Идват топлите дни колеги

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Идват топлите дни колеги

Мнение от El Diablo » 24 Фев 2008, 2:35

Колеги,
я кажете сега защото аз колата лятото не съм я карал (имал). Сдобих с нея есента, чак семтемрви месец ,та ..
Как да я подготвим за горещите дни :help: че знаете на никои няма да е приятно да тръгне някъде и в планината или на морето да му прегрее колата и оттам едни главоболия :uups:
вместо Е39 щях да взимам Е36 но не дадоха както и да е, а бях чел доста че при тях водните помпи са с някаква пласмасова перка която се ебавала и трябвало да се смени с железна перка .. и при Е39 ли е така ?
общо взето съм наумил да смена водна помпа + термостат и нов антифриз разбира се, НО това дали ще стигне за подготовка на бавареца за жегите ? щото не искам да го настъпа и да му изтекат водите :evil:
ще се радвам да стане една хубава тема с доста полезни съвети и моля които не знае като мене да си трае. :mhihi:
мисля че тук няма да се делиме на 520 525 ТДС а всички сме едно цяло :>

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 30.08.2007
Пол: Мъж

Re: идват топлите дни колеги ?

Мнение от slav4o1 » 24 Фев 2008, 4:14

BMW-E39 написа:колеги я кажете сега защото аз колата лятото не съм я карал /имал/ есента чак семтемрви месец се сдобих с нея ,та ..
как да я подготвим за горещите дни :help: че знаете на никои няма да е приятно да тръгне някъде и в планината или на морето да му прегрее колата и оттам едни главоболия :uups:
вместо Е39 щях да взимам Е36 но не дадоха както и да е, а бях чел доста че при тях водните помпи са с някаква пласмасова перка която се ебавала и трябвало да се смени с железна перка .. и при Е39 ли е така ?
общо взето съм наумил да смена водна помпа + термостат и нов антифриз разбира се, НО това дали ще стигне за подготовка на бавареца за жегите ? щото не искам да го настъпа и да му изтекат водите :evil: :evil: :evil:
ще се радвам да стане една хубава тема с доста полезни съвети и моля които не знае като мене да си трае :mhihi:
мисля че тук няма да се делиме на 520 525 ТДС а всички сме едно цяло :>


за перката на водната помпа пластмасова е на мен като ми прегря заради термостат ми казаха че от темп. на водата перката е стопена :shock:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 24 Фев 2008, 10:20

Аз мисля преди лятото да изчистя смукателния колектор и АГР. Термостат и антифриз смених скоро. На мен ми се струва, че това е достатъчно. Водната помпа ако е пластмасова дали щеше да издържи до сега?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 24 Фев 2008, 11:39

slav4o1 на тебе кога къде ти е прегряла колата .. и дали може да се разбере дали е сменяна водната помпа , маи няма начин

ентусиаст
Аватар
Мнения: 861
Регистриран на: 21.11.2007
Местоположение: София
Кара: AUDI S6

Мнение от bmwmania » 24 Фев 2008, 11:52

Хмммммм, не знаех че перката на водната помпа е пластмасова!!! Още утре ще се поинтересувам и ще я смена. А иначе не е лошо и климатика да се провери, да се допълни, филтри, милтри и тн. че като настанат тия ми ти жеги, не ми се кара пак на отворен джам и да дишам прахоляк. Иначе темата не е лоша. дано да остане по-дълго
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 24 Фев 2008, 12:03

след като сменяш водна помпа е добре и термостат за да си сигорен !
а за климатика знам ли .. и тои си трябва да се провери макар че ми казаха "колкото се може по малко да ти пипат по колата маисторите в БГ" !
чакам още мнения .. защото не искам да си прегрея колата за тва че не съм сменил два консуматива /водна помпа + термостат/ !
славчо вече в един от потърпевшите :evil:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 11.02.2005
Кара: Е39 525d

Мнение от ETW_You_ » 24 Фев 2008, 12:41

Еми Ханс препоръчва при проблем в охлаждането да се сменяват термостат, водна помпа и силиконов съединител в комплект. При проблем в един от трите детайла пак се препоръчва смяна на всичките. За силиконовия съединител дават 80 000 км пробег. А за водната помпа може да се каже дали е наред със сигурност само като се свали и ревизира перката за пукнатини и счупвания. Но пак няма гаранция, че 1 месец след проверката няма да се счупи. А и е много важно как се завива и отвива силиконовия съединител защото и на чисто нова водна помпа като заблъскаш с големия да отвиваш силикона си готов изял дървото. Едно единствено чукване е достатъчно за да няма грижи. Не че ако не се чукне ще се отвие ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 20.12.2007
Местоположение: София

Мнение от JJ » 24 Фев 2008, 13:11

Аз бях писал преди два месеца, как можете да си проверите охладителната система. Мисля че това е много полезно, за да си наясно дали е имало прегряване на двигателя и най вече имали останали последици от това.
В ДАРУ ми направиха този тест:
При загрят двигател - в нормален работен режим, поставят там където се налива антифриза в радиатора, нещо като епруведка с две отделения които съдържат някакъв химикал син на цвят. Този химикал започва да си променя цвета ако в охладителната система има наличие на други примеси ( ако влизат газове от цилиндрите и т.н.)
Разбира се, двигателя може да е прегряван, но ако този тест се окаже отрицателен, то поне ще си сигурен че няма останали последици от прегряването. Ако обаче теста е положителен, то проблем е имало и лошото е че има и последици! Хубаво е да се прегледа и да се следи внимателно, особено в топлите дни!
Друго според мен е да не правите тънки номера с течността в охладителната система! Само антифриз! Ако някой разрежда, то поне да следи кво прави, защото накрая си задава въпроса, защо ми замръзнаха маркучите??? ( Имаше такъв въпрос във форума) Или ако сте имали и вода, като сложите антифриз, може като покарате няколко дена, да избие от някоя дупчица или маркуч, но това не се е случило сега, просто водата го е уплътнявала. Сменяте и газ! :mhihi:
Мойто лично мнение по отношение на водна помпа и термостат, е да не сменяте нищо, ако всичко работи нормално и няма причини да имате съмнения! Историята познава случаи, като вземаш превантивни мерки без да имаш проблем и след тях започват проблемите!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 30.08.2007
Пол: Мъж

Мнение от slav4o1 » 25 Фев 2008, 0:01

BMW-E39 написа:slav4o1 на тебе кога къде ти е прегряла колата .. и дали може да се разбере дали е сменяна водната помпа , маи няма начин


като я взех не беше карана 6 месеца докарах я и в бг на жегите термостата задържа и влезе в червеното моментално. щом не ти е прегряла досега според мен не пипаи помпата а си смени термостата, по скоро само вътрешноста на термостата щото нали е клапан и ръждясва ли, с пумии ли се пълни и не отваря или не затваря...за помпата съм чувал че "турбината" се износва и е хубаво да се сменя след някакви километри ама казва ли ти някои колко е износена :dunno:

а ако случаино не ти го пожелавам загрее нали знаеш какво да правиш щото аз тогава не знаех>спираш не гасиш двигателя водната помпа да върти и парното топло на макс . и не пипаи капачката :mhihi: аз бях гледал как го прави маистор на загряла кола отваря леко по леко с кърпа и аз така пробвах и свърших в болницата с изгаряния

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 25 Фев 2008, 0:23

ще знам какво да правя но дано не се стига до там иначе съм се прибирал от германия до италия летото с камион и парното на 6 .. и накрая махнахме предната решетка и всичко заспа, ма да видиш като валне дъжд у немско как с отверката се слага за 2 мин :mhihi:
други мнения има ли :arrow:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 11.01.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Детайли за колата: 520 XD, 2016

Мнение от vladi111 » 13 Мар 2008, 0:04

Дайте съвет какъв антифриз да сложа на 520и(розов или син)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 13 Мар 2008, 2:00

червения се води по добър !!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 13 Мар 2008, 2:46

четем бате и ... напрао не знам да се смее ли човек или :shock:
евалата на тебе, ама и аз много мразя да ми пипат по колата за тва квото мога го правя аз, а квото не мога мои доверени маистори и винаги до тех.. браво на теб 8) !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 9.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525d вагон

Мнение от map13 » 13 Мар 2008, 11:17

колегата където е сменил и маркучите :yes: аз смених водната помпа термостата сложих антифриз и след една седмица едни мърляви тапи по маркучите / те служат за обезвъздушаване / та една от тях изби и хоп антифриза като шампанско и и стрелката на червенооо...тогава сложих някакъв антифриз малко по скъп който ако има проблем в системата образува тапа и не позволява да изтече антифриза .. и да ви кажа пак имаше смисъл откриха ми миналата седмица проблем и благодарение на този антифриз не е станал проблем

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 13 Мар 2008, 11:21

доста колеги ми казаха - като не ти минава 12 часа да не пипам Водна Помпа и Термостат.. ? маи така и ще направя..

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook