BMW Night Vision

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

BMW Night Vision

Мнение от tsb_bg » 26 Ное 2007, 10:44

BMW Night Vision - oще една интересна система, която от началото на 2006 г. BMW влага в сериите 5, 6 и 7 (още един път пионер в иновациите и технологиите).

Изображение

http://motorshow.bg/?go=news&p=full&newsId=1727

http://www.motoring.co.za/index.php?fArticleId=2621784

http://www.automotoportal.com/article/B ... sion_video

Същата система от тази година се влага и в топ моделите на Daimler-Benz, а от 2008 се предвижда и за Audi-VW

Ето и самата система и производителя FLIR Systems

http://www.eurasia.flir.com/dve/

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 296
Регистриран на: 19.09.2006

Мнение от eddiebg » 26 Ное 2007, 12:02

Изображение


Лексус предлагат система за нощно виждане в LX470 от 2003-а година, следвани от Honda в японският вариант на Legend - края на 2004-а година, много преди Мерцедес-Бенц в новата S клата и BMW 7-а серия от края на 2005-а. Първият производител, добавил тази екстра, е General Motors в техния Cadillac DeVille през 2000-ата година.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 26 Ное 2007, 12:32

Това за което говориш и е влагано до сега (не споря за годините, аз сум попадал на информация само за разработки, но не и за серийни решения) са камери които работят в NIR (NearInfraRed) областта на светлинния спектър. За тези камери е необходима макар и минимална осветеност за да дадат изображение. В пълна тъмнина и в мъгла те не работят.

За пръви път IR камера с матричен детектор в дълговълновия IR обхват (7.5 - 14 μm) се използва от BMW и то не като прототип или разработка, а като стандартна екстра за вграждане.
Термалната чувствителност на камерата е 0.1 DegC, което означава, че може да изгради ясно видимо изображение на всяко тяло/предмет, с температурна разлика повече от 0.1 DegC.

Начина на визуализиране на изображението (проектирано на предното стъкло или изведено на навигационния монитор) е въпрос на техническо решение (козметична екстра) и не влияе на работата на камерата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 296
Регистриран на: 19.09.2006

Мнение от eddiebg » 26 Ное 2007, 12:44

Мисълта ми беше, че не БМВ са измислили топлата вода в случая с нощното виждане :) А е нормално при днешните темпове на развитие технология, въведена 2006-а година да е по-качествена от тази, въведена преди 2 или 3 години

Хубавата новина е, че поне в САЩ цената е около 2000$ при 7-цата, не ми се рови сега в немският конфугатор да видя там какво е положнението, но като цяло е поевтиняла значително. А след очакваното включване и от братският социалистически китайски народ, може да започнат и в Дачиите да слагат нощно виждане... :mhihi:

Относно проектирането на предното стъкло - в близко време ще има развитие и там. В момента се работи върху евтин OLED прозрачен дисплей, който е идеален за вграждане в предният джам. Ако не се лъжа до края на 2008-а трябва да се появят първите такива...

Също така в близко бъдеще, май Лексус имаха софтуер, който при нощното виждане идентифицира обектите на пътя - хората се ограждат с червен правоъгълник, а автомобилите със жълт.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 26 Ное 2007, 13:40

eddiebg написа:Мисълта ми беше, че не БМВ са измислили топлата вода в случая с нощното виждане ...


BMW не са измислили нито IR камерите нито са "открили" приложението им в превозни средства (това се прави от 60-те години за военни цели)

Просто до преди 1-2 години, IR камерите и оптиката за тях са били толкова скъпи, големи, тежки и капризни на климатични условия и сътресения, че опитите да се използват, дори при големи камиони за превози дълги разтояния (които по принцип се движат и повече през нощта) са били безмислени дори за специализирани превозни средства, като пожарни, многотонажни камиони, авто-влакове и т.н.

Това което направи BMW е, че в момента когато тази технология и базираните на нея продукти (IR-камери) станаха технологично и ценово достъпни, те в кратки срокове създадоха работеща система напълно съвместима и интегрирана с определен клас автомобили от производствената им гама. Всичко до този момент е било прототипи, единични бройки и екзотика в листа с опциите на други производители.

Интересното е, че и сега тази технология се свързва основно със скъпи марки леки автомобили, които ако не се движат предимно през деня, то поне значителна част от километрите навъртат при достатъчна дневна светлина и в градски условия (където в белите страни си е достатъчно осветено и през нощта).
Аз лично не мога да си обясня защо камиони които по принцип се движат значително време и през нощта не изпреварват автомобилите при въвеждане на тази технология?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 16.10.2006
Местоположение: sofiq
Пол: Мъж

Мнение от lubeto » 26 Ное 2007, 22:39

Може би автомобилите са по-масови и печалбите са по-бързи.Все пак "интереса клати феса"-вика баба ми :mhihi: :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 280
Регистриран на: 18.11.2007
Местоположение: Sofia

Мнение от margit0 » 26 Ное 2007, 23:45

мн добро :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 27 Ное 2007, 12:19

Доста полезна екстра е според мен.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 281
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Не се знае, знае ли се...

Мнение от Bustter » 29 Ное 2007, 12:36

Това го поставям до глезотииките, наред с подлакатника и отопляемите седалки.. Просто можеш и без тях но свикнеш ли, няма такъв кеф!

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2072
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София

Мнение от rosen.kolarov » 29 Ное 2007, 13:37

Относно полезността на тази екстра може доста да се поспори, едно
френдче, което си взе Е60-ка с таз глезотийка, каза че при следваща
поръчка на БМВ няма да се възползва от таз джаджа.
Какви са и проблемите:
1. Ако малко се зацапа стъклото на камерата и вече не баца коректно
2. В завой гледа в гората, което не ти върши никаква работа
... има и други ама не са толкоз съществени.
Само да споделя, че френда е голям маняк на екстрите и след като
той казва така значи положението е страшно. Каза, че за година и
половина от както има колата я е пускал само два пъти и то от
любопитство.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 281
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Не се знае, знае ли се...

Мнение от Bustter » 29 Ное 2007, 13:59

rosen.kolarov написа:Относно полезността на тази екстра може доста да се поспори, едно
френдче, което си взе Е60-ка с таз глезотийка, каза че при следваща
поръчка на БМВ няма да се възползва от таз джаджа.
Какви са и проблемите:
1. Ако малко се зацапа стъклото на камерата и вече не баца коректно
2. В завой гледа в гората, което не ти върши никаква работа
... има и други ама не са толкоз съществени.
Само да споделя, че френда е голям маняк на екстрите и след като
той казва така значи положението е страшно. Каза, че за година и
половина от както има колата я е пускал само два пъти и то от
любопитство.


Това при завоите мисля че вече може и да "завива" камерата а иначе в БГ и фаровете се цапат до не описуеми висоти... все пак тези неща се правят за белите страни в които като изкараш колата от мивка 1 месец да я караш ще е чиста...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1349
Регистриран на: 15.04.2006
Местоположение: Любимец
Пол: Мъж
Кара: E38

Мнение от the_gate » 29 Ное 2007, 19:29

tsb_bg написа: За тези камери е необходима макар и минимална осветеност за да дадат изображение. В пълна тъмнина и в мъгла те не работят.

за мъглата съм съгласен но за тъмното :roll: ...
с камерата може да се наблюдава и в пълен мрак ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 29 Ное 2007, 20:56

the_gate написа:... с камерата може да се наблюдава и в пълен мрак ...


Приборите (камерите) за "нощно виждане" според принципа на действие (използаваната технология) се делят най общо на 3 вида:

1. StarLight технология - работят в областта на видимата светлина (област 3 на графиката) и представляват обикновен усилвател на светлинен поток и въобще не могат да отчитат електромагнитно излъчване в IR-областта.
2. NearInfraRed технология - работят в областта на долната част на видимия светлинен спектър (около 1 μm - долната част на област 3 на графиката) и за да изградят видимо изображение е необходима макар и минимална осветеност. В пълна тъмнина те не работят.
3. InfraRed технология - работят в областта на инфрачервения спектър (7.5 - 14 μm, област 4 на графиката). Представляват детектори на електромагнитно излъчване в IR-областта (ТОПЛИННО ИЗЛЪЧВАНЕ) и не се нуждаят от никаква видима светлина, за да изградят видимо изображение. те от своя страна се делят на дълговълнови (LW) за температури от -40 до 500 DegC, и късовълнови (SW) за температури от 350 до над 2000 DegC.

IR-камерите са най-грубо казано са топлинни, а не светлинни детектори и поради това САМО ТЕ "виждат" в пълна тъмнина.


Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 296
Регистриран на: 19.09.2006

Мнение от eddiebg » 18 Дек 2007, 9:24

Не е точно нощно виждане, но е интересно като идея - виртуална навигация.

Изображение

Има кратки видеоклипове:

http://www.mvs.net/index.html

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 12.12.2006
Местоположение: София

Мнение от Alehandro » 18 Дек 2007, 10:52

eddiebg написа:Изображение


Лексус предлагат система за нощно виждане в LX470 от 2003-а година, следвани от Honda в японският вариант на Legend - края на 2004-а година, много преди Мерцедес-Бенц в новата S клата и BMW 7-а серия от края на 2005-а. Първият производител, добавил тази екстра, е General Motors в техния Cadillac DeVille през 2000-ата година.


Просто в интерес на фактите го пускам ...

"На 18 октомври 1994 Citroen представи луксозната лимузина: Citroen ХМ Alto (водеща световна технология за командните органи). Тази кола има следните иновации в бордната електронна технология: нощно виждане, следене на белите линии по пътя, съвместно управление и диагностика на автомобила, следене на движещ се отпред автомобил, както и системи за автономно управление и взаимодействие..."

... доста преди мерцедесите и японците ... това е бил поръчков сериен модел, който можеш да си закупиш ...
Lope De Vega

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook