Идват топлите дни колеги
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
Идват топлите дни колеги
Колеги,
я кажете сега защото аз колата лятото не съм я карал (имал). Сдобих с нея есента, чак семтемрви месец ,та ..
Как да я подготвим за горещите дни
че знаете на никои няма да е приятно да тръгне някъде и в планината или на морето да му прегрее колата и оттам едни главоболия
вместо Е39 щях да взимам Е36 но не дадоха както и да е, а бях чел доста че при тях водните помпи са с някаква пласмасова перка която се ебавала и трябвало да се смени с железна перка .. и при Е39 ли е така ?
общо взето съм наумил да смена водна помпа + термостат и нов антифриз разбира се, НО това дали ще стигне за подготовка на бавареца за жегите ? щото не искам да го настъпа и да му изтекат водите
ще се радвам да стане една хубава тема с доста полезни съвети и моля които не знае като мене да си трае.
мисля че тук няма да се делиме на 520 525 ТДС а всички сме едно цяло :>
я кажете сега защото аз колата лятото не съм я карал (имал). Сдобих с нея есента, чак семтемрви месец ,та ..
Как да я подготвим за горещите дни


вместо Е39 щях да взимам Е36 но не дадоха както и да е, а бях чел доста че при тях водните помпи са с някаква пласмасова перка която се ебавала и трябвало да се смени с железна перка .. и при Е39 ли е така ?
общо взето съм наумил да смена водна помпа + термостат и нов антифриз разбира се, НО това дали ще стигне за подготовка на бавареца за жегите ? щото не искам да го настъпа и да му изтекат водите

ще се радвам да стане една хубава тема с доста полезни съвети и моля които не знае като мене да си трае.

мисля че тук няма да се делиме на 520 525 ТДС а всички сме едно цяло :>
Re: идват топлите дни колеги ?
BMW-E39 написа:колеги я кажете сега защото аз колата лятото не съм я карал /имал/ есента чак семтемрви месец се сдобих с нея ,та ..
как да я подготвим за горещите дниче знаете на никои няма да е приятно да тръгне някъде и в планината или на морето да му прегрее колата и оттам едни главоболия
![]()
вместо Е39 щях да взимам Е36 но не дадоха както и да е, а бях чел доста че при тях водните помпи са с някаква пласмасова перка която се ебавала и трябвало да се смени с железна перка .. и при Е39 ли е така ?
общо взето съм наумил да смена водна помпа + термостат и нов антифриз разбира се, НО това дали ще стигне за подготовка на бавареца за жегите ? щото не искам да го настъпа и да му изтекат водите![]()
![]()
![]()
ще се радвам да стане една хубава тема с доста полезни съвети и моля които не знае като мене да си трае![]()
мисля че тук няма да се делиме на 520 525 ТДС а всички сме едно цяло :>
за перката на водната помпа пластмасова е на мен като ми прегря заради термостат ми казаха че от темп. на водата перката е стопена

- Воденичаров
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 20.08.2007
- Местоположение: Бургас
- Кара: e65
Аз мисля преди лятото да изчистя смукателния колектор и АГР. Термостат и антифриз смених скоро. На мен ми се струва, че това е достатъчно. Водната помпа ако е пластмасова дали щеше да издържи до сега?
- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
slav4o1 на тебе кога къде ти е прегряла колата .. и дали може да се разбере дали е сменяна водната помпа , маи няма начин
Хмммммм, не знаех че перката на водната помпа е пластмасова!!! Още утре ще се поинтересувам и ще я смена. А иначе не е лошо и климатика да се провери, да се допълни, филтри, милтри и тн. че като настанат тия ми ти жеги, не ми се кара пак на отворен джам и да дишам прахоляк. Иначе темата не е лоша. дано да остане по-дълго
- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
след като сменяш водна помпа е добре и термостат за да си сигорен !
а за климатика знам ли .. и тои си трябва да се провери макар че ми казаха "колкото се може по малко да ти пипат по колата маисторите в БГ" !
чакам още мнения .. защото не искам да си прегрея колата за тва че не съм сменил два консуматива /водна помпа + термостат/ !
славчо вече в един от потърпевшите
а за климатика знам ли .. и тои си трябва да се провери макар че ми казаха "колкото се може по малко да ти пипат по колата маисторите в БГ" !
чакам още мнения .. защото не искам да си прегрея колата за тва че не съм сменил два консуматива /водна помпа + термостат/ !
славчо вече в един от потърпевшите

Еми Ханс препоръчва при проблем в охлаждането да се сменяват термостат, водна помпа и силиконов съединител в комплект. При проблем в един от трите детайла пак се препоръчва смяна на всичките. За силиконовия съединител дават 80 000 км пробег. А за водната помпа може да се каже дали е наред със сигурност само като се свали и ревизира перката за пукнатини и счупвания. Но пак няма гаранция, че 1 месец след проверката няма да се счупи. А и е много важно как се завива и отвива силиконовия съединител защото и на чисто нова водна помпа като заблъскаш с големия да отвиваш силикона си готов изял дървото. Едно единствено чукване е достатъчно за да няма грижи. Не че ако не се чукне ще се отвие 

Аз бях писал преди два месеца, как можете да си проверите охладителната система. Мисля че това е много полезно, за да си наясно дали е имало прегряване на двигателя и най вече имали останали последици от това.
В ДАРУ ми направиха този тест:
При загрят двигател - в нормален работен режим, поставят там където се налива антифриза в радиатора, нещо като епруведка с две отделения които съдържат някакъв химикал син на цвят. Този химикал започва да си променя цвета ако в охладителната система има наличие на други примеси ( ако влизат газове от цилиндрите и т.н.)
Разбира се, двигателя може да е прегряван, но ако този тест се окаже отрицателен, то поне ще си сигурен че няма останали последици от прегряването. Ако обаче теста е положителен, то проблем е имало и лошото е че има и последици! Хубаво е да се прегледа и да се следи внимателно, особено в топлите дни!
Друго според мен е да не правите тънки номера с течността в охладителната система! Само антифриз! Ако някой разрежда, то поне да следи кво прави, защото накрая си задава въпроса, защо ми замръзнаха маркучите??? ( Имаше такъв въпрос във форума) Или ако сте имали и вода, като сложите антифриз, може като покарате няколко дена, да избие от някоя дупчица или маркуч, но това не се е случило сега, просто водата го е уплътнявала. Сменяте и газ!
Мойто лично мнение по отношение на водна помпа и термостат, е да не сменяте нищо, ако всичко работи нормално и няма причини да имате съмнения! Историята познава случаи, като вземаш превантивни мерки без да имаш проблем и след тях започват проблемите!
В ДАРУ ми направиха този тест:
При загрят двигател - в нормален работен режим, поставят там където се налива антифриза в радиатора, нещо като епруведка с две отделения които съдържат някакъв химикал син на цвят. Този химикал започва да си променя цвета ако в охладителната система има наличие на други примеси ( ако влизат газове от цилиндрите и т.н.)
Разбира се, двигателя може да е прегряван, но ако този тест се окаже отрицателен, то поне ще си сигурен че няма останали последици от прегряването. Ако обаче теста е положителен, то проблем е имало и лошото е че има и последици! Хубаво е да се прегледа и да се следи внимателно, особено в топлите дни!
Друго според мен е да не правите тънки номера с течността в охладителната система! Само антифриз! Ако някой разрежда, то поне да следи кво прави, защото накрая си задава въпроса, защо ми замръзнаха маркучите??? ( Имаше такъв въпрос във форума) Или ако сте имали и вода, като сложите антифриз, може като покарате няколко дена, да избие от някоя дупчица или маркуч, но това не се е случило сега, просто водата го е уплътнявала. Сменяте и газ!

Мойто лично мнение по отношение на водна помпа и термостат, е да не сменяте нищо, ако всичко работи нормално и няма причини да имате съмнения! Историята познава случаи, като вземаш превантивни мерки без да имаш проблем и след тях започват проблемите!
BMW-E39 написа:slav4o1 на тебе кога къде ти е прегряла колата .. и дали може да се разбере дали е сменяна водната помпа , маи няма начин
като я взех не беше карана 6 месеца докарах я и в бг на жегите термостата задържа и влезе в червеното моментално. щом не ти е прегряла досега според мен не пипаи помпата а си смени термостата, по скоро само вътрешноста на термостата щото нали е клапан и ръждясва ли, с пумии ли се пълни и не отваря или не затваря...за помпата съм чувал че "турбината" се износва и е хубаво да се сменя след някакви километри ама казва ли ти някои колко е износена

а ако случаино не ти го пожелавам загрее нали знаеш какво да правиш щото аз тогава не знаех>спираш не гасиш двигателя водната помпа да върти и парното топло на макс . и не пипаи капачката

- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
ще знам какво да правя но дано не се стига до там иначе съм се прибирал от германия до италия летото с камион и парното на 6 .. и накрая махнахме предната решетка и всичко заспа, ма да видиш като валне дъжд у немско как с отверката се слага за 2 мин
други мнения има ли

други мнения има ли

- vladi111
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 113
- Регистриран на: 11.01.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 520 XD, 2016
- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
четем бате и ... напрао не знам да се смее ли човек или
евалата на тебе, ама и аз много мразя да ми пипат по колата за тва квото мога го правя аз, а квото не мога мои доверени маистори и винаги до тех.. браво на теб
!

евалата на тебе, ама и аз много мразя да ми пипат по колата за тва квото мога го правя аз, а квото не мога мои доверени маистори и винаги до тех.. браво на теб

- map13
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 9.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525d вагон
колегата където е сменил и маркучите
аз смених водната помпа термостата сложих антифриз и след една седмица едни мърляви тапи по маркучите / те служат за обезвъздушаване / та една от тях изби и хоп антифриза като шампанско и и стрелката на червенооо...тогава сложих някакъв антифриз малко по скъп който ако има проблем в системата образува тапа и не позволява да изтече антифриза .. и да ви кажа пак имаше смисъл откриха ми миналата седмица проблем и благодарение на този антифриз не е станал проблем

- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
доста колеги ми казаха - като не ти минава 12 часа да не пипам Водна Помпа и Термостат.. ? маи така и ще направя..
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани