Някой знае ли?

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Бургас

красота

Мнение от ROCK » 25 Окт 2007, 21:20

rtzankov написа:Aм какво ще кажете за баланса :shock: :winky:

:)
Човек трябва да е достатъчно голям, за да признае грешките си, достатъчно умен, за да спечели от тях и достаъчно силен, за да ги поправи.
Но най-съществения и може би най-важния
въпрос е колко е достатъчно ?

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 30.03.2005
Местоположение: Pleven

ре

Мнение от SkyWalker » 25 Окт 2007, 21:48

Може да е заради традиция, родена без причина! Историята познава доста такива :mhihi:
///M Club Member

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 22.11.2007
Местоположение: Бургас/Айтос

Мнение от Skid » 25 Ное 2007, 12:41

Колеги,основната причина двигателя да бъде наклонен е за да се намали износването.Както е известно износването на един цилиндър представлява промяна на формата,да речем че първоначално е бил кръгъл,с течеие на времето под действието на т.н."нормална сила"тои става леко овален.Именно наклона на гвигателя противопоставя силата на тежеста на буталото(и не само на него) на тази нормална сила и така отнема част от големината й,което води до намаляване на износването.Надявам се че сам бил полезен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 25 Ное 2007, 15:01

Skid написа:Колеги,основната причина двигателя да бъде наклонен е за да се намали износването.Както е известно износването на един цилиндър представлява промяна на формата,да речем че първоначално е бил кръгъл,с течеие на времето под действието на т.н."нормална сила"тои става леко овален.Именно наклона на гвигателя противопоставя силата на тежеста на буталото(и не само на него) на тази нормална сила и така отнема част от големината й,което води до намаляване на износването.Надявам се че сам бил полезен.


:?: :?: :?:

Точно наклона на цилиндъра би увеличило износването от "долната" страна по посока на наклона, където "ляга" тежеста на буталото и съответно триенето е повече.

Най-равномерно триене в стените на цилиндъра би трябвало да е пти отвесни цилиндри.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

e30

Мнение от KPETEH » 25 Ное 2007, 15:16

Според мен са наклонени надясно (по посока на движението) за да компенсират наличието на водач (шофьор) и дисбаланса, който той внася в разпределението на масата между левите и десните колела, приемайки дясното движение за приоритетно. По същата логика, повечето чисто японски автомобили с предно предаване и напречен двигател (не съвместните разработки с европейски или американски фирми) разполагат двигателя обратно на европейските - отляво по посока на движението.


То затова сигурно на всички Е30 десния ботуш поддава... :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Re: e30

Мнение от bam-bam » 26 Ное 2007, 0:58

KPETEH написа:
Според мен са наклонени надясно (по посока на движението) за да компенсират наличието на водач (шофьор) и дисбаланса, който той внася в разпределението на масата между левите и десните колела, приемайки дясното движение за приоритетно. По същата логика, повечето чисто японски автомобили с предно предаване и напречен двигател (не съвместните разработки с европейски или американски фирми) разполагат двигателя обратно на европейските - отляво по посока на движението.


То затова сигурно на всички Е30 десния ботуш поддава... :roll:



еми ше подава те хората не са мислили че тея коли ше се търкалят 100 години по пътищата ;)
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 22.11.2007
Местоположение: Бургас/Айтос

Мнение от Skid » 27 Ное 2007, 1:56

tsb_bg написа:
Skid написа:Колеги,основната причина двигателя да бъде наклонен е за да се намали износването.Както е известно износването на един цилиндър представлява промяна на формата,да речем че първоначално е бил кръгъл,с течеие на времето под действието на т.н."нормална сила"тои става леко овален.Именно наклона на гвигателя противопоставя силата на тежеста на буталото(и не само на него) на тази нормална сила и така отнема част от големината й,което води до намаляване на износването.Надявам се че сам бил полезен.


:?: :?: :?:

Точно наклона на цилиндъра би увеличило износването от "долната" страна по посока на наклона, където "ляга" тежеста на буталото и съответно триенето е повече.

Най-равномерно триене в стените на цилиндъра би трябвало да е пти отвесни цилиндри.


Колега наклона е точно за това.За да намали износването,защото горната глава на мотовилката мотовилката се движи праволинейно,а долната -в кръг и вазникват сили (както по горе споменах),като силата която деиства при процеса разширение е по голяма от тази при пълнене(и в двата случея буталото се движи надолу)и наклона служи да намали тази разлика.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 11.01.2003
Местоположение: Caracciola-Karussell

Мнение от bravo » 27 Ное 2007, 2:27

не разбирам от механика но бас хващам че вала се върти по часовниковата стрелка и мотора и той натам е наклонен а ?
Най-мразя да съм прав!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 27 Ное 2007, 11:08

демек двиг е наклонен по часовника ли...
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 11.01.2003
Местоположение: Caracciola-Karussell

Мнение от bravo » 27 Ное 2007, 15:27

ми май да ....
Най-мразя да съм прав!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 28 Ное 2007, 0:42

Skid написа:Колега наклона е точно за това.За да намали износването,защото горната глава на мотовилката мотовилката се движи праволинейно,а долната -в кръг и вазникват сили (както по горе споменах),като силата която деиства при процеса разширение е по голяма от тази при пълнене(и в двата случея буталото се движи надолу)и наклона служи да намали тази разлика.


Не мога да разбера с кое наклона компенсира различните движения на мотовилката :?:

Защо тогава редовите двигатели на камиони, трактори и т.н. (там където има достатъчно място в двигателния отсек) не са наклонени :idea:

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 22.11.2007
Местоположение: Бургас/Айтос

..

Мнение от Skid » 28 Ное 2007, 19:43

Ще се опитам да го обясня по ясно.Когато застанем срещу двигателя(ще разгледаме само за 1 цилиндър ),да речем че той варти надясно и имаме процес разширение-тогава при двийението си надолу буталото се притиска кам лявата(от наша гледна точка)страна на цилиндъра с определена сила.Когато имаме процес пълнене ,буталото се дурпа надолу от мотовилката и тогава се трие по дясната страна на цилиндъра но с помалка сила.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 28 Ное 2007, 19:58

на мене пък едно пиленце ми каза че моторите са наклонени за да се смъкне максимално центъра на тежеста ;) редовите двигатели като доста височки дори съвсем леко да се завъртят по оста на коляновия вал смъкват центъра на тежеста значително повече от колкото в-образните..

този похват се използва много и във мотоциклетите където повечето двигатели със 4 цилиндъра са редови..
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: ..

Мнение от tsb_bg » 28 Ное 2007, 23:46

Skid написа:...Когато застанем срещу двигателя(ще разгледаме само за 1 цилиндър ),да речем че той варти надясно и имаме процес разширение-тогава при двийението си надолу буталото се притиска кам лявата(от наша гледна точка)страна на цилиндъра с определена сила.Когато имаме процес пълнене ,буталото се дурпа надолу от мотовилката и тогава се трие по дясната страна на цилиндъра но с помалка сила.


Колега нещо не мога да разбера, ако двигателя е вертикален при кръгообразното движение на мотовилката усилията пак се разпределят съответно на ляво и на дясно при постъпателно-възвратното движение (нагоре-надолу)
С кое наклона на двигателя прави триенето по-ефективно (защото определено не го намалява) :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 25.11.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0sd
Мечтае да кара: по често

Мнение от RuM6n » 29 Ное 2007, 19:55

С кое наклона на двигателя прави триенето по-ефективно (защото определено не го намалява) Question


С тежестта на буталото. Вземете и прочетете механиката.

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook