E30 M10B18..сериозен проблем със запалването!Помогнете!
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Charger
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 27.01.2008
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: танк!
- Детайли за колата: BMW 3-та серия,купе Е30, седан,4 врати, цвят-царско син металик, двигатет-М10Б18 LE Jettronic, скорости- Getrag 260(5), отворен(4.10), екстри-ел огледала, кожен салон, антирадар
E30 M10B18..сериозен проблем със запалването!Помогнете!
Здравейте! Наскоро си купих БМВ Е30(детска мечта,
какво да се прави
)... произведено септември 1986 година с двигател М10Б18...и механичен инжекцион. Колата взех в относително добро състояние, но като всеки стар атомобил, проблемите започнаха...Ще разкажа подробно какво точно ми се случи с надежда хората с повече опит да могат да придобият пълна представа за ситуацията, а дай боже някой да е имал същия челен
опит като мене та да ми каже как се е справил...и така.
Завчера, пътувам по улица Оборище, посока Студентски град. Възрастна "дама" с малко Сузуки набива зверски спирачки на светофара със Ситняково(още свети зелено), аз, в нея. Слава Богу успях да спра навеме и съвсем леко я бутнах, но предницата ми е доста ниска и бъбреците хлътнаха сантиметър навътре към радиатора...следват псувни и разправии от двете страни
...Продължавам по Ситняково...Тогава започнаха проблемите. При включване на 2-ра въпреки натискането на педала на газта атомибила върви вяло(няма обороти)..Педала до долу 3-та(изнервих се просто)..някак подскочи, влезе в обороти и на светофара на Румънско потеглям перфектно!..Но, в купето замириса специфично
..отначало си мислех че е на феродо, но и друг път съм мирисал
...миризмата беше по-специфична
. До кръстовището на Ракова вече всичко е ОК. Тръгвам по Г.М. Димитров посока, бензиностанция Shell(ул. Никола Габровски) там е леко нанагорнище, предавката е 3-та, скоростта 80(оганичението 40
)..Всичко е наред с изключение на натрапчивата миризма на изгоряло в купето. На триста метра преди бензиностанцията ДВИГАТЕЛЯТ ЗАГАСНА!..просто ей така , от нищото! Пускам аварийки,зяпам в таблото, датчикът отчита загряване на ДВГ над средното(едно деление и нещо)..Викам си ей ся си е*а м***та. Нямах много бензин но още не беше светнала лампата за резервата. Минаха 1-2минути в суетене..въртя ,пали
. Точно преди завоя за Shell пак угасна
. На инерция стигнах бензино-колонката и сипах 10-тина литра. въртя, пали,..20 секунди (докато затворя предния капак)..ЗАГАСНА, сякаш със шалтер и спират тока. След това направих много безуспешни опити...свалях капачка на делко,лули на свещи..ток има, искра има да убие двама...без успех. след 10-тина минути пак запали, ей така от нищото(20 сек.)..И ТОВА Й БЕШЕ ПОСЛЕДНОТО ЗАПАЛВАНЕ..до ден днешен..Колеги дойдоха и някак ме издърпаха, до бачкане...и на дърпане не запали. На паркинга проверих водата и маслото, добре са, няма течове. Мерих и тока на бензиновата помпа ток има, ама не чувам да работи помпата( то и не знам дали изобщо се чува нещо като работи)...Искам да отбележа че няколко дни преди това на празен ход не държеше хубаво обороти и прекъсваше...а ден преди случката при превкючване на 2-ра имаше силни вибрации в купето...Това е, което мога да кажа..Извинявам се ако съм бил толкова многословен, но отчаяно се нуждая от помощ...Сега дремя закотвен и с увиснал нос и нямам никва идея какво да правя. Моля, който може да помага! Знам че тук има много кадърни и умни хора.
...



Завчера, пътувам по улица Оборище, посока Студентски град. Възрастна "дама" с малко Сузуки набива зверски спирачки на светофара със Ситняково(още свети зелено), аз, в нея. Слава Богу успях да спра навеме и съвсем леко я бутнах, но предницата ми е доста ниска и бъбреците хлътнаха сантиметър навътре към радиатора...следват псувни и разправии от двете страни








- Turbo-Lag
- BMW Fanatic!
-
- Мнения: 1313
- Регистриран на: 26.12.2005
- Местоположение: Русе
- Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
- Мечтае да кара: Cessna 152
- Charger
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 27.01.2008
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: танк!
- Детайли за колата: BMW 3-та серия,купе Е30, седан,4 врати, цвят-царско син металик, двигатет-М10Б18 LE Jettronic, скорости- Getrag 260(5), отворен(4.10), екстри-ел огледала, кожен салон, антирадар
- ge_a
- Е30 IS Crasher
-
- Мнения: 2252
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25
Ми така на първо четене като чета, мисля че трябва да измериш налягането на бензиновата помпа, при механичната инжекция трябва да е около 6-7 бара (ако добре си спомням), иначе няма да отварят дюзите и съответно няма и палене, провери тва ако не стане ще мислиме още 

Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!


- Sparco_Racing
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 429
- Регистриран на: 18.12.2007
- Местоположение: iZ DefIlEtaTa
- Пол: Мъж
- Кара: CoMPacT M54Б30
- Мечтае да кара: 645Ci
ge_a написа:мисля че трябва да измериш налягането на бензиновата помпа иначе няма да отварят дюзите и съответно няма и палене
Определено първо това провери


- Charger
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 27.01.2008
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: танк!
- Детайли за колата: BMW 3-та серия,купе Е30, седан,4 врати, цвят-царско син металик, двигатет-М10Б18 LE Jettronic, скорости- Getrag 260(5), отворен(4.10), екстри-ел огледала, кожен салон, антирадар
...Работата отива на дебитомер(ТПС)..помпата бачка...Утре или в другиден ще стане ясно че днес се изнервих с помпата 

- Charger
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 27.01.2008
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: танк!
- Детайли за колата: BMW 3-та серия,купе Е30, седан,4 врати, цвят-царско син металик, двигатет-М10Б18 LE Jettronic, скорости- Getrag 260(5), отворен(4.10), екстри-ел огледала, кожен салон, антирадар
...Да дебитомер и т.нар. trottle position switch има и при нашите кошници често е амортизиран доста...Ще се опитам да си го рециклирам сам и ако успея ще публикувам тук в темата как съм направил всичко..
..дано да успея 


- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Charger написа:...Да дебитомер и т.нар. trottle position switch има и при нашите кошници често е амортизиран доста...Ще се опитам да си го рециклирам сам и ако успея ще публикувам тук в темата как съм направил всичко....дано да успея
мисля че имаше пост на колега от форума за рециклиране на throttle position switch, ако искаш първо го погледни

Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- speedmaster
- "Баба Яга" Склад
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 22.10.2003
- Местоположение: софия
искаш да кажеш че си видял с очите си как бензиновата помпа изхвърля бензин през марчкуча??
питам та да знаем със сигорност дали работи или не???
а след това найстина прочети темата за тротъла,беше доста добре обяснено всичко едно по едно и снимов матерял има доволно та да се знае за какво става въпрос
успех
питам та да знаем със сигорност дали работи или не???
а след това найстина прочети темата за тротъла,беше доста добре обяснено всичко едно по едно и снимов матерял има доволно та да се знае за какво става въпрос
успех
- remaka
- пияния майстор
-
- Мнения: 1211
- Регистриран на: 6.11.2007
- Местоположение: Там далеч,зад реката
- Кара: на мастика с айрян
- Мечтае да кара: е30 М3
!!!!!
Нема да се плашиш в най-лошия случай студена спойка на компа за управление а цена не мога да ти кажа!!!!!Намираш 1 стабилен жичкаджия
и той ше ти го оправи но мен лично ме съмнява да е от дебитомера или помпата!!!!Има и по-лесен и евтин вариант има 1 реле което когато дадеш контакт помпата си прави налягането и я спира виж като въртиш дали се чува помпата ако не значи е то!!Предполагам че от удара може да се е бъгнало нещо то се намира отпред отляво при дебитомера в 1 пластмасова кутийка взимаш голямото(дългото) и си купуваш ново ако е то!ако имаш ел. скема виж кои кабел е от контакта и отива до помпата,подай му директно ток от акумулатора и виж дали работи така ако работи СПОКО значи е то!!!!!!
и той ше ти го оправи но мен лично ме съмнява да е от дебитомера или помпата!!!!Има и по-лесен и евтин вариант има 1 реле което когато дадеш контакт помпата си прави налягането и я спира виж като въртиш дали се чува помпата ако не значи е то!!Предполагам че от удара може да се е бъгнало нещо то се намира отпред отляво при дебитомера в 1 пластмасова кутийка взимаш голямото(дългото) и си купуваш ново ако е то!ако имаш ел. скема виж кои кабел е от контакта и отива до помпата,подай му директно ток от акумулатора и виж дали работи така ако работи СПОКО значи е то!!!!!!
Remi Performance Garage
Което не става с акъл,става с мощност
Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи
Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!
Което не става с акъл,става с мощност

Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи

Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: E30 M10B18..сериозен проблем със запалването!Помогнете!
Колега, твоят автомобил не е с механичен инжекцион /стига да е произведен от 1995 година нататък. Доколкото разбрах имаш проблем с горивната смес и по-точно със смесообразуването. Това с леката катастрофа няма нищо общо с проблема. Просто двигателя работи с обогатена горивна смес, въпреки, че е загрял. Поради тази причина, след като изстине може да запали, а след като загрее се дави и накрая гасне. За да си сигурен, че причината е от това, засили колата на някоя предавка и отпусни напълно редала на газта както си е на скорост. Ако имаш разходомер на километража, стрелката задължително трябва да сочи 0 на 100 км разход. Всяко отклонение от тези показания означава, че двигателя работи с преобогатена горивна смес. В този случай клапата на дебитомера е заседнала в отворено положение. Решението е лесно: Сваляш дебитомера и почистваш с парцал, напоен с бензин канала, в който се движи клапата. От изпарението на двигателното масло този канал се замърсява със смолисто- асфалтово вещество, което задържа въпросната клапа.
- Charger
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 27.01.2008
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: танк!
- Детайли за колата: BMW 3-та серия,купе Е30, седан,4 врати, цвят-царско син металик, двигатет-М10Б18 LE Jettronic, скорости- Getrag 260(5), отворен(4.10), екстри-ел огледала, кожен салон, антирадар
Момчета Благодаря Ви! Реших проблема наистина НЕ беше дебитомера и сега си имам малки проблеми дето го бъзиках
..
ама колата пали...ИСКАМ МНОГО ДА БЛАГОДАРЯ на !!!remaka!!! Оказа се прав на 100%...и буквално благодарение на неговото мнение и на подсещането на !genesis! за помпата(преди я извадих и я пробвах само нея)....си оправих таралясника;)....Сега идва ред да го накарам да държи обороти на празен ход.... 



17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани