За Или Против Пастирането ?
Модератор: Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- AlCapone
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 8.10.2006
- Местоположение: на шофьорското място!
- Кара: когато има гориво.
- Мечтае да кара: Джесика Алба
- Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany
За Или Против Пастирането ?
Здравейте колеги! На въпроса значи одобрявате ли пастирането като цяло защото аз имам едни драскотинки по колата който са само на лака но ме дразнят и знам че с паста вероятно ще се оправят да но пък пастата не уврежда ли лака и в последствие боята демек мисля че ако я пастирам ще блести там 5-6 месеца но после ? дали няма да стане матова и лака да замине ?
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....
Полирането и пастирането са две различни неща
Полирането отнема по-голям или по-малък слой от лака/боята с цел да покрие (изглади) неравности и драскотини. Прави се при необходимост (драскотини и т.н.)
Пастирането има за цел да консервира и "освежи" повърхносния слой на боята/лака. При това пак се отнема част от него от абразивните полиращи частици но многократно по-малко от колкото при полирането.
По принцип пастирането се прави 2 пъти годишно - на пролет за "красота" (за да възстанови и освежи боята) и в края на есента, преди зимните студове, за "здраве" с цел да се консервира боята (качествените пасти запълват микро-порите на боята/лака, образъват тънко трайно покритие и не позволяват проникването на влага, която ги разрушава (личи си по начина по който се стича водата по пастиран и не-пастиран автомобил)
И двете не могат да "матират" боята ако се използват качествени препарати и материали, спазва се технологията описана от производителя и се следи за срока им на годност.
Полирането отнема по-голям или по-малък слой от лака/боята с цел да покрие (изглади) неравности и драскотини. Прави се при необходимост (драскотини и т.н.)
Пастирането има за цел да консервира и "освежи" повърхносния слой на боята/лака. При това пак се отнема част от него от абразивните полиращи частици но многократно по-малко от колкото при полирането.
По принцип пастирането се прави 2 пъти годишно - на пролет за "красота" (за да възстанови и освежи боята) и в края на есента, преди зимните студове, за "здраве" с цел да се консервира боята (качествените пасти запълват микро-порите на боята/лака, образъват тънко трайно покритие и не позволяват проникването на влага, която ги разрушава (личи си по начина по който се стича водата по пастиран и не-пастиран автомобил)
И двете не могат да "матират" боята ако се използват качествени препарати и материали, спазва се технологията описана от производителя и се следи за срока им на годност.
- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Кoлeга много зависи каква паста ползваш,за малки драскотини ти препоръчвам "шлайф-полир" на "3М",а за цялостно третиране на лаковото покриие само "полир" на "3М".Първата е бяла на цвят а втората е светло зелена.
Ако ползваш тези продукти няма от какво да се притесняваш,колата ще ти блести и ще е добре /консервирана/(боята става въпрос).
Но да отбележа,че прекомерната употреба на пасти които прамахват най горния слой от лака(шлайф-полир) не е препоръчително да се употрябяват прекалено често,а само за премахване на драскотините или там където лака в следствие на вода,слънце и др.атмосверни условия са допринесли за неговото избеляване(най често)или захабяване.
Тези пасти се продават по принцип в магазините за авто-бои,и можеш да си вземеш колкото ти е необходимо 200гр./.300гр. и т.н.
П.С. Ако до сега не си се занимавал с пастиране на автомобил се допитай до човек който го е правил или се консултирай от продавачите в магазина.
Успех
Ако ползваш тези продукти няма от какво да се притесняваш,колата ще ти блести и ще е добре /консервирана/(боята става въпрос).

Но да отбележа,че прекомерната употреба на пасти които прамахват най горния слой от лака(шлайф-полир) не е препоръчително да се употрябяват прекалено често,а само за премахване на драскотините или там където лака в следствие на вода,слънце и др.атмосверни условия са допринесли за неговото избеляване(най често)или захабяване.
Тези пасти се продават по принцип в магазините за авто-бои,и можеш да си вземеш колкото ти е необходимо 200гр./.300гр. и т.н.
П.С. Ако до сега не си се занимавал с пастиране на автомобил се допитай до човек който го е правил или се консултирай от продавачите в магазина.
Успех



Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- Bloodnoon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 324
- Регистриран на: 18.08.2007
- Местоположение: Varna
- Кара: вана
- Мечтае да кара: E46 M3 >:)
А ако е прясно боядисана колата, трябва ли да се пастира за "здраве" сега през зимата или лака тъй като е свежарка ще си върши работата 

Пичове, да ви кажа изобщо не си губете времето с разни автомивки, например,дето ще ви вземат десетки левове за некадърна работа. Мойта кола вчера я пастираха и полираха с препарат, който излиза под 10 лв на кола. За майтап бях спрял до една автомивка точно, и до мен спря току-що измит мерцедес. След 5-6 минути изсъхна, и отдолу грейнаха калните петна. Препарата се казваше Ecosheen.
- Enslaving_Lecher
- ентусиаст
-
- Мнения: 937
- Регистриран на: 28.04.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI, Е60
- Мечтае да кара: BmW F06 M
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3928
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D



С консервираща или както там се води паста на 3М

Има такива без абразивни частици. Демек ако нямаш драскотини за
заглаждане слагаш такава без абразив за да не отнемаш от лака

И колата грее дълги години и лака и боята си стоят като нови

А комбинация с паркиране на походящо място (гараж) и да не стои
постоянно на слънце лятото може след години да имаш един прекрасен
олдтаймър



Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

8 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани