Масло за автоматика
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- lowlevel
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 4.06.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D
Масло за автоматика
Случи се така миналата седмица че си купих без да искам филтър за за автоматика. Та въпроса ми е, какво масло трябва да купя за него - трябва ли да е от официален вносител, и самата смяна и тя ли там трябва да стане или мога да отида в Джемини.
- CheGevara
- Weißwurst-Fresser
-
- Мнения: 2687
- Регистриран на: 22.11.2003
- Местоположение: в рекарото
- Кара: F40
Има теми за смяна на маслото на автоматика - потърсете "автоматик" и ще ви излязат достатъчно теми.
маслото трябва да има спецификация минимум Dexron II, BMW препоръчва да е Dexron III. Марката можеш да си я избереш по джоба - BMW препоръчва и използва Castrol.
маслото трябва да има спецификация минимум Dexron II, BMW препоръчва да е Dexron III. Марката можеш да си я избереш по джоба - BMW препоръчва и използва Castrol.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
- lowlevel
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 4.06.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D
Честно казано, и на мен не ми става ясно как да разбера - препоръчително ли е маслото да сменя на 80000 км, как да разбера дали кутията ми е с Lifetime Oil.
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Ако е лайв-тайм имаш една зелена капачка отдолу на която си пише че е такова.
Колеги има доста писано по темата. По принцип да водят го лайв-таим, но за един германец лайв-таима е 150к км. На мен в официален сервиз на БМВ ми казаха че маслото задължително се сменя и че този които казва че не се сменя не е виждал отворена автоматична кутия на първото и отваряне (вътре бил някакъв мармалад абсолютен). Ако искасш влез в раздел Е34 там имаше една тема специално за тая работа, как се източва, пълни и т.н. пича даже каза че не сипва оригинално масло а някакво по-евтино и го сменя на 25 000 и на всеки три смени на маслото сменя филтър. - така кутията му стояла в перфектно състояние (останах с впечатление че е доста сериозен)
Според мен няма как да е лайф-тайм при толкова години каране, промяна на температури и други такива 100% ще му се променят свойствата.
За смяната пича го описа така (по спомен пиша и е възможно да има малки отклонения, но като се има впредвид че и аз съм ауто - позапомних го горе-долу дословно
)
отвиваш пробката отзад на кутията и чакаш да изтече, ако искаш абсолютно цялото да източиш - откачваш маркуча към масления радиатор и го надуваш с компресор, сваляш долния капак (картера) на кутията и го почистваш много внимателно трябва да почистиш и 4-те магнита на капака които събират боклуците от маслото !!! КАПАКА ПРЕДИ ДА ГО СЛОЖИШ ТРЯБВА ДА Е ПЕРФЕКТНО ЧИСТ колегата каза че един конец е достатъчен за да тръгнеш по моргите да търсиш друга кутия !!! после със шприц за масло през пробката пълниш ДЕКСТРОН 3 докато прелее, завиваш пробката на ръка, запалваш колата и бавно преместваш скоростния лост през всички положения - после го оставяш на паркинг и БЕЗ ДА ГАСИШ се мушкаш в канала отвиваш пробката и пак пълниш докато потече, след това затягаш с ключ и си готов. Колата не трябва да работи много между първото и второто пълнене защото температурата на маслото трябва да е около 40-50 градуса (тва вече ми е много по спомен) ако е повече нивото му ще се вдигне и няма да можеш да налееш нужното количество. Тва е горе-долу ако искаш порови се из Е34 раздела за да намериш темата му.
Колеги има доста писано по темата. По принцип да водят го лайв-таим, но за един германец лайв-таима е 150к км. На мен в официален сервиз на БМВ ми казаха че маслото задължително се сменя и че този които казва че не се сменя не е виждал отворена автоматична кутия на първото и отваряне (вътре бил някакъв мармалад абсолютен). Ако искасш влез в раздел Е34 там имаше една тема специално за тая работа, как се източва, пълни и т.н. пича даже каза че не сипва оригинално масло а някакво по-евтино и го сменя на 25 000 и на всеки три смени на маслото сменя филтър. - така кутията му стояла в перфектно състояние (останах с впечатление че е доста сериозен)
Според мен няма как да е лайф-тайм при толкова години каране, промяна на температури и други такива 100% ще му се променят свойствата.
За смяната пича го описа така (по спомен пиша и е възможно да има малки отклонения, но като се има впредвид че и аз съм ауто - позапомних го горе-долу дословно

отвиваш пробката отзад на кутията и чакаш да изтече, ако искаш абсолютно цялото да източиш - откачваш маркуча към масления радиатор и го надуваш с компресор, сваляш долния капак (картера) на кутията и го почистваш много внимателно трябва да почистиш и 4-те магнита на капака които събират боклуците от маслото !!! КАПАКА ПРЕДИ ДА ГО СЛОЖИШ ТРЯБВА ДА Е ПЕРФЕКТНО ЧИСТ колегата каза че един конец е достатъчен за да тръгнеш по моргите да търсиш друга кутия !!! после със шприц за масло през пробката пълниш ДЕКСТРОН 3 докато прелее, завиваш пробката на ръка, запалваш колата и бавно преместваш скоростния лост през всички положения - после го оставяш на паркинг и БЕЗ ДА ГАСИШ се мушкаш в канала отвиваш пробката и пак пълниш докато потече, след това затягаш с ключ и си готов. Колата не трябва да работи много между първото и второто пълнене защото температурата на маслото трябва да е около 40-50 градуса (тва вече ми е много по спомен) ако е повече нивото му ще се вдигне и няма да можеш да налееш нужното количество. Тва е горе-долу ако искаш порови се из Е34 раздела за да намериш темата му.
- popai
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 339
- Регистриран на: 1.11.2004
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: e63 3.0 i, Х1 е84 35 i
- Мечтае да кара: м5
моето си го смених в сервиза, макар че кутията ми е със зелено капаче, все пак колата е на 250 000, купих си филтър и гарнитура, взех си масло Ессо ЛТ, но успях да източа само 3,5 литра, а кутията мисля поема към 8-9 л., но за да се източи всичко трябва повечко разглобяване, и от човек който разбира, така че аз го поосвежих с 3,5 литра и нов филтър, така поне четох из немските форуми и тук...
- CheGevara
- Weißwurst-Fresser
-
- Мнения: 2687
- Регистриран на: 22.11.2003
- Местоположение: в рекарото
- Кара: F40
масло остава и в турбинката и отделно в картера на кутията, затова трябва задължително да се махне картера - там има и разни боклуци, които трябва да се почистят.
Колегата по горе много добре го е написал и отделно има една тема от мен да видите как изглежда автоматика отвътре ако няма масло:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=45373
Колегата по горе много добре го е написал и отделно има една тема от мен да видите как изглежда автоматика отвътре ако няма масло:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=45373
- noiseless
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 8.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i '06
Аз си смених маслото точно преди 1 месец в Джемини 4 и съм много доволен от тях - отношение и работа.
Моята кутия също е със зелена капачка (lifetime oil), но по номера върху капачката излезна масло ESSO LT71141, (а не Castrol).
Такова масло ми предложиха и в Джемини, имат и по-евтино, но то се сменя по-често. Ето и цените, които платих аз:
ATF-Sintetic, ESSO LT, 5л. (толкова се побраха пред мен) х 28.00 лв/л = 140 лв.
Гарнитура 1 бр. = 22 лв.
Филтър АСК 1 бр. = 33 лв.
Труд 30лв.
Следваща смяна след 50 000 км.
Успех
ПС. В Дарукар като питах приемчика каза, че маслото не се сменя, а единия от майсторите каза, че било добре да се смени - явно и при тях няма консенсус по въпроса
Моята кутия също е със зелена капачка (lifetime oil), но по номера върху капачката излезна масло ESSO LT71141, (а не Castrol).
Такова масло ми предложиха и в Джемини, имат и по-евтино, но то се сменя по-често. Ето и цените, които платих аз:
ATF-Sintetic, ESSO LT, 5л. (толкова се побраха пред мен) х 28.00 лв/л = 140 лв.
Гарнитура 1 бр. = 22 лв.
Филтър АСК 1 бр. = 33 лв.
Труд 30лв.
Следваща смяна след 50 000 км.
Успех
ПС. В Дарукар като питах приемчика каза, че маслото не се сменя, а единия от майсторите каза, че било добре да се смени - явно и при тях няма консенсус по въпроса

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
- asasin18
- ентусиаст
-
- Мнения: 1062
- Регистриран на: 28.06.2007
- Местоположение: София (големото село)
- Пол: Мъж
- Кара: е70 sd
- noiseless
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 8.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i '06
Усетих много леко подобрение при потегляне (нямам предства защо), както и смяната на скоростите стана по-лека, по-'мазна' и без удар.
Намаля и удара при преминаване от P на R и на D.
Но дори без осезаеми подобрения пак е добре да се смени маслото, заради самата скоростна кутия.
Намаля и удара при преминаване от P на R и на D.
Но дори без осезаеми подобрения пак е добре да се смени маслото, заради самата скоростна кутия.
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани