НИТРОМЕТАН

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 17.10.2007

НИТРОМЕТАН

Мнение от maver » 24 Окт 2007, 20:05

Някой слагал ли си е в бензина НИТРОМЕТАН?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 24 Окт 2007, 20:36

Аз съм си слагал, не очаквай нищо особено да се случи ако не обогатиш състава на сместа (подадеш по-голямо количество бензин/смес).
С една дума, ако не знаеш какво и как правиш, по-добре не се захващай.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 24 Окт 2007, 20:41

Колега,

Нитрометана съдържа по-голямо количество кислород поради което се нуждае от по-малко количество атмосферен въздух за изгарянето в цилиндрите. За изгарянето на 1л. бензин са необходими 14 л. въздух, докато за изгарянето на 1 л. нитрометан са необходими само 2 л. въздух, т.е при един и същ обем на цилиндрите може да изгори 7 пъти повече гориво нитрометан от колкото бензин. Въпреки че нитрометана има по- ниска енергийна плътност от бензина (отдава по-малко енергия при изгаряне), по-голямото количество което е способно да изгори в един и същи обем на цилиндрите за едно и също време позволява нитрометана да отдава над 2 пъти по-висока мощност от бензина при горенето си.

До тук са добрите новини :D

Сега почват лошите:

При горене развива пламъчна температура до 2400 DegC :!:
Склонен е към детонации - неравномерно изгаряне
Повишава значително разхода на смазочни материали (гори/изпарява маслото) и т.н. с една дума съсипва двигатела за отрицателно време

Поради всичко това не може да се използва самостоятелно а смесен с бензин в различни съотношения

Използва се само за къси разстояния само 500-600 метра (драгстери) при което двигателя си е за ремонт :mhihi:

Ако някой ти е отговори с ДА питай го колко метра е минал :lol:


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Мнение от ivoo » 24 Окт 2007, 22:43

Колегата горе много точно е обяснил но:::: За борба с детонациите в този случай се използват изключително богати горивни смеси - част от горивото служи за охлаждане. Затова от изпускателните тръби могат да се видят пламъци. При обикновените автомобили нитрометанът може да се добавя към бензина с цел повишаване на мощността. Основното правило е: колкото повече нитрометан - толкова повече мощност. Тук възникват два проблема – нитрометанът почти не се разтваря в бензин и понижава октановото му число. За преодоляване на тези проблеми са разработени специални добавки - нитрометанът е смесен с химикали, които повишават октановото число и увеличават разтворимостта му в бензин. При добавяне на повече от 10% нитрометан трябва да се използват свещи с по-ниско топлинно число. Друго важно изискване е горивната смес винаги да бъде богата (колкото повече нитрометан добавяме – толкова повече гориво трябва да се подава към двигателя). В общи линии, при обикновените автомобили може да се добави до 20-30% нитрометан под формата на специална добавка, без да има опасност от детонации или други повреди по двигателя. Такива добавки вече се предлагат и в България ( NITRO POWER ).
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

Мнение от Tod » 24 Окт 2007, 22:55

Боса има опит с нафталинови топчета-ефект има, ама най-добре той да каже ;)
Good Luck

Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 24 Окт 2007, 22:58

Да, трудно се разтварят в бензин и си мислиш, че върви повече. Е, някой твърдят, че е истина. Ама да идат на диното и да мерят! :twisted: :twisted: :twisted:
Изображение

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook