M52TUB20 срещу N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 10.10.2006

M52TUB20 срещу N42B20

Мнение от ivodivo » 22 Яну 2008, 18:16

И двата двигателя не са акцизни, 2000 куб, м52 е 148 коня, (шестак) има го на някои е46 преди фейса, N42, 143 коня (4 цил) е в е46 318и след фейса. Как е ускорението при 2та, максималната скорост? 6те цил ще дадат ли предимство срещу по-новия 4 цилиндров? :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 446
Регистриран на: 5.12.2007
Местоположение: тухла в южните райони
Пол: Мъж
Кара: Diamantschwarz coupe

Re: M52TUB20 срещу N42B20

Мнение от gotcha » 22 Яну 2008, 18:58

ivodivo написа:2000 куб, м52 е 148 коня, (шестак)


Тия два коня отде умреха :mhihi: Сигур ЕГН-то.. нещо :mhihi:
Mens sana in corpore sano

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 10.10.2006

Re: M52TUB20 срещу N42B20

Мнение от ivodivo » 22 Яну 2008, 19:05

gotcha написа:
ivodivo написа:2000 куб, м52 е 148 коня, (шестак)


Тия два коня отде умреха :mhihi: Сигур ЕГН-то.. нещо :mhihi:


Точно, аз ги намалих, щото е стар мотора :) Айде казвайте :roll: 6така е по-балансирания мотор и не му трябват противотежести, значи по-бързо се развърта? От друга страна 4 пък има по-лек коляно-мотовилков механизъм :help: За звука няма да говорим :mhihi: Какво става на магистрала, кой поддържа по-лесно скоростта

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 22 Яну 2008, 22:40

как 6-ти номер се развърта по-бързо...май отговора за скоростта на магистрала ти е във въпроса!
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 10.10.2006

Мнение от ivodivo » 22 Яну 2008, 23:01

pavlin_e30 написа:как 6-ти номер се развърта по-бързо...май отговора за скоростта на магистрала ти е във въпроса!

Тва не съм сигурен дали е така :) Няма ли хора с такива ДВГ в е46 разбира се?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 8.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 740xd lci M-Packet

Мнение от Facheff » 22 Яну 2008, 23:17

Шестака си е шестак и толкоз....стига го мъдри! Което повече ти харесва него,не е мн сложно!

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3022
Регистриран на: 28.11.2005
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: ///М3
Мечтае да кара: ///М3

Мнение от Гецата » 22 Яну 2008, 23:30

M52TUB20 като цяло си е куц мотор ;)
един път съм се качвал на N42B20 ама колата беше с десен волан и нищо не помна за ускорение динамика и тн. :mhihi:
Изображение
"90 Е30 316i "95 Е36 318i "00 Е46 320i "88 E30 320i "92 E36 318is''95 Е36///М3 ''92 E30 325i LA ''91 E30 316i ''05 E90 320d ''02 E46 330d ''03 E53 3.0d

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 10.10.2006

Мнение от ivodivo » 23 Яну 2008, 1:52

GECATA BMW написа:M52TUB20 като цяло си е куц мотор ;)
един път съм се качвал на N42B20 ама колата беше с десен волан и нищо не помна за ускорение динамика и тн. :mhihi:


Всичко над 9 сек. от 0-100 си е куцо. А нещо акциза уредихте ли да го махат за хората от форума? :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 4.10.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i и 520i
Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър

Re: M52TUB20 срещу N42B20

Мнение от inj.stoichev » 04 Сеп 2015, 19:56

Леко в страни от темата, бърз въпрос :)

Някой може ли да ми каже каква е разликата между M52B20 и M52TUB20 :?:

Прочетох на едно място, че M52B20 е с единичен ванос и макс въртящ момент достига при 4200 rpm и се произвежда до 98г , a
M52TUB20 е с двоен ванос и достига макс въртящ момент при 3500rpm и се произвежда от 98г до 2001.

Вярно ли е това :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 613
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж

Re: M52TUB20 срещу N42B20

Мнение от M-coupe » 04 Сеп 2015, 20:08

Вярно е :yes:
..Bayerische Motoren Werke..
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: M52TUB20 срещу N42B20

Мнение от georgi_1986 » 04 Сеп 2015, 20:12

Точно така, м52 е преди септември 1998, а след тази дата м52ту

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: M52TUB20 срещу N42B20

Мнение от Taricate » 04 Сеп 2015, 23:00

Карам второ е46 с N42B20, и въпреки форумните легенди, си търся пак такава кола, с този мотор. Имах и м52 преди това, затова съм на ясно с тия двигатели. Колкото и да плюят по н42, с правилната поддръжка и употреба - това е перфектния мотор за всекидневна кола. Последният го продадох на близо 400 хил. км. и човека още си го кара и е много, ама много доволен.
Кажете по-добър мотор, който да върви добре и да гори 8.6 - 9 градско и 6.7 - 7 извънградско при нормално каране ? Има си и недостатъци, които обаче са характерни за повечето мотори, но не искам да влизам в подробности, защото е много относително , дали един мотор е читав или не. Особено ако питаме ... "дрифтъри" или "рейсъри".
Единствения проблем, с който не успях да се справя беше това , че има някакво придърпване/"забиване" от 1-ва на 2-ра, но то е пренебрежимо и не го прави винаги. Това е за около 350-360 хил. км. навъртяни общо с N42 на двете ми (+ предишната) коли !
За м52... много противоречиви чувства имам. Добър мотор, спор няма, но си личи , че е вече морално остарял. Гори много - и масло, и бензин, но това са му възможностите. Карал съм го около 50-60 хил. км. и нямам , чак толкова богата информация за него, но все пак съпоставката с Н42 е неуместна.

Сега по темата. N42B20 в никакъв случай не е най-"скапания" мотор на БМВ !
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318и M43TU B19
Мечтае да кара: БМВ 750

Re: M52TUB20 срещу N42B20

Мнение от itan75 » 05 Сеп 2015, 18:26

Taricate написа:Карам второ е46 с N42B20, и въпреки форумните легенди, си търся пак такава кола, с този мотор. Имах и м52 преди това, затова съм на ясно с тия двигатели. Колкото и да плюят по н42, с правилната поддръжка и употреба - това е перфектния мотор за всекидневна кола. Последният го продадох на близо 400 хил. км. и човека още си го кара и е много, ама много доволен.
Кажете по-добър мотор, който да върви добре и да гори 8.6 - 9 градско и 6.7 - 7 извънградско при нормално каране ? Има си и недостатъци, които обаче са характерни за повечето мотори, но не искам да влизам в подробности, защото е много относително , дали един мотор е читав или не. Особено ако питаме ... "дрифтъри" или "рейсъри".
Единствения проблем, с който не успях да се справя беше това , че има някакво придърпване/"забиване" от 1-ва на 2-ра, но то е пренебрежимо и не го прави винаги. Това е за около 350-360 хил. км. навъртяни общо с N42 на двете ми (+ предишната) коли !
За м52... много противоречиви чувства имам. Добър мотор, спор няма, но си личи , че е вече морално остарял. Гори много - и масло, и бензин, но това са му възможностите. Карал съм го около 50-60 хил. км. и нямам , чак толкова богата информация за него, но все пак съпоставката с Н42 е неуместна.

Сега по темата. N42B20 в никакъв случай не е най-"скапания" мотор на БМВ !
Ако се пренебрегнат дизеловите 2.0 136к.с,особенно пък старите ТДС-си,даже и 2.0 150к.с с неговите "пипирудки" :D от бензиновите по-скапан от N42B20 няма.Стария двуклапанов M43TU B19 го бие и по-разход на гориво и по-ускорение в ниските обороти до към 4000 об/м.След тези обороти 4-те клапана си оказват значение за по-доброто пълнене,но в ниските е куц кон.Така е при всички 4-клапанови мотори.Малкото по-добрата икономичност на N42B20,която е само на хартия идва от по-високата степен на сгъстяване.Ако M43TU B19 му се сгъсти мотора до степен Е =12 и му се сложи по-разплетен разпределителен вал,ще сложи в малкия си джоб и някои по-умрели шестаци
Не спорете с идиоти! Те най-напред те завличат до нивото си, след което побеждават благодарение на опита си.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 4.10.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i и 520i
Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър

Re: M52TUB20 срещу N42B20

Мнение от inj.stoichev » 05 Сеп 2015, 19:40

georgi_1986 написа:Точно така, м52 е преди септември 1998, а след тази дата м52ту


Значи всички е46 преди фейса са с тоя мотор М52б20ТУ и достигат макс въртящ момент на 3500 оборота така ли :?: :!: :D :lalala:

Еба си якото :!: А в сайтовете:

http://www.autodata.bg/
http://bg.autodata24.com/
http://www.auto-data.net/bg/
http://testdrive.bg/


ги дават на 4200рпм :ranting: :banghead: то изобщо няма варианта ТУ и затова вероятно.

Сега да не се окаже и че въртящият момент не е 190нм, а е друг :?: :paranoid:
Последна промяна inj.stoichev на 05 Сеп 2015, 20:07, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: M52TUB20 срещу N42B20

Мнение от georgi_1986 » 05 Сеп 2015, 20:07

Всички е46 с двигател м52 са ТУ фабрично

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook