Някой знае ли?
Модератор: Общи модератори
41 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
RuM6n написа:С кое наклона на двигателя прави триенето по-ефективно (защото определено не го намалява) Question
С тежестта на буталото. Вземете и прочетете механиката.
Физиката (в частост механиката) съм я чел доста време и точно за това не мога да разбера след като теглото на буталото само по себе си се определя от масата и земното притегляне, силите които му действат (работния ход при изгаряне, както и пълнене, сгъстяване и изпускане) са строго насочени по оста на цилиндъра как триенето става по-ефективно като се наклони буталото/цилиндъра и се промени наклона му спрямо вектора на земното притегляне (отвесно).
И един практичен въпрос: щом това е толкова ефективно, защо огромните двигатели на кораби, локомотиви, камиони, трактори, стационарни двигатели на компресори и генератори и т.н. не са наклонени



Точно там няма никакви ограничения в мястото, начина на окачване, разполагане на съпътсващи/спомагателни агрегати и т.н.
Аз пък знам една история, която може и да не е много вярна. Преди доста години, БМВ или Мерц, не съм много сигурен, сложили наклонен двигателя за да се побере, че бил много голям. При което някои други производители си помислили, че е за по-малко износване и наклонили и техните
Ако не се лъжа, старите шкоди май са с наклонен двигател
До колкото знам, двигателя от М1 отива в М6 наклонен, може и за него да става дума.
А това за износването според мен е голяма глупост. Когато е наклонен, буталото натиска малко повече цилиндъра от долната страна, заради гравитацията. Но този натиск е толкова пренебрежимо малък в сравнение със силите в двигателя, че едва ли има някакво значение. А ако беше голям, щеше с наклон износването да е по-голямо и неравномерно.
А може би Скид има предвид, че 3 такта са по инерция и един само е работен, при което може да възникне асиметричност в триенето на лявата и дясната страна на цилиндъра. Но да се компенсира тази разлика с тежестта на буталото спред мен е абсурдно.
Малко извън темата: един доста невеж колега веднъж ми гледа двигателя и вика "що ти е паднал така на една страна" и сериозно си помисли, че нещо се е разкачил и се е завъртял





А това за износването според мен е голяма глупост. Когато е наклонен, буталото натиска малко повече цилиндъра от долната страна, заради гравитацията. Но този натиск е толкова пренебрежимо малък в сравнение със силите в двигателя, че едва ли има някакво значение. А ако беше голям, щеше с наклон износването да е по-голямо и неравномерно.
А може би Скид има предвид, че 3 такта са по инерция и един само е работен, при което може да възникне асиметричност в триенето на лявата и дясната страна на цилиндъра. Но да се компенсира тази разлика с тежестта на буталото спред мен е абсурдно.
Малко извън темата: един доста невеж колега веднъж ми гледа двигателя и вика "що ти е паднал така на една страна" и сериозно си помисли, че нещо се е разкачил и се е завъртял



We love you Ronnie!
tsb_bg написа:силите които му действат (работния ход при изгаряне, както и пълнене, сгъстяване и изпускане) са строго насочени по оста на цилиндъра
Не са ли насочени и настрани? Мотовилката натиска буталото от едната страна и чак в горна и долна мъртва точка се изправя. А движението е насочено по оста, защото буталото има само една степен на свобода (кой е слушал на упражненията по машинознание

We love you Ronnie!
Exy написа: ... Не са ли насочени и настрани? Мотовилката натиска буталото от едната страна и чак в горна и долна мъртва точка се изправя. А движението е насочено по оста, защото буталото има само една степен на свобода (кой е слушал на упражненията по машинознание).
Как могат силите породени от разширението на газовете при изгарянето, които действат върху равнината на челото на буталото при движението му надолу, или движението нагоре предизвикано от завъртането на коляновия вал и "избутването" на мотовилката да да действат "настрани"

Тук не говорим за положението на мотовилката спрямо оста на цилиндъра във всеки един момент от завъртането на един оборот. Тя контактува с буталото в една точка (пистонния болт) и тази точка (от буталото) се движи по оста на цилиндъра (точно той ограничава степените на свобода).
И тъй като силите за които говорим са теоритични физични понятия, а "упражненията по машинознание" са практически занимания как се обяснява практическия въпрос, който поставих малко по-нагоре:
защо огромните двигатели на кораби, локомотиви, камиони, трактори, стационарни двигатели на компресори и генератори и т.н. не са наклонени

Колеги стига сте писали глупости,студент по двигатели сам и ви казвам,че намалява износването,ако на някой му е интересно да прочете за механиката на коляно-мотовилковия механизъм,а що се отнася до кораби и др бавнооборотни двигатели там хода на буталото е толкова голям (няколко метра!!!!)че наклона би оказал много малко влияние.Някой замислял ли се е върху факта че буталата на повечето автомобили БМВ а по широки отколкото дълги???,при камионоте и корабите и автобусите и влаковете(дизеловите локомотиви) това не е така.И какво общо имат корабите с наклона на двигателя на БМВ(че не разбрах) 

Skid написа:... що се отнася до кораби и др бавнооборотни двигатели там хода на буталото е толкова голям (няколко метра!!!!)че наклона би оказал много малко влияние.
... И какво общо имат корабите с наклона на двигателя на БМВ(че не разбрах)
При какмоните например не е фрапиращо по-дълъг хода на буталото, а и защо при дълъг ход на буталото "наклона би оказал много малко влияние"

А корабите и BMW имат общо единствено в задвижването с ДВГ
Exy написа:Дай да прочетем някоя статия, в нета се опитах да търся и единственото, което видях е "за да се побере" и "за да се смъкне центъра на тежестта".

Първото "за да се побере" важи особено за автомобили, които с цел да се намали челното съпротивление и за "спортен вид" какпака на двигателя е силно скосен във предната част.
- RuM6n
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 332
- Регистриран на: 25.11.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: X5 3.0sd
- Мечтае да кара: по често
При повечето кораби двигателите са кръстоглавни.Там има един допълнителен възел наречен кръстоглав ,който поема тази "нормална сила" за която стана дума по нагоре и предпазва цилиндровата втулка от елипсовидно износване.
41 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани