натрошен катализатор

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 11.01.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Детайли за колата: 520 XD, 2016

натрошен катализатор

Мнение от vladi111 » 23 Апр 2008, 18:46

Колеги,оказа се че катализатора ми не е "изкормен",а просто се е натрошил от вътре и всичко е заминало назад към задните гърнета(като го удряш и той дрънчи на ламарина,а задното гърне като го разклатиш и от вътре дрънчи),и от тези манипулаций майстора стигна до извода че трябва да се смени и задното гърне.
Та въпроса ми е следния:
1.Има ли вариант да се свали задното гърне и да се изтръскат парчетата от начупения катализатор,или наистина трябва да се смени(предлагат ми го втора употреба за около 240лв. с монтажа - добра ли е тази цена?)
2.За катализатора ми каза ,че трябва да се замени с резонаторно гърне,за да изчезне металния шум
Ако някой се е сблъсквал с този проблем благодарско ако сподели!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1263
Регистриран на: 29.01.2003
Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
Пол: Мъж
Кара: e39 525dA
Мечтае да кара: м6

Мнение от moni76 » 23 Апр 2008, 18:59

задното гърне със сигурност ще можеш да го изчистиш, ако имаш представа какво представлява отвътре и ти сам ще достигнеш до този извод, но за катализатора :confused: ...нямам идея, ако го изчистиш колко ще е метален този звук и дали ще се отрази зле ако е без катализатор :roll: ...някой да сподели от опит...
My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39

Изображение
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1 8)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 28.06.2007
Местоположение: София (големото село)
Пол: Мъж
Кара: е70 sd

Мнение от asasin18 » 23 Апр 2008, 19:29

има мноого теми относно махането на катализтора. Махай го и слагай резонаторно гърне - няма да съжаляваш

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1263
Регистриран на: 29.01.2003
Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
Пол: Мъж
Кара: e39 525dA
Мечтае да кара: м6

Мнение от moni76 » 23 Апр 2008, 20:46

asasin18 написа:има мноого теми относно махането на катализтора. Махай го и слагай резонаторно гърне - няма да съжаляваш
...като гледам колегата и той е като мен с М52ТУ ....та не съм мн сигурен, че е толкова лесно колкото казваш :roll:
My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39

Изображение
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1 8)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 28.06.2007
Местоположение: София (големото село)
Пол: Мъж
Кара: е70 sd

Мнение от asasin18 » 23 Апр 2008, 21:02

както казах има много теми по въпроса. Там е описано как се решава въпроса с ламбда сондите :winky: Така че който и да има катализатор според мене да го маха без да се замисля, защото като се сапуши може да направи 1000 кила поразии

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 388
Регистриран на: 25.03.2007
Местоположение: Варна

Мнение от emok » 23 Апр 2008, 21:07

Аз знам че за дизела много промяна в звука няма , но на бензиновите ако вместо резонатор има само тръба им остава един неприятен метален звук.
Доста кончета в един обор.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 11.01.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Детайли за колата: 520 XD, 2016

Мнение от vladi111 » 23 Апр 2008, 22:18

To,че ще се слага резонатор е ясно,но дали ще може да се извадят парчетата от катализатора в задното гърне(последното),за да не се сменя и то.
Значи майстора препоръчва да се смени и задното защото парчетата от катализатора били влезнали в камерите на гърнето и не можело да се извадят :?: ,но някъде тука във форума четох такава тема (за съжаление не мога да я намеря) и колегата ги беше извадил,даже имаше и снимки.
Затова ,ако някой е правил точно това упражнение : :help:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 875
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е61 530xd, LCI

Мнение от Anthony_J » 23 Апр 2008, 22:26

Не знам дали могат да се извадят от задното гърне, но по-добре си смени катализатора с нов катализатор. Аз на предишното БМВ сложих резонаторно гърне, но въпреки това колата стана по шумна и звука по-гаден.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1410
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: на жълтите павета
Кара: на бира и кебапчета
Мечтае да кара: М6-ца кабрио

Мнение от alexsch » 25 Апр 2008, 11:39

...само за инфо- има разни дето изкупуват стари катализатори, така че си го вземи ако го махаш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 634
Регистриран на: 13.07.2007
Местоположение: Софийските кафета
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Сувалка

Мнение от Бай Митьо » 25 Апр 2008, 13:52

Да бе нов катализатор :shock:
имате ли си представа колко струва, ако не проверете в Дару - 2800лв
Не е важно да блъскаш във фитнеса, важно е как и с какво!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 9.02.2008
Местоположение: гр. София

Мнение от ауспуси Лазаров » 25 Апр 2008, 20:05

Колега, като заместител на катализатора има и друго решение.
Напиши на Google-катализаторно гърне и се информирай.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 25 Апр 2008, 20:21

ауспуси Лазаров написа:Колега, като заместител на катализатора има и друго решение.
Напиши на Google-катализаторно гърне и се информирай.

Колега, като написах в гугъл "катализаторно гърне" и ми излязоха само твои мнения, което ме навежда на мисълта, че ти си си измислил това наименование ;)

Ако дадеш повече информация, какво е това гърне (освен, че е трикамерно, което нищо не ми говори), как така имитира катализатора, след като най-големият проблем е за ламбда сондата, която е след катализатора и от какъв зор да слагащ нещо, което ще запушва колата така, както с катализатор.Има хора, които изхвърлят катализатора дори и да е читав, замо заради запушването, на тези на които е задръстен или натрошен катализатора, от какъв зор да си слагат нещо, което хем ще запушва колата, хем ще трови въздуха.

Те такива неща ме интересуват около това "катализаторно гърне" :mhihi:


EDIT: Нправих си труда да изчета всичко, което ми излезе в гугъл за това "катализаторно гърне" и освен евтина реклама нищо друго не видях ;)

EDIT2:Баси и хората как се вързват на глупости не е истина :kuku: Да плащат по 65лв за нещо, което навсякъде струва по 30-40лв, само защото това си имало име като "катализаторно гърне" :wtf:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 9.02.2008
Местоположение: гр. София

Мнение от ауспуси Лазаров » 25 Апр 2008, 20:34

Далеч съм от мисълта да си правя реклама! За мен най-меродавно и вярно е мнението на клиенти ползвали дадена стока или услуга. Останалото са празни приказки........
Весели празници!
п.п. Много си далече от истината!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 25 Апр 2008, 20:51

Като изключим леко бодливия ми език в края на мението ми, основно беше насочено към обяснение за принципа му на работа и с какво е по-добро от едно обикновени резонаторно гърне, на което живота ще е повече от година поради местоположението си ;)

Мнението на клиенти не смятам, че е меродавно, така че не виждам какво толкова попитах, та да не отговориш професионално за нещо, което предлагаш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 9.02.2008
Местоположение: гр. София

Мнение от ауспуси Лазаров » 25 Апр 2008, 21:12

А, колега това вече е друга приказка.
Катализаторното гърне се изработва по поръчка и по каталог за даденият тип автомобилен двигател. Изпълнява функциите на катализатора относно нормалната работа на двигателя в различните режими на работа( има същите параметри като катализатора-брой камери, проходи, съпротивление и т.н.) но не пречиства отработените газове и не може да се запуши защото няма филтриращ елемент. Осигурява оптималната работа на ауспуховата система като цяло ( защото тя представлява съвкупност от затворени обеми с точно определени характеристики).
Или с други думи казано при замяната на катализатора с катализаторно гърне освен така желаното отпушване на автомобила постигаме и оригинална шумност на ауспуховата система.
п.п. А що се отнася за мнението на клиентите, именно те са водещият и определящ фактор за качеството на дадено изделие или услуга във всяка една сфера!

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook