Скоростната кутия запецва (ръчна)

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '97 Е39 M52B20

Скоростната кутия запецва (ръчна)

Мнение от Karlo » 29 Ное 2007, 20:17

Преди време четох за подобен проблем, но не мога да открия темата.
Имам следния проблем: когато е студена колата (а сега през зимата
непрекъснато), първа скорост се вкарва много трудно, с повече усилие
и иамм чувството, че "прохода" който прави лоста (или каквото е там) е
през много по тясно място. Не само, че трябва да се цели точно, но и
с повече сила. Понякога даже се налага на сфетофари да тръгна на втора
:uups: щото с два- три опита не става и се притеснявам да я ръгна силно.
Иначе не бих казал, че има луфтове или друго.

бтв, някой да е купувал кутия на старо (от автоморга)? Щото чувам, че
били доста по-евтини от някои ремонтни работи.. Ако купувача е късметлия, разбира се... :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 31.07.2006
Местоположение: София, България
Кара: BMW 520i '97

Re: Скоростната кутия запецва (ръчна)

Мнение от vlindos » 29 Ное 2007, 21:02

Karlo написа:Преди време четох за подобен проблем, но не мога да открия темата.
Имам следния проблем: когато е студена колата (а сега през зимата
непрекъснато), първа скорост се вкарва много трудно, с повече усилие
и иамм чувството, че "прохода" който прави лоста (или каквото е там) е
през много по тясно място. Не само, че трябва да се цели точно, но и
с повече сила. Понякога даже се налага на сфетофари да тръгна на втора
:uups: щото с два- три опита не става и се притеснявам да я ръгна силно.
Иначе не бих казал, че има луфтове или друго.

бтв, някой да е купувал кутия на старо (от автоморга)? Щото чувам, че
били доста по-евтини от някои ремонтни работи.. Ако купувача е късметлия, разбира се... :mhihi:

имам абсолютно същия проблем - ако откриеш темата постни тука моля

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 29 Ное 2007, 22:44

и аз така колеги , ако откриете лек споделете :)
Ма то и моята е 520 97. Това да не е неква болест на тоя набор?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '97 Е39 M52B20

Мнение от Karlo » 29 Ное 2007, 22:47

Със сигурност е от ЕГН-то. :mhihi:
Поправка: от VIN-а.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 4.01.2007
Местоположение: България
Кара: BMW E39 520 M52
Мечтае да кара: M5

Мнение от i4koo » 29 Ное 2007, 23:05

Колеги ,разбрах причината ,през далечната 1997 имало един пиян баварски майстор,обичал да пие мнго баварско пиво :mhihi: за съжаление работил в Баварска област и по точно в заводите на БМВ,и за още по голямо съжаление в отдел скоростни кутии и трансмисии :winky: През 1998 година е бил уволнен поради тази причина ,за съжаление ние с моделите 1997 и аз включително научих за тази история чак сега :winky:
Нищо лично ,Просто бизнес !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '97 Е39 M52B20

Мнение от Karlo » 29 Ное 2007, 23:09

:wave: Откъде го прочете бмв.ком/хистори? :mhihi:
Аре стига :OT: разбирачите да кажат.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Мнение от Lucky » 30 Ное 2007, 11:23

Сменяш маслото в скоростите и съединителя/притискател, феродов диск и лагер в комплект/ ако това не помогне моите съболезнования.
При мене помогна, но не съм бил чак на твоето положение.
Има и някъв шарнир на скоростния лост бил пластмасов може и с него да пробваш и това е.
Последна промяна Lucky на 30 Ное 2007, 12:15, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 30 Ное 2007, 12:14

Ако става дума за тази >> ТЕМА << то на мен ми се реши частично проблема със смяна на съединителя - това с невлизането на първа го няма вече, но пък остана това по-трудно влизане, особено към 2-ра и 4-та. Затова пък си сложих лост от Z4 3.0, което скъси значително хода на лоста и освен това скоростите влизат с "клик" (ако ме разбирате :)), което придава някак спортен характер. Иначе мнението на Lucky както винаги е супер компетентно. Още не съм сменял маслото в ск. к-я, шото ме е страх от резултата. Днес съм я оставил и за други неща и казах да проверят нивото и да долеят евентуално.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 30 Ное 2007, 12:21

Lucky написа:Сменяш маслото в скоростите и съединителя/притискател, феродов диск и лагер в комплект/ ако това не помогне моите съболезнования.
При мен беше също леко заяждане при включване на 1-ва. Смяна на маслото в СК реши проблема, но бях сменил и съединителя предния месец.


Lucky написа:Има и някъв шарнир на скоростния лост бил пластмасов може и с него да пробваш и това е.
Тази пластмасова джаджа (по-скоро е втулка) мисля, че беше за фиксиране на скоростния лост, да не се мандахерца наляво-надясно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 30 Ное 2007, 12:52

Сега ми се обадиха от сервиза, че било много мръсно и ше го сменят. После ше пиша отзиви след тест драйва

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 13.09.2004
Местоположение: София
Кара: '97 520i - продадена
Мечтае да кара: M5

Мнение от M5 » 30 Ное 2007, 14:11

И при мен първа влиза трудно, но само докато загрее. После няма грижи.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 30.08.2007
Пол: Мъж

Re: Скоростната кутия запецва (ръчна)

Мнение от slav4o1 » 30 Ное 2007, 15:46

Karlo написа:Преди време четох за подобен проблем, но не мога да открия темата.
Имам следния проблем: когато е студена колата (а сега през зимата
непрекъснато), първа скорост се вкарва много трудно, с повече усилие
и иамм чувството, че "прохода" който прави лоста (или каквото е там) е
през много по тясно място. Не само, че трябва да се цели точно, но и
с повече сила. Понякога даже се налага на сфетофари да тръгна на втора
:uups: щото с два- три опита не става и се притеснявам да я ръгна силно.
Иначе не бих казал, че има луфтове или друго.

бтв, някой да е купувал кутия на старо (от автоморга)? Щото чувам, че
били доста по-евтини от някои ремонтни работи.. Ако купувача е късметлия, разбира се... :mhihi:


Маслото като е студено е плътно и затова влизат по твърдо скоростите , смяна на трансмисионно масло това е

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 30 Ное 2007, 16:52

мхм.. преди малко се връщам от смяната. Осезаемо се усеща :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '97 Е39 M52B20

Мнение от Karlo » 30 Ное 2007, 19:18

Да ама аз смених маслото и... никаква разлика... :(

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 30 Ное 2007, 19:36

а съединителя смени ли? Казваш луфтове няма, а? Ами мога да те посъветвам да махнеш, топката на лоста, кожения калъф, изолиращата пяна, гумения ботуш и да огледаш по-подробно за луфтове на алуминиевия "мост", в който лягат ябълката и ставата на лоста (баси медицинските термини :mhihi: ) Този алуминиев "мост" е закрепен на една смешна пластмасова джаджа, та чак ми е трудно да повярвам, че си остава на мястото.... Аз дори си я поръчах, но при мен нямаше луфт и реших да не си правя насила живота по-сложен само щото съм дал 5 лв. А може и отдолу да се помъчиш - това всичко се намира над средното гърне на ауспуха.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook