Някой знае ли?

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Някой знае ли?

Мнение от Se7ven » 24 Окт 2007, 15:42

Някой знае ли? Защо всички мотори на БМВ са наклонени на една и съща страна (наклонени на дясно). :roll: На VW примерно имат напред назад наклонени мотори.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 24 Окт 2007, 15:49

За да се съберат под капака

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 24 Окт 2007, 15:54

Ми то може и на другата страна да го наклонят пък и прав може да го наврът :mhihi: както са на повечето мерцедеси.

Скрапчо
Аватар
Мнения: 912
Регистриран на: 7.04.2006
Местоположение: Средата на 90-те, иначе София
Пол: Мъж
Кара: конджул

Мнение от Ivan Petrov » 24 Окт 2007, 16:24

По принцип наистина са наклонени на една страна за да се поберат под капака, ето обаче мойта теория защо са надясно наклонени а не на ляво:
Като за начало какво има от дясната страна!? Един изпускателен колектор... От лявата страна има всмукателен колектор, кутия на въздушния филтър, дебитомер и разни дребни части... Представи си колко сгъчкано трябва да стане ако двигатела е наклонен на страната на всмукателния колектор и колко трудно за работа става ;)
Тва си е мойта теория, не гарантирам че това е причината ;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 24 Окт 2007, 16:57

Ivan Petrov написа:По принцип наистина са наклонени на една страна за да се поберат под капака, ето обаче мойта теория защо са надясно наклонени а не на ляво:
Като за начало какво има от дясната страна!? Един изпускателен колектор... От лявата страна има всмукателен колектор, кутия на въздушния филтър, дебитомер и разни дребни части... Представи си колко сгъчкано трябва да стане ако двигатела е наклонен на страната на всмукателния колектор и колко трудно за работа става ;)
Тва си е мойта теория, не гарантирам че това е причината ;)


не е проблем да се прехвърлят кутийте за филтъра от другата страна има такива двигатели. Пък за побиране и нагъчканост да не забравяме V6 или V8 моторите.

Скрапчо
Аватар
Мнения: 912
Регистриран на: 7.04.2006
Местоположение: Средата на 90-те, иначе София
Пол: Мъж
Кара: конджул

Мнение от Ivan Petrov » 24 Окт 2007, 17:16

То е ясно че не е проблем да е от другата страна въздушния филтър ама нещата стават все пак усложнени малко или много... А V8 не го мисли, там всмукателния колектор е посредата на блока ;)
http://www.motorauthority.com/wp-conten ... 033790.jpg ;)
Не претендирам че мойта версия е най-правилната ама аз така ги виждам нещата...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 24 Окт 2007, 17:45

Наклонен е на страната на изпускателния колектор за да е възможно най-ниско и да не грее, а и той е чугунен и доста по-тежък от алуминиевите/пластмасови смукателни колектори (нисък център на тежестта).
От друга страна стартера и алтернатора са по-високо -по-далеч от водата по пътя и по-достъпни за монтаж/демонтаж

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 24 Окт 2007, 17:51

tsb_bg написа:Наклонен е на страната на изпускателния колектор за да е възможно най-ниско и да не грее, а и той е чугунен и доста по-тежък от алуминиевите/пластмасови смукателни колектори (нисък център на тежестта).
От друга страна стартера и алтернатора са по-високо -по-далеч от водата по пътя и по-достъпни за монтаж/демонтаж


Ок, ама същото може да стане и с наклон на другата страна като се размени всичко на обратно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Мнение от Sharo » 24 Окт 2007, 18:04

Se7ven написа:
tsb_bg написа:Наклонен е на страната на изпускателния колектор за да е възможно най-ниско и да не грее, а и той е чугунен и доста по-тежък от алуминиевите/пластмасови смукателни колектори (нисък център на тежестта).
От друга страна стартера и алтернатора са по-високо -по-далеч от водата по пътя и по-достъпни за монтаж/демонтаж


Ок, ама същото може да стане и с наклон на другата страна като се размени всичко на обратно.


е за кво да си отежняват живота и да не си правят всичко по един начин ...
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 24 Окт 2007, 19:13

Se7ven написа:Ок, ама същото може да стане и с наклон на другата страна като се размени всичко на обратно.


Не забравяйте и волана с кормилната кутия и спирачките с вакуум усилвател, казанче тръби и т.н. от ляво, които щяха да са над изходящите тръби в жегата, ако всичко беше обърнато.

А останалото явно е традиция :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: В.Т-во, София
Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора

Re: Някой знае ли?

Мнение от BigMUZZY » 24 Окт 2007, 21:21

Se7ven написа:Някой знае ли? Защо всички мотори на БМВ са наклонени на една и съща страна (наклонени на дясно). :roll: На VW примерно имат напред назад наклонени мотори.


При напречно разположен мотор, накъде другаде може д е наклонът според теб??? :mhihi: :mhihi: :mhihi:
...Тез` две бири `що ги каза ...?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Мнение от Sharo » 25 Окт 2007, 0:04

tsb_bg написа:
Se7ven написа:Ок, ама същото може да стане и с наклон на другата страна като се размени всичко на обратно.


Не забравяйте и волана с кормилната кутия и спирачките с вакуум усилвател, казанче тръби и т.н. от ляво, които щяха да са над изходящите тръби в жегата, ако всичко беше обърнато.

А останалото явно е традиция :lol:

незабравяй, че има и Англия, Япония, Австралия ...
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

Ценко изложбения
Аватар
Мнения: 3813
Регистриран на: 26.11.2003
Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
Пол: Мъж
Кара: дългия да си плати входа !!!

Мнение от rtzankov » 25 Окт 2007, 9:38

Aм какво ще кажете за баланса :shock: :winky:
Изображение
Изображение
R.I.P Landikar

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 25 Окт 2007, 10:02

rtzankov написа:Aм какво ще кажете за баланса :shock: :winky:

Ценко ме изумява напоследък :mhihi: . Според мен са наклонени надясно (по посока на движението) за да компенсират наличието на водач (шофьор) и дисбаланса, който той внася в разпределението на масата между левите и десните колела, приемайки дясното движение за приоритетно. По същата логика, повечето чисто японски автомобили с предно предаване и напречен двигател (не съвместните разработки с европейски или американски фирми) разполагат двигателя обратно на европейските - отляво по посока на движението.
Разбира се може да има и съвсем друга причина, например подобряване на резултатите при краш-тестове, кой знае... :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 25 Окт 2007, 10:53

Sharo написа: ... незабравяй, че има и Англия, Япония, Австралия ...


Прав си, че има и Англия, Япония, Австралия, но според мен производителите в Англия и Япония не конструират и произвеждат автомобили само за собствените си пазари, които са минимална част от световните продажби.
Ако задълбаваме още по темата коляновия вал и маховика се въртят на дясно погледнато отпред (не мога да се сетя за разумно обяснение) и при това се опитват да "изправят" двигателя, т.е наклона в обратна посока компенсира до някъде тези инерционни сили.

Но май почнахме вече да съчиняваме причини :lol:

Ако съберем всичко казано до тук сигурно истината е някъде в купчинката и причината в никакъв случай не е само една ;)

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook