Какво масло да слагаме на автоматична скоростна кутия
Модератор: Технически модератори
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
ivan. написа:zf-group.com/pdf/5HP18.pdf тука е вси4ко за зф 5 хп18 някъде имаше и то4но за маслото

И тука пише че е Декстрон 3 ще видим може и такова да взема пак.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
dinozab написа:ivan. написа:zf-group.com/pdf/5HP18.pdf тука е вси4ко за зф 5 хп18 някъде имаше и то4но за маслото
![]()
И тука пише че е Декстрон 3 ще видим може и такова да взема пак.
И аз смених предишното масло(не знам какво беше) с Декстрон 3(нали така го дават навсякъде)-почна да ми включва по -ударно и да работи както преди само сутрин когато е студено.Със старото масло все едно нямаше степени.Новото масло със сигурност не е менте-взех го от приятели и официални вносители на Валволин от Холандия.
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
zvetiko написа:dinozab написа:ivan. написа:zf-group.com/pdf/5HP18.pdf тука е вси4ко за зф 5 хп18 някъде имаше и то4но за маслото
![]()
И тука пише че е Декстрон 3 ще видим може и такова да взема пак.
И аз смених предишното масло(не знам какво беше) с Декстрон 3(нали така го дават навсякъде)-почна да ми включва по -ударно и да работи както преди само сутрин когато е студено.Със старото масло все едно нямаше степени.Новото масло със сигурност не е менте-взех го от приятели и официални вносители на Валволин от Холандия.
В ЕТК дават номера на масла Дескрон 2 само че трябва да отговаря на спицификацията на ZF TE-ML 11.То предполагам че това значи

- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
а не трябва да е ударно..при мен сменя някой път ударно ама поне карам с 6лв литъраzvetiko написа:dinozab написа:ivan. написа:zf-group.com/pdf/5HP18.pdf тука е вси4ко за зф 5 хп18 някъде имаше и то4но за маслото
![]()
И тука пише че е Декстрон 3 ще видим може и такова да взема пак.
И аз смених предишното масло(не знам какво беше) с Декстрон 3(нали така го дават навсякъде)-почна да ми включва по -ударно и да работи както преди само сутрин когато е студено.Със старото масло все едно нямаше степени.Новото масло със сигурност не е менте-взех го от приятели и официални вносители на Валволин от Холандия.

- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
А ти незнаеш вчера кво стана катеря един баир на 2 и спирам да обръщам от 2 на R и така излупка тая кутия подскочи цялата кола
помислих че скъса нещо от долу кво беше тва нещо незнам.Ма май кат гледам мой да я фърлим та кутия скоро





- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Ударно е малко смело казано-просто почнах да усещам включването от 1 на 2 степен,докато със старото масло нямаше такова нещо.Когато я купувах колата го питах човека за маслото и ми каза ,че го е сменял в един сервиз където ги познавам-те работят с ESSO LT от 38$ литъра и предполагам ,че колата е била с това масло.Но пък навсякъде казват да не се употребява на кутии с черна табела-ако знаех за една и съща кутия , какво определя какъв вид масло да сложиш щеше да е лесно.Но поне за мен НР18 върви по-лошо с DІІІ.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
dinozab написа:А ти незнаеш вчера кво стана катеря един баир на 2 и спирам да обръщам от 2 на R и така излупка тая кутия подскочи цялата колапомислих че скъса нещо от долу кво беше тва нещо незнам.Ма май кат гледам мой да я фърлим та кутия скоро
![]()
![]()
Преди да я хвърлиш,щом не искаш с масло на БМВ ,за идеята, пробвай с ЕССО ЛТ какво ще стане-намира се и по 17лв. литъра.Иначе ремонта е около 1000лв. и няколко дни.
В ЕТК дават номера на масла Дескрон 2 само че трябва да отговаря на спицификацията на ZF TE-ML 11.То предполагам че това значи
Note: For approved Dexron III lubricants, please see the current ZF lubrication list TE-ML 11.
При това само клас 11В.
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
zvetiko написа:dinozab написа:
Преди да я хвърлиш,щом не искаш с масло на БМВ ,за идеята, пробвай с ЕССО ЛТ какво ще стане-намира се и по 17лв. литъра.Иначе ремонта е около 1000лв. и няколко дни.
Не съм казал че не искам такова масло нали целта е да се установи точното масло за тая кутия и да се знае кое е точно и след време да няма пак такива теми

нищо няма да хвърляш-при разли4на гъстота на маслото,турбината прави разли4но налягане.Преди да изто4иш старото масло отвии марку4а за охлаждането му на водния радиатор(мушни го в прозра4на туба да не цапа)и при запалена кола виж горе долу с какво налягане излиза,трябва да е около 5бара(примерно) и постоянно(поне първите 1,2литра)ако го хвърля на етапи-лошо.Аз съм напълно съгласен с колегата които слага по-ефтино масло,щото сме в бг и фалшиви скъпи масла-дал господ има.dinozab написа:А ти незнаеш вчера кво стана катеря един баир на 2 и спирам да обръщам от 2 на R и така излупка тая кутия подскочи цялата колапомислих че скъса нещо от долу кво беше тва нещо незнам.Ма май кат гледам мой да я фърлим та кутия скоро
![]()
![]()
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
ivan. написа:нищо няма да хвърляш-при разли4на гъстота на маслото,турбината прави разли4но налягане.Преди да изто4иш старото масло отвии марку4а за охлаждането му на водния радиатор(мушни го в прозра4на туба да не цапа)и при запалена кола виж горе долу с какво налягане излиза,трябва да е около 5бара(примерно) и постоянно(поне първите 1,2литра)ако го хвърля на етапи-лошо.Аз съм напълно съгласен с колегата които слага по-ефтино масло,щото сме в бг и фалшиви скъпи масла-дал господ има.dinozab написа:А ти незнаеш вчера кво стана катеря един баир на 2 и спирам да обръщам от 2 на R и така излупка тая кутия подскочи цялата колапомислих че скъса нещо от долу кво беше тва нещо незнам.Ма май кат гледам мой да я фърлим та кутия скоро
![]()
![]()
Кво е лошото ако го хвърля на етапи


моята го хвъляше така-бяха се износили шлеците на оста,която влиза в турбината http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=24&fg=15 ,незнам дали е някакъв критерии,казвам което съм изтърпялdinozab написа:ivan. написа:нищо няма да хвърляш-при разли4на гъстота на маслото,турбината прави разли4но налягане.Преди да изто4иш старото масло отвии марку4а за охлаждането му на водния радиатор(мушни го в прозра4на туба да не цапа)и при запалена кола виж горе долу с какво налягане излиза,трябва да е около 5бара(примерно) и постоянно(поне първите 1,2литра)ако го хвърля на етапи-лошо.Аз съм напълно съгласен с колегата които слага по-ефтино масло,щото сме в бг и фалшиви скъпи масла-дал господ има.dinozab написа:А ти незнаеш вчера кво стана катеря един баир на 2 и спирам да обръщам от 2 на R и така излупка тая кутия подскочи цялата колапомислих че скъса нещо от долу кво беше тва нещо незнам.Ма май кат гледам мой да я фърлим та кутия скоро
![]()
![]()
Кво е лошото ако го хвърля на етапи![]()
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
И така тай-накрая и тая дилема свърши.Смених маслото с BMW TQ D сега нема такова превключване кутията се държи повече от добре и при ръчка изчезнаха дори и шумовете от нея които до сега си мислих че са нормални и идват от някъде другаде
Старото масло беше в ужасно състояние.
За да източите абсолютно цялото масло от кутията след като източите маслото и махнете картера и филтъра отвъртате горния маркуч който влиза в радиатора за охлаждане слагате го в едно шише 2л. за да не олеете и надувате с компресор в отвора на радиатора така излизат около 2.5л още масло.Първо ще чуете бълбукане и ще почне да излиза маслото.Като го правите това хванете картера на кутията с 2-3 болта иначе под колата ще стане мазало от маслото.С тая процедура кутията ми глътна точно 8л. масло
Сега прилагам за различните кутии какви масла трябва да се използват които са монтирани на BMW
ZF A4S 310R (THM-R1),,A4S 270R (THM-R1w)
BMW TQ D кат.№ 81229400272
ZF A5S 325Z (5HP-19)
ESSO LT 71 141 кат№ 83229407807
ZF A5S 560Z (5HP-30) с черна табела
SHELL LA 2634 кат№ 83229407765
със зелена табела
ESSO LT 71 141 кат№ 83229407807
ZF A5S 310Z (5HP-18 ) с черна табела
BMW TQ D кат.№ 81229400272
със зелена табела
ESSO LT 71 141 кат№ 83229407807
ZF A5S 440Z (5HP-24)
ESSO LT 71 141 кат№ 83229407807
GM A4S 310R (THM-R1),A4S 270R (THM-R1w) с черна табела
Всяко масло отговарящо на спецификация DEXRON III
със зелена табела
DEXRON III
JATCO A5S 300J
Appolloil ATF D-3
Тези масла които съм посочил са оригинални т.е. токова ще ви дадат от официалното представителство на BMW препоръчително и такова да използвате или заместител на друга марка който да покрива същите изиквания.Смяна се препоръчва на 40000км. заедно с филтър с изключение на кутиите които ги дават с масла ESSO LT 71 141 тях ги дават за целият срок на експлоатация.
И бонус за шпер и отворен диференциали използвайте синтетично масло BMW MSP
Това дано да е полезна информацията и за напред да няма чудене кво масло да използвате само виждате вида на кутията и цвета на табелката на нея и гледате от тук
Информацията е 100% надежна

За да източите абсолютно цялото масло от кутията след като източите маслото и махнете картера и филтъра отвъртате горния маркуч който влиза в радиатора за охлаждане слагате го в едно шише 2л. за да не олеете и надувате с компресор в отвора на радиатора така излизат около 2.5л още масло.Първо ще чуете бълбукане и ще почне да излиза маслото.Като го правите това хванете картера на кутията с 2-3 болта иначе под колата ще стане мазало от маслото.С тая процедура кутията ми глътна точно 8л. масло

Сега прилагам за различните кутии какви масла трябва да се използват които са монтирани на BMW
ZF A4S 310R (THM-R1),,A4S 270R (THM-R1w)

ZF A5S 325Z (5HP-19)

ZF A5S 560Z (5HP-30) с черна табела

със зелена табела

ZF A5S 310Z (5HP-18 ) с черна табела

със зелена табела

ZF A5S 440Z (5HP-24)

GM A4S 310R (THM-R1),A4S 270R (THM-R1w) с черна табела

със зелена табела

JATCO A5S 300J

Тези масла които съм посочил са оригинални т.е. токова ще ви дадат от официалното представителство на BMW препоръчително и такова да използвате или заместител на друга марка който да покрива същите изиквания.Смяна се препоръчва на 40000км. заедно с филтър с изключение на кутиите които ги дават с масла ESSO LT 71 141 тях ги дават за целият срок на експлоатация.
И бонус за шпер и отворен диференциали използвайте синтетично масло BMW MSP

Това дано да е полезна информацията и за напред да няма чудене кво масло да използвате само виждате вида на кутията и цвета на табелката на нея и гледате от тук

Информацията е 100% надежна

- zlobicar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 661
- Регистриран на: 2.12.2006
- Местоположение: София,Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: x5 e70 3.0d,е46 318i
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани