BMW & TED - The power of ideas
Модератор: Общи модератори
54 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Любо Мегов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2736
- Регистриран на: 13.02.2002
- Пол: Мъж
maj da
MaXimal написа:Добре де, тука се говори за разискване ала бала...
Ама дали потенциалният купувач на Е92 разисква нещо за Е30
за потенциалните не знам, но за настоящите собственици на е92, а също така и на е92 м3 смея да твърдя че доста често разискват

сайтовете e30.de e36.de e46.de говорят достатъчно, като последния нещо го няма...

естествено има и такива потенциални купувачи на е92, които няма да разискват за е30 - разни хора, разни идеали, но тук, в този форум си гледаме от нашата камбанария и нещата са малко по-иначе

въпроса не е колко са стари колите като технология, а какво място са заели в историята на марката
- Новини
-
ivan1979g написа:!!Asen_X написа:ivan1979g написа:Turturelo написа::yes: Човекът е гении за мен ..
За мен е идиот от царевицата, като пастор щеше по-малко мизерии да направи...
Разни хора, разни идеали.
Много модерно е да се плюе по Крис Бенгъл, но истината е доста по-различна. Той е сред най-добрите автомобилни дизайнери. Това не е мнение, това е факт.
С или без Бенгъл, новите модели на BMW, заради които го оплюват често, пак нямаше да се харесат на олдскуул аудиторията![]()
Въпрос на маркетинг, пазар и т.н.
Незнам защо си мислите, че той като седне и измисли нещо, направо го произвеждат.
Как реши, че е факт? Аз изразявам лично мнение, че не се спрява добре, защото аз не харесвам повечето правени от него (под негово ръководство) модели. Много журналисти също не харесват работата му. Но тава е лично мнение. Как в нещо толкова субективно като дизайн, ти реши кое е факт?
Всъшност знаеш ли какво е "добър дизайн"?
Това определение е доста далеч от личния вкус на някого!
Нещата опират до това да пресъздадеш по най-добрия начин целите на компанията, да запазиш облика и традициите и да ги съчетаеш с нова визия. Крис Бенгъл не е нает заради личния си вкус и виждания, нает е за да пресъздаде цел. Дали работата му в БМВ е гениална, това ще стане ясно след доста години

- NeoPrint
- бай печатар
-
- Мнения: 2207
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds-A
- Мечтае да кара: Е38 728i
!!Asen_X написа:ivan1979g написа:!!Asen_X написа:ivan1979g написа:Turturelo написа::yes: Човекът е гении за мен ..
За мен е идиот от царевицата, като пастор щеше по-малко мизерии да направи...
Разни хора, разни идеали.
Много модерно е да се плюе по Крис Бенгъл, но истината е доста по-различна. Той е сред най-добрите автомобилни дизайнери. Това не е мнение, това е факт.
С или без Бенгъл, новите модели на BMW, заради които го оплюват често, пак нямаше да се харесат на олдскуул аудиторията![]()
Въпрос на маркетинг, пазар и т.н.
Незнам защо си мислите, че той като седне и измисли нещо, направо го произвеждат.
Как реши, че е факт? Аз изразявам лично мнение, че не се спрява добре, защото аз не харесвам повечето правени от него (под негово ръководство) модели. Много журналисти също не харесват работата му. Но тава е лично мнение. Как в нещо толкова субективно като дизайн, ти реши кое е факт?
...да запазиш облика и традициите и да ги съчетаеш с нова визия. ...
Е точно в това изобщо не се справи американския пациент. Оттам и негативната нагласа на феновете на марката. Не забравяйте и Фиат Мултипла е дело на същия "гений"

Валтер Да Силва е кадърен дизайнер за мен. Вижте само Алди 80 и сегашните им модели,все още Алдита,но как изглеждат

- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Ужасно изглеждат Аудитата, с камионджийските си решетки. Нали разбираш, че говориш за личните си вкусове? Хайде да оставим абсолютно безсмислената дискусия "мен ме кефи - мен не ме кефи". Без значение дали човек харесва или не Бенгъл като дизайнер, човекът каза някои неща, които си струва да се чуят - според мен. Затова и я пуснах тая тема, не за да възраждам флейм темата "Бенгъл и БМВ". 

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- Любо Мегов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2736
- Регистриран на: 13.02.2002
- Пол: Мъж
мда
Feanor написа:Ужасно изглеждат Аудитата, с камионджийските си решетки. Нали разбираш, че говориш за личните си вкусове? Хайде да оставим абсолютно безсмислената дискусия "мен ме кефи - мен не ме кефи". Без значение дали човек харесва или не Бенгъл като дизайнер, човекът каза някои неща, които си струва да се чуят - според мен. Затова и я пуснах тая тема, не за да възраждам флейм темата "Бенгъл и БМВ".
за алдита-та няма спор, не са добре

относно личните вкусове всеки си има и това е важното

ако се окаже че не се харесва е90 на 80 процента от анкетираните - това не засяга Бенгъл така ли? нали той го прави този дизайн не като самоцел, нали го прави за хората

от друга страна марката е имиджова и има потребители които купуват най-новия възможен модел, просто защото гонят имидж и им трябва най-новото за сезона

иначе има попадения и то много добри като е92, като забележете кои елементи са преправени от е90, точно най-оплютите от феновете по света а и не само от тях. това в случая говори много добре за Бенгъл, без да знам дали решението е било взето от него самия или не съвсем...
- NeoPrint
- бай печатар
-
- Мнения: 2207
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds-A
- Мечтае да кара: Е38 728i
Разбира се,че това си е мое лично мнение,но целта на примера бе съвсем друга,а именно да дам пример как Алди се развиха,а БМВ загърбиха традициите. Къде е Е38 къде е следващата даже не искам да и знам индекса.
Още един пример-таблото преди и след Бънгъл.
Иначе благодаря за линка определено ще му обърна внимание.
Още един пример-таблото преди и след Бънгъл.
Иначе благодаря за линка определено ще му обърна внимание.
BMW & TED-The power of ideas
Нека продължм с разискванията.
Дизайна, тема при която колкото хора толкова мнения.Преди да го оценя си давам сметка какво трябва да въплащава един автомобил.Например:мощ,спортен х-ер, стил, елегантност естетика модернизъм и престиж.Всичко това обаче трябва да е добре премерено:''най-голямото изкуство е умереноста''.Всяко залитане в едно от горните изброени ще бъде краиност.В този смисъл мистър Бенгъл си свърши работата въпреки че тои въведе ''изрязаните'' форми и така открояващия се салон спрямо предходните модели.Формите заради които го критикувате , не'' изрязват'' ли въздуха и не са ли като Мъжко тяло ''изрязано'' от тлъстини ?
Дизайна, тема при която колкото хора толкова мнения.Преди да го оценя си давам сметка какво трябва да въплащава един автомобил.Например:мощ,спортен х-ер, стил, елегантност естетика модернизъм и престиж.Всичко това обаче трябва да е добре премерено:''най-голямото изкуство е умереноста''.Всяко залитане в едно от горните изброени ще бъде краиност.В този смисъл мистър Бенгъл си свърши работата въпреки че тои въведе ''изрязаните'' форми и така открояващия се салон спрямо предходните модели.Формите заради които го критикувате , не'' изрязват'' ли въздуха и не са ли като Мъжко тяло ''изрязано'' от тлъстини ?
Feanor написа:......Хайде да оставим абсолютно безсмислената дискусия "мен ме кефи - мен не ме кефи". Без значение дали човек харесва или не Бенгъл като дизайнер, човекът каза някои неща, които си струва да се чуят - според мен. Затова и я пуснах тая тема, не за да възраждам флейм темата "Бенгъл и БМВ".
Наистина казва интересни неща, но Бангъл е известен, щото е шеф-дизайнер на БМВ. И като се спомене, веднага тръгват коментари за новите БМВ-та. "Мен ме кефи - мен не ме кефи" като се съберат заедно създават общата нагласа към нещо и затова са важни. Но си прав, че не е по темата и затова спирам.
Любо Мегов написа:самия факт че са проектирани тогава и все още се разискват, говори сам по себе си ...
лично мнение: през 2030 едва ли някой ще разисква е92
осквернявам е много силен глагол в случая, и в тоя форум всеки има право на мнение, независимо дали познава материята
или се разискват, защото масата посетители на този форум могат да притежават тях .. през 2030 дай боже всички да са се качили на Е92-ки и все си мисля, че ще ги бистрите и тях .. хулейки новото F18 примерно.
NeoPrint написа:Разбира се,че това си е мое лично мнение,но целта на примера бе съвсем друга,а именно да дам пример как Алди се развиха,а БМВ загърбиха традициите. Къде е Е38 къде е следващата даже не искам да и знам индекса.
Още един пример-таблото преди и след Бънгъл.
Иначе благодаря за линка определено ще му обърна внимание.
Това за загърбването на традициите е толкова невярно, че няма накъде .. това, че "традициите" в настоящите модели не се изразяват в ретро километражите, които се ползваха 50 години не означава, че всеки един нов модел не е вдъхновен от предходните. BMW притежават една програма наречена Mobile Tradition, която най-грубо представлява събиране на произведени модели от всички периоди и моделни поколения на определено място. Огромно количество автомобили, за които не можете да си представите само колко място е нужно за съхраняването. Огромни хангари пълни с чисто нови автомобили, след това си представете какво представлява застрахователната полица на подобен тип богатство .. както и да е .. Тези автомобили не се показват на никого, не се появяват пред публика, рядко се вади някой за специални случай, те обаче често са посещавани от екипа дизайнери на Крис Бенгъл, включително самия той, от където черпят вдъхновение точно как да обвържат традициите на новите автомобили с предходните. Автомобилите, които гледат са обаче много много по-стари от Е30 ..
Най-хубавото нещо е, че ако някой от вас разговаря с човек от дизайнерския екип ще видите 200 пъти повече заряд в очите и любов към марката BMW. Тогава ще разбере как ОСКВЕРНЯВАТЕ труда на тези хора, защото всеки един от тях живее с тази марка, искат да я направят неподражаема и са хиляди пъти по-големи ентусиасти от псевдо онези, за които BMW се свежда до квадратна 25 годишна кола, която може да върти гуми и най-възхвалявания от останалите е онзи, който си е скъсал най-бързо гумите. Велико..
Пак искам да попитам - представяте ли си колко е трудно да погледнеш толкова напред в бъдещето и да създаваш автомобили, които ще се харесват на публиката. Ако през 70-те години не е имало толкова голяма конкуренция, света е бил по-слабо развит, нямало е такова ниво комуникации, то сега в днешно време нещата са стигнали неизмерими висоти и да направиш нещо, което ще се хареса и продава е много, много по-трудно. Създаването на един автомобил е чудовищен процес и когато махнеш с ръка и кажеш - нищо не става от тия, обикновено светогледа отрязва неща, които в първия момент не са излезли на яве.
И на мен не ми харесва 7Series (Е65/Е66 и е моделното обозначение), толкова години на пазара, минаха ми 3 през ръцете и продължава да не ми харесва. От своя страна Е38 ми е прекалено ретро вече. Мога да кажа, че наистина Audi A8 ми допада най-много в този клас автомобили в момента, но не е вярно, че Audi уважават традициите си, а BMW не .. ако не го виждаме толкова явно, то не означава, че го няма! Относно цифрите, които движат BMW в крайна сметка - Е65 е с много по-добри цифри в продажбите от Е38 ..
Казвал съм го и друг път - това, което знам за 7Series е, че целта и е била да предначертае бъдещата гама на BMW и тя да бъде попълнена с всички останали модели. Първата от новите. Тогава, когато излезе на пазара изглеждаше като косъм в супата, но сега след LCI изглежда част от останалите. Като заговори за Audi, можеш ли да направиш разлика между техните модели в момента, ако ги видиш отпред? Аз трудно. A4, A5, A6, A8 .. всички са почти еднакви. Не мога да кажа същото за BMW, а по едно време беше започнало да става така ..
пс. знаете ли между другото кой е най-продавания модел на марката? Е90

ivan1979g написа:Говоря за видяното във филмчетата. Ти ако си бил на една маса с него и го познаваш лично, е друга работа![]()
Да кажем, че не съм бил на една маса в "българския" смисъл на думата, но съм разговарял с него...
ivan1979g написа:Аз имам впечатления за него единствено от интрвюта и филмчета. И е типичен американец по начин на изразяване, поведение и съдържание на отговорите. Ако води лекция на студенти по дизайн, сигурно ще говори на друго ниво. Но в интервю което се гледа от потенциални клиенти и обикновени кибици, а не от професионални дизайнери, не казва повече от написаното за дизайна в някой проспект.
Мисля, че тези неща, които казва ги няма по проспектите, защото това, с което аз съм останал като впечатление е, че в неговите думи има винаги много скрит смисъл, доста пъти оставя събеседниците сами да си развият историята.
ivan1979g написа:"Типичен американец" е много дълга тема, само да кажа, че не смаятам за такива негрите в гетата, нелегалните мексиканци (китайци, индиици) или 150килограмовите бидони по улиците. Не съм вложил лош смисъм в това определение.
Ако не си - съжалявам, но ако той беше представителна извадка на типичния американец, щяха да са мега интелигентни и начетена нация, което определено не може да се каже за тях.
ivan1979g написа:"Оскверни" се използва за други неща. Що реши, че не познаваме матерята?
Защото ако я познаваха хората, които сипват тъпотии, нямаше да го правят! Винаги се старая да разбера нещо, преди да го охуля, да потърся причините това нещо да е по този начин, да науча възможно най-много и чак тогава да си дам мнението, което съм убеден, че изобщо не важи в този случай .. за всички писали по теми като тези. Не само тук.. навсякъде.
ivan1979g написа:Още края на 2001-ва Бангъл и други шефове на БМВ обясняваха, че трябва време за да се свикне с новия дизайн. Време мина и хората все така, или много харесват, или много нехаресват новите модели. Никой не е безраличен, но дали това е била целта?
Има доза истина в това - в един момент гамата се беше превърнала в конвейр .. поредния автомобил, с поредния близък вид до онази, който върви като топъл хляб. Сега всеки модел, било то нишов има собствени вид. Няма два еднакви .. във всеки един има различни форми и различни хора се припознават в него. Да, целта е една - продажби, но коя фирма в автомобилни бранш присъства за слава и възхваляване по форумите и не гони финансови облаги, които да продължат съществуването и? Няма такава.
- Любо Мегов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2736
- Регистриран на: 13.02.2002
- Пол: Мъж
Turturelo написа:Любо Мегов написа:самия факт че са проектирани тогава и все още се разискват, говори сам по себе си ...
лично мнение: през 2030 едва ли някой ще разисква е92
осквернявам е много силен глагол в случая, и в тоя форум всеки има право на мнение, независимо дали познава материята
или се разискват, защото масата посетители на този форум могат да притежават тях .. през 2030 дай боже всички да са се качили на Е92-ки и все си мисля, че ще ги бистрите и тях .. хулейки новото F18 примерно.
ако 2030 караме доста е92, значи модела е намерил място в историята до е30

все пак да караш 25 годишна е92 е доста по-скъпо, отколкото някоя по-нова от същата марка, и означава много други неща, но не и финансова невъзможност

малко инфо от нашата камбанария:
нека да издам една малка подробност - тука сме се събрали една група, в която има и собственици на последните модели, която напролет ще ходи на хайка за е30 по Европа-та, има нещо в тоя модел което привлича ... дано да има бъдещи модели, които след 10-15 години да въздействат на редовия фен и клиент така
за мен обяснението е с една дума: непреходно
според мен е още рано да се каже дали Бенгъл е направил своята е30, а и сега времената са други в автомобилостроенето...времето ще покаже
Любо Мегов написа:ако 2030 караме доста е92, значи модела е намерил място в историята до е30![]()
все пак да караш 25 годишна е92 е доста по-скъпо, отколкото някоя по-нова от същата марка, и означава много други неща, но не и финансова невъзможност![]()
Тук изобщо не съм съгласен следвайки тенденцията от настоящия момент..
За останалите неща може би си прав .. ще говорим със сигурност след 28 години. Да сме живи и здрави до тогава ..
Любо Мегов написа:малко инфо от нашата камбанария:
нека да издам една малка подробност - тука сме се събрали една група, в която има и собственици на последните модели, която напролет ще ходи на хайка за е30 по Европа-та, има нещо в тоя модел което привлича ... дано да има бъдещи модели, които след 10-15 години да въздействат на редовия фен и клиент така
за мен обяснението е с една дума: непреходно
Два коментара имам на това:
1. едно цвете пролет не прави ..
2. по мирис и цвет друзя нет .. което може би обезсмисля целия спор ..

54 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани