Масло за автоматика

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 143
Регистриран на: 4.06.2007
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530D

Масло за автоматика

Мнение от lowlevel » 13 Дек 2007, 1:08

Случи се така миналата седмица че си купих без да искам филтър за за автоматика. Та въпроса ми е, какво масло трябва да купя за него - трябва ли да е от официален вносител, и самата смяна и тя ли там трябва да стане или мога да отида в Джемини.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Сливен-София

Мнение от Paco77 » 13 Дек 2007, 1:58

И мен това ме интересува. Има ли някаква специфика в смяната на маслото. Някои казват че се сменяло маслото под налягане и некви такива нещица. Някой ако знае да сподели!
Опитът , както и импотентността идват с годините!!!

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

Мнение от CheGevara » 13 Дек 2007, 8:07

Има теми за смяна на маслото на автоматика - потърсете "автоматик" и ще ви излязат достатъчно теми.

маслото трябва да има спецификация минимум Dexron II, BMW препоръчва да е Dexron III. Марката можеш да си я избереш по джоба - BMW препоръчва и използва Castrol.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 13 Дек 2007, 9:41


старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 13 Дек 2007, 10:39

:confused:
Последна промяна pazokolarov на 14 Дек 2007, 0:07, променена общо 1 път
Изображение
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 19.04.2007
Местоположение: Sofia

Мнение от eno » 13 Дек 2007, 12:23

След колко км трябва да се смени това масло?
Някой казват че е вечен и не се сменя :idea:
Proud owner of Мini Cooper S R53 04' and BMW E66 08'

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 143
Регистриран на: 4.06.2007
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530D

Мнение от lowlevel » 13 Дек 2007, 14:23

Честно казано, и на мен не ми става ясно как да разбера - препоръчително ли е маслото да сменя на 80000 км, как да разбера дали кутията ми е с Lifetime Oil.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 13 Дек 2007, 16:33

Ако е лайв-тайм имаш една зелена капачка отдолу на която си пише че е такова.

Колеги има доста писано по темата. По принцип да водят го лайв-таим, но за един германец лайв-таима е 150к км. На мен в официален сервиз на БМВ ми казаха че маслото задължително се сменя и че този които казва че не се сменя не е виждал отворена автоматична кутия на първото и отваряне (вътре бил някакъв мармалад абсолютен). Ако искасш влез в раздел Е34 там имаше една тема специално за тая работа, как се източва, пълни и т.н. пича даже каза че не сипва оригинално масло а някакво по-евтино и го сменя на 25 000 и на всеки три смени на маслото сменя филтър. - така кутията му стояла в перфектно състояние (останах с впечатление че е доста сериозен)
Според мен няма как да е лайф-тайм при толкова години каране, промяна на температури и други такива 100% ще му се променят свойствата.

За смяната пича го описа така (по спомен пиша и е възможно да има малки отклонения, но като се има впредвид че и аз съм ауто - позапомних го горе-долу дословно :) )
отвиваш пробката отзад на кутията и чакаш да изтече, ако искаш абсолютно цялото да източиш - откачваш маркуча към масления радиатор и го надуваш с компресор, сваляш долния капак (картера) на кутията и го почистваш много внимателно трябва да почистиш и 4-те магнита на капака които събират боклуците от маслото !!! КАПАКА ПРЕДИ ДА ГО СЛОЖИШ ТРЯБВА ДА Е ПЕРФЕКТНО ЧИСТ колегата каза че един конец е достатъчен за да тръгнеш по моргите да търсиш друга кутия !!! после със шприц за масло през пробката пълниш ДЕКСТРОН 3 докато прелее, завиваш пробката на ръка, запалваш колата и бавно преместваш скоростния лост през всички положения - после го оставяш на паркинг и БЕЗ ДА ГАСИШ се мушкаш в канала отвиваш пробката и пак пълниш докато потече, след това затягаш с ключ и си готов. Колата не трябва да работи много между първото и второто пълнене защото температурата на маслото трябва да е около 40-50 градуса (тва вече ми е много по спомен) ако е повече нивото му ще се вдигне и няма да можеш да налееш нужното количество. Тва е горе-долу ако искаш порови се из Е34 раздела за да намериш темата му.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 19.04.2007
Местоположение: Sofia

Мнение от eno » 13 Дек 2007, 22:33

много сложно става,ще отида да питам на Дару за по сигурно,дано да не искат някакви луди пари :mhihi:
Proud owner of Мini Cooper S R53 04' and BMW E66 08'

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 339
Регистриран на: 1.11.2004
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: e63 3.0 i, Х1 е84 35 i
Мечтае да кара: м5

Мнение от popai » 14 Дек 2007, 1:51

моето си го смених в сервиза, макар че кутията ми е със зелено капаче, все пак колата е на 250 000, купих си филтър и гарнитура, взех си масло Ессо ЛТ, но успях да източа само 3,5 литра, а кутията мисля поема към 8-9 л., но за да се източи всичко трябва повечко разглобяване, и от човек който разбира, така че аз го поосвежих с 3,5 литра и нов филтър, така поне четох из немските форуми и тук...

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

Мнение от CheGevara » 14 Дек 2007, 11:58

масло остава и в турбинката и отделно в картера на кутията, затова трябва задължително да се махне картера - там има и разни боклуци, които трябва да се почистят.
Колегата по горе много добре го е написал и отделно има една тема от мен да видите как изглежда автоматика отвътре ако няма масло:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=45373

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Мнение от noiseless » 14 Дек 2007, 13:49

Аз си смених маслото точно преди 1 месец в Джемини 4 и съм много доволен от тях - отношение и работа.
Моята кутия също е със зелена капачка (lifetime oil), но по номера върху капачката излезна масло ESSO LT71141, (а не Castrol).
Такова масло ми предложиха и в Джемини, имат и по-евтино, но то се сменя по-често. Ето и цените, които платих аз:
ATF-Sintetic, ESSO LT, 5л. (толкова се побраха пред мен) х 28.00 лв/л = 140 лв.
Гарнитура 1 бр. = 22 лв.
Филтър АСК 1 бр. = 33 лв.
Труд 30лв.
Следваща смяна след 50 000 км.
Успех

ПС. В Дарукар като питах приемчика каза, че маслото не се сменя, а единия от майсторите каза, че било добре да се смени - явно и при тях няма консенсус по въпроса :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 14 Дек 2007, 14:46

На мен във ВИА Интеркар Плевен ми казаха че се сменя, нищо че пише лайфтайм. Вечни работи няма :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 28.06.2007
Местоположение: София (големото село)
Пол: Мъж
Кара: е70 sd

Мнение от asasin18 » 14 Дек 2007, 16:37

noiseless
как се държи колата след смяната на маслото има ли някаква разлика?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Мнение от noiseless » 16 Дек 2007, 18:16

Усетих много леко подобрение при потегляне (нямам предства защо), както и смяната на скоростите стана по-лека, по-'мазна' и без удар.
Намаля и удара при преминаване от P на R и на D.
Но дори без осезаеми подобрения пак е добре да се смени маслото, заради самата скоростна кутия.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook