BMW Night Vision
Модератор: Общи модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
BMW Night Vision
BMW Night Vision - oще една интересна система, която от началото на 2006 г. BMW влага в сериите 5, 6 и 7 (още един път пионер в иновациите и технологиите).
http://motorshow.bg/?go=news&p=full&newsId=1727
http://www.motoring.co.za/index.php?fArticleId=2621784
http://www.automotoportal.com/article/B ... sion_video
Същата система от тази година се влага и в топ моделите на Daimler-Benz, а от 2008 се предвижда и за Audi-VW
Ето и самата система и производителя FLIR Systems
http://www.eurasia.flir.com/dve/
http://motorshow.bg/?go=news&p=full&newsId=1727
http://www.motoring.co.za/index.php?fArticleId=2621784
http://www.automotoportal.com/article/B ... sion_video
Същата система от тази година се влага и в топ моделите на Daimler-Benz, а от 2008 се предвижда и за Audi-VW
Ето и самата система и производителя FLIR Systems
http://www.eurasia.flir.com/dve/

Лексус предлагат система за нощно виждане в LX470 от 2003-а година, следвани от Honda в японският вариант на Legend - края на 2004-а година, много преди Мерцедес-Бенц в новата S клата и BMW 7-а серия от края на 2005-а. Първият производител, добавил тази екстра, е General Motors в техния Cadillac DeVille през 2000-ата година.
Това за което говориш и е влагано до сега (не споря за годините, аз сум попадал на информация само за разработки, но не и за серийни решения) са камери които работят в NIR (NearInfraRed) областта на светлинния спектър. За тези камери е необходима макар и минимална осветеност за да дадат изображение. В пълна тъмнина и в мъгла те не работят.
За пръви път IR камера с матричен детектор в дълговълновия IR обхват (7.5 - 14 μm) се използва от BMW и то не като прототип или разработка, а като стандартна екстра за вграждане.
Термалната чувствителност на камерата е 0.1 DegC, което означава, че може да изгради ясно видимо изображение на всяко тяло/предмет, с температурна разлика повече от 0.1 DegC.
Начина на визуализиране на изображението (проектирано на предното стъкло или изведено на навигационния монитор) е въпрос на техническо решение (козметична екстра) и не влияе на работата на камерата.
За пръви път IR камера с матричен детектор в дълговълновия IR обхват (7.5 - 14 μm) се използва от BMW и то не като прототип или разработка, а като стандартна екстра за вграждане.
Термалната чувствителност на камерата е 0.1 DegC, което означава, че може да изгради ясно видимо изображение на всяко тяло/предмет, с температурна разлика повече от 0.1 DegC.
Начина на визуализиране на изображението (проектирано на предното стъкло или изведено на навигационния монитор) е въпрос на техническо решение (козметична екстра) и не влияе на работата на камерата.
Мисълта ми беше, че не БМВ са измислили топлата вода в случая с нощното виждане
А е нормално при днешните темпове на развитие технология, въведена 2006-а година да е по-качествена от тази, въведена преди 2 или 3 години
Хубавата новина е, че поне в САЩ цената е около 2000$ при 7-цата, не ми се рови сега в немският конфугатор да видя там какво е положнението, но като цяло е поевтиняла значително. А след очакваното включване и от братският социалистически китайски народ, може да започнат и в Дачиите да слагат нощно виждане...
Относно проектирането на предното стъкло - в близко време ще има развитие и там. В момента се работи върху евтин OLED прозрачен дисплей, който е идеален за вграждане в предният джам. Ако не се лъжа до края на 2008-а трябва да се появят първите такива...
Също така в близко бъдеще, май Лексус имаха софтуер, който при нощното виждане идентифицира обектите на пътя - хората се ограждат с червен правоъгълник, а автомобилите със жълт.

Хубавата новина е, че поне в САЩ цената е около 2000$ при 7-цата, не ми се рови сега в немският конфугатор да видя там какво е положнението, но като цяло е поевтиняла значително. А след очакваното включване и от братският социалистически китайски народ, може да започнат и в Дачиите да слагат нощно виждане...

Относно проектирането на предното стъкло - в близко време ще има развитие и там. В момента се работи върху евтин OLED прозрачен дисплей, който е идеален за вграждане в предният джам. Ако не се лъжа до края на 2008-а трябва да се появят първите такива...
Също така в близко бъдеще, май Лексус имаха софтуер, който при нощното виждане идентифицира обектите на пътя - хората се ограждат с червен правоъгълник, а автомобилите със жълт.
eddiebg написа:Мисълта ми беше, че не БМВ са измислили топлата вода в случая с нощното виждане ...
BMW не са измислили нито IR камерите нито са "открили" приложението им в превозни средства (това се прави от 60-те години за военни цели)
Просто до преди 1-2 години, IR камерите и оптиката за тях са били толкова скъпи, големи, тежки и капризни на климатични условия и сътресения, че опитите да се използват, дори при големи камиони за превози дълги разтояния (които по принцип се движат и повече през нощта) са били безмислени дори за специализирани превозни средства, като пожарни, многотонажни камиони, авто-влакове и т.н.
Това което направи BMW е, че в момента когато тази технология и базираните на нея продукти (IR-камери) станаха технологично и ценово достъпни, те в кратки срокове създадоха работеща система напълно съвместима и интегрирана с определен клас автомобили от производствената им гама. Всичко до този момент е било прототипи, единични бройки и екзотика в листа с опциите на други производители.
Интересното е, че и сега тази технология се свързва основно със скъпи марки леки автомобили, които ако не се движат предимно през деня, то поне значителна част от километрите навъртат при достатъчна дневна светлина и в градски условия (където в белите страни си е достатъчно осветено и през нощта).
Аз лично не мога да си обясня защо камиони които по принцип се движат значително време и през нощта не изпреварват автомобилите при въвеждане на тази технология?
- Bustter
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 20.01.2007
- Местоположение: Не се знае, знае ли се...
Това го поставям до глезотииките, наред с подлакатника и отопляемите седалки.. Просто можеш и без тях но свикнеш ли, няма такъв кеф!
- rosen.kolarov
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 2072
- Регистриран на: 8.03.2005
- Местоположение: София
Относно полезността на тази екстра може доста да се поспори, едно
френдче, което си взе Е60-ка с таз глезотийка, каза че при следваща
поръчка на БМВ няма да се възползва от таз джаджа.
Какви са и проблемите:
1. Ако малко се зацапа стъклото на камерата и вече не баца коректно
2. В завой гледа в гората, което не ти върши никаква работа
... има и други ама не са толкоз съществени.
Само да споделя, че френда е голям маняк на екстрите и след като
той казва така значи положението е страшно. Каза, че за година и
половина от както има колата я е пускал само два пъти и то от
любопитство.
френдче, което си взе Е60-ка с таз глезотийка, каза че при следваща
поръчка на БМВ няма да се възползва от таз джаджа.
Какви са и проблемите:
1. Ако малко се зацапа стъклото на камерата и вече не баца коректно
2. В завой гледа в гората, което не ти върши никаква работа
... има и други ама не са толкоз съществени.
Само да споделя, че френда е голям маняк на екстрите и след като
той казва така значи положението е страшно. Каза, че за година и
половина от както има колата я е пускал само два пъти и то от
любопитство.
- Bustter
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 20.01.2007
- Местоположение: Не се знае, знае ли се...
rosen.kolarov написа:Относно полезността на тази екстра може доста да се поспори, едно
френдче, което си взе Е60-ка с таз глезотийка, каза че при следваща
поръчка на БМВ няма да се възползва от таз джаджа.
Какви са и проблемите:
1. Ако малко се зацапа стъклото на камерата и вече не баца коректно
2. В завой гледа в гората, което не ти върши никаква работа
... има и други ама не са толкоз съществени.
Само да споделя, че френда е голям маняк на екстрите и след като
той казва така значи положението е страшно. Каза, че за година и
половина от както има колата я е пускал само два пъти и то от
любопитство.
Това при завоите мисля че вече може и да "завива" камерата а иначе в БГ и фаровете се цапат до не описуеми висоти... все пак тези неща се правят за белите страни в които като изкараш колата от мивка 1 месец да я караш ще е чиста...
- the_gate
- ентусиаст
-
- Мнения: 1349
- Регистриран на: 15.04.2006
- Местоположение: Любимец
- Пол: Мъж
- Кара: E38
tsb_bg написа: За тези камери е необходима макар и минимална осветеност за да дадат изображение. В пълна тъмнина и в мъгла те не работят.
за мъглата съм съгласен но за тъмното

с камерата може да се наблюдава и в пълен мрак

the_gate написа:... с камерата може да се наблюдава и в пълен мрак ...
Приборите (камерите) за "нощно виждане" според принципа на действие (използаваната технология) се делят най общо на 3 вида:
1. StarLight технология - работят в областта на видимата светлина (област 3 на графиката) и представляват обикновен усилвател на светлинен поток и въобще не могат да отчитат електромагнитно излъчване в IR-областта.
2. NearInfraRed технология - работят в областта на долната част на видимия светлинен спектър (около 1 μm - долната част на област 3 на графиката) и за да изградят видимо изображение е необходима макар и минимална осветеност. В пълна тъмнина те не работят.
3. InfraRed технология - работят в областта на инфрачервения спектър (7.5 - 14 μm, област 4 на графиката). Представляват детектори на електромагнитно излъчване в IR-областта (ТОПЛИННО ИЗЛЪЧВАНЕ) и не се нуждаят от никаква видима светлина, за да изградят видимо изображение. те от своя страна се делят на дълговълнови (LW) за температури от -40 до 500 DegC, и късовълнови (SW) за температури от 350 до над 2000 DegC.
IR-камерите са най-грубо казано са топлинни, а не светлинни детектори и поради това САМО ТЕ "виждат" в пълна тъмнина.
Не е точно нощно виждане, но е интересно като идея - виртуална навигация.
Има кратки видеоклипове:
http://www.mvs.net/index.html

Има кратки видеоклипове:
http://www.mvs.net/index.html
eddiebg написа:
Лексус предлагат система за нощно виждане в LX470 от 2003-а година, следвани от Honda в японският вариант на Legend - края на 2004-а година, много преди Мерцедес-Бенц в новата S клата и BMW 7-а серия от края на 2005-а. Първият производител, добавил тази екстра, е General Motors в техния Cadillac DeVille през 2000-ата година.
Просто в интерес на фактите го пускам ...
"На 18 октомври 1994 Citroen представи луксозната лимузина: Citroen ХМ Alto (водеща световна технология за командните органи). Тази кола има следните иновации в бордната електронна технология: нощно виждане, следене на белите линии по пътя, съвместно управление и диагностика на автомобила, следене на движещ се отпред автомобил, както и системи за автономно управление и взаимодействие..."
... доста преди мерцедесите и японците ... това е бил поръчков сериен модел, който можеш да си закупиш ...
Lope De Vega
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани