Вдига ли се разхода на гориво когато фаровете са пуснати ?

Останалите BMW-та.

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София

Вдига ли се разхода на гориво когато фаровете са пуснати ?

Мнение от kriso1990 » 08 Фев 2008, 16:09

Привет на всички които обичат БМВ-тата!!!

Имам един вапрос които много ме валнува дали се вдига разхода на гориво,когато фаровете са пуснати?

По този вапрос споря с господина ми по "електроника".Той не смята че разхода на гориво се вдига защото фаровете нямат нищо общо с горивото .
Аз пак смятам обратното!!! Защото когато се светнат фаровете оборотите на колата се повишават макар и не забележимо а това няма начин да не повиши и разхода на гориво.
Затова ако може даваите своите мнения и обяснения по вапроса

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 28.01.2008
Местоположение: Русе-Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: БМВ 520i
Мечтае да кара: кара това, за което мечтаеше...
Детайли за колата: Simply the best

Мнение от pepo_520i » 08 Фев 2008, 16:24

АБе не ми се вярва да оказва някакво влияние, това че си пуснал фаровете. По същата логика трябва да ти се вдига разхода и ако използваш ел.стъклата постоянно, или мигачите. :mhihi:
Незнам. Според мен даскаля е прав.
"Не се срамувай да кажеш онова, което не се срамуваш да си помислиш!"

Изображение

http://bg.netlog.com/groups/presiyan

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София

Мнение от kriso1990 » 08 Фев 2008, 16:29

BMW5820iA написа:
tsb_bg написа:
Колеги вижте как стоят нещата от финансова гледна точка:

Изследването е правено за САЩ през 1997

Нормалната крушка за фаровете е 55W приема се, че двете консумират 100W при намалена мощност през деня.
Според изследване на NHTSA, превозните средства в САЩ са изминали по пътищата около 2,560 милиарда мили (4.119 милиарда километра) през 1997 г.

При предполагаема средна скорост от 30 mph (48.28 км/ч), 1 миля се изминава за около 2 минути, което прави общо 5,120 милиарда минути или 85.3 милиарда часа. Предполага се че половината време се кара презз нощта, когато и без това светлините са необходими и задължителни, така че времето за каране на светлини се намалява двойно: 42.6 милиарда часа годишно.
Това умножено по 100W на крушка прави 4,260 милиарда ват-часа или 4.26 милиона киловат-часа годишно, енергия изразходвана от фаровете на превозните средства през деня, което е приблизително равно на общото потребление на ел. енергия в САЩ за 12 часа :!:

Ако се приеме, че КПД-то на алтернатора е 70% то той произвежда в идеалния случай 10.5 киловат-часа ел. енергия с един галон бензин.

Ако разделим 4.26 милиарда киловат-часа ел. енергия потребявана от фаровете през деня на 10.5 киловат-часа (енергията получавана от 1 галон бензин) това показва,че само за да светят фаровете през деня в САЩ са необходими допълнително 406 милиона галона (1536.88 милиона литра) бензин всяка година. При цена на бензина $1.50/галон това прави $600,000,000.00 годишно. :!:

От друга страна в резултат на това допълнително 8 милиарда паунда (4000 тона) СО (въглероден окис) отиват в атмосферата.

За информация:

1 галон = 3.785411784 литра
1 миля = 1.609344 километра
1 паунд = 0.45359237 килограма


Не мисля, че е нужно да съпоставяме цифрите дадени за САЩ т тези за Европа или в частност за България ....
Или пък всеки по отделно да преценява какво му коства на него, както и до колко ефекта от "подобрената видимост" на колата от далеч при ясно време и добри атмосферни условия оправдават средствата :?:

Въпроса в случая е до колко финансово е обосновано едно такова начинание за страна, като България като се вземе предвид климатичния пояс, продължителността на зимата и дните с мъгла (наистина намалена видимост)

Като знаем къде отиват печалбата от горивата, данъците и акцизите мисля, че картинката изглежда по друг начин (и не само за България) :mhihi:

Информацията е от

http://auto.howstuffworks.com/question424.htm

PS Отбележете, че цифрите се отнасят за далечната 1997, а сега в 2007 са далеч по-нагоре ;)


Това го е написал един от нашите колеги обясними го!

Климатика както и фаровете консумират електроенергия която може да бъде доставена само от работата на двигателя на по-високи обороти. Почти невидимо е с просто око, но е факт и води до увеличаване разхода на гориво.


Това го намерих в един друг форум.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 5.09.2005
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: E60 520d, E83 3.0D, E36 316ti

Re: Вдига ли се разхода на гориво когато фаровете са пуснати

Мнение от Milcho » 09 Фев 2008, 0:55

kriso1990 написа:Привет на всички които обичат БМВ-тата!!!

Имам един вапрос които много ме валнува дали се вдига разхода на гориво,когато фаровете са пуснати?

Да.

Аз си го обяснявам много просто.
фаровете работят -> консумират ток от акумулатора -> генератора работи за да възстанови акумулатова -> двигателя върти генератора, за което му трябва допълнително гориво

Поправете ме ако греша :)

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: Габрово
Кара: Range Rover-и

Re: Вдига ли се разхода на гориво когато фаровете са пуснати

Мнение от Тони1 » 09 Фев 2008, 1:36

Viper_one написа:
kriso1990 написа:Привет на всички които обичат БМВ-тата!!!

Имам един вапрос които много ме валнува дали се вдига разхода на гориво,когато фаровете са пуснати?

Да.

Аз си го обяснявам много просто.
фаровете работят -> консумират ток от акумулатора -> генератора работи за да възстанови акумулатова -> двигателя върти генератора, за което му трябва допълнително гориво

Поправете ме ако греша :)


точно,но въпреки това разхода ,ще е минимален


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 09 Фев 2008, 3:04

Разхода въобще не е минимален, я се сетете, че има двигатели с измерени коне при работа без водна помпа, перка, АЛТЕРНАТОР, както и със тях. Естествано с тези атрибути конете спадат. Давате ли си сметка, защо на състезание понякога се изключва зареждането на АЛтернатора? Първо за да има по-малко съпротивление и оттам да доиде някой и друг кон. Второ колкото повече енергия се изразходва, толкова повече газ трябва да се дава на мотора. Я се сетете ако ви е леко хлабав ремъка и пуснете фаровете що присвирва, ми като пуснете и парното и узиката, ко става. Така, че за да се създаде ток се създава натоварване, това натоварване се отразява и на разхода на гориво и на вървежа на колата а за да върви колата даваме повече газ, оттам още повече харчи. В интерес на истината не знам точно колко, но съпоставено за цялата година, със сигурност си е една достойна сума. Да не говорим и за екологията, която вече изнемогва, но така казват, така правиме, ние сме безсилн ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 14.10.2007

Мнение от L&R » 09 Фев 2008, 4:36

Вдига се разхода, защото се отнема енергия от двигателя посредством алтернатора, колкото повече ток черпим от него толкова повече усилие на въртене отнема алтернатора от двигателя.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1067
Регистриран на: 8.07.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от denko » 09 Фев 2008, 6:58

Добре де .. мен едно нещо не ми е ясно ако запалиш мотора и не ползваш никъв ток тоест не си пуснал фарове и музика и други глупости
алтернатора нали се зарежда до 13.8-14 примерно и като пуснеш фаровете в миг пада на 12 примерно и оттам си дозареди
в момента в който дозарежда от 12 до 14 ли се покачва разхода на гориво ?
или постояно харчи повече щото зарежда постояно :mhihi: :mhihi: :mhihi:
"Класиката" за един е Скрап за Друг !!!
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София

Мнение от kriso1990 » 09 Фев 2008, 11:29

Колко повече харчи колата на фарове ?
мощност 200 вата на осветлението х 1.36 = 0.27 к.с/час х 0.200 гр = 0.055 кг/час ... или 55 грама гориво на час х 1.70 лв. = 0.10 лв/час.
Това си е завишение на разхода /градско/ със 0.30 лв. на 100 км.
За автоклиматиците събирате мощността на компресора + тази на вентилаторите на радиатора/150w./ и вътре в купето/40w./ и се действа по същата формула + 8% мех.загуби , това е цената , безплатен обяд няма , единствения бонус е настръхване на косата ви при зареждане на резервоара ..


Добре аз това го видях в един форум не помня кои беше,но мисля,че е вярно!! (Данните са стари)

Ако може продалжавайте с обясненията за да ми стане по-ясно ;)

Мафиозо!
Аватар
Мнения: 2232
Регистриран на: 1.04.2003

Мнение от rado_rf » 09 Фев 2008, 14:31

Що, бе? От това по-ясно накъде :roll:
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София

Мнение от kriso1990 » 09 Фев 2008, 15:49

Еми след тези аргоменти господина ми още спори че не съм прав и даржи на свойто!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 09 Фев 2008, 18:05

вдига се разхода естествено ... тая енергия да не идва от нищото ,от горивото идва ... ако сложите ксенон след няколко години ще си избие парите от икономии на гориво понеже консумира по малко

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 30.04.2007
Местоположение: Плевен

Re: Вдига ли се разхода на гориво когато фаровете са пуснати

Мнение от Svetlix » 12 Фев 2008, 10:38

Viper_one написа:
kriso1990 написа:Привет на всички които обичат БМВ-тата!!!

Имам един вапрос които много ме валнува дали се вдига разхода на гориво,когато фаровете са пуснати?

Да.

Аз си го обяснявам много просто.
фаровете работят -> консумират ток от акумулатора -> генератора работи за да възстанови акумулатова -> двигателя върти генератора, за което му трябва допълнително гориво

Поправете ме ако греша :)


Опрделено не грешиш! :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София

Мнение от kriso1990 » 13 Фев 2008, 13:39

Искам ако може някой теоритично да го докаже! Защото на мен това ми трябва в конкретния случаи. Господина се сагласи с мен както и с един мой колега! Ние му го доказахме практически. Господина каза, че ще ни запознае с едни негови колеги които са от Техническия и ще изложи и неговото мнение по вапроса както и нащо. И ще направим нещо като доскусия с тях и те ще кажат кой е прав и кой греши затова на мен ми трябва научно казано това твардения!!!!

Благодаря на всеки който изказа мнения по тази тема и на тези които ще продалжат да изказват мнения по нея

Обещавам след дискусията да напиша какво е станало и какво е било тяхното мнение!!! Все пак са професори!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 13 Фев 2008, 14:43

kriso1990 написа:
Колко повече харчи колата на фарове ?
мощност 200 вата на осветлението х 1.36 = 0.27 к.с/час х 0.200 гр = 0.055 кг/час ... или 55 грама гориво на час х 1.70 лв. = 0.10 лв/час.
Това си е завишение на разхода /градско/ със 0.30 лв. на 100 км.
За автоклиматиците събирате мощността на компресора + тази на вентилаторите на радиатора/150w./ и вътре в купето/40w./ и се действа по същата формула + 8% мех.загуби , това е цената , безплатен обяд няма , единствения бонус е настръхване на косата ви при зареждане на резервоара ..


Добре аз това го видях в един форум не помня кои беше,но мисля,че е вярно!! (Данните са стари)

Ако може продалжавайте с обясненията за да ми стане по-ясно ;)


УАУ, косата ми настръхна, като зареждам на 100 километра +30стотинки :mhihi: :mhihi: :mhihi: тези 30се стотинки съм ги изхарчил за 200ста метра като изцедя първа и втора от келешлък, че дори може и да са повече :roll:

Всъщност наистина ли се впечатлявате от това или просто се води някаква дискусия?!

По темата: И според мен има завишен разход на гориво, но той е ПРЕНЕБРЕЖИМО МАЛЪК за единица от населението :idea:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

Следваща

Назад към Други модели

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook