Някой знае ли?
Модератор: Общи модератори
41 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Колеги,основната причина двигателя да бъде наклонен е за да се намали износването.Както е известно износването на един цилиндър представлява промяна на формата,да речем че първоначално е бил кръгъл,с течеие на времето под действието на т.н."нормална сила"тои става леко овален.Именно наклона на гвигателя противопоставя силата на тежеста на буталото(и не само на него) на тази нормална сила и така отнема част от големината й,което води до намаляване на износването.Надявам се че сам бил полезен.
Skid написа:Колеги,основната причина двигателя да бъде наклонен е за да се намали износването.Както е известно износването на един цилиндър представлява промяна на формата,да речем че първоначално е бил кръгъл,с течеие на времето под действието на т.н."нормална сила"тои става леко овален.Именно наклона на гвигателя противопоставя силата на тежеста на буталото(и не само на него) на тази нормална сила и така отнема част от големината й,което води до намаляване на износването.Надявам се че сам бил полезен.



Точно наклона на цилиндъра би увеличило износването от "долната" страна по посока на наклона, където "ляга" тежеста на буталото и съответно триенето е повече.
Най-равномерно триене в стените на цилиндъра би трябвало да е пти отвесни цилиндри.
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
e30
Според мен са наклонени надясно (по посока на движението) за да компенсират наличието на водач (шофьор) и дисбаланса, който той внася в разпределението на масата между левите и десните колела, приемайки дясното движение за приоритетно. По същата логика, повечето чисто японски автомобили с предно предаване и напречен двигател (не съвместните разработки с европейски или американски фирми) разполагат двигателя обратно на европейските - отляво по посока на движението.
То затова сигурно на всички Е30 десния ботуш поддава...

- bam-bam
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3665
- Регистриран на: 25.12.2006
- Местоположение: македонче
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
- Мечтае да кара: Е92
Re: e30
KPETEH написа:Според мен са наклонени надясно (по посока на движението) за да компенсират наличието на водач (шофьор) и дисбаланса, който той внася в разпределението на масата между левите и десните колела, приемайки дясното движение за приоритетно. По същата логика, повечето чисто японски автомобили с предно предаване и напречен двигател (не съвместните разработки с европейски или американски фирми) разполагат двигателя обратно на европейските - отляво по посока на движението.
То затова сигурно на всички Е30 десния ботуш поддава...
еми ше подава те хората не са мислили че тея коли ше се търкалят 100 години по пътищата


tsb_bg написа:Skid написа:Колеги,основната причина двигателя да бъде наклонен е за да се намали износването.Както е известно износването на един цилиндър представлява промяна на формата,да речем че първоначално е бил кръгъл,с течеие на времето под действието на т.н."нормална сила"тои става леко овален.Именно наклона на гвигателя противопоставя силата на тежеста на буталото(и не само на него) на тази нормална сила и така отнема част от големината й,което води до намаляване на износването.Надявам се че сам бил полезен.
![]()
![]()
![]()
Точно наклона на цилиндъра би увеличило износването от "долната" страна по посока на наклона, където "ляга" тежеста на буталото и съответно триенето е повече.
Най-равномерно триене в стените на цилиндъра би трябвало да е пти отвесни цилиндри.
Колега наклона е точно за това.За да намали износването,защото горната глава на мотовилката мотовилката се движи праволинейно,а долната -в кръг и вазникват сили (както по горе споменах),като силата която деиства при процеса разширение е по голяма от тази при пълнене(и в двата случея буталото се движи надолу)и наклона служи да намали тази разлика.
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
демек двиг е наклонен по часовника ли...
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Skid написа:Колега наклона е точно за това.За да намали износването,защото горната глава на мотовилката мотовилката се движи праволинейно,а долната -в кръг и вазникват сили (както по горе споменах),като силата която деиства при процеса разширение е по голяма от тази при пълнене(и в двата случея буталото се движи надолу)и наклона служи да намали тази разлика.
Не мога да разбера с кое наклона компенсира различните движения на мотовилката

Защо тогава редовите двигатели на камиони, трактори и т.н. (там където има достатъчно място в двигателния отсек) не са наклонени

..
Ще се опитам да го обясня по ясно.Когато застанем срещу двигателя(ще разгледаме само за 1 цилиндър ),да речем че той варти надясно и имаме процес разширение-тогава при двийението си надолу буталото се притиска кам лявата(от наша гледна точка)страна на цилиндъра с определена сила.Когато имаме процес пълнене ,буталото се дурпа надолу от мотовилката и тогава се трие по дясната страна на цилиндъра но с помалка сила.
на мене пък едно пиленце ми каза че моторите са наклонени за да се смъкне максимално центъра на тежеста
редовите двигатели като доста височки дори съвсем леко да се завъртят по оста на коляновия вал смъкват центъра на тежеста значително повече от колкото в-образните..
този похват се използва много и във мотоциклетите където повечето двигатели със 4 цилиндъра са редови..

този похват се използва много и във мотоциклетите където повечето двигатели със 4 цилиндъра са редови..
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: ..
Skid написа:...Когато застанем срещу двигателя(ще разгледаме само за 1 цилиндър ),да речем че той варти надясно и имаме процес разширение-тогава при двийението си надолу буталото се притиска кам лявата(от наша гледна точка)страна на цилиндъра с определена сила.Когато имаме процес пълнене ,буталото се дурпа надолу от мотовилката и тогава се трие по дясната страна на цилиндъра но с помалка сила.
Колега нещо не мога да разбера, ако двигателя е вертикален при кръгообразното движение на мотовилката усилията пак се разпределят съответно на ляво и на дясно при постъпателно-възвратното движение (нагоре-надолу)
С кое наклона на двигателя прави триенето по-ефективно (защото определено не го намалява)

- RuM6n
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 332
- Регистриран на: 25.11.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: X5 3.0sd
- Мечтае да кара: по често
С кое наклона на двигателя прави триенето по-ефективно (защото определено не го намалява) Question
С тежестта на буталото. Вземете и прочетете механиката.
С тежестта на буталото. Вземете и прочетете механиката.
41 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани