За или против карането на къси светлини през деня
Модератор: Технически модератори
21 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- BMW5820iA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Bulgaria, Ruse
tsb_bg написа:Колеги вижте как стоят нещата от финансова гледна точка:
Изследването е правено за САЩ през 1997
Нормалната крушка за фаровете е 55W приема се, че двете консумират 100W при намалена мощност през деня.
Според изследване на NHTSA, превозните средства в САЩ са изминали по пътищата около 2,560 милиарда мили (4.119 милиарда километра) през 1997 г.
При предполагаема средна скорост от 30 mph (48.28 км/ч), 1 миля се изминава за около 2 минути, което прави общо 5,120 милиарда минути или 85.3 милиарда часа. Предполага се че половината време се кара презз нощта, когато и без това светлините са необходими и задължителни, така че времето за каране на светлини се намалява двойно: 42.6 милиарда часа годишно.
Това умножено по 100W на крушка прави 4,260 милиарда ват-часа или 4.26 милиона киловат-часа годишно, енергия изразходвана от фаровете на превозните средства през деня, което е приблизително равно на общото потребление на ел. енергия в САЩ за 12 часа![]()
Ако се приеме, че КПД-то на алтернатора е 70% то той произвежда в идеалния случай 10.5 киловат-часа ел. енергия с един галон бензин.
Ако разделим 4.26 милиарда киловат-часа ел. енергия потребявана от фаровете през деня на 10.5 киловат-часа (енергията получавана от 1 галон бензин) това показва,че само за да светят фаровете през деня в САЩ са необходими допълнително 406 милиона галона (1536.88 милиона литра) бензин всяка година. При цена на бензина $1.50/галон това прави $600,000,000.00 годишно.![]()
От друга страна в резултат на това допълнително 8 милиарда паунда (4000 тона) СО (въглероден окис) отиват в атмосферата.
За информация:
1 галон = 3.785411784 литра
1 миля = 1.609344 километра
1 паунд = 0.45359237 килограма
Не мисля, че е нужно да съпоставяме цифрите дадени за САЩ т тези за Европа или в частност за България ....
Или пък всеки по отделно да преценява какво му коства на него, както и до колко ефекта от "подобрената видимост" на колата от далеч при ясно време и добри атмосферни условия оправдават средствата![]()
Въпроса в случая е до колко финансово е обосновано едно такова начинание за страна, като България като се вземе предвид климатичния пояс, продължителността на зимата и дните с мъгла (наистина намалена видимост)
Като знаем къде отиват печалбата от горивата, данъците и акцизите мисля, че картинката изглежда по друг начин (и не само за България)![]()
Информацията е от
http://auto.howstuffworks.com/question424.htm
PS Отбележете, че цифрите се отнасят за далечната 1997, а сега в 2007 са далеч по-нагоре
аман от тези икономисти ...
тези суми които си дал като ги разделиш на броя коли .... какво се получава ... смешни стотинки.
аз карам целогодишно и не съм усетил някаква разлика в разхода ( неказвам че няма , а просто че е толкова малка че неможеш да я усетиш )
и примерно ако сменяш на 2 годии крушките а не на 4 надали ще ти се отрази сериозно на джоба.
но надали някой ще отрече че като идва насреща ти кола с пуснати фарове , можеш да я видиш от по-далече, да неговорим ако слънцето залязва насреща ти....
а пък като ще се вадят статистики и аз мога да се позарова из интернет - колко са намаляли катастрофите и човешките жертви, точно заради карането на фарове през деня.
ама все пак всеки сам си решава....

BMW5820iA написа:... аман от тези икономисти ...
тези суми които си дал като ги разделиш на броя коли .... какво се получава ... смешни стотинки...
... а пък като ще се вадят статистики и аз мога да се позарова из интернет - колко са намаляли катастрофите и човешките жертви, точно заради карането на фарове през деня....
Колега то и това левче дето го даваш за паркинг в синята зона се явява "смешна стотинка" ама като го умножиш по броя на колите и броя на часовете май не е много смешно.
Все пак темата е За или против карането на къси светлини през деня и самото заглавие предполага 2 мнения - иначе да беше писал "който е за да гласува"
Освен това ако си забелязал нито съветвам нито агитирам кой как да кара
Това е една обективна информация по въпроса и нищо повече
И за да не се мъчиш да търсиш данни "колко са намаляли катастрофите и човешките жертви, точно заради карането на фарове през деня" ето две теми по въпроса (втората е за и против):
http://dadrl.hit.bg:80/
http://www.dadrl.org.uk/DRLstudies.html
Последна промяна tsb_bg на 10 Ное 2007, 0:24, променена общо 2 пъти
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Я дай снимка на тези дневни "фарове" да ги видим. И КАТ-аджиите не те спират да ти се заяждат? Хайде чакаме отговор.


Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- t_andonov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1054
- Регистриран на: 15.10.2005
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: Е 30
Stanchev написа:Аз съм ЗА! Целогодишно карам на къси светлини.
и аз по добре е да те виждат от далече и по безопасно

21 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани