BMW & TED - The power of ideas

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 11.04.2002
Местоположение: София
Кара: E21
Мечтае да кара: E21
Детайли за колата: червена

Мнение от E-24 » 31 Яну 2008, 3:21

Мисля, че ще е интересно колегата Turturelo да отговори на ivan1979g с поста с много цифрички, защото поне на мен ми се стори, че имаше някакви разногласия за ръст на продажби и т.н. - защото, както винаги, колегата Turturelo се изказва със самочувствие, очевидно подплатено и с много инфо и опит, с който разполага, но и малко високомерие - лично мнение. Това, че онези, които работят за БМВ и имат хангар с праисторически баварци и ги гледат всеки ден и всеки един следващ модел на марката би трябвало да е вдъхновен от по-старите не означава непременно, че са успели с това си начинание. Тук май бъркаме усилия и желание с резултат. Няма сега да спорим кой модел е красив и кой не - проблемът е, че щом някой каже нещо против новите модели на БМВ след Е38 например и вкупом идват познатите апологети да защитават Бенгъл и т.н. - странно ми е защо толкова много той се нуждае от защита, не може ли вместо да пишете купища постове да сложите две три снимки на моделите му без нито една дума ? Колкото повече думи в нечия защита, толкова повече ми се струва, че нещата намирисват. Може би, защото с тези снимки няма как да се защити, очевидно дизайнът му има нужда от логическа защита, поради липсата на естетическа такава.

А относно за Top Gear, независимо дали човек работи за тях, силно се съмнявам, че може да вменява как да бъде възприемано точно предаването. Надали и Джереми има това право - бидейки изкуство, то се разглежда не като точна наука със съждения и доказателства. Ако ми позволите, може да си го гледам като Лека нощ деца и като най-долно порно ако пожелая. Силно съм несъгласен някой да се опитва да прокарва по подобен начин мнението си, независимо колко опит и цифри и снимки има в главата си. Ако на мен не ми харесва Е1899, някакъв проблем да го кажа ? Ако някой не му харесва Е21 например, аз ще го оставя с неговия вкус. Ако не и харесва Крис Бенгъл, някакъв проблем да го определя като лош дизайнер ?? Само едно не ми е ясно, защо някой като се изкаже негативно относно някой модел на БМВ, особено ново, трябва винаги да скочат модератори и т.н. лица, които да го вкарат в правия път и да му обяснят, че видиш ли, той не разбира.
едвайсеиено

Капетано
Аватар
Мнения: 3364
Регистриран на: 20.01.2004
Местоположение: далеко от родината
Кара: '90 328i/6 '95 540i/6

Мнение от LeX » 31 Яну 2008, 10:21

Любо Мегов написа:нека да издам една малка подробност - тука сме се събрали една група, в която има и собственици на последните модели, която напролет ще ходи на хайка за е30 по Европа-та, има нещо в тоя модел което привлича ... дано да има бъдещи модели, които след 10-15 години да въздействат на редовия фен и клиент така

за мен обяснението е с една дума: непреходно

според мен е още рано да се каже дали Бенгъл е направил своята е30, а и сега времената са други в автомобилостроенето...времето ще покаже


след това ти мнение се чудя да не си се объркал като си писал какво мечтаеш да караш :roll: ;)
Изображение

"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 264
Регистриран на: 14.10.2002
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 220

Мнение от Osmicata » 31 Яну 2008, 18:04

Аз също по никакъв начин не мога да приема някой да спуска мнения, че тези, които не са разбрали колко як дизайнер е Бенгъл малко не са в час. Защото тук става въпрос за поне две неща, които, както обикновено, се третират като едно. Първото е една от функциите на дизайнера: да направи кола, която да се купува колкото се може повече. Да, той далеч не е единствения, който прави това (за механиката, електрониката, маркетинга и прочие няма смисъл даже да се споменава) но до голяма степен определя продажбите на колата чрез нейния облик. Е, тук Бенгъл може и да е велик, не познавам добре цифрите и честно не ми пука; само да вметна, че лично аз не се чувствам по-щастлив от живота от факта, че още няколко милиона карат кола с моята марка. Предпочитам да съм един от малкото, оценили колата, но тук, разбира се, нямам думата, маркетинга си е маркетинг и кинтите са си кинти. Второто е естетиката на това, което прави дизайнера. Е, тук всеки технократ и гъзар-МБА може да ми носи от колкото кладенци вода иска и това няма да промени и на йота усещането ми за дадена кола. Тук влизаме в домейна на изкуството а тук строги правила няма: и най-"грозната" картина ще се хареса на някого, и най-"красивата" скултура ще издразни някого естетически. Тук всеки има индивидуално отношение с колиците и то е лично и интимно; по никакъв начин не може да бъде предписано. Та в тази връзка аз предполагам, че предвид бройките, които БМВ са продали откакто Бенгъл е дизайнер го правят успешен по първата функция; велик ми се струва леееееко пресилено. По втората, аз както и други тук смятаме, че естетиката на неговите рожбички е (разгледана както в съвремието си така и в исторически контекст) е рядко куца. За мен (лично мнение) тоя пич не носи сърце на БМВ фен и не е в час с духа на тази марка. Хау! :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2736
Регистриран на: 13.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Любо Мегов » 31 Яну 2008, 20:20

LeX написа:
Любо Мегов написа:нека да издам една малка подробност - тука сме се събрали една група, в която има и собственици на последните модели, която напролет ще ходи на хайка за е30 по Европа-та, има нещо в тоя модел което привлича ... дано да има бъдещи модели, които след 10-15 години да въздействат на редовия фен и клиент така

за мен обяснението е с една дума: непреходно

според мен е още рано да се каже дали Бенгъл е направил своята е30, а и сега времената са други в автомобилостроенето...времето ще покаже


след това ти мнение се чудя да не си се объркал като си писал какво мечтаеш да караш :roll: ;)


ами вземи да прочетеш ВНИМАТЕЛНО цялата тема :!: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 274
Регистриран на: 3.05.2005
Местоположение: софия
Пол: Мъж

Мнение от exotique » 01 Фев 2008, 15:21

всичко е въпрос на стил и пари :lol: .Мен лично най-грозните бмвта са е38 и е46-тотално бездушен дизайн и излъчване.(говоря за базови модели а не за напомпани тунинги (м3 или 750)

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 01 Фев 2008, 18:13

ivan1979g написа:...


Пичове, нямам време да отговоря достойно (поста на колегата го заслужава), защото съм затрупан с работа, а и компютъра с цифрите и графиките е на другия край на света(знам, обаче, точно в кой шкаф съм го прибрал :mhihi: )

Сега превеждам статията на Джеръми за следващия брой на списание Top Gear и се натъкнах на нещо, което има връзка с нашата тема .. искрено ме разсмя и хвърли в размисли против моята позиция, та реших да го споделя с вас..

Jeremy Clarkson написа:"I think the problem is simple though. Today,
everyone is too polite. When Jenkins comes in with his ideas for the new car, the bosses are slightly in awe of his polo-necked jumper and his thin glasses. What’s more, they know he’s been toiling away for months on the project, and they don’t want to reward him by saying, “That’s terrible.”
It’d be like saying to a new mother whose just shown you her aby: “Jesus Christ. I think I’m going to be sick.”


Та знае ли човек .. може и да говоря глупости в крайна сметка, а статистиката да е нагласена да пасва на това мнение? :roll:

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 01 Фев 2008, 19:28

E-24 написа:А относно за Top Gear, независимо дали човек работи за тях, силно се съмнявам, че може да вменява как да бъде възприемано точно предаването. Надали и Джереми има това право - бидейки изкуство, то се разглежда не като точна наука със съждения и доказателства. Ако ми позволите, може да си го гледам като Лека нощ деца и като най-долно порно ако пожелая. Силно съм несъгласен някой да се опитва да прокарва по подобен начин мнението си, независимо колко опит и цифри и снимки има в главата си.


съгласен съм с теб .. но казвам какъв е замисъла на шоуто .. и не съм го измислил аз .. а те

While David Beckham and Posh Spice are being touted as the nation's role models, wanting to be one of these three is a much more achievable ambition.
Andy Wilman написа:Any boy, could be a man with a gut who builds a car that breaks in half.


"The presenters just muck about – it's obvious that they're at ease, even when they get niggly with each other. So it's kind of like Last of the Summer Wine with cars." That makes May Norman Clegg, and Clarkson either Compo or Nora Batty.

James May написа:We're three blokes who see the whole world through the lens of cars. We play conkers with caravans on cranes.


If environmental groups phone up and moan about us, we tell them to f*** off. But if a mother phones up to say that she had to explain one of our schoolboy jokes to her son, we call her back and apologise. We're a bit 1950s like that."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 281
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Не се знае, знае ли се...

Мнение от Bustter » 02 Фев 2008, 13:46

Turturelo написа:
Bustter написа:
Turturelo написа:Преди да сте осквернили творенията на хората без изобщо да познавате материята, която коментирате (постоянна практика) се замислете, че автомобилите, които възхвалявате са създадени преди доста години. Например Е30 е проектирано през 1976-1977 и видяни от публика 1981-ва, когато е започнала работата над Е34 .. Следвайки тази логика би следвало да коментирате "новите" модели .. след около 30 години. Съответно приказки относно настоящия дизайн на BMW е редно да чуем през 2030 г. Не е ли така?


Преди време бях чел един твои коментар (темата няма значение) че е хубава да се казват не само хубавите, но и лошите неща за марката (в случая) и че трябва да се гледа на нещата не само като фен но и безпристрасно. Според мен ти гледаш много със "синьо бели очи" на нещата. Чудех се как да ти го напиша и прочетох коментарите в саита под видеото и един ми направи особенно впечатление, коментара които напълно припокрива моито мнение:


не съм пристрастен уверявам те .. просто това е марката, която познавам най-добре. Първо са автомобилите за мен, после е BMW обаче .. дори бях започнал да омразявам марката по едно време заради известно количество неприятни истории .. това, което се опитвам да кажа тук е съкратено следното:

1. не може да осъждаш нещо, което не познаваш .. дори и хората отвъртре често не знаят цялата истина и ако тъпча на едно мнение то това е защото искам да накарам тези, които отрязват с лека ръка да се замислят колко мащабна работа е автомобилния дизайн, производство, развойна работа .. и т.н.
2. не може да кажеш за един признат дизайнер, че е селяндур, само защото твоите виждания не съвпадат с него. Пак казвам единия е получил някакво признание, за да стигне до този пост
3. Не само от един човек зависи създаването на една линия в дизайна на една марка. Това е синдрома на отборите в моторспорта - всички знаят името на Михаел Шумахер, Ари Ватанен и Валентино Роси. Никой не се интересува обаче дали са сменят добре гумите на Шуми, навигатора не е сбъркал два завоя на Ватанен или инжинерите на Роси не са объркали настройките. За масовия ентусиаст - виновен е Крис Бенгъл, а той е само част от цялата система. Има замесени стотици звена, заради които E90 (например) изглежда така.
4. Ако даден автомобил/линия не ни харесва, това не означава, че марката е развалена. Той е създаден, защото истинските клиенти ще го купуват.
5. Автомобилният бизнес е като всеки друг - движи се от парите. Понякога се налагат и маркетингови автомобили. И феновете на Porsche не бяха щастливи от появата на Cayenne, но сега има кинти за автомобили на Carerra GT и GT2.


Тои е главен дизаинер, има го в договара му че когато марката понася критики тои опира пешкира, когато е във възход делото е общо, неблагодарно е, но така е при всички марки... Чувал ли си за Бруно Сако?


Bustter

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Мнение от Feanor » 05 Фев 2008, 10:20

E-24 написа:Няма сега да спорим кой модел е красив и кой не - проблемът е, че щом някой каже нещо против новите модели на БМВ след Е38 например и вкупом идват познатите апологети да защитават Бенгъл и т.н. - странно ми е защо толкова много той се нуждае от защита, не може ли вместо да пишете купища постове да сложите две три снимки на моделите му без нито една дума?

И какво ще докаже това, след като очевидно става дума за лично възприятие? Този, който сложи снимките ще знае чудесно какво има предвид... Онзи, когото се опитва да убеди обаче, ще види нещо съвсем друго. Нали разбираш, субективно е.
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

Предишна

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook