М43б18 + турбо
Модератор: bum_bum
54 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
М43б18 + турбо
Искам да знам има ли такъв проект в развитие или завършен...
и ако може дайте повече инфо за този мотор относно увеличаването на динамичните му характеристики и заводски данни.Забелязвам ,че няма светлина по въпроса почти никъде...Какви очаквания може да имаме от едно турбиниране.

и ако може дайте повече инфо за този мотор относно увеличаването на динамичните му характеристики и заводски данни.Забелязвам ,че няма светлина по въпроса почти никъде...Какви очаквания може да имаме от едно турбиниране.

- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
Какви очаквания може да имаме от едно турбиниране?
високи
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Щом М40 видяхме във вариант компресор и турбо, значи и М43 може да претърпи такава конрвесия и да извади прилична мощност. Идеята е, че са ти необходими пари, добър механик и желание. М43 уж бил по-здрав от М40, сигурно и повече коне може да извади. Следи темата с М40 турбо и събирай информация за бъдещ проект, нещара са аналогични.
BMW only!
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
дам м43-ката си е по добра за турбиниране няма механи4ни проблеми с разпр вал , има си верига вместо ангренажен ремък и няма дистрибутор, бобините са както при ис-а за всеки цилиндър отделна бобина според мен ще си стане супер. 

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
A каква е заводската степен на сгъстяване на М43?
Дали ще може да се направи на 0.5 примерно без да се разрежда ?
Дали ще може да се направи на 0.5 примерно без да се разрежда ?

- Alexbmw
- Кукуригуууу
-
- Мнения: 1377
- Регистриран на: 21.07.2005
- Местоположение: София Дружба Сити
- Пол: Мъж
- Кара: Луда Баба Яга
- Мечтае да кара: Още по-луда Баба Яга
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
тук някой от бимер форумс е писал за м43-ката с компресор нещо имал грижи с настройките и като резултат и конете не са били кой знае какво :
I was running 0.5 bar (7.5psi) on a M43TU engine - 1.9l displ (completely stock - 9.7:1 CR)
the setup was: centrifugal supercharger, larger M44 injetors, intercooler, 2 staged injectors, rising rate fuel regulator, Unichip Dastek piggyback.
the power achieved was something like 165HP, but i'd had a lot of troubbles with software calibration ...
for a reason known only by the engine and bmw's engeeners, the ECU don't exit from close loop operation even at full throtlle or high rpms values. More, someware above 5.200rpm, the ECU randomdly cut the spark (sometimes at 5.200, sometimes at 5.400 rpm) ...
anyway, after a lot of $$$ invested in the 4 stroker 8v engine and a lot of troubbles ... I gave up and bought a 6l M50 engine - is much stronger than M43, have no knock issues even at 12psi of boost and NO ignition retard ... and, definetly is easear to tune
In conclusion: the 0.5-0.7 bar can be easely supported by the stock engine (with some ignition retard and proper afr) - that will bring 160-180HP, but no worth the money ... after 2-3k invested, the car will be a bit slower than a 325 ...
__________________
' 99 E36 316i Compact, 83kw
I was running 0.5 bar (7.5psi) on a M43TU engine - 1.9l displ (completely stock - 9.7:1 CR)
the setup was: centrifugal supercharger, larger M44 injetors, intercooler, 2 staged injectors, rising rate fuel regulator, Unichip Dastek piggyback.
the power achieved was something like 165HP, but i'd had a lot of troubbles with software calibration ...
for a reason known only by the engine and bmw's engeeners, the ECU don't exit from close loop operation even at full throtlle or high rpms values. More, someware above 5.200rpm, the ECU randomdly cut the spark (sometimes at 5.200, sometimes at 5.400 rpm) ...
anyway, after a lot of $$$ invested in the 4 stroker 8v engine and a lot of troubbles ... I gave up and bought a 6l M50 engine - is much stronger than M43, have no knock issues even at 12psi of boost and NO ignition retard ... and, definetly is easear to tune
In conclusion: the 0.5-0.7 bar can be easely supported by the stock engine (with some ignition retard and proper afr) - that will bring 160-180HP, but no worth the money ... after 2-3k invested, the car will be a bit slower than a 325 ...
__________________
' 99 E36 316i Compact, 83kw
re
Nightmare написа:А буталата и биелите също ли са ковани като при м40/42?Или са като на М50 ванус и м44?
Колега аз съм проверил-биелите са като на м42,буталата са разли4ни,но тва е ясно нали са с разли4на степен на сгъстяване, а дали са ковани е въпроса,колянов вал също разли4ен-май не е кован и дали може да се сложи от м42 като се има в предвид,че са с еднакви основни и биелни лагери

ре
Също знам, че трябва да се махне клапата в всмукателния колектор, която разделя потока на въздуха в зависимост от натоварването на мотора и оборотите...знам и защо ама тва е друга тема.
Има малка разлика в съединителя спрямо на м42,но и двата са с един диаметър, ина4е назад-скорости,кардан,диф-шпер,полуоски са еднакви.Друг е въпроса на м42 колко са здрави...
Не гарантирам ,че поста ми е 100% достоверен...
Има малка разлика в съединителя спрямо на м42,но и двата са с един диаметър, ина4е назад-скорости,кардан,диф-шпер,полуоски са еднакви.Друг е въпроса на м42 колко са здрави...
Не гарантирам ,че поста ми е 100% достоверен...

- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
Re: re
ivko написа:Nightmare написа:А буталата и биелите също ли са ковани като при м40/42?Или са като на М50 ванус и м44?
Колега аз съм проверил-биелите са като на м42,буталата са разли4ни,но тва е ясно нали са с разли4на степен на сгъстяване, а дали са ковани е въпроса,колянов вал също разли4ен-май не е кован и дали може да се сложи от м42 като се има в предвид,че са с еднакви основни и биелни лагери-общо взето това са 4аст от въпросите.
за 0,5-0,7 бара и около 200-250коня не му мислете толкова
ре
vld написа:A каква е заводската степен на сгъстяване на М43?
Дали ще може да се направи на 0.5 примерно без да се разрежда ?
Аз съм го правил това не на бмв ,но според мене нещата са аналогични.Имам в предвид-0,5 та и 0,7бара на 9,7:1 без проблеми,даже и без намеса по електрониката...

- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
Re: ре
ivko написа:vld написа:A каква е заводската степен на сгъстяване на М43?
Дали ще може да се направи на 0.5 примерно без да се разрежда ?
Аз съм го правил това не на бмв ,но според мене нещата са аналогични.Имам в предвид-0,5 та и 0,7бара на 9,7:1 без проблеми,даже и без намеса по електрониката...
при бмв трябва намеса имам гор4ив опит например от невърнат аванс в бууст режимите както и стопени бутала от бедна смес пикаещи дюзи и тн. без електроника забрави д анаправиш нещо вървящо и надеждно
54 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани