За Или Против Пастирането ?

Тук се обсъждат сервизите, магазините за авточасти, маслата, гумите и всички аксесоари за нашите БМВ-та.

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

За Или Против Пастирането ?

Мнение от AlCapone » 11 Ное 2007, 10:50

Здравейте колеги! На въпроса значи одобрявате ли пастирането като цяло защото аз имам едни драскотинки по колата който са само на лака но ме дразнят и знам че с паста вероятно ще се оправят да но пък пастата не уврежда ли лака и в последствие боята демек мисля че ако я пастирам ще блести там 5-6 месеца но после ? дали няма да стане матова и лака да замине ?
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 11 Ное 2007, 18:18

Полирането и пастирането са две различни неща
Полирането отнема по-голям или по-малък слой от лака/боята с цел да покрие (изглади) неравности и драскотини. Прави се при необходимост (драскотини и т.н.)

Пастирането има за цел да консервира и "освежи" повърхносния слой на боята/лака. При това пак се отнема част от него от абразивните полиращи частици но многократно по-малко от колкото при полирането.
По принцип пастирането се прави 2 пъти годишно - на пролет за "красота" (за да възстанови и освежи боята) и в края на есента, преди зимните студове, за "здраве" с цел да се консервира боята (качествените пасти запълват микро-порите на боята/лака, образъват тънко трайно покритие и не позволяват проникването на влага, която ги разрушава (личи си по начина по който се стича водата по пастиран и не-пастиран автомобил)

И двете не могат да "матират" боята ако се използват качествени препарати и материали, спазва се технологията описана от производителя и се следи за срока им на годност.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Мнение от Борис_Малинов » 11 Ное 2007, 18:21

Кoлeга много зависи каква паста ползваш,за малки драскотини ти препоръчвам "шлайф-полир" на "3М",а за цялостно третиране на лаковото покриие само "полир" на "3М".Първата е бяла на цвят а втората е светло зелена.
Ако ползваш тези продукти няма от какво да се притесняваш,колата ще ти блести и ще е добре /консервирана/(боята става въпрос). :mhihi:
Но да отбележа,че прекомерната употреба на пасти които прамахват най горния слой от лака(шлайф-полир) не е препоръчително да се употрябяват прекалено често,а само за премахване на драскотините или там където лака в следствие на вода,слънце и др.атмосверни условия са допринесли за неговото избеляване(най често)или захабяване.
Тези пасти се продават по принцип в магазините за авто-бои,и можеш да си вземеш колкото ти е необходимо 200гр./.300гр. и т.н.
П.С. Ако до сега не си се занимавал с пастиране на автомобил се допитай до човек който го е правил или се консултирай от продавачите в магазина.
Успех ;)
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 18.08.2007
Местоположение: Varna
Кара: вана
Мечтае да кара: E46 M3 >:)

Мнение от Bloodnoon » 11 Ное 2007, 19:36

А ако е прясно боядисана колата, трябва ли да се пастира за "здраве" сега през зимата или лака тъй като е свежарка ще си върши работата :roll:

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 13.11.2007

Мнение от динамитко » 13 Ное 2007, 17:00

Пичове, да ви кажа изобщо не си губете времето с разни автомивки, например,дето ще ви вземат десетки левове за некадърна работа. Мойта кола вчера я пастираха и полираха с препарат, който излиза под 10 лв на кола. За майтап бях спрял до една автомивка точно, и до мен спря току-що измит мерцедес. След 5-6 минути изсъхна, и отдолу грейнаха калните петна. Препарата се казваше Ecosheen.

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 11.11.2007

Мнение от Стефи » 14 Ное 2007, 14:39

За пастирането – да, добре е преди зимата да се пастира. Аз моята я пасирах през октомври и изглежда перфектно. Ще я снимам и ще ви я покажа. Според мен има значение. -:)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 28.04.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI, Е60
Мечтае да кара: BmW F06 M

Мнение от Enslaving_Lecher » 14 Ное 2007, 23:37

Къде във Варна правят тези процедури качествено?

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3928
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Мнение от zAcK » 15 Ное 2007, 10:30

:yes: :yes: :yes: Пастиране си трябва ако искаш да запазиш свежия вид на колата.
С консервираща или както там се води паста на 3М ;)
Има такива без абразивни частици. Демек ако нямаш драскотини за
заглаждане слагаш такава без абразив за да не отнемаш от лака :D
И колата грее дълги години и лака и боята си стоят като нови :D
А комбинация с паркиране на походящо място (гараж) и да не стои
постоянно на слънце лятото може след години да имаш един прекрасен
олдтаймър :confused: :mhihi: :mhihi:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

Назад към Сервизно обслужване на БМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook