Въпрос за ASC и тракшън контрол?
Модератор: Общи модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- 320i_coupe
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 394
- Регистриран на: 9.10.2007
- Местоположение: София, жк. Изток
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW M? :)
Въпрос за ASC и тракшън контрол?
Здарвейте на всички! ASC и тракшън контрола едно и също ли са или са различни неща,ако са различни какви са разликите?
- _BoBI_
- ентусиаст
-
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 23.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc
Ще кажа според мен как е
АСЦ-то е първичен тракшън, който поставя началото на нови системи за повече стабилност.Предполагам, че няма нищо общо със съвременните системи 10 години по-късно от пускането му в сериините абвомобили, но той е поставил началото.
Не са едно и също нещо.Новите системи работят доста по- интелигентно и прецизно а АСЦ-то когато усети боксуване на колелата ти отнема газста.Той ползва АБС датчиците за информация.
Има критични моменти в който тези системи помагат доста и дори един много опитен водач не може да отреагира по-добре от електоника независимо каква.На мен ми се случи да изпреварвам в баир, да съм навлязал час от насрещтното и да идва остъп почти обратен завой, пътя беше мокър и валеше.Задницата тръгна към колата която изпреварвам.За части от секундата АСЦ-то отреагира и ми отне газта и не я забърсах.Това се случва за толкова кратко време, че се равнява на мигване с очи и едвали човек може да отреагира за такъв период от време защото в главата са му освен колата до него и още 10 неща.
АСЦ-то е първичен тракшън, който поставя началото на нови системи за повече стабилност.Предполагам, че няма нищо общо със съвременните системи 10 години по-късно от пускането му в сериините абвомобили, но той е поставил началото.
Не са едно и също нещо.Новите системи работят доста по- интелигентно и прецизно а АСЦ-то когато усети боксуване на колелата ти отнема газста.Той ползва АБС датчиците за информация.
Има критични моменти в който тези системи помагат доста и дори един много опитен водач не може да отреагира по-добре от електоника независимо каква.На мен ми се случи да изпреварвам в баир, да съм навлязал час от насрещтното и да идва остъп почти обратен завой, пътя беше мокър и валеше.Задницата тръгна към колата която изпреварвам.За части от секундата АСЦ-то отреагира и ми отне газта и не я забърсах.Това се случва за толкова кратко време, че се равнява на мигване с очи и едвали човек може да отреагира за такъв период от време защото в главата са му освен колата до него и още 10 неща.
Последна промяна _BoBI_ на 11 Окт 2007, 14:27, променена общо 4 пъти
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
_BoBI_ написа:....
ASC не е толкова простичка система,колкото предполагаш,имайки впредвид годините,в които е внедрена

при мен от личен опит почва да работи дори когато са неравномерно напомпани задните гуми...да не говорим за неравномерно изтъркани или с различна височина

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
и аз мислех да задам въпроса АСЦ (както е на копчето в Е39 ) всъшност АСЦ+Т(ракшън) ли е или си е само АСЦ а си има и е39 със копче на което пише АСЦ+Т
- Жената^на^шефа
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 416
- Регистриран на: 10.08.2007
- Местоположение: София
- Пол: Жена
ASC/Active Stability Control/ - Система за прилагане на предварително изчислено и точно дозирано спирачно усилие към всяко едно от колелата, благодарение на което се създават сили, прецизно противодействащи на силите, стремящи се към дестабилизиране на автомобила.
ASC+T/Active Stability Control + Traction/ - Система за автоматичен контрол на устойчивостта с регулировка на усилието - предотвратява пробоксуването на водещите колела и осигурява устойчива траектория на движение. Ако колелото се опитва да боксува системата автоматично намалява усилието предавано от двигателя. Ако това се окаже недостатъчно системата задейства и спирачките и ги задържа с леко усилие до момента на възстановяване на сцеплението на гумите с пътя.
ASC+T/Active Stability Control + Traction/ - Система за автоматичен контрол на устойчивостта с регулировка на усилието - предотвратява пробоксуването на водещите колела и осигурява устойчива траектория на движение. Ако колелото се опитва да боксува системата автоматично намалява усилието предавано от двигателя. Ако това се окаже недостатъчно системата задейства и спирачките и ги задържа с леко усилие до момента на възстановяване на сцеплението на гумите с пътя.
...It`s no Angel,Just Powerkata!... 

- Sharo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
ммм нещо не ме разбрахте. аз знам какво означават абревиатурите и какво правят системите. във линка на Шаро малко по-надолу се казва че АСЦ-то си е тракшън а тука малко по-нагоре се цитира че са различни ????? някои по-компетентен може ли да се изкаже - всъшност питането мойе да се перефразира в "Някой виждал ли е копче ASC+T в Е39 или има само АСЦ ??? (примерно)
spacepl написа:ммм нещо не ме разбрахте. аз знам какво означават абревиатурите и какво правят системите. във линка на Шаро малко по-надолу се казва че АСЦ-то си е тракшън а тука малко по-нагоре се цитира че са различни ????? някои по-компетентен може ли да се изкаже - всъшност питането мойе да се перефразира в "Някой виждал ли е копче ASC+T в Е39 или има само АСЦ ??? (примерно)
А, бе едно и също са ..
_!_
ре
Стига сте спорили! ASC и ASC+T е едно и също нещо!!! Пише го в книжката на Е36, където са обяснени функциите на системата ASC+T, а е показан бутона ASC!
///M Club Member
- _BoBI_
- ентусиаст
-
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 23.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc
Re: ре
SkyWalker написа:Стига сте спорили! ASC и ASC+T е едно и също нещо!!! Пише го в книжката на Е36, където са обяснени функциите на системата ASC+T, а е показан бутона ASC!

DSC e po-savar6ennata sistema, naslednik na ASC (ASC+T)
S nqkolko dumi kazano, ako barkam me popravete s ASC nemoje da se zavarti6 v zavoi, ako e hlazgavo, no prednicata si izpuska, a s DSC se kontolira i tova kakto i o6te nqkoi ne6ta v zavisimot ot modela na kolata i godinata na DSC-to.Kolkoto e po-blizka sisteata kato godini do dne6ni dni tolkova e po-savar6enna i deistva po inteligentno tova e qsno mislq za vsi4ki

Edin savet: ako se gonite vinagi izkliu4vaite ASC-to za6toto tvarde 4esto otnema mnogo ot gazta i kolata bukvalno zabiva nos i pravi rezkiq star po4ti nevazmojen.
MNOGO SE IZVINQVAM za kirilicata, imam problem

Automatic Stability Control (ASC).
On uneven or slippery road surfaces - the Automatic Stability Control (ASC) system ensures you can accelerate out of each bend safely and with maximum traction.
Automatic Stability Control (ASC) is an element of the Dynamic Stability Control (DSC) system. It prevents loss of traction on the drive wheels when setting off, when accelerating out of curves and other critical moments. When one wheel has good traction but the other is on a slippery patch of road, the wheel with less traction is braked until it is again able to gain a grip on the road surface.
If both wheels lose traction, the engine management system also intervenes and reduced the power output, which significantly reduces the danger of the rear of the vehicle skidding out. The entire process takes place in milliseconds.
Thus ASC quickly brings the vehicle back to stability and restores traction. Drivers wishing to attain a degree of wheel slip, for example when aiming to have a certain amount of "drift", can disengage ASC if desired.
http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... ty_control
- EnthusiasT
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 27.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 Touring M50
- EnthusiasT
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 27.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 Touring M50
spacepl написа:ммм нещо не ме разбрахте. аз знам какво означават абревиатурите и какво правят системите. във линка на Шаро малко по-надолу се казва че АСЦ-то си е тракшън а тука малко по-нагоре се цитира че са различни ????? някои по-компетентен може ли да се изкаже - всъшност питането мойе да се перефразира в "Някой виждал ли е копче ASC+T в Е39 или има само АСЦ ??? (примерно)
тракшън контрола мери оборотите на двигателните и на недвигателните гуми и когато тези на двигателните са повече от тези на недвигатгелните и педала на газта е натиснат - ти реже от газта докато ги докара еднакви
асц-то има инерционни датчици във купето и следи ъгъла на волана- в момента в които инерционните датчици покажат че купето не върви накъдето е насочен волана- почва да бие спирачки на определени гуми като цели да докара купето паралелно на зададения волан.
дали ги има заедно? не знам. само знам че когато тракшъна го няма колата в един момент тръгва настрани и тогава асц-то ще се намеси така или иначе.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани