия ден отидох да си прибера колата и както по горе сам написал че говорих с шефа на сервиза и тои каза че остава нещо за довършване и ако не бързам да изчакам доиде механикат и се качихме да пробваме колата пак тои караше но този пат с малката разлика че повече от 70 не вдигна след което ми каза че колата е на 6 и аз се качих и трагнах и сащо както в един от предните коментари сам написал волана ми се стори някак си лек а бе все едно това не е моята кола а механикат ми показа шарнират когато си взимах колата и да си кажа честно за нищо не ставаше беше адски разбит чака че е напално възможно е е имало нужда от реглаж. още повече като разказах всичко на един приятел механик и тои ми описа поведението на автомобила точно както беше и ми каза че се е получило така защото не е направен реглаж кои е прав и кои крив няма значение вече просто ми беше интересно вашето мнение баа аз написах еба ти романа сигорно е адски не свързано за което много се извинявам :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: София
Кара: e90 320d 163hp 2006

Мнение от baga » 05 Май 2008, 17:22

Lyubo написа:Значи караш със скорост 50-80км. и случайно падаш в дълбока дупка и стенда отива по дяволите.Волана ти е прав примерно но я закачваш на стенд и има отклонение.
Това ми е професията.И го знам от опит.

Щом това ти е професията, трябва да знаеш, че за да "отиде стенда" трябва или да изкривиш нещо, или да го разбиеш.
А сега да ти кажа нещо от моя опит.
Правят ми реглаж, гледам на стенда сходимост 0.00. Качвам се - дърпа на една страна.
Качват я втори път, сходимост -0.14 "Специалиста" вика, нещо е разбито по предницата.
Дигат колата, идва шефа на сервиза, заедно гледаме колата, здрава та здрава.
Закачаме отново, правим сходимост и най накрая спира да дъпра./от третия път/
Та се опитвам да ти кажа, че ако свалиш колата от стенда и пак я закачиш, задължително ще имаш разлики и ако колата си е О.К. по-добре да не се пипа. Първо, за да не се пълнят гушите на такива "спциалисти", второ за да не ти прецакат "специалистите" сходимостта или целия реглаж.
На пича ще му кажа следното:
Щом си взел канавките, първо гледаш дали нещо е разбито, после пълен реглаж.
А на Lyubo ще му кажа да си подържа колите както иска, но да не заблуждава хората, че за смяна на шарнир трябва да се прави реглаж.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 392
Регистриран на: 14.12.2006
Местоположение: Благоевград

Мнение от g-powerr » 05 Май 2008, 19:14

а след смяна на амортесьори нужен ли е реглаж? :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 342
Регистриран на: 29.05.2006
Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
Пол: Мъж
Кара: 330xdА
Детайли за колата: Става все още.

Мнение от ангелски » 05 Май 2008, 20:35

g-powerr при смяна на амортисьори предни е задължително да мине на стенд колата.baga какво стана с твайта кола успя ли да я управиш?
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: "СПА столица на Балканите"
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320D TOURING
Мечтае да кара: X6 M-POWER

Мнение от Lyubo » 05 Май 2008, 20:58

Приятелю "baga" ништо не знаеш.Не е за парите на някой а да си по спокоен.Значи на Е46 320Д общата сходимост е 2.0мм.това значи збора на двете колела или частично 1.0мм. и на БМВ-то стенда се прави със тежести в колата-отпред по средата и отзад.А не 0.0 както викаш ти.За това като ти си фул с пачка за гуми не всички с които споделяме мнения са като теб.По хубаво 25.00лв.за Стенд от колко над 300лв.за гуми.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: София
Кара: e90 320d 163hp 2006

Мнение от baga » 05 Май 2008, 22:20

Lyubo написа:Приятелю "baga" ништо не знаеш.Не е за парите на някой а да си по спокоен.Значи на Е46 320Д общата сходимост е 2.0мм.това значи збора на двете колела или частично 1.0мм. и на БМВ-то стенда се прави със тежести в колата-отпред по средата и отзад.А не 0.0 както викаш ти.За това като ти си фул с пачка за гуми не всички с които споделяме мнения са като теб.По хубаво 25.00лв.за Стенд от колко над 300лв.за гуми.

Абе колега, незнам какво знаеш ти, но аз знам, че ништо се пише с щ, а збор със с . :mhihi: Другото което знам е, че геометрията на колата се измерва в градуси и минути, а не в милиметри. :winky: И сега да те питам, ти къде видя да пиша, че става въпрос за е46. Колегата King^of^Darknes кара е36, а там шарнирите не са с капсуловани на носача. За примера за сходимост ще ти кажа, че въобще не става въпрос за бмв. Та се опитвам да кажа, че ако колата е проверена, не изосва гуми и в последствие се разбива шарнир - сменяш шарнира, караш и пееш. Единственото нещо за което си прав , е това, че е по-добре пари за реглаж, отколкото за нови гуми!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: "СПА столица на Балканите"
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320D TOURING
Мечтае да кара: X6 M-POWER

Мнение от Lyubo » 05 Май 2008, 23:37

baga написа:
Lyubo написа:Приятелю "baga" ништо не знаеш.Не е за парите на някой а да си по спокоен.Значи на Е46 320Д общата сходимост е 2.0мм.това значи збора на двете колела или частично 1.0мм. и на БМВ-то стенда се прави със тежести в колата-отпред по средата и отзад.А не 0.0 както викаш ти.За това като ти си фул с пачка за гуми не всички с които споделяме мнения са като теб.По хубаво 25.00лв.за Стенд от колко над 300лв.за гуми.

Абе колега, незнам какво знаеш ти, но аз знам, че ништо се пише с щ, а збор със с . :mhihi: Другото което знам е, че геометрията на колата се измерва в градуси и минути, а не в милиметри. :winky: И сега да те питам, ти къде видя да пиша, че става въпрос за е46. Колегата King^of^Darknes кара е36, а там шарнирите не са с капсуловани на носача. За примера за сходимост ще ти кажа, че въобще не става въпрос за бмв. Та се опитвам да кажа, че ако колата е проверена, не изосва гуми и в последствие се разбива шарнир - сменяш шарнира, караш и пееш. Единственото нещо за което си прав , е това, че е по-добре пари за реглаж, отколкото за нови гуми!
Приятел иди до някой сервиз да ти обяснат за какво става на вапрос като не ми вярваш.Геометрията се измерва в градуси минути и в милиметри.Случва се по някой път и правописни грешки но като гледам и ти не оставаш по назад с тях.И все пак това е ФОРУМ за мнения а не кой е прав и кой е крив.НА КОЛЕГИТЕ ИЗВИНЯВАЙТЕ ЗА НАШИЯ СПОР.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: София
Кара: e90 320d 163hp 2006

Мнение от baga » 06 Май 2008, 16:40

Lyubo, отново си прав, че никой не е длъжен да се занимава с нашия спор! Аз също се извинявам на хората, на които дотегнахме! Форума на БМВ е чудесен и много полезен. Надявам да си остане такъв и за напред.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 10.10.2006

Мнение от ivodivo » 06 Май 2008, 18:09

baga написа:Lyubo, отново си прав, че никой не е длъжен да се занимава с нашия спор! Аз също се извинявам на хората, на които дотегнахме! Форума на БМВ е чудесен и много полезен. Надявам да си остане такъв и за напред.


Продължавайте, даже стана интересно! В спора се ражда истината. А за да разбираш от тези неща трябва доста да си се занимавал.
Това което аз си спомням за геометрията на предницата е че съществува страничен наклон на гумата / или \ или | погледнато отпред или отзад ако си клекнал на нивото на пода а другата характеристика е като погледнеш отгоре над предната ос( в случая от позицията на водача) дали предницата ще Е затворена /-----\ или отворена \-----/ Та тези неща определят положението на гумата върху настилката оттам идва и износването. А как се обръща тази суха теория във величини и как точно е свързана с елементите на окачването ще кажете Вие.

Честито на всички именници, днес е голям празник :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1410
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: на жълтите павета
Кара: на бира и кебапчета
Мечтае да кара: М6-ца кабрио

Мнение от alexsch » 06 Май 2008, 22:54

...точно страничния наклон на Е46-цата ме интересува как се прави?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: София
Кара: e90 320d 163hp 2006

Мнение от baga » 07 Май 2008, 20:34

alexsch написа:...точно страничния наклон на Е46-цата ме интересува как се прави?

Точно при е46, на преден мост, страничен наклон не се прави. Само сходимостта се регулира. Това е много кофти, защото ако леко си изкривил нещо, не можеш да го настроиш, а трябва да сменяш части. При мен страничния наклон на предно дясно колело излиза от нормите /отваря долната част/ и трябва да установя коя част е крива: Шенкел, носач или амортесьор. Хубавото е, че отклонението е малко и човека, който прави реглажа, ме увери, че няма да износва гумите. Лошото е, че взех два чисто нови комплекта гуми /зимни и летни/ и не му вярвам много на преценката. Абе какво да си говорим, просто съм педант по отношение на колата. :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 875
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е61 530xd, LCI

Мнение от Anthony_J » 07 Май 2008, 20:51

Колко струва реглаж в добър сервиз? Днес бях в Дару по друг повод и там е 120 лв. Видя ми се малко скъпичко, но пък сигурно ще го направят добре. На мен ми дърпа в ляво. Сменено е всичко счупено по ходовата част и е правен реглаж в Друмник доколкото съм наясно. Проблемът обаче стои.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 342
Регистриран на: 29.05.2006
Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
Пол: Мъж
Кара: 330xdА
Детайли за колата: Става все още.

Мнение от ангелски » 08 Май 2008, 10:46

alexsch Пуснато на: 06 Май 2008, 22:54 Заглавие:

--------------------------------------------------------------------------------

...точно страничния наклон на Е46-цата ме интересува как се прави?

От амортисьорите се регулира
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook