Чистене на колектора и още няколко въпроса

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Новини
Аватар

Чистене на колектора и още няколко въпроса

Мнение от Новини » 19 Яну 2008, 3:32

Преди два дни си разкостих половината двигател за да смъкна дюзите и така като гледам ще си поседи още поне седмица разглобена, че реших да сменям и всичките вакууми и маркучи под колектора, та докато пристигнат май ще мине повечко време и мисля да почистя сега каквото мога профилактично...

Та...
Дайте съвет с какво да почистя колектора? По стените му е полепнала гняз - нещо средно между масло и сополи :mhihi:
Т.е. какъв е българския еквивалент на "Throttle body cleaner" ;)
Явно ще е нещо което да пръскам, щото не ми е ясно иначе как ще бръкна вътре.

ICV-то (моторчето за празния ход) също е свалено и се таркаля в багажника. Никога не съм имал проблеми с поддържането на празния ход (освен като навън е под 0-та) но го гледам, че вътре има някви сажди и след като си седи свалено, да взема ли да го позачистя и как? Четох някъде да пръскам в отвора му WD40 ама това няма ли да навреди после като мине от там въздуха и влезе в двигателя? Лаик съм на тема химия и затова да си питам. А как да го чистя - щото то вътре има някаква въртяща се клапа... как да я въртя като е свалено? С пръст ли? Има ли значение в какво положение ще я оставя?
Споделете опит...

И трето... TPS-а... и той е свален та... :mhihi:
Видях една статия на Дилян за чистене на това нещо, ама това мойто е доста по-различно. Сигурно е два пъти по-малко и нещо ме съмнява вътре да има какво да се чисти. Мерих го с мултицет и ми прави впечатление, че то просто отчита напълно затворена и напълно отворена дроселна клапа (за разлика от м20-ковите). Така ли трябва да е или аз пак нещо съм разбрал недоразбрал...

А дебитомера да го зачиствам ли? Вратичката му вътре свободно си се движи ама си има и там гняз... да го почистя ли с нещо? Страх ме е да не закача air temp датчика вътре. Всъшност тоя датчик как се мери дали е читав (отдавна съм го заподозрял в изневяра). В Хайнеса някъде го пишеше но отдавна го четох и така и не го намерих сега.

Мерси предварително за инфото. :mhihi: :uups: :help:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 325
Регистриран на: 3.10.2007
Местоположение: Sofia

Мнение от Brani » 19 Яну 2008, 9:04

дросела и могорчето съм го чистил със спрей за почистване на инжекциони или карбуратори и имаше ефект, но не помня марката

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 555
Регистриран на: 14.07.2006
Местоположение: Русе
Кара: E30 31? , E34 525 TDS , E34 525 IX

Мнение от ///MILEN » 19 Яну 2008, 11:56

Тръбите с корисилин а за спрей ще пиша в понеделник

кавалер-монтьор
кавалер-монтьор
Аватар
Мнения: 2515
Регистриран на: 11.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: леки BMW-та :):):)
Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta

Мнение от gazzzar » 19 Яну 2008, 12:02

и с Meglio става ;)
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3.... 8) 8) 8)
Изображение
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna

ентусиаст
Аватар
Мнения: 833
Регистриран на: 4.02.2004
Местоположение: THE THEATRE OF DREAMS
Пол: Мъж
Кара: KIA
Мечтае да кара: E39 M5

Мнение от THE DUNK MACHINE » 19 Яну 2008, 12:34

Мен също живо ме интересува тази тема - смених си всички въздушни маркучи и сега остана чистенето на TPS-а, моторчето за празния ход и евентуално дебитомера. За моторчето си взех един спрей за почистване на карбуратори, а за дебитомера и TPS-а не знам какво да ползвам. Другото което е хубаво да се направи е да се почистят буксите и да се напръскат с контактен спрей ;)
THE ONE & ONLY E30

ентусиаст
Аватар
Мнения: 846
Регистриран на: 30.01.2007
Местоположение: София
Кара: е34 520

Мнение от genezis » 19 Яну 2008, 13:51

Асене,насочил си се много правилно точно ВД40 е спрея,клапата се се мести със пръст и едно парцалче с което да търкаш до де падне гняста
пръскай смело нищо му няма да двигателя от този прей
виж вече за колектора,не съм сигорен,но ако се замислим логично е и той да се чисти по този начин
пръскаш,чакаш малко да разяде и пак пръскаш
а до това дали да си прочистиш дебитомера....със сигорност щом си свалил всичко това,свали и него и го напръскаи с вд40

Е30 Fanatic
Аватар
Мнения: 2057
Регистриран на: 7.09.2005
Местоположение: Севлиево
Пол: Мъж
Кара: от онея старите....
Мечтае да кара: магазинска е30-ка

Мнение от GEORGIEV » 19 Яну 2008, 13:52

gazzzar написа:и с Meglio става ;)


Незнам дали става ,ама аз си изчистих моторчето с Меглио и после си купувах ново ;)

Дебитомера и него го чистих с меглио ама не съм купувал нов :roll:
Изображение

"Баба Яга" Склад
Аватар
Мнения: 1161
Регистриран на: 22.10.2003
Местоположение: софия

Мнение от speedmaster » 19 Яну 2008, 18:42

абе муха земи звънни на чичо пепи

знаеш че е на ти с химиите 8)
:) Изображение

"отиваме там,където гледаме-просто така сме устроени"

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 20 Яну 2008, 3:49

Разкарах цялата гняз от стъпковото моторче и го удавих с WD40.
Преди да го изчистя, клапата я помръдвах с усилие, а сега се движи много плавно и мазно :mhihi:

Интересно ми е като е свалено защо клапата не е запушила напълно отворите и така на практика минава някакво минимално количество въздух. На практика ICV-то никога не е напълно затворено, така ли? Или се затваря напълно само когато има подаден сигнал от ЕКУ-то?
Самата клапа май има някаква пружинка, защото като я подместя с пръст малко и веднага се връща в начална позиция. Изобщо не можах хубаво да я раздвижа именно поради тази причина.
На самото моторче има и някакъв винт. Отгоре е намазан със смола или някакво лепило. Не съм тръгнал да го въртя, ама ми е интересно дали по това моторче е имало някаква интервенция от бивш собственик, или си излиза заводски със запечатан винт (с лепило :roll: )

Просто ми е любопитно ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1095
Регистриран на: 21.04.2004
Местоположение: Norge
Пол: Мъж
Кара: е21

Мнение от magareto_yori » 20 Яну 2008, 4:55

така е от завода icv-то
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 9.08.2006
Местоположение: София, Люлин
Кара: E39 M52B20

Мнение от Timeto » 20 Яну 2008, 9:22

За колекторите, ако са свалени, ползвай Меглио-то. Наливаш смело, чакаш малко да разкисне и после отмиваш с много вода. Тоя препарат смъква всичко мазно. Разбива дори спечен желатинов прах от емулсията на кинолентите, който и спирт и коресилин зори.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 20 Яну 2008, 10:51

при м20 стъпковото е с три крачета,защото компа го върти в двете посоки,а при по-новите двиг(m50,42..) си има пружинка за съпротивителен момент и се върти само в една посока,подай му + и - да се отвори и пръскай,чисти...
да намалиш мръсотията,можеш да свържиш маркуча с маслените пари към въздушния филтер
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1521
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Мнение от Nightmare » 20 Яну 2008, 15:41

gazzzar написа:и с Meglio става ;)

Потвърждавам за Меглиото-на печката преди 2-3 седмици сваляхме колектора..и вътре беше направо да си е*е мръсотията...
Та с меглиото вътре,темп.датчика и него с меглиото направо :mhihi: :mhihi: всичко се изми и проблеми до сега няма 8)
Изображение

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 21 Яну 2008, 3:43

magareto_yori написа:така е от завода icv-то

Определено успокояваща информация, благодаря :D
Голяма съм параноя на тема "фин тунинг" на части и само като видя нещо съмнително, изперквам. Още не съм преживял пробитата тапичка за достъп до регулаторния винт на дебитомера :mhihi: Незнам в кой момент и в кой сервиз са го пробили, ама съм на принципа че щом е запечатано - не трябва да се пипори ;)

Timeto написа:За колекторите, ако са свалени, ползвай Меглио-то. Наливаш смело, чакаш малко да разкисне и после отмиваш с много вода.

Да отмия с вода? Ъъъъ, тая вода добре ще я ползвам да изплакна, ама после как да подсуша напълно колектора? :conf: Не е ли по-добре с кореселин, понеже се изпарява...

pavlin_e30 написа:да намалиш мръсотията,можеш да свържиш маркуча с маслените пари към въздушния филтер

Каква ще е ползата? Тия пари сега гледам че отиват в колектора. Не разбирам къде предлагаш да ги отведа по точно...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 21 Яну 2008, 8:39

пробиваш си кутията на филтъра,под него и там свързваш маркуча с масл пари
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook