проблем с охладителната система

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '97 Е39 M52B20

Мнение от Karlo » 06 Мар 2008, 20:12

Ужас, ще знам занапред. Щото ми беше останало, че дестилираната е
за старите акумулатори... А това колко е истинска тази, която се продава:
познат купува от метро за машини (дестилирана), и никви проблеми. Купил
обаче от варненското метро - и машината блокаж, т.е. обикновена вода.

В краен случай има ли начин за промиване на системата?
Калгонит, нещо? :mhihi:

А тогава в чистачките пак ли дестилирана слагате?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 13.09.2007

Мнение от funi » 06 Мар 2008, 20:44

здравеите,днес не успях да направя теста но за утре имам час.а по-между другото тя си продължава да надува,интересо че връща до едно положение и после няма.вода си има ама примерно е до половината.сега съм навил капачката докраи,после е върнах половин оборот назад и така закрепих положението до събота за когато имам час за обстоен преглед и вероятно разхвърляне на главата.абе колеги,знае ли някои колко стува глава за TDS 525 97-ма.нова и втора ръка,щот ако нова си заслужава в разликата с кинтите,то по добре да скоча в нова-ако това е проблема.жалкото е само че нищо не може да се каже преди да се отвори. :(

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 06 Мар 2008, 20:56

funi написа:здравеите,днес не успях да направя теста но за утре имам час.а по-между другото тя си продължава да надува,интересо че връща до едно положение и после няма.вода си има ама примерно е до половината.сега съм навил капачката докраи,после е върнах половин оборот назад и така закрепих положението до събота за когато имам час за обстоен преглед и вероятно разхвърляне на главата.абе колеги,знае ли някои колко стува глава за TDS 525 97-ма.нова и втора ръка,щот ако нова си заслужава в разликата с кинтите,то по добре да скоча в нова-ако това е проблема.жалкото е само че нищо не може да се каже преди да се отвори. :(


Чакай бре! Ти нещо се самонадъхваш май... Много ти е зор да я сваляш тази глава. Нали казваш, че не загрява? Дай малко по-подробно, та да не ти резнат главата от кръста!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 13.09.2007

Мнение от funi » 06 Мар 2008, 21:25

Значи симптомите са следните.Преди 2 дена запалих колата и отидох до един приятел(преди това бях я карал ,така че колата беше загряла до 12 часа)постаях малко,качих се запалих и в момента които реших да тръгна тои ми махна че има нещо нередно.водата се стичаше отлявата страна в подкалника-от одушника.пипаме маркучите бяха доста твърди-доляхме антифриз(можеби 2 пръста под гърловината)тръгнах и когато спрях пак отворих капака да проверч маркучите(бяха пак твърди)инетересно не вдига температурата,но пък антифриза нещо ми намирисва и малкото маркуче което връща водата невърви постоянно а,малко вода спира, пуска въздух после пак вода и така.(това маи ме притеснява щото маже би хвърля компресия в охладителната система)друго не забелязвам но маи и това е достатъчно,пък и пропушва по мн.особен начин като цигарен дим нещо такова е.и сега съм с номера с капачката .половин оборот назад да изпуска по малко налягането. ами това е.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '97 Е39 M52B20

Мнение от Karlo » 06 Мар 2008, 21:46

Ето нов въпрос: какво ще стане ако се смесят чешмяната вода с долята
дестилирана? И естествено има и антифриз?
А относно изпаряването дистилиранате по-добре ли се държи?
Последна промяна Karlo на 06 Мар 2008, 21:55, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 8.11.2007
Местоположение: varna

Мнение от hellbull » 06 Мар 2008, 22:55

кароло не се притеснявай ако си налял малко чешмяна вода в казанчето. ако долееш дестилирана ще разредиш чешмяната вода :) за чистачките там нямаш нагряване на течността и там може и обикновенна чешмянка да си наливаш :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 06 Мар 2008, 23:06

funi написа:водата се стичаше отлявата страна в подкалника-от одушника.


Това не ми стана много ясно. Но все пак явно има проблем. Значи:
Маркучите или са бетон (недобре) или са средно меки до леко твърди, но поддават на натиск (нормално). Охладителната система на БМВ работи при по-високо налягане от тези на други марки. Това дето ти припиква :mhihi: тръбичката на разширителния съд е нормално, щото водата се движи на тласъци. И все пак щом изтича вода, следователно засмуква и въздух. Ако водата изтича само при загрял двигател значи имаш или цепка колкото косъм по някой маркуч или хлабава снадка или прецакана гарнитура на тялото на термостата или... абе търси го там дето тече - "от одушника" един вид. Ако започва да тече още като запалиш - много вероятно водна помпа (самата водна помпа или "майсторът", който я е слагал е дефектен) Ако тече когато си иска е много вероятно да е радиаторът. Изобщо мисълта ми е, че много работи има да се отметнат преди да се бара двигателчето. Ама кат те видят шашнат и са ти свалили главичката и от колата и от рамената :mhihi: Така че споко! Действай в реда, който съм писал и дано е нещо дребно. А най-напред провери виското или ако не си го сменял направо го сменяй.


Karlo написа:Ето нов въпрос: какво ще стане ако се смесят чешмяната вода с долята
дестилирана? И естествено има и антифриз?
А относно изпаряването дистилиранате по-добре ли се държи?


Ще стане разредена чешмяна вода с антифриз :)
Относно изпаряването - не знам какво имаш предвид, но ако системата е наред не трябва да има изпаряване, т.е. ако анлягането е в границите на допустимото - 2 бара.
А иначе по принцип относно изпаряването - дестилираната вода като се изпари не остава нищо, а чешмяната като се изпари - остават боклуците дето са били в нея :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 13.09.2007

Мнение от funi » 06 Мар 2008, 23:19

БЛАГОДАРЯ ТИ ЗА СЪДЕИСТВИЕТО ,bmw_n00b,и аз си мисля че не е главата,но разясни ми какво е това виско ,щот не съм сменял нищо освен консумативи.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 06 Мар 2008, 23:51

http://bmwpower-bg.net/forums/search.php?mode=results - пишеш "виско" в търсачката и четеш! :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 13.09.2007

Мнение от funi » 07 Мар 2008, 0:01

М да. Точно преди минути четох за него, но това е перката която е непосредствено пред двигателя нали?! Не тази пред радиаторите, ако е тя значи работи. Е как няма да се сетя, та това прави БАВАРКАТА уникална по звукови качества на двигателя. :D

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 07 Мар 2008, 2:58

Едно е да се върти перката (тя го прави постоянно),
друго е да ти работи виското. Нали правиш ралзлика?
8)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 95
Регистриран на: 8.11.2007

Мнение от CreAt1ve » 11 Мар 2008, 1:00

Здравейте колеги, днес ме съкрошиха, смених всичко кето трябва само и само да не се окаже глава, ама това се оказа.
Последната ми надежда беше термостат от Камор ама ... като го сложиха и пак си наду маркучите и си еба капаците...
Абе кой кво ще да казва "ПЕРКАТА" си е перка !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 13.09.2007

Мнение от funi » 11 Мар 2008, 17:23

2500 лв, това е цената, да я караш без да ти играе сърцето и да ти треперят ръцете.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 11 Мар 2008, 17:57

funi написа:2500 това е цената,да я караш без да ти играе сърцето и да ти треперят ръцете.


Ти смени ли?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 13.09.2007

Мнение от funi » 11 Мар 2008, 18:00

Да, главата с отстъпка (ако намериш твои човек да ходатайства е 2000 лв), ако не 2300-2400.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook