протече ГНП-то

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 211
Регистриран на: 19.03.2008
Местоположение: ПЛОВДИВ
Пол: Мъж
Кара: 525тдс
Мечтае да кара: 730d

Мнение от kumo82 » 05 Апр 2008, 21:12

не ми е ясно в темата където е подробно описано как се ремонтира помпата колегата zcvetico пише че главата на помпата е без четеца :arrow: какво представлява този четец :?: и къде стои та като я отворя и да има изненада :help: :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 06 Апр 2008, 0:04

Четеца е от плочката/управлението/хидравличната глава.Предварително си бележиш къде ти е била плочката, за да може по - лесно да се ориентираш. Цялата помпа се работи със звезда Т30 - отвърташ болтовете на капака - 3бр. + 1 за капака и плочката, отвърташ на плочката, изключваш/откачаш буксата на плочката и вадиш пласт по пласт - капак и плочка (то всъщност не са много пластовете :lol: ) - обръщаш с главата надолу и вадиш гарнитурките, леко намазняваш новите с моторно масло (примерно) и ги поставаш ....... :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 211
Регистриран на: 19.03.2008
Местоположение: ПЛОВДИВ
Пол: Мъж
Кара: 525тдс
Мечтае да кара: 730d

Мнение от kumo82 » 06 Апр 2008, 0:20

Wenzy написа:Четеца е от плочката/управлението/хидравличната глава.Предварително си бележиш къде ти е била плочката, за да може по - лесно да се ориентираш. Цялата помпа се работи със звезда Т30 - отвърташ болтовете на капака - 3бр. + 1 за капака и плочката, отвърташ на плочката, изключваш/откачаш буксата на плочката и вадиш пласт по пласт - капак и плочка (то всъщност не са много пластовете :lol: ) - обръщаш с главата надолу и вадиш гарнитурките, леко намазняваш новите с моторно масло (примерно) и ги поставаш ....... :D
благодаря колега :yes: значи да разбирам че като разглобя ГНП-то ще си бъде както е показано на снимките :?: вече съм свалил смукателния колектор :arrow: а най-отдолу на помпата има някакъв датчик който е целия в нафта ама до него не може да се стигне за да се свали :arrow: сигурно ще ми се наложи да свалям ГНП-то :bcry: :bcry: :bcry:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 06 Апр 2008, 7:52

наи добре свали ГНП-то и го даи някаде на хора които с това се занимават да ти сменят гарнитури,О-пръстени, втулки ако трябва
щото може да се вкараш във филм :idea:
към 30-на лв е комплекта гарнутури и О-пръстени и за смяна да ти земат 50-60 ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 06 Апр 2008, 11:44

Кумо, снимките са в галерията ми
Днес имах време и реших да направя интервенцията, която са направили на Данго :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 211
Регистриран на: 19.03.2008
Местоположение: ПЛОВДИВ
Пол: Мъж
Кара: 525тдс
Мечтае да кара: 730d

Мнение от kumo82 » 06 Апр 2008, 15:11

Wenzy написа:Кумо, снимките са в галерията ми
Днес имах време и реших да направя интервенцията, която са направили на Данго :D
снимките ги видях ама да те попитам ако се наложи как се сваля ГНП-то и какви рискове съществуват :arrow: защото съм чел някъде че има вероятност да превърти веригата и после :banghead: :banghead: :banghead: иначе съм разгледал линка на колегата zvetiko СВАЛЯНЕ НА ГНП-то обаче не разбирам някои от "рисунките" иначе съм решил сам да го разглобявам :arrow: с ваша помощ разбира се :arrow: без да се ползвам от скъпите услуги на сервизите :shock: така че събирам смелост и предоставената от вас информация и го почвам :!:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 06 Апр 2008, 17:45

kumo82 написа:
ivan. написа:Купи си гарнитуруте и инветираи малко нафта за да доидеш до петри4,ще ги сменим,обади си преди да тръгнеш,само да не съм на работа
колега ти нали щеше да се обадиш като дойдеш :?: какво стана :?: хубаво щеше да е да дойда ама вече сам свалил смукателните колектори и разчитам да помагаш през форума :lol: пък ако успея дя я оправя ще доида до Петрич да почерпя :bchug: и да регулираме че и регулирането е голяма тънкост :yes:
колега пристигнах късно миналия път и затова не ти звънях,пък и ве4ерта ни6то не се прави.Вси4ки гарнитури ги поръ4аи и не бързаи да сваляш помпата,щом си разглобявал механи4на и ел.гнп няма да имаш проблем,погледни си дифтулкта на капака на пло4ката(където влиза марку4лето за излишната нафта от дюзите и излиза излишната нафта от гнп-то ,отиваща в резервоара)от там проти4а доста ,ако е хлабава и цапа цялата помпа.Във вси4ки слу4аи оправяи те4а,4е нафтата пада то4но в тампона на мотора разлага вси4ко надолу.Ако има нещо звънкаи,успех

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 211
Регистриран на: 19.03.2008
Местоположение: ПЛОВДИВ
Пол: Мъж
Кара: 525тдс
Мечтае да кара: 730d

Мнение от kumo82 » 06 Апр 2008, 19:10

видях къде е теча поне от там се вижда че е ако тече и от другаде щте разбера като оправя тази теч :arrow: та тече между плочката и тялото от задната страна на помпата и като ще я разглобявам реших да направя упражнението с плочката :arrow: разхлабих винтовете както са описали колегите секретния винт го нямам а на негово място имаше винт звездаТ30 явно и на някой друг му е правила проблем помпата :arrow: запалих двигателя чукнах леко към фаровете и като отидох да подам газ изненада едвам 3000 оборота и край :arrow: после чукам към волана до където съм белязал :arrow: давам газ калата се форсира ама бавно сваля оборотите сега сигурно и е много нафтата :?: утре ще сменя гарнитурите и дано се оправи че ми се :puke: от тая кола :help: а и още нещо на помпата ясно си личеше че е слагано силикон там дето са гарнитурите и сега като я разхлабих и чукнах протече яко :help: Колеги има ли смисъл да я свалям от двигателя или да сменя двете гарнитурки и да видя дали ще тече :?: :help:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: бос през тръни
Детайли за колата: 325TDS комбинезон, 728i

Мнение от pit55 » 07 Апр 2008, 1:00

Смени тези на капака, на плочката и на капачките от двете страни. Тази откъм двигателя е доста шибана, ако болтовете са клеясали ще се видиш в приключение. За тях си приготви Т30 с дълго рамо (аз си направих един удължител от прътова стомана ф12, пробих и отвор по оста и законтрих звездата с две малки болтчета с резба М3. За съжаление и той не помогна и накрая му дадох начална скорост с голямата отвертка и чука)... огледалце и фенерче също ще са ти от полза.


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 07 Апр 2008, 11:08

kumo82 написа:видях къде е теча поне от там се вижда че е ако тече и от другаде щте разбера като оправя тази теч :arrow: та тече между плочката и тялото от задната страна на помпата и като ще я разглобявам реших да направя упражнението с плочката :arrow: разхлабих винтовете както са описали колегите секретния винт го нямам а на негово място имаше винт звездаТ30 явно и на някой друг му е правила проблем помпата :arrow: запалих двигателя чукнах леко към фаровете и като отидох да подам газ изненада едвам 3000 оборота и край :arrow: после чукам към волана до където съм белязал :arrow: давам газ калата се форсира ама бавно сваля оборотите сега сигурно и е много нафтата :?: утре ще сменя гарнитурите и дано се оправи че ми се :puke: от тая кола :help: а и още нещо на помпата ясно си личеше че е слагано силикон там дето са гарнитурите и сега като я разхлабих и чукнах протече яко :help: Колеги има ли смисъл да я свалям от двигателя или да сменя двете гарнитурки и да видя дали ще тече :?: :help:
щом ти те4е от пло4ката не ти трябва да сваляш цялата помпа,внимаваи много при поставянето на пло4ката,УСПЕХ

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 211
Регистриран на: 19.03.2008
Местоположение: ПЛОВДИВ
Пол: Мъж
Кара: 525тдс
Мечтае да кара: 730d

Мнение от kumo82 » 07 Апр 2008, 16:03

ivan. написа:
kumo82 написа:видях къде е теча поне от там се вижда че е ако тече и от другаде щте разбера като оправя тази теч :arrow: та тече между плочката и тялото от задната страна на помпата и като ще я разглобявам реших да направя упражнението с плочката :arrow: разхлабих винтовете както са описали колегите секретния винт го нямам а на негово място имаше винт звездаТ30 явно и на някой друг му е правила проблем помпата :arrow: запалих двигателя чукнах леко към фаровете и като отидох да подам газ изненада едвам 3000 оборота и край :arrow: после чукам към волана до където съм белязал :arrow: давам газ калата се форсира ама бавно сваля оборотите сега сигурно и е много нафтата :?: утре ще сменя гарнитурите и дано се оправи че ми се :puke: от тая кола :help: а и още нещо на помпата ясно си личеше че е слагано силикон там дето са гарнитурите и сега като я разхлабих и чукнах протече яко :help: Колеги има ли смисъл да я свалям от двигателя или да сменя двете гарнитурки и да видя дали ще тече :?: :help:
щом ти те4е от пло4ката не ти трябва да сваляш цялата помпа,внимаваи много при поставянето на пло4ката,УСПЕХ
колега днес купих гарнитурите свалих горния капак и той беше вътре пълен със силикон в разшлякан силикон е и цялата платка абе направо сичко вътре е мазало :bcry: отгоре на капака има дупчица за излишното гориво та и тя е затапена от силикон :arrow: капка ще го почистя ама където е платката ме е страх да барам :!: щом до сега е работила със силикона можи да работи и за напред или да го почистя :arrow: какво ще кажете :?: давайте идей :idea: че вече стана проблем :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 07 Апр 2008, 17:38

Кумо, виж пак в галерията - новите 2 снимки -
вземи си газ, масло, контактен спрей и лупа - за почистването
и другата снимка съм снимал резистора и пистите/четците - ако чистиш плочката внимавай много с тези елементи
Изобщо не вади никаква помпа - почисти леко плочката, че тоя силикон после ще се набие долу в цедката или парченце може да застане на пистите и пак лошо, смени двете гарнитури, регулирай плочката и дим да те няма ;)

Успех :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 211
Регистриран на: 19.03.2008
Местоположение: ПЛОВДИВ
Пол: Мъж
Кара: 525тдс
Мечтае да кара: 730d

Мнение от kumo82 » 07 Апр 2008, 19:35

Wenzy написа:Кумо, виж пак в галерията - новите 2 снимки -
вземи си газ, масло, контактен спрей и лупа - за почистването
и другата снимка съм снимал резистора и пистите/четците - ако чистиш плочката внимавай много с тези елементи
Изобщо не вади никаква помпа - почисти леко плочката, че тоя силикон после ще се набие долу в цедката или парченце може да застане на пистите и пак лошо, смени двете гарнитури, регулирай плочката и дим да те няма ;)

Успех :D
добре че ми даде идея за контактния спрей :bowdown: :arrow: почистх плочката и капака и събрах помпата стягах равномерна най-напред капака а пасле плочката :arrow: като плочката я оставих малко хлабава :arrow: сега ще видим дали ще палим :?: че ако не запали :banghead: :bcry:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 10.05.2006
Местоположение: burgas

Мнение от dango » 07 Апр 2008, 21:29

Колегата да извинява че му пиша в темата.Wenzy буталцето ми се вижда чисто свободно ли се движи по оста си?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 211
Регистриран на: 19.03.2008
Местоположение: ПЛОВДИВ
Пол: Мъж
Кара: 525тдс
Мечтае да кара: 730d

Мнение от kumo82 » 07 Апр 2008, 21:44

dango написа:Колегата да извинява че му пиша в темата.Wenzy буталцето ми се вижда чисто свободно ли се движи по оста си?
колега няма за какво да се извиняваш нали тия теми са за това да се пише в тях :lol:

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook