Чистене на колектора и още няколко въпроса
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Новини
-
Чистене на колектора и още няколко въпроса
Преди два дни си разкостих половината двигател за да смъкна дюзите и така като гледам ще си поседи още поне седмица разглобена, че реших да сменям и всичките вакууми и маркучи под колектора, та докато пристигнат май ще мине повечко време и мисля да почистя сега каквото мога профилактично...
Та...
Дайте съвет с какво да почистя колектора? По стените му е полепнала гняз - нещо средно между масло и сополи
Т.е. какъв е българския еквивалент на "Throttle body cleaner"
Явно ще е нещо което да пръскам, щото не ми е ясно иначе как ще бръкна вътре.
ICV-то (моторчето за празния ход) също е свалено и се таркаля в багажника. Никога не съм имал проблеми с поддържането на празния ход (освен като навън е под 0-та) но го гледам, че вътре има някви сажди и след като си седи свалено, да взема ли да го позачистя и как? Четох някъде да пръскам в отвора му WD40 ама това няма ли да навреди после като мине от там въздуха и влезе в двигателя? Лаик съм на тема химия и затова да си питам. А как да го чистя - щото то вътре има някаква въртяща се клапа... как да я въртя като е свалено? С пръст ли? Има ли значение в какво положение ще я оставя?
Споделете опит...
И трето... TPS-а... и той е свален та...
Видях една статия на Дилян за чистене на това нещо, ама това мойто е доста по-различно. Сигурно е два пъти по-малко и нещо ме съмнява вътре да има какво да се чисти. Мерих го с мултицет и ми прави впечатление, че то просто отчита напълно затворена и напълно отворена дроселна клапа (за разлика от м20-ковите). Така ли трябва да е или аз пак нещо съм разбрал недоразбрал...
А дебитомера да го зачиствам ли? Вратичката му вътре свободно си се движи ама си има и там гняз... да го почистя ли с нещо? Страх ме е да не закача air temp датчика вътре. Всъшност тоя датчик как се мери дали е читав (отдавна съм го заподозрял в изневяра). В Хайнеса някъде го пишеше но отдавна го четох и така и не го намерих сега.
Мерси предварително за инфото.

Та...
Дайте съвет с какво да почистя колектора? По стените му е полепнала гняз - нещо средно между масло и сополи

Т.е. какъв е българския еквивалент на "Throttle body cleaner"

Явно ще е нещо което да пръскам, щото не ми е ясно иначе как ще бръкна вътре.
ICV-то (моторчето за празния ход) също е свалено и се таркаля в багажника. Никога не съм имал проблеми с поддържането на празния ход (освен като навън е под 0-та) но го гледам, че вътре има някви сажди и след като си седи свалено, да взема ли да го позачистя и как? Четох някъде да пръскам в отвора му WD40 ама това няма ли да навреди после като мине от там въздуха и влезе в двигателя? Лаик съм на тема химия и затова да си питам. А как да го чистя - щото то вътре има някаква въртяща се клапа... как да я въртя като е свалено? С пръст ли? Има ли значение в какво положение ще я оставя?
Споделете опит...
И трето... TPS-а... и той е свален та...

Видях една статия на Дилян за чистене на това нещо, ама това мойто е доста по-различно. Сигурно е два пъти по-малко и нещо ме съмнява вътре да има какво да се чисти. Мерих го с мултицет и ми прави впечатление, че то просто отчита напълно затворена и напълно отворена дроселна клапа (за разлика от м20-ковите). Така ли трябва да е или аз пак нещо съм разбрал недоразбрал...
А дебитомера да го зачиствам ли? Вратичката му вътре свободно си се движи ама си има и там гняз... да го почистя ли с нещо? Страх ме е да не закача air temp датчика вътре. Всъшност тоя датчик как се мери дали е читав (отдавна съм го заподозрял в изневяра). В Хайнеса някъде го пишеше но отдавна го четох и така и не го намерих сега.
Мерси предварително за инфото.



- ///MILEN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 14.07.2006
- Местоположение: Русе
- Кара: E30 31? , E34 525 TDS , E34 525 IX
- gazzzar
-
кавалер-монтьор
-
- Мнения: 2515
- Регистриран на: 11.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: леки BMW-та :):):)
- Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta
и с Meglio става 

ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3....

"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna




"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
- THE DUNK MACHINE
- ентусиаст
-
- Мнения: 833
- Регистриран на: 4.02.2004
- Местоположение: THE THEATRE OF DREAMS
- Пол: Мъж
- Кара: KIA
- Мечтае да кара: E39 M5
Мен също живо ме интересува тази тема - смених си всички въздушни маркучи и сега остана чистенето на TPS-а, моторчето за празния ход и евентуално дебитомера. За моторчето си взех един спрей за почистване на карбуратори, а за дебитомера и TPS-а не знам какво да ползвам. Другото което е хубаво да се направи е да се почистят буксите и да се напръскат с контактен спрей 

THE ONE & ONLY E30
Асене,насочил си се много правилно точно ВД40 е спрея,клапата се се мести със пръст и едно парцалче с което да търкаш до де падне гняста
пръскай смело нищо му няма да двигателя от този прей
виж вече за колектора,не съм сигорен,но ако се замислим логично е и той да се чисти по този начин
пръскаш,чакаш малко да разяде и пак пръскаш
а до това дали да си прочистиш дебитомера....със сигорност щом си свалил всичко това,свали и него и го напръскаи с вд40
пръскай смело нищо му няма да двигателя от този прей
виж вече за колектора,не съм сигорен,но ако се замислим логично е и той да се чисти по този начин
пръскаш,чакаш малко да разяде и пак пръскаш
а до това дали да си прочистиш дебитомера....със сигорност щом си свалил всичко това,свали и него и го напръскаи с вд40
- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
gazzzar написа:и с Meglio става
Незнам дали става ,ама аз си изчистих моторчето с Меглио и после си купувах ново

Дебитомера и него го чистих с меглио ама не съм купувал нов


- speedmaster
- "Баба Яга" Склад
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 22.10.2003
- Местоположение: софия
- Новини
-
Разкарах цялата гняз от стъпковото моторче и го удавих с WD40.
Преди да го изчистя, клапата я помръдвах с усилие, а сега се движи много плавно и мазно
Интересно ми е като е свалено защо клапата не е запушила напълно отворите и така на практика минава някакво минимално количество въздух. На практика ICV-то никога не е напълно затворено, така ли? Или се затваря напълно само когато има подаден сигнал от ЕКУ-то?
Самата клапа май има някаква пружинка, защото като я подместя с пръст малко и веднага се връща в начална позиция. Изобщо не можах хубаво да я раздвижа именно поради тази причина.
На самото моторче има и някакъв винт. Отгоре е намазан със смола или някакво лепило. Не съм тръгнал да го въртя, ама ми е интересно дали по това моторче е имало някаква интервенция от бивш собственик, или си излиза заводски със запечатан винт (с лепило
)
Просто ми е любопитно
Преди да го изчистя, клапата я помръдвах с усилие, а сега се движи много плавно и мазно

Интересно ми е като е свалено защо клапата не е запушила напълно отворите и така на практика минава някакво минимално количество въздух. На практика ICV-то никога не е напълно затворено, така ли? Или се затваря напълно само когато има подаден сигнал от ЕКУ-то?
Самата клапа май има някаква пружинка, защото като я подместя с пръст малко и веднага се връща в начална позиция. Изобщо не можах хубаво да я раздвижа именно поради тази причина.
На самото моторче има и някакъв винт. Отгоре е намазан със смола или някакво лепило. Не съм тръгнал да го въртя, ама ми е интересно дали по това моторче е имало някаква интервенция от бивш собственик, или си излиза заводски със запечатан винт (с лепило

Просто ми е любопитно

- magareto_yori
- ентусиаст
-
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
- Timeto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: 9.08.2006
- Местоположение: София, Люлин
- Кара: E39 M52B20
За колекторите, ако са свалени, ползвай Меглио-то. Наливаш смело, чакаш малко да разкисне и после отмиваш с много вода. Тоя препарат смъква всичко мазно. Разбива дори спечен желатинов прах от емулсията на кинолентите, който и спирт и коресилин зори.
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
при м20 стъпковото е с три крачета,защото компа го върти в двете посоки,а при по-новите двиг(m50,42..) си има пружинка за съпротивителен момент и се върти само в една посока,подай му + и - да се отвори и пръскай,чисти...
да намалиш мръсотията,можеш да свържиш маркуча с маслените пари към въздушния филтер
да намалиш мръсотията,можеш да свържиш маркуча с маслените пари към въздушния филтер
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- Новини
-
magareto_yori написа:така е от завода icv-то
Определено успокояваща информация, благодаря

Голяма съм параноя на тема "фин тунинг" на части и само като видя нещо съмнително, изперквам. Още не съм преживял пробитата тапичка за достъп до регулаторния винт на дебитомера


Timeto написа:За колекторите, ако са свалени, ползвай Меглио-то. Наливаш смело, чакаш малко да разкисне и после отмиваш с много вода.
Да отмия с вода? Ъъъъ, тая вода добре ще я ползвам да изплакна, ама после как да подсуша напълно колектора?

pavlin_e30 написа:да намалиш мръсотията,можеш да свържиш маркуча с маслените пари към въздушния филтер
Каква ще е ползата? Тия пари сега гледам че отиват в колектора. Не разбирам къде предлагаш да ги отведа по точно...
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
пробиваш си кутията на филтъра,под него и там свързваш маркуча с масл пари
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани