Качеството на БМВ през годините...

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

Мнение от LandShark » 20 Апр 2004, 21:45

глобализация + философията на "цивилизованата част от света"... :mha:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 20 Апр 2004, 21:54

.
Последна промяна steeN на 02 Сеп 2019, 10:43, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1262
Регистриран на: 14.09.2002
Местоположение: София

Мнение от Eva* » 21 Апр 2004, 13:11

tsvet40 написа:Пежо 206 или 307, да не дава Господ някой да се е излъгал пък с SW версиите им!


Те вече си признаха, че тези модели имат дефекти.

"Французская автомобильная компания Peugeot отзывает 40 962 автомашины модели Peugeot 206, произведенных с июня 1999 года по март 2000 года. Это связано с обнаружением дефекта в конструкции боковой подушки безопасности. Эти автомобили продавались как в странах ЕС, так и по всему миру. В общей сложности будет отозвано 7,2% автомобилей этой модели от всех произведенных за год. Кроме того, немецкая пресса сообщает, что две трети автомобилей Peugeot 206 имеют дефект в подвеске правого переднего колеса, что также представляет опасность. Администрация Peugeot опровергла эту информацию, указав однако, что речь может идти об отдельных подобных случаях, пишет Le Monde"

В същност това е доста спорен момент с производството на вечни машини. В частност, моята кола е вече на 16 години, ако така се държи, мога да си я задържа още 10 години, без да имам проблем в поддръжката. Колкото повече остарява, толкова по-нови модели излизат. Нито един автомобилен концерн не е заинтересован да продава по 2000 коли на година и с това да се изчерпва целия му оборот. Влагат се средства за нови модели, но които няма да са вечни.
Може би сте чели книгата на Артър Хейли "Колела", там е описано всичко, от къде идват проблемите в дефектите дори. Невероятна е тази книга.

"Колите произведени в понеделник и четвъртък са с дефекти..., а тези в сряда са най-добрите" Няма да Ви разказвам книгата, но си заслужава да се прочете.

Инвестицията в нов дизайн и двигател е едно - печалбата е друго. Като излезнат коли с дефекти ги прибират, оправят и пускат отново на пазара. А някой да е чул да връщат пари? :wink:
Да караш Peugeot е страст!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 28.02.2003

Мнение от Anton Anastasov » 21 Апр 2004, 13:21

Според мен всичко е закономерно и подчинено на пазара.
Преди 90'та година кой, купувайки кола, си е мислил, че ще я смени след 2-5 години? Философията на новите коли е друга - гони се цена, ефект (моден дизайн) и оборот. Вече никой не си купува кола с идеята "до живот". Това според мен малко разшляква нещата.

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Мнение от Vasilen » 21 Апр 2004, 14:30

Dimitar написа:(Vasilen-е не си прав BMW въвеждат OBDII през 1996 г. - поне за Е36 мисля, че от тогава са с него).

Кума ми има Е39 1996 и е със същия куплунг като моя Е34 1993
Е36 да има а Е39 да няма ! Може, но дори да е така това не е обща политика, а тя става реалност 2000 година от тогава всички автомобили БМВ излизат с OBDII
May the BMW force be with you!

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 21 Апр 2004, 14:42

Eва, въпросната книга всъщност е много наивна (както и повечето книги на Хейли) и е предназначена за масовия читател- който далеч не се вписва във пеизажа на феновете...

относно връщането на пари- пари не връщат, но в америка ако на една кола и се развали едно и също нещо 3 пъти или прекара х дни във сервиза (когато е още в гаранция), производителя си я "купува" обратно и дава на ощетения потребител нова такава. вика му се закон за лимоните (lemon law).

като цяло това което пишете че повечето коли имат фабрични дефекти е вярно. но мисълта ми беше че не може да се сравнява бмв и пежо като световен статус (не обиждам- просто споделям). аз като притежател (примерно) на един $75к автомобил искам той да не се разваля докато е в гаранция (щото после като наближи 3 години така или иначе го сменям със нов). затова съм си купил $75к кола а не $30к. защото времето ми е скъпо и всеки път като ми се развали колата трябва да си променям графика за деня и да ходя да я оставям на сервиза, да ми дават друга кола за деня да карам и тн. губи се време. а време нямам (рисувам картинка просто).

с 2 думи- платил съм повече защото искам надеждност. а тя куца. явно причината не е във сложноста на технологийте защото японците както казах преди правят точно толкова сложни коли и въпреки това дефектите там са много по малко... това е дилемата.
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 18.04.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от wazzz » 21 Апр 2004, 15:22

alx написа:Eва, въпросната книга всъщност е много наивна (както и повечето книги на Хейли) и е предназначена за масовия читател- който далеч не се вписва във пеизажа на феновете...


съгласен сам с това... мисля че не бихме могли да узнаем точните причини за дефектите...може например, дори е много вероятно, просто частите да се правят от некачествени материали, в този случай самите производители не са ЧАК до толкова виновни...това обяснява и факта с разликата в здравината на bmw в Америка и тук...
Това са само предположения...сигурно има доста причини...но в крайна сметка дефектите в новите коли напоследък рано или късно ще повлиаят страхотно върху печалбата на голмите риби и ще се обърне голямно внимание на проблема...
М/у другото нашия сервиз във Враца е представител на София франс ауто...от там пищят вече от дефектни коли... (това за SW-то не ме учудва...) :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 21 Апр 2004, 15:58

Vasilen написа:Кума ми има Е39 1996 и е със същия куплунг като моя Е34 1993


"The BMW 1996 (3,5,X5)-series OBDII connector is positioned on the underside of the instrument panel between the steering column and the driver's side passenger door. The connector has a cover."

Но не мисля, че ODBII помага с нещо при така дискутираните проблеми. Целта на тая шина е бързо и лесно да се открие някъква грешка от сорта на неработещ сензор, модул, изпълнително устройство и т.н. Но когато става въпрос за грешка, заложена или допусната при разработването на софтуера, хардуера и т.н., въпросната шина едва ли ще е от голяма полза.
Специално за BMW мога да дам един много показателен пример:
Става въпрос за модула, който се грижи за зареждането на акумулатора. Та с две думи за какво става въпрос - избират си феновете в началото един процесор, който да върши тая работа - PIC12Cxxx (аз примерно, ако знам че в колата дето я купувам, процесор от тая фамилия ще се грижи примерно за airbag-a - няма да я купя никога). В последствие се оказва, че така са се оляли с програмата, че паметта на въпросния процесор неможе да им стигне. И тъй като повечето неща вече са готови, поръчани, изработени и т.н. те предпочитат да платят на една фирма (IAR) да им направи оптимизиран компилатор, чрез който да си свършат работата (естествено на сайта на тая фирма веднага се появява една реклама, която казва "вижте ни колко сме велики - ние работим с BMW").
Това е много дребен пример, но е супер показателен за това, че липсва каквото и да е било планиране, тестове и контрол на нещата дето се правят (поне на някои от тях де).
Естествено, цялата тая гимнастика е предпоставка за допускане на множество грешки. Разбира се тук става въпрос за един не много важен модул, но същото можеше да се случи (недай боже да се е случило наистина) и с някой от тези, които са жизнено-важни.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 21 Апр 2004, 16:10

.
Последна промяна steeN на 02 Сеп 2019, 10:44, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 21 Апр 2004, 16:17

[steeN] написа:Но нали има индустриални версии на тези процесори.


Нестава въпрос за комерсиални иили индустриални версии (ако трябва да бъдем точни - трябва да е автомобилна 8) ), а затова, че аз примерно по-нещасни процесори от тези не съм виждал (това си е лично мое мнение). Те самите са пълни с грешки и недомислици и ако за ТНТМ стават, то за сериозни неща (още повече в реномирани продукти) въобще не стават.

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Мнение от Vasilen » 21 Апр 2004, 16:20

Знам много добре къде е защотото го търсих из цялото купе макар да има и таблица според която е указано в кой модел точно къде се намира!
Като цяло проблема идва от това че БМВ много трудно се навива да наеме външна фирма да изработи модула и случки като тази която описваш са наистина когато планирането е във фаза е те са си е....а м...та.
OBDII стандарта дава възможност за по-точно диагностициране и от там ремонт от страна на сервиза. А засекретяването на входно-изходни точки който не позволяват намеса на оторизирани сервизи за навременно остраняване на проблемите.
Именно държанието като абсолютен монополист и не допускането на външни фирми да изработват модулите според мен водят до катастрофални последици за качеството. Защото една фирма която се фокусирала върху изработката на даден модул за зареждане на акумулатора ( например ) със сигурност ще го направи по-добре от BMW.
На тях не им достигат средства финансови и физически за задълбочено разрабатване и проучване на хиляди модули от които е изграден един автомобил.
Ако знаеш какъв хардуер-софтуер използват не само в технологичния процес но и навсякъде (аз знам заради работата с тях) според мен няма да си купиш BMW :(
Изключително тромави, скептични и затворени са, според мен от това страдат и ще продължава да се задълбочава ако не се отворят малко!
May the BMW force be with you!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 27.01.2003

Мнение от Cult Society » 21 Апр 2004, 16:43

ама много обичам такива теми:):):)

за мен нещата стоят по друг начин - конкуренцията на автомобилния пазар става все по-голяма и по-голяма.......

Всички виждаме колко е наситен пазара в всичките му сегменти - от миникола до 4х4 .....

конкуренцията по отношение - цена, екстри, мощност и т.н е огромна...

какво следва от това - преди живота на един модел беше средно 8-10 г (пример - Голф 1 - '74 - '83 ; Е класа '84 - '95 г .....) това означава ,че инженерите имат поне 5 год да конструират новия модел.... а сега всичко се решава за 2-3 години което не е много и се заобикалят много неща и проблеми ....

Примери - Фиеста '00 с мотора от първата Фиеста с долен разпределителен вал ама пълна инжекция???? Зет 3ката е с заден мост от Е30 ???? Както и Компакта?
Навсякъде е така - ФВ, Пежо , Ситроен също ....


Скъпа кола ли ???? Никога.....

'03 745цата е с трета кормилна рейка за 100 000км - и сега ПАК тропа
'02 600 СЕЛ е в бокса с блокирали скорости(не можеше да се включи от "паркинг" нито на задна нито на никоя)
'02 607 - две турбини за 50 000км и едно аварийно прибиране с 50км/ч от пловдив(ошашавен софтуер)

не смогват да ги правят качествени вече....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 21 Апр 2004, 18:31

Не съм на "ти" с грешките в програмните кодове, но работя с професионална бродкаст техника и знам едно - колкото по-сложен е компютърният елемент (и софтуер и хардуер), толкова по-лесно и често прави проблеми. Ако мислите,че една програма за видеообработка като струва $8к работи стабилно - няма такова нещо. Забива си точно толкова, колкото Адоб Премиер. Разликата е само във възможностите. И трябва да си прецениш какви възможности търсиш. С колите е същото - притиснати от конкуренцията производителите ги тъпчат с все по-нови неща, които повечето клиенти дори не ползват. Така съответния модел на еди-коя-си-марка получава доста по-добра реклама, а производителя калкулира печалба на все повече отделни модули в цената на крайния продукт. В никакъв случай не съм "против" новите технологии - даже съм "за". Но за да имаме в колите си последните технологични новости, цената, която трябва да платим е надеждността. Поне докато тези автомобилни технологии не улегнат и се превърнат в това, което е сервоустройството или добрия стар АБС в наши дни. Но тогава ще са се появили още по-нови електронни джаджи и кръгът се затваря. Все пак не трабва да сме песимисти - индустрията ще намери оптималните си параметри и отделните производители ще вграждат нови технологии толкова често, колкото могат да гарантират надеждността им, а не като сега - на всяка цена. Защото стагнацията в световен мащаб доведе точно това - ако Мерцедес има нова многобуквена система за контрол на сцеплението, БМВ трябва веднага да пусне в производство същата, независимо, че не е съвсем доизпипана. Както някой спомена - пари не се връщат. А въпросния бъг в програмния код може да се прояви, може и да не се прояви...А парите на клиентите вече са в оборота на компанията Х. След У месеца, отстраняването на дефектите излиза на практика безплатно за производителя. Поне моите мисли са в такава, макар и хаотична насока...
Never mistake motion for action...

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Мнение от Alex 320i Cabrio » 21 Апр 2004, 18:51

Истината е там някъде :D

Проблемите идват от няколко източника:

1. Технологичен напредък - колкото повече екстри и електроника има един автомобил , толкова по-вероятно е да се развалят докато не им преминат детските болести. Закон на Мърфи за всеобщата гадост...

2. Недомислени технологични решения - BMW E30 с мотори M20B25 и В20 пукат глави, Porsche 911 (964) първоначално има течове на масло, като лейка. И BMW, и Porsche са хора - правят грешки...

3. Невежеството на собствениците. Все повече хора разчитат на електрониката да има каже за леко спаднало ниво на масло или за отпуснат ремък на разпределителния вал, например. А когато електрониката не работи както трябва...

4. Счетоводителите контролират всичко - отдавна отминаха времената, когато BMW и Porsche правеха своите коли без да се замислят за себестойност - вижте 928 и 635, и 996 и новата 6-ца, като качество на сглобката и материалите използвани вътре....

5. Технологичен живот на продукта - през 1980-те Volvo прави изследване и открива, че 75% от автомобилите произведени в Гьотеборг от 1965 нататък все още са в движение! Как тази фирма да прави пари и да не фалира?

Мисля, че това стига... Използвам Porsche и BMW поради преки впечатления. Същото важи и за Volvo и дори за CD Player-ът в нас....
Power is Nothing Without Insanity

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 21 Апр 2004, 20:23

аз имам приятел със една тойота корола 93та година със 3 скорости автоматик на около 350к км. сменяно и е маслото редовно, амортесьорите, накладки и една предна полуоска. никога нищо друго не и се е чупило или давало проблеми. да знам, че тази точно тойота няма много електроника, но същото важи за всеки лексус които е точно толкова сложен колкото и всяко ново бмв/мерцедес/ и тн.

това защо?

а също така не мисля че причината за това че колите се чупят е умишлено решение на производителя да скъсява живота на продукта си. не бъркайте понятията "колата е направена да върви ххх,ххх км и след това да и се разпадне двигателя" със "колата е измислена/направена лошо и има проблеми още като слезне от конвейра". американците имат една класация за брой на дефекти докато колата е била във гаранция (3 години или 50к км). познайте кои е на първо място (лексус) и кой непрекъснато губи позиции (бмв/мерцедес)... и кои се катери нагоре (кадилак- да не повярва човек)...

това със което съм съгласен е че развойния процес е много скъсен което оставя продукта неистестван да дава проблеми при редовна експлоатация. но пак се връщам на японците- те защо го нямат този проблем във такива размери?
алекс
трабант 601с
разни други возила

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook