Регулатор напрежение? (алтернатор)
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Новини
-
Регулатор напрежение? (алтернатор)
Хванал съм се да постегна колицата и един по един да оправям по-належащите проблеми.
От около месец имам странен проблем с алтернатора, но преди да хвърля пари за части, предпочитам да съм сигурен.
Когато карам колата или пък просто си стои запалена, напрежението на консуматорите се променя. Увеличава се драстично за момент и после пак се връща към нормалното
Например стоя си на светофара (без да променям оборотите на двигателя) и изведнъж фаровете ми започват да светят по-силно, таблото светва по-силно, парното духа по-силно, изобщо всичко работи по-силно от нормалното... това за няколко секунди и пак всичко се връща към нормалната работа.
Мислех, че е хлабав ремък, но тогава щеше да го прави предимно при промяна на оборотите на колата, освен това уредите щяха да примижват, а не да получават ударна доза напрежение. Това май отпада.
Заедно с колегата sachs закачихме колата на компютър за да проверим алтернатора. Даде си напълно нормални стойности, даже перфектни. Докато правихме теста ги нямаше тия мизерии, така че нямаше как да видим показателите докато се проявява проблема. Но се отчете и грешка за напрежението (не помня точно каква).
Дойде идеята, че е регулатора на напрежението на алтернатора.
Мислех утре да ходя да си купя нов регулатор, но се присетих, че преди две години го сменявах заради друг проблем. Освен това прочетох някъде, че такъв проблем би могъл да се появи ако има утрепана клетка на акумулатора.
Как мислите... регулатора ли е причината колата да получава повечко ток без значение от оборотите, или може акумулатора в даден момент да не поема тока от алтернатора и затова да получавам тия ударни дози (може и глупости да са това)?
Има сигурно сто теми за примижване на уредите ама никъде не срещнах проблем свързан със свръхнапрежение. Странна работа та затова реших да ви питам преди да отида да пазарувам регулатор.
И в този контекст целия регулатор ли да подменям или само четчиците му?
Благодаря за помоща предварително, момчета
От около месец имам странен проблем с алтернатора, но преди да хвърля пари за части, предпочитам да съм сигурен.
Когато карам колата или пък просто си стои запалена, напрежението на консуматорите се променя. Увеличава се драстично за момент и после пак се връща към нормалното


Мислех, че е хлабав ремък, но тогава щеше да го прави предимно при промяна на оборотите на колата, освен това уредите щяха да примижват, а не да получават ударна доза напрежение. Това май отпада.
Заедно с колегата sachs закачихме колата на компютър за да проверим алтернатора. Даде си напълно нормални стойности, даже перфектни. Докато правихме теста ги нямаше тия мизерии, така че нямаше как да видим показателите докато се проявява проблема. Но се отчете и грешка за напрежението (не помня точно каква).
Дойде идеята, че е регулатора на напрежението на алтернатора.
Мислех утре да ходя да си купя нов регулатор, но се присетих, че преди две години го сменявах заради друг проблем. Освен това прочетох някъде, че такъв проблем би могъл да се появи ако има утрепана клетка на акумулатора.
Как мислите... регулатора ли е причината колата да получава повечко ток без значение от оборотите, или може акумулатора в даден момент да не поема тока от алтернатора и затова да получавам тия ударни дози (може и глупости да са това)?
Има сигурно сто теми за примижване на уредите ама никъде не срещнах проблем свързан със свръхнапрежение. Странна работа та затова реших да ви питам преди да отида да пазарувам регулатор.
И в този контекст целия регулатор ли да подменям или само четчиците му?
Благодаря за помоща предварително, момчета

- dizelboy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2521
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: коя кадето го прибере при себеси
аиде е колеги асенката се хванал да стега колата помогнете краино време беше
асенка като колата не се движи и е нормално да пада напрежението незабраваи 4е вазпрозивежда ток в движение като не варти нема кво да произвежда 





- Новини
-
dizelboy написа:аиде е колеги асенката се хванал да стега колата помогнете краино време бешеасенка като колата не се движи и е нормално да пада напрежението незабраваи 4е вазпрозивежда ток в движение като не варти нема кво да произвежда
Уф, Ивооо, пак не си чел


- dizelboy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2521
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: коя кадето го прибере при себеси
i na нашия опел беше така оба4е се беха зацапали клемите и дат4ика дето покава беше заминал и като ги за4истихме се оправи си4ко



- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Да не е релето на динамото,от него също прави такива номера.Ако ти се намира друго - пробвай,лесно се сменя на място

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



- PIONEER
- ентусиаст
-
- Мнения: 1047
- Регистриран на: 2.03.2004
- Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D
!!Asen_X написа:mitko_n1 написа:Да не е релето на динамото,от него също прави такива номера.Ако ти се намира друго - пробвай,лесно се сменя на място
Хм... къде се намира това реле? На самия алтернатор виждам само регулатора на напрежението.
За едно и също говорите-реле регулатора


8.32
Колега, можеш да провериш реле - регулатора и в движение какво напрежение ти подава.Закачи с дълги кабелчета клемите на акумулатора за един мултицет, който слагаш до тебе на другата седалка.Палиш и караш колата, като наблюдаваш напрежението регулирано от регулатора, нормално трябва да бъде от 14,2 - 14,8 V, това е без включени големи консуматори, като фарове, вентилатори, нагреватели.След като включиш парното и фаровете напрежението не трябва да пада с повече от 0,4 V от първоначално измерената стойност.Мери напрежението при около 2500 оборота.
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
А състоянието на кабела алтернатор-акумулатор какво е? Обувките дали са стегнати? Кабела в обувките дали не е окислен?
Проблема звучи точно като лош контакт на тоя кабел. На моменти акумулатора не е (или почти не е) свързан с инсталацията и съответно напрежението се вдига. Същия ефект може да е свързан и с неизправен регулатор, но мисля, че не е там причината.
А сигурен ли си, че напрежението се вдига над нормата? Може просто през по-голямата част от времето наистина да има проблем, който обаче държи напрежението под нормата
. И само от време на време нещата се наместват, напрежението става нормално, и парното върти по-бързо ... Един волтметър в запалката, или в контакта в жабката, който да си гледкаш, докато караш, ще каже най-добре
Ако наистина се вдига над нормата - бая неща могат да станат за смяна, ако проблема се задълбочи 
Проблема звучи точно като лош контакт на тоя кабел. На моменти акумулатора не е (или почти не е) свързан с инсталацията и съответно напрежението се вдига. Същия ефект може да е свързан и с неизправен регулатор, но мисля, че не е там причината.
А сигурен ли си, че напрежението се вдига над нормата? Може просто през по-голямата част от времето наистина да има проблем, който обаче държи напрежението под нормата



".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

- ///MILEN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 14.07.2006
- Местоположение: Русе
- Кара: E30 31? , E34 525 TDS , E34 525 IX
- Новини
-
ivantchoG написа:А сигурен ли си, че напрежението се вдига над нормата? Може просто през по-голямата част от времето наистина да има проблем, който обаче държи напрежението под нормата.
Мина ми тази благоприятна мисъл още като се прояви проблема, но уви, таблото свети прекалено силно в моментите в които се проявява проблема, така че едва ли това е нормалното състояние на напрежението.
Освен това като закачихме колата на компютърна диагностика, алтернатора работеше като часовник. Направо закова стойностите и беше в допустимите граници и в двата режима - с и без включени доп. консуматори. Но въпреки това излезе грешка, че има проблем с напрежението (без да се е проявил самия проблем в този момент). Това реално доведе до съмненията за регулатора.
Все пак ще позачистя всички клеми и маси, които са достъпни, но няма как да тествам в момента. Колата ако изобщо успея да я запаля, едва ли ще мога да я помръдна, така че за момента ще разчитам на теоритичните възможности и резултати.
Благодаря ви, момчета, доста отправни точки ми дадохте и ще пробвам да елиминирам възможно най-много от тях преди да се втурна в магазина за части

- Новини
-
Един час чистих клемите на акумулатора, чистих и маса кабела на алтернатора.
Мерих с мултицет тока, който идва в запалката.
При изгасен двигател - малко над 12 волта.
При запален двигател - играе в диапазон 14.01 докъм 14.30. Нещо такова. Нормално ли е да варира така?
Не е ли много тоя ток в запалката? Също така днес като пуснах аварийните и ми направи впечатление, че стрелката на температурата на водата играе в такт с аварийните.
По-късно пак пробвах и го нямаше този проблем.
Мерих с мултицет тока, който идва в запалката.
При изгасен двигател - малко над 12 волта.
При запален двигател - играе в диапазон 14.01 докъм 14.30. Нещо такова. Нормално ли е да варира така?
Не е ли много тоя ток в запалката? Също така днес като пуснах аварийните и ми направи впечатление, че стрелката на температурата на водата играе в такт с аварийните.

- valentino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
Не съм сигурен 100%,но все си мисля че и контролната лампа за заряда на арматурното табло влиза във веригата на алтернатора(някои си го знаят като динамо,ама има разлика).
Аз на твое място бих ползвал стрелкови уред-при него по-лесно се вижда промяната на напрежението по мърдането на стрелката.
За мен в тоя студ е нормално 14.1-14.4 волта да е.Лятото 13.8 волта.Не трябва рязко да скача обаче.
Аз на твое място бих ползвал стрелкови уред-при него по-лесно се вижда промяната на напрежението по мърдането на стрелката.
За мен в тоя студ е нормално 14.1-14.4 волта да е.Лятото 13.8 волта.Не трябва рязко да скача обаче.
Megasquirt & Megaview user
- Новини
-
valentino написа:Не съм сигурен 100%,но все си мисля че и контролната лампа за заряда на арматурното табло влиза във веригата на алтернатора(някои си го знаят като динамо,ама има разлика).
Аз на твое място бих ползвал стрелкови уред-при него по-лесно се вижда промяната на напрежението по мърдането на стрелката.
За мен в тоя студ е нормално 14.1-14.4 волта да е.Лятото 13.8 волта.Не трябва рязко да скача обаче.
Въпроса е дали е нормално напрежението в запалката да е 14 волта и да варира с по около 0.5 нагоре-надолу?
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани