Големият въпрос: дизел или бензин

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 12.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

DIZEL

Мнение от hafte » 17 Юли 2004, 8:11

Незнам за дизела но според мен на безин си е най добре. Все пак въпроса е колко кара човек. Аз специално сам решил проблема с газ. В града карам на газ и ми се връзва 9-10 лв. на 100 км. при разход 12-13 л. а когато пътувам карам на бензин с разход 7.5-9 л.

На бензина подръжката на мотора е много по-евтина като стойност на ремонта докато дизела е капризен и със скъпи части които задължително трябва да са нови и качествени (специялно за горивната уредба).

И накрая в БГ нафтата е ужасна. Незнам някой дали има познания с VOLVO но джиповете които бяха пуснали първо за БГ всички ги върнаха гаранционно за ремонт на дюзи и помпи понеже с тая нафта дюзите се скапваха за има няма за 15000 км.

А и да сте видяли дори нов дизел като го поназориш да не пуши в БГ - няма просто. Това е пак от нафтата.

Но всеки си избира какво да кара в крайна сметка а и в новите модели вече разлика м/у бензин дизел от към динамика почти няма, остава подръжката и цената на горивото, но не всеки има 40000лв за такова :shock:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 578
Регистриран на: 10.03.2003
Местоположение: София-"montreal"

Мнение от KGB » 17 Юли 2004, 15:02

Нормално дизела се избава след 80 000км. Сега има коли които нямат избиване, ако са дизел до 200 000км като Пежо 807 нампример но това е ван и е нормално да се кара поне 500 000-600 000км.

Друг е въпроса, че са много малко хората който си карат новата кола само една-две години....така че нормално е да се кара 4-5години...по 30 000км на година да речем....ставам 150 000 и пак си на далавера и то голяма....

За вървеното, аз лично съм привърженик на дизела....Въртящ Момент...Не на всеки сфетофар си от 0-100 и на на всяка магистрала си на Максимална скорост...така, че 99% от времето ти трябва междинно ускорение....което при новите дизели е далече по-добро от бензиновите им събратя.

През последните няколко години производителите на коли нарочно не вадят пълние потенциал на дизеловите си двигатели...защото тогава ще стане...дизела по-бърз на 0-100, Vmax, еластичност и пюлс това много по икономичен...и няма да има кой да си купи бензинова кола...е парити дадени за разработка на бензиновите двигатели са огромни....Един пример за това е новата 1-ва серия на БМВ....където най-бързата модификация е с какъв двигател... :wink:
Изображение

Петко ///M големия
Аватар
Мнения: 2369
Регистриран на: 1.12.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 330xd / Mini Cooper S

Мнение от BMW///M-ma6inata » 18 Юли 2004, 15:50

Ето ви четиво от едно време:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... highlight=
П.С. : :puke: Дизел

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 18 Юли 2004, 22:49

нека някои каже че кара бмв дизел защото му харесва , а не защото е по - евтино... и после...... воина на световете
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 7.05.2003
Местоположение: Stara Zagora

Мнение от Wartburg » 19 Юли 2004, 1:37

Diesel Power :lol:

Баща ми има БМВ 525ТДС,което аз карам много често.Гори 6.5 на сто извънградско при скорост 120-130.Двигателя е перфектен,на 223 000км работи супер.Нафтата се намира по 80 стишки литъра и излиза направо без пари.

Аз карам Wartburg 353 Supersport 1.0 бензинка :lol:

Аз карам с А92 по 1.35 на литър,машината ми гори по 6.5 извънградско,при скорост 90-100км/.ч.

Еми кажете сега на кой му излиза по евтино.Но БМВ-то за града не става,тежка и голяма кола е,предимно за дълги пътувания.Аз пък с ханса съм пушка в града,изтрелвам се на кръстовищата и други такива неща затова пък на извънградско нещата стоят по друг начин.

Преди 2 години предложих на баща ми да се пуснем - той с БМВ-то аз с Варгата.

До 80км/ч твърдо го водех,при 100км/ч ме задмина и при 110 като ударих 4-та БМВ-то все едно вкара катапулт.
Мисълта ми беше че БМВ-то почва да върви над 100-120 а ханса пък върви до тази скорост.

Все пак съм твърдо за дизела.
BMW RuLzZz !!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 692
Регистриран на: 17.04.2004
Местоположение: Пловдив

Мнение от Metallium » 19 Юли 2004, 9:43

значи искахте мнение на човек който кара дизел...аз карам 525 ТДС
колата е супер, а и мойта е сравнително нова и на малко километри. малко е мудна на ниски обороти,преди да хване турбото но след 2500 оборота направо се изтрелва. Проблема с ниските обороти го реших с чип тунинг на Бош. Не намали разхода както уж казват но не го и увеличи. Специално този двигател е мн здрав но наскоро за сефте се развали нещо след 160 000 км/колата я беше купил баща ми нова и е карана само в БГ/ и това беше електроника на нафтовата помпа - 1300лв честито....та значи сичко е ок ама развали ли ви се нещо свързано с двигателя на дизелова кола бог да ви е на помощ ако е по-нова...
Иначе върви малко повече от новите 520 /150пс/..на магистрала ги яде..дърпал съм с с 3-4 такижа...до 120-130 вървят 1:1 /поради чипа и други неща които съм правил по нея/ но след 150 определно леко се откъсва напред...на дълъг път е несравнима...в града е малко тромава но се компенсира от ниския разход който дава...аз понеже не я жаля и на магистрала под 140 никога не я карам, при едно каране 160-180 харчи около 11-12/100 нафта която се намира безпроблемно по 80/90ст от бусове, на които им артисва...мисля че този разход е немислим за бензинов автомобил 6цилиндъра. - е че не трябва дизела да се цеди като бензин да се кара постоянно в червеното/4000+ оборота/ понеже турбината се претоварва а само тя струва 1/3 от цената на колата...
ако сте фен на високите скорости и си имате пари - бензин
ако се кефите на по-стабилно извънградско каране и не се заяждате по светофарите постоянно....аи е евтинко - дизел
аз давам един глас за печките :wink:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 692
Регистриран на: 17.04.2004
Местоположение: Пловдив

Мнение от Metallium » 19 Юли 2004, 9:58

една добавка - вярно е че никой *25 ТДС..не може да харчи под 7.5/100...тжа който казва че гори 5/6 са глупости...или го кара като баба яга и сменя предавките на 1900 оборота и се мъкне на 5та с 90!
Мисля че аргумента на почти всички които купуват дизел е евтиния, а не някакви симпатии свързани с турбо моменти, че върви повече по нагорнище/което е истина/...обаче пък не мисля че при едно евентуално слагане на газова уредба на бензинова кола,разликата в парите давани за гориво ще стане мн голяма...

пс: тези неща не важат мн мн за рейсърите защото не са те хората които се чудят как да им вървят евтино колите!НАЛИ хехехехеххе

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 19 Юли 2004, 11:01

Metallium написа:Мисля че аргумента на почти всички които купуват дизел е евтиния, а не някакви симпатии свързани с турбо моменти, че върви повече по нагорнище/което е истина/...обаче пък не мисля че при едно евентуално слагане на газова уредба на бензинова кола,разликата в парите давани за гориво ще стане мн голяма...


Тук не става дума за слепи симпатии към дизела, а по-скоро за комбинирано представяне вървеж-разход-поддръжка-функционалност и т.н. Където новите дизели определено имат предимство. А по въпроса с газта - аз лично предпочитам дизел пред бензинова кола на газ. Освен ако не е излязла така от завода:wink:
Never mistake motion for action...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 7.05.2003
Местоположение: Stara Zagora

Мнение от Wartburg » 19 Юли 2004, 16:05

Metallium написа:една добавка - вярно е че никой *25 ТДС..не може да харчи под 7.5/100...тжа който казва че гори 5/6 са глупости...или го кара като баба яга и сменя предавките на 1900 оборота и се мъкне на 5та с 90!


Когато преди 4 години баща ми взе ТДС-ката я караше зверски(както беше свикнал с вартбурга) и под 3000 оборота не падаше.Резултат - спукана цилиндрова глава след няма и 10 000км.

След оправянето на проблема колата вече се кара съвсем спокойно и и баща ми и аз рядко си позволяваме да дигаме повече от 3000-3200 оборота освен на 5-та скорост където не е рядкост да се стига и до 4000 оборота.

ТДС-ката върви доста,карал съм и други и не дърпат чак толкоз което ме навежда на мисълта че е с друг чип...ама незнам.

Главата е свалена с 0.4мм защото тази която взехме втора употреба се оказа леко крива(добре че не давахме пари за нея :lol: )

Баварката си хапва 6.5 при 120 км/ч извънградско и тва е.
Да подчертая че колата няма климатик!
BMW RuLzZz !!!

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 22.07.2004
Местоположение: Sofia

24 td

Мнение от mitak » 22 Юли 2004, 15:34

Карам 524ТД Е28 '85
Определено на дълго харцхи под 6 литра нафта!!!
Покнига е 5,00 или 5,2 идвете по немска литература.
Обацхе има и друг момент: това е при 90 км.
Което всъщност е супер, защото ако реше мога да си спестя и да обядвам по пътя и пак да ми останат.
При 120 обаче разхода е 7 л. Градското е 9 по книга, но при мен е 8, заради по-големите булеварди. Двигателя се монтира и на следващото купе и е перфектен. Но имайте в предвид, че един ремонтен клапан е 200 лв, а бутало над 460. Иначе истински ви го препоръчвам стига да е в перфектното!!! състояние без значение 524 или 525.
Ne si karajte BMWto po majstori!

Петко ///M големия
Аватар
Мнения: 2369
Регистриран на: 1.12.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 330xd / Mini Cooper S

Мнение от BMW///M-ma6inata » 22 Юли 2004, 16:58

А пък на нашето 524td с 90км/ч на магистралата сам му се пълни резервоара...

Правопис Мастър
Аватар
Мнения: 434
Регистриран на: 17.03.2004
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5

Мнение от MOPKOB » 22 Юли 2004, 18:12

BMW///M-ma6inata написа:А пък на нашето 524td с 90км/ч на магистралата сам му се пълни резервоара...
:) :D :mrgreen: :yes: :bcry: :bcry: :bcry: :bowdown: :bowdown: :bowdown:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 6.04.2003
Местоположение: София

Мнение от Resurrector » 23 Юли 2004, 14:02

Шефе, от кога 5000*1.5=5000? :)
Ама сте едни математици...
Я вышел им наперерез!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 8.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Panamera 4S

Мнение от skoti79 » 25 Юли 2004, 18:42

ще взема и аз да се включа в тази тема и да споделя опит от мойта кола.
няколко фена по- горе,споменаха за разход извън градско 6,5/7 при скорост 120/130 км/ч и ще ги подкрепа,наистина е така.При тази скорост, на магистрала, направо мирише нафтата,имам предвит и включен климатроник, друг е въпроса скорост ли е това за магистрала и колко би издържал с нея.
Нещата се променят малко вече при скорост 200/220 и особено ако ги подързаш ( примерно София - Пловдив ) някъде става 15/17 и пак зависи от някой дребни фактори.
По отношение на пъргавоста, макар и дизел и това че дърпа с идея закъснение ( които е карал знае за кво говоря ) на ниски обороти и е автоматик , е задоволителна както за градско така и за дълги разстояния.
Ще кажа нещо и за нафтата- впечатлението ми е че са леко капризни за нафтата, е ако не ви пука за пушека отзад ,характерен за дизела при настъпване и бяло- светлия дим при сутрешно запалване в следствие от вода в нафтата сичко е ОК . Мен лично това ме дразни и гледам да го избягвам, като сипвам само от ОМВ ( пробвал съм и на шел и на екото ) и слагам добавки на релекс или кастрол и да ви кажа не се получават споменатите по-горе неща.
За дилемата дизел или бензин,честно да ви кажа съм раздвоен.
Предишните ми коли са били бензинки, така че имам наблюдения и от тях.
аз съм 50 на 50

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 27 Юли 2004, 12:46

За бензина не знам, но нафтата на бензиностанции ОПЕТ е върха, за 1200км смесено каране разхода ми беше точно 6/100..
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook