Някой знае ли?
Модератор: Общи модератори
41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Някой знае ли?
Някой знае ли? Защо всички мотори на БМВ са наклонени на една и съща страна (наклонени на дясно).
На VW примерно имат напред назад наклонени мотори.

- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Ми то може и на другата страна да го наклонят пък и прав може да го наврът
както са на повечето мерцедеси.

- Ivan Petrov
- Скрапчо
-
- Мнения: 912
- Регистриран на: 7.04.2006
- Местоположение: Средата на 90-те, иначе София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
По принцип наистина са наклонени на една страна за да се поберат под капака, ето обаче мойта теория защо са надясно наклонени а не на ляво:
Като за начало какво има от дясната страна!? Един изпускателен колектор... От лявата страна има всмукателен колектор, кутия на въздушния филтър, дебитомер и разни дребни части... Представи си колко сгъчкано трябва да стане ако двигатела е наклонен на страната на всмукателния колектор и колко трудно за работа става
Тва си е мойта теория, не гарантирам че това е причината
Като за начало какво има от дясната страна!? Един изпускателен колектор... От лявата страна има всмукателен колектор, кутия на въздушния филтър, дебитомер и разни дребни части... Представи си колко сгъчкано трябва да стане ако двигатела е наклонен на страната на всмукателния колектор и колко трудно за работа става

Тва си е мойта теория, не гарантирам че това е причината

- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Ivan Petrov написа:По принцип наистина са наклонени на една страна за да се поберат под капака, ето обаче мойта теория защо са надясно наклонени а не на ляво:
Като за начало какво има от дясната страна!? Един изпускателен колектор... От лявата страна има всмукателен колектор, кутия на въздушния филтър, дебитомер и разни дребни части... Представи си колко сгъчкано трябва да стане ако двигатела е наклонен на страната на всмукателния колектор и колко трудно за работа става![]()
Тва си е мойта теория, не гарантирам че това е причината
не е проблем да се прехвърлят кутийте за филтъра от другата страна има такива двигатели. Пък за побиране и нагъчканост да не забравяме V6 или V8 моторите.
- Ivan Petrov
- Скрапчо
-
- Мнения: 912
- Регистриран на: 7.04.2006
- Местоположение: Средата на 90-те, иначе София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
То е ясно че не е проблем да е от другата страна въздушния филтър ама нещата стават все пак усложнени малко или много... А V8 не го мисли, там всмукателния колектор е посредата на блока
http://www.motorauthority.com/wp-conten ... 033790.jpg
Не претендирам че мойта версия е най-правилната ама аз така ги виждам нещата...

http://www.motorauthority.com/wp-conten ... 033790.jpg

Не претендирам че мойта версия е най-правилната ама аз така ги виждам нещата...
Наклонен е на страната на изпускателния колектор за да е възможно най-ниско и да не грее, а и той е чугунен и доста по-тежък от алуминиевите/пластмасови смукателни колектори (нисък център на тежестта).
От друга страна стартера и алтернатора са по-високо -по-далеч от водата по пътя и по-достъпни за монтаж/демонтаж
От друга страна стартера и алтернатора са по-високо -по-далеч от водата по пътя и по-достъпни за монтаж/демонтаж
- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
tsb_bg написа:Наклонен е на страната на изпускателния колектор за да е възможно най-ниско и да не грее, а и той е чугунен и доста по-тежък от алуминиевите/пластмасови смукателни колектори (нисък център на тежестта).
От друга страна стартера и алтернатора са по-високо -по-далеч от водата по пътя и по-достъпни за монтаж/демонтаж
Ок, ама същото може да стане и с наклон на другата страна като се размени всичко на обратно.
- Sharo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
Se7ven написа:tsb_bg написа:Наклонен е на страната на изпускателния колектор за да е възможно най-ниско и да не грее, а и той е чугунен и доста по-тежък от алуминиевите/пластмасови смукателни колектори (нисък център на тежестта).
От друга страна стартера и алтернатора са по-високо -по-далеч от водата по пътя и по-достъпни за монтаж/демонтаж
Ок, ама същото може да стане и с наклон на другата страна като се размени всичко на обратно.
е за кво да си отежняват живота и да не си правят всичко по един начин ...
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
Se7ven написа:Ок, ама същото може да стане и с наклон на другата страна като се размени всичко на обратно.
Не забравяйте и волана с кормилната кутия и спирачките с вакуум усилвател, казанче тръби и т.н. от ляво, които щяха да са над изходящите тръби в жегата, ако всичко беше обърнато.
А останалото явно е традиция

- BigMUZZY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: В.Т-во, София
- Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора
Re: Някой знае ли?
Se7ven написа:Някой знае ли? Защо всички мотори на БМВ са наклонени на една и съща страна (наклонени на дясно).На VW примерно имат напред назад наклонени мотори.
При напречно разположен мотор, накъде другаде може д е наклонът според теб???



...Тез` две бири `що ги каза ...?
- Sharo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
tsb_bg написа:Se7ven написа:Ок, ама същото може да стане и с наклон на другата страна като се размени всичко на обратно.
Не забравяйте и волана с кормилната кутия и спирачките с вакуум усилвател, казанче тръби и т.н. от ляво, които щяха да са над изходящите тръби в жегата, ако всичко беше обърнато.
А останалото явно е традиция
незабравяй, че има и Англия, Япония, Австралия ...
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
- rtzankov
- Ценко изложбения
-
- Мнения: 3813
- Регистриран на: 26.11.2003
- Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
- Пол: Мъж
- Кара: дългия да си плати входа !!!
rtzankov написа:Aм какво ще кажете за баланса![]()
Ценко ме изумява напоследък

Разбира се може да има и съвсем друга причина, например подобряване на резултатите при краш-тестове, кой знае...

Sharo написа: ... незабравяй, че има и Англия, Япония, Австралия ...
Прав си, че има и Англия, Япония, Австралия, но според мен производителите в Англия и Япония не конструират и произвеждат автомобили само за собствените си пазари, които са минимална част от световните продажби.
Ако задълбаваме още по темата коляновия вал и маховика се въртят на дясно погледнато отпред (не мога да се сетя за разумно обяснение) и при това се опитват да "изправят" двигателя, т.е наклона в обратна посока компенсира до някъде тези инерционни сили.
Но май почнахме вече да съчиняваме причини

Ако съберем всичко казано до тук сигурно истината е някъде в купчинката и причината в никакъв случай не е само една

41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани