Големият въпрос: дизел или бензин
Модератор: Общи модератори
47 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
DIZEL
Незнам за дизела но според мен на безин си е най добре. Все пак въпроса е колко кара човек. Аз специално сам решил проблема с газ. В града карам на газ и ми се връзва 9-10 лв. на 100 км. при разход 12-13 л. а когато пътувам карам на бензин с разход 7.5-9 л.
На бензина подръжката на мотора е много по-евтина като стойност на ремонта докато дизела е капризен и със скъпи части които задължително трябва да са нови и качествени (специялно за горивната уредба).
И накрая в БГ нафтата е ужасна. Незнам някой дали има познания с VOLVO но джиповете които бяха пуснали първо за БГ всички ги върнаха гаранционно за ремонт на дюзи и помпи понеже с тая нафта дюзите се скапваха за има няма за 15000 км.
А и да сте видяли дори нов дизел като го поназориш да не пуши в БГ - няма просто. Това е пак от нафтата.
Но всеки си избира какво да кара в крайна сметка а и в новите модели вече разлика м/у бензин дизел от към динамика почти няма, остава подръжката и цената на горивото, но не всеки има 40000лв за такова
На бензина подръжката на мотора е много по-евтина като стойност на ремонта докато дизела е капризен и със скъпи части които задължително трябва да са нови и качествени (специялно за горивната уредба).
И накрая в БГ нафтата е ужасна. Незнам някой дали има познания с VOLVO но джиповете които бяха пуснали първо за БГ всички ги върнаха гаранционно за ремонт на дюзи и помпи понеже с тая нафта дюзите се скапваха за има няма за 15000 км.
А и да сте видяли дори нов дизел като го поназориш да не пуши в БГ - няма просто. Това е пак от нафтата.
Но всеки си избира какво да кара в крайна сметка а и в новите модели вече разлика м/у бензин дизел от към динамика почти няма, остава подръжката и цената на горивото, но не всеки има 40000лв за такова

Нормално дизела се избава след 80 000км. Сега има коли които нямат избиване, ако са дизел до 200 000км като Пежо 807 нампример но това е ван и е нормално да се кара поне 500 000-600 000км.
Друг е въпроса, че са много малко хората който си карат новата кола само една-две години....така че нормално е да се кара 4-5години...по 30 000км на година да речем....ставам 150 000 и пак си на далавера и то голяма....
За вървеното, аз лично съм привърженик на дизела....Въртящ Момент...Не на всеки сфетофар си от 0-100 и на на всяка магистрала си на Максимална скорост...така, че 99% от времето ти трябва междинно ускорение....което при новите дизели е далече по-добро от бензиновите им събратя.
През последните няколко години производителите на коли нарочно не вадят пълние потенциал на дизеловите си двигатели...защото тогава ще стане...дизела по-бърз на 0-100, Vmax, еластичност и пюлс това много по икономичен...и няма да има кой да си купи бензинова кола...е парити дадени за разработка на бензиновите двигатели са огромни....Един пример за това е новата 1-ва серия на БМВ....където най-бързата модификация е с какъв двигател...
Друг е въпроса, че са много малко хората който си карат новата кола само една-две години....така че нормално е да се кара 4-5години...по 30 000км на година да речем....ставам 150 000 и пак си на далавера и то голяма....
За вървеното, аз лично съм привърженик на дизела....Въртящ Момент...Не на всеки сфетофар си от 0-100 и на на всяка магистрала си на Максимална скорост...така, че 99% от времето ти трябва междинно ускорение....което при новите дизели е далече по-добро от бензиновите им събратя.
През последните няколко години производителите на коли нарочно не вадят пълние потенциал на дизеловите си двигатели...защото тогава ще стане...дизела по-бърз на 0-100, Vmax, еластичност и пюлс това много по икономичен...и няма да има кой да си купи бензинова кола...е парити дадени за разработка на бензиновите двигатели са огромни....Един пример за това е новата 1-ва серия на БМВ....където най-бързата модификация е с какъв двигател...


- BMW///M-ma6inata
- Петко ///M големия
-
- Мнения: 2369
- Регистриран на: 1.12.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330xd / Mini Cooper S
Diesel Power
Баща ми има БМВ 525ТДС,което аз карам много често.Гори 6.5 на сто извънградско при скорост 120-130.Двигателя е перфектен,на 223 000км работи супер.Нафтата се намира по 80 стишки литъра и излиза направо без пари.
Аз карам Wartburg 353 Supersport 1.0 бензинка
Аз карам с А92 по 1.35 на литър,машината ми гори по 6.5 извънградско,при скорост 90-100км/.ч.
Еми кажете сега на кой му излиза по евтино.Но БМВ-то за града не става,тежка и голяма кола е,предимно за дълги пътувания.Аз пък с ханса съм пушка в града,изтрелвам се на кръстовищата и други такива неща затова пък на извънградско нещата стоят по друг начин.
Преди 2 години предложих на баща ми да се пуснем - той с БМВ-то аз с Варгата.
До 80км/ч твърдо го водех,при 100км/ч ме задмина и при 110 като ударих 4-та БМВ-то все едно вкара катапулт.
Мисълта ми беше че БМВ-то почва да върви над 100-120 а ханса пък върви до тази скорост.
Все пак съм твърдо за дизела.

Баща ми има БМВ 525ТДС,което аз карам много често.Гори 6.5 на сто извънградско при скорост 120-130.Двигателя е перфектен,на 223 000км работи супер.Нафтата се намира по 80 стишки литъра и излиза направо без пари.
Аз карам Wartburg 353 Supersport 1.0 бензинка

Аз карам с А92 по 1.35 на литър,машината ми гори по 6.5 извънградско,при скорост 90-100км/.ч.
Еми кажете сега на кой му излиза по евтино.Но БМВ-то за града не става,тежка и голяма кола е,предимно за дълги пътувания.Аз пък с ханса съм пушка в града,изтрелвам се на кръстовищата и други такива неща затова пък на извънградско нещата стоят по друг начин.
Преди 2 години предложих на баща ми да се пуснем - той с БМВ-то аз с Варгата.
До 80км/ч твърдо го водех,при 100км/ч ме задмина и при 110 като ударих 4-та БМВ-то все едно вкара катапулт.
Мисълта ми беше че БМВ-то почва да върви над 100-120 а ханса пък върви до тази скорост.
Все пак съм твърдо за дизела.
BMW RuLzZz !!!
значи искахте мнение на човек който кара дизел...аз карам 525 ТДС
колата е супер, а и мойта е сравнително нова и на малко километри. малко е мудна на ниски обороти,преди да хване турбото но след 2500 оборота направо се изтрелва. Проблема с ниските обороти го реших с чип тунинг на Бош. Не намали разхода както уж казват но не го и увеличи. Специално този двигател е мн здрав но наскоро за сефте се развали нещо след 160 000 км/колата я беше купил баща ми нова и е карана само в БГ/ и това беше електроника на нафтовата помпа - 1300лв честито....та значи сичко е ок ама развали ли ви се нещо свързано с двигателя на дизелова кола бог да ви е на помощ ако е по-нова...
Иначе върви малко повече от новите 520 /150пс/..на магистрала ги яде..дърпал съм с с 3-4 такижа...до 120-130 вървят 1:1 /поради чипа и други неща които съм правил по нея/ но след 150 определно леко се откъсва напред...на дълъг път е несравнима...в града е малко тромава но се компенсира от ниския разход който дава...аз понеже не я жаля и на магистрала под 140 никога не я карам, при едно каране 160-180 харчи около 11-12/100 нафта която се намира безпроблемно по 80/90ст от бусове, на които им артисва...мисля че този разход е немислим за бензинов автомобил 6цилиндъра. - е че не трябва дизела да се цеди като бензин да се кара постоянно в червеното/4000+ оборота/ понеже турбината се претоварва а само тя струва 1/3 от цената на колата...
ако сте фен на високите скорости и си имате пари - бензин
ако се кефите на по-стабилно извънградско каране и не се заяждате по светофарите постоянно....аи е евтинко - дизел
аз давам един глас за печките
колата е супер, а и мойта е сравнително нова и на малко километри. малко е мудна на ниски обороти,преди да хване турбото но след 2500 оборота направо се изтрелва. Проблема с ниските обороти го реших с чип тунинг на Бош. Не намали разхода както уж казват но не го и увеличи. Специално този двигател е мн здрав но наскоро за сефте се развали нещо след 160 000 км/колата я беше купил баща ми нова и е карана само в БГ/ и това беше електроника на нафтовата помпа - 1300лв честито....та значи сичко е ок ама развали ли ви се нещо свързано с двигателя на дизелова кола бог да ви е на помощ ако е по-нова...
Иначе върви малко повече от новите 520 /150пс/..на магистрала ги яде..дърпал съм с с 3-4 такижа...до 120-130 вървят 1:1 /поради чипа и други неща които съм правил по нея/ но след 150 определно леко се откъсва напред...на дълъг път е несравнима...в града е малко тромава но се компенсира от ниския разход който дава...аз понеже не я жаля и на магистрала под 140 никога не я карам, при едно каране 160-180 харчи около 11-12/100 нафта която се намира безпроблемно по 80/90ст от бусове, на които им артисва...мисля че този разход е немислим за бензинов автомобил 6цилиндъра. - е че не трябва дизела да се цеди като бензин да се кара постоянно в червеното/4000+ оборота/ понеже турбината се претоварва а само тя струва 1/3 от цената на колата...
ако сте фен на високите скорости и си имате пари - бензин
ако се кефите на по-стабилно извънградско каране и не се заяждате по светофарите постоянно....аи е евтинко - дизел
аз давам един глас за печките

една добавка - вярно е че никой *25 ТДС..не може да харчи под 7.5/100...тжа който казва че гори 5/6 са глупости...или го кара като баба яга и сменя предавките на 1900 оборота и се мъкне на 5та с 90!
Мисля че аргумента на почти всички които купуват дизел е евтиния, а не някакви симпатии свързани с турбо моменти, че върви повече по нагорнище/което е истина/...обаче пък не мисля че при едно евентуално слагане на газова уредба на бензинова кола,разликата в парите давани за гориво ще стане мн голяма...
пс: тези неща не важат мн мн за рейсърите защото не са те хората които се чудят как да им вървят евтино колите!НАЛИ хехехехеххе
Мисля че аргумента на почти всички които купуват дизел е евтиния, а не някакви симпатии свързани с турбо моменти, че върви повече по нагорнище/което е истина/...обаче пък не мисля че при едно евентуално слагане на газова уредба на бензинова кола,разликата в парите давани за гориво ще стане мн голяма...
пс: тези неща не важат мн мн за рейсърите защото не са те хората които се чудят как да им вървят евтино колите!НАЛИ хехехехеххе
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Metallium написа:Мисля че аргумента на почти всички които купуват дизел е евтиния, а не някакви симпатии свързани с турбо моменти, че върви повече по нагорнище/което е истина/...обаче пък не мисля че при едно евентуално слагане на газова уредба на бензинова кола,разликата в парите давани за гориво ще стане мн голяма...
Тук не става дума за слепи симпатии към дизела, а по-скоро за комбинирано представяне вървеж-разход-поддръжка-функционалност и т.н. Където новите дизели определено имат предимство. А по въпроса с газта - аз лично предпочитам дизел пред бензинова кола на газ. Освен ако не е излязла така от завода:wink:
Never mistake motion for action...
Metallium написа:една добавка - вярно е че никой *25 ТДС..не може да харчи под 7.5/100...тжа който казва че гори 5/6 са глупости...или го кара като баба яга и сменя предавките на 1900 оборота и се мъкне на 5та с 90!
Когато преди 4 години баща ми взе ТДС-ката я караше зверски(както беше свикнал с вартбурга) и под 3000 оборота не падаше.Резултат - спукана цилиндрова глава след няма и 10 000км.
След оправянето на проблема колата вече се кара съвсем спокойно и и баща ми и аз рядко си позволяваме да дигаме повече от 3000-3200 оборота освен на 5-та скорост където не е рядкост да се стига и до 4000 оборота.
ТДС-ката върви доста,карал съм и други и не дърпат чак толкоз което ме навежда на мисълта че е с друг чип...ама незнам.
Главата е свалена с 0.4мм защото тази която взехме втора употреба се оказа леко крива(добре че не давахме пари за нея

Баварката си хапва 6.5 при 120 км/ч извънградско и тва е.
Да подчертая че колата няма климатик!
BMW RuLzZz !!!
24 td
Карам 524ТД Е28 '85
Определено на дълго харцхи под 6 литра нафта!!!
Покнига е 5,00 или 5,2 идвете по немска литература.
Обацхе има и друг момент: това е при 90 км.
Което всъщност е супер, защото ако реше мога да си спестя и да обядвам по пътя и пак да ми останат.
При 120 обаче разхода е 7 л. Градското е 9 по книга, но при мен е 8, заради по-големите булеварди. Двигателя се монтира и на следващото купе и е перфектен. Но имайте в предвид, че един ремонтен клапан е 200 лв, а бутало над 460. Иначе истински ви го препоръчвам стига да е в перфектното!!! състояние без значение 524 или 525.
Определено на дълго харцхи под 6 литра нафта!!!
Покнига е 5,00 или 5,2 идвете по немска литература.
Обацхе има и друг момент: това е при 90 км.
Което всъщност е супер, защото ако реше мога да си спестя и да обядвам по пътя и пак да ми останат.
При 120 обаче разхода е 7 л. Градското е 9 по книга, но при мен е 8, заради по-големите булеварди. Двигателя се монтира и на следващото купе и е перфектен. Но имайте в предвид, че един ремонтен клапан е 200 лв, а бутало над 460. Иначе истински ви го препоръчвам стига да е в перфектното!!! състояние без значение 524 или 525.
Ne si karajte BMWto po majstori!
- BMW///M-ma6inata
- Петко ///M големия
-
- Мнения: 2369
- Регистриран на: 1.12.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330xd / Mini Cooper S
- MOPKOB
- Правопис Мастър
-
- Мнения: 434
- Регистриран на: 17.03.2004
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5
BMW///M-ma6inata написа:А пък на нашето 524td с 90км/ч на магистралата сам му се пълни резервоара...











- skoti79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 8.06.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Panamera 4S
ще взема и аз да се включа в тази тема и да споделя опит от мойта кола.
няколко фена по- горе,споменаха за разход извън градско 6,5/7 при скорост 120/130 км/ч и ще ги подкрепа,наистина е така.При тази скорост, на магистрала, направо мирише нафтата,имам предвит и включен климатроник, друг е въпроса скорост ли е това за магистрала и колко би издържал с нея.
Нещата се променят малко вече при скорост 200/220 и особено ако ги подързаш ( примерно София - Пловдив ) някъде става 15/17 и пак зависи от някой дребни фактори.
По отношение на пъргавоста, макар и дизел и това че дърпа с идея закъснение ( които е карал знае за кво говоря ) на ниски обороти и е автоматик , е задоволителна както за градско така и за дълги разстояния.
Ще кажа нещо и за нафтата- впечатлението ми е че са леко капризни за нафтата, е ако не ви пука за пушека отзад ,характерен за дизела при настъпване и бяло- светлия дим при сутрешно запалване в следствие от вода в нафтата сичко е ОК . Мен лично това ме дразни и гледам да го избягвам, като сипвам само от ОМВ ( пробвал съм и на шел и на екото ) и слагам добавки на релекс или кастрол и да ви кажа не се получават споменатите по-горе неща.
За дилемата дизел или бензин,честно да ви кажа съм раздвоен.
Предишните ми коли са били бензинки, така че имам наблюдения и от тях.
аз съм 50 на 50
няколко фена по- горе,споменаха за разход извън градско 6,5/7 при скорост 120/130 км/ч и ще ги подкрепа,наистина е така.При тази скорост, на магистрала, направо мирише нафтата,имам предвит и включен климатроник, друг е въпроса скорост ли е това за магистрала и колко би издържал с нея.
Нещата се променят малко вече при скорост 200/220 и особено ако ги подързаш ( примерно София - Пловдив ) някъде става 15/17 и пак зависи от някой дребни фактори.
По отношение на пъргавоста, макар и дизел и това че дърпа с идея закъснение ( които е карал знае за кво говоря ) на ниски обороти и е автоматик , е задоволителна както за градско така и за дълги разстояния.
Ще кажа нещо и за нафтата- впечатлението ми е че са леко капризни за нафтата, е ако не ви пука за пушека отзад ,характерен за дизела при настъпване и бяло- светлия дим при сутрешно запалване в следствие от вода в нафтата сичко е ОК . Мен лично това ме дразни и гледам да го избягвам, като сипвам само от ОМВ ( пробвал съм и на шел и на екото ) и слагам добавки на релекс или кастрол и да ви кажа не се получават споменатите по-горе неща.
За дилемата дизел или бензин,честно да ви кажа съм раздвоен.
Предишните ми коли са били бензинки, така че имам наблюдения и от тях.
аз съм 50 на 50
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
За бензина не знам, но нафтата на бензиностанции ОПЕТ е върха, за 1200км смесено каране разхода ми беше точно 6/100..
47 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани