Чип тунинг на 2.5 ТДС мотора (Е38)
Модератор: Технически модератори
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Georgiev BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 321
- Регистриран на: 24.03.2006
- Местоположение: Gabrovo
- Пол: Мъж
- Кара: F01 740d
- Мечтае да кара: в насрещтното...
Това е наистина така, защото нашите коли са произведени по технологии от началото на `90 години на миналия век /тогава такива са били възможностите/.
От тогава до сега технологията има сериозен напредък особенно в областта на електрониката и софтуера и е съвсем нормално при имплантирането на нова електроника и софтуер да се постигнат по-добри резултати и оптимизиран разход на гориво /все едно в един офис, в който до вчера вс. служители са работили на 486 и уин 3.1 да премине изведнъж на многоядрени машини с Виста/!
От тогава до сега технологията има сериозен напредък особенно в областта на електрониката и софтуера и е съвсем нормално при имплантирането на нова електроника и софтуер да се постигнат по-добри резултати и оптимизиран разход на гориво /все едно в един офис, в който до вчера вс. служители са работили на 486 и уин 3.1 да премине изведнъж на многоядрени машини с Виста/!
- Georgiev BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 321
- Регистриран на: 24.03.2006
- Местоположение: Gabrovo
- Пол: Мъж
- Кара: F01 740d
- Мечтае да кара: в насрещтното...
- datcho
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 319
- Регистриран на: 10.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: '03 E53 X5, '00 E38 730d
Аман от хора като вас
Карате елегантни коли, който нямат нужда от такива простотий, а вие зорлен им ебавате майката. Като искаш да ти върви колата си вземи ис бе
А щом те притеснява чак толкова разхода продавай Е38-цата. Не е за теб
ПП. Не тая зли чувства, просто изказвам лично мнение



ПП. Не тая зли чувства, просто изказвам лично мнение

Fall in love or fall in hate. Get inspired or be depressed. Make babies or make art. Speak the truth or lie and cheat. Dance on tables or sit in the corner. Life is divine chaos. Embrace it. Forgive yourself. Breath. And enjoy the ride...
- Georgiev BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 321
- Регистриран на: 24.03.2006
- Местоположение: Gabrovo
- Пол: Мъж
- Кара: F01 740d
- Мечтае да кара: в насрещтното...
datcho написа:Аман от хора като васКарате елегантни коли, който нямат нужда от такива простотий, а вие зорлен им ебавате майката. Като искаш да ти върви колата си вземи ис бе
А щом те притеснява чак толкова разхода продавай Е38-цата. Не е за теб
ПП. Не тая зли чувства, просто изказвам лично мнение
харесвам си много колата. А разхода изобщо неме притеснява, но обичам я да поддържам и да и купувам разни неща (не циганиики) .Както написах и по горе според мен чипа си е една добра инвестиция. А относно мотора все пак тая кола няма да я карам вечно, след няколко месеца ще се сменя пак, такаче неша го мисля

- boris
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1928
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: X5
stambo_81dg написа:като искаш истински ПАУЪР си земи 730-740 с М60
дам,защото цената е еднаква, само акцизите са им съответно 9500 и 12000 (горе доло)
datcho написа:Аман от хора като васКарате елегантни коли, който нямат нужда от такива простотий, а вие зорлен им ебавате майката. Като искаш да ти върви колата си вземи ис бе
А щом те притеснява чак толкова разхода продавай Е38-цата. Не е за теб
ПП. Не тая зли чувства, просто изказвам лично мнение
Въпроса не е толкова кой каква кола кара и специално тук е малко по-комплексен /по принцип има погрешно мнение - всички се вторачват повишаването на мощността, но не е само това.../!
Да започнем малко по-отдалеч, при колите след началото на `90 започва да се интегрират електронни системи за контрол на горивните процеси в двигателя. Тези дигитални устройства са направени по тогавашните стандарти и имат доста скромни възможности. С развитието на индустрията възможностите на хардуера и софтуера стигнаха до в пъти по-високи нива /тоест прогреса в тази област е огомен/! Дори само за 1-2години се получава рязък скок!
Та още от средата на `90г. започва да се усеща една празнина в автомобилната индустрията, защото възможностите на софтуера нарастват и той става все по-мощен, прецизен и комплексен /за първи път могат да се подобрят параметрите на даден двг без да се извършат скъпи и сложни промени по конструкцията му, както е при механичните инжекциони и карб. двг/. Това неизбежно води до разработването на нови програми и схеми за контрол на горивните процеси във вече разработените и произведени двг. Чип-тунинга е по-правилно да се нарича "оптимизиращ софтуер", който е разработен с оглед достиженията в софтуерната индустрия за по-прецизна и чиста работа на старите коли - от автомобилна гледна точка даден автомобилен модел от 4г. в производство е сравнително нов, докато от дигитална гледна точка и компютъра и софтуера за него са морално остарели кошници /само че колата не е РС и не може да се смена на две години/! Та така погледнато "оптимизиращия софтуер" е реална възможност да се модернизира даден автомобил, като чрез имплантирането на нов чип ЕКУ-то. има възможност да оптимизира: таймингите, горивните процеси, разхода на гориво и отделянето на отровни вещества - след постигането на това порпорционално се повишават и параметрите на системата /повече мощност от даден обем и единица гориво/! Тоест, чрез "чип-тунинг" се постига осъвременяване на автомобила, в следствие на което той става по-екологичен, по-икономичен и по-жизнен!
Горното разбирасе е в сила за марковите качествено произведени чипове, които имат сертификат от автомобилните компании и са разработени с оглед изискванията и условията на европейското законодателство, а не за странно евтините и съмнителни като качества чипове на световно неизвестни марки!
Военната техника се подлага редовно на "чип-тунинг" от десетилетия - периодичното преоборудване на наличната техника /самолети, кораби и т.н./ с хай-тек достиженията в хардуера и софтуера с оглед подобряване на бойните качества и удължаване на целесъобразния период на употреба!
пп: смятам, че "чип-тунинга" като цяло е положителен процес и е въпрос на време да стане задължителен - като изискването за наличие на катализатор и филтър за твърди частици!
- Georgiev BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 321
- Регистриран на: 24.03.2006
- Местоположение: Gabrovo
- Пол: Мъж
- Кара: F01 740d
- Мечтае да кара: в насрещтното...
Chains написа:datcho написа:Аман от хора като васКарате елегантни коли, който нямат нужда от такива простотий, а вие зорлен им ебавате майката. Като искаш да ти върви колата си вземи ис бе
А щом те притеснява чак толкова разхода продавай Е38-цата. Не е за теб
ПП. Не тая зли чувства, просто изказвам лично мнение
Въпроса не е толкова кой каква кола кара и специално тук е малко по-комплексен /по принцип има погрешно мнение - всички се вторачват повишаването на мощността, но не е само това.../!
Да започнем малко по-отдалеч, при колите след началото на `90 започва да се интегрират електронни системи за контрол на горивните процеси в двигателя. Тези дигитални устройства са направени по тогавашните стандарти и имат доста скромни възможности. С развитието на индустрията възможностите на хардуера и софтуера стигнаха до в пъти по-високи нива /тоест прогреса в тази област е огомен/! Дори само за 1-2години се получава рязък скок!
Та още от средата на `90г. започва да се усеща една празнина в автомобилната индустрията, защото възможностите на софтуера нарастват и той става все по-мощен, прецизен и комплексен /за първи път могат да се подобрят параметрите на даден двг без да се извършат скъпи и сложни промени по конструкцията му, както е при механичните инжекциони и карб. двг/. Това неизбежно води до разработването на нови програми и схеми за контрол на горивните процеси във вече разработените и произведени двг. Чип-тунинга е по-правилно да се нарича "оптимизиращ софтуер", който е разработен с оглед достиженията в софтуерната индустрия за по-прецизна и чиста работа на старите коли - от автомобилна гледна точка даден автомобилен модел от 4г. в производство е сравнително нов, докато от дигитална гледна точка и компютъра и софтуера за него са морално остарели кошници /само че колата не е РС и не може да се смена на две години/! Та така погледнато "оптимизиращия софтуер" е реална възможност да се модернизира даден автомобил, като чрез имплантирането на нов чип ЕКУ-то. има възможност да оптимизира: таймингите, горивните процеси, разхода на гориво и отделянето на отровни вещества - след постигането на това порпорционално се повишават и параметрите на системата /повече мощност от даден обем и единица гориво/! Тоест, чрез "чип-тунинг" се постига осъвременяване на автомобила, в следствие на което той става по-екологичен, по-икономичен и по-жизнен!
Горното разбирасе е в сила за марковите качествено произведени чипове, които имат сертификат от автомобилните компании и са разработени с оглед изискванията и условията на европейското законодателство, а не за странно евтините и съмнителни като качества чипове на световно неизвестни марки!
Военната техника се подлага редовно на "чип-тунинг" от десетилетия - периодичното преоборудване на наличната техника /самолети, кораби и т.н./ с хай-тек достиженията в хардуера и софтуера с оглед подобряване на бойните качества и удължаване на целесъобразния период на употреба!
пп: смятам, че "чип-тунинга" като цяло е положителен процес и е въпрос на време да стане задължителен - като изискването за наличие на катализатор и филтър за твърди частици!
Много добре се израси евала

- Svetlio.Angelov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 6.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528i
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak
Колегата Стамбо 81 е прав за плочката - прочетете повече в подфорума на е34 и по-специално мненията на Цветико, Динозаб, Зъбчо и др.
Иначе ако иска колегата нека се обърне към сервиз ЮВЕ - имат три варианта - немски, италиански и някаква тяхна разработка - вдигат до около 200 коня. Намират се зад къща А2 - симеоновско шосе...
успех !!!

Иначе ако иска колегата нека се обърне към сервиз ЮВЕ - имат три варианта - немски, италиански и някаква тяхна разработка - вдигат до около 200 коня. Намират се зад къща А2 - симеоновско шосе...
успех !!!
- SPARC0
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 7.10.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: BMW 335D
- Мечтае да кара: всеки ден различна кола от гаража
- Детайли за колата: 360 к.с.
Аз съм от Варна и мога да те заведа при въпросния човек,при когото и аз съм слагал чип.А пък ако той прочете поста на Chains
мнооооо ще се смее.Не,че и аз не смях де.............
Кой каквото ще да си говори,ама правилния чип за турбо-кола променя в голяма степен динамиката и мощността на автомобила.Разхода също се намалява,но при определени моменти /постоянна скорост и т.н./.Не си мислете,че ако "пържете" мъжката ще ви падне разхода.Другото,което е ако колата е дизел и е карана с нашата перфектная нафта,със сигурност ще има нагар по всмукателните колектори.Почистването на въпросните колектори също подобрява много динамиката.
Та ако имаш и си сериозен ми пиши на ЛС и ще те свържа с човека /може би най-добрия/
мнооооо ще се смее.Не,че и аз не смях де.............
Кой каквото ще да си говори,ама правилния чип за турбо-кола променя в голяма степен динамиката и мощността на автомобила.Разхода също се намалява,но при определени моменти /постоянна скорост и т.н./.Не си мислете,че ако "пържете" мъжката ще ви падне разхода.Другото,което е ако колата е дизел и е карана с нашата перфектная нафта,със сигурност ще има нагар по всмукателните колектори.Почистването на въпросните колектори също подобрява много динамиката.
Та ако имаш и си сериозен ми пиши на ЛС и ще те свържа с човека /може би най-добрия/

Expect The Unexpected & Everything Is Possible
- SPARC0
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 7.10.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: BMW 335D
- Мечтае да кара: всеки ден различна кола от гаража
- Детайли за колата: 360 к.с.
Спор няма,че разлика и то голяма има!
Просто имах друго предвид.
Нищо лично
Просто имах друго предвид.
Нищо лично

Expect The Unexpected & Everything Is Possible
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани