E92 335xi

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 22 Авг 2007, 16:47

шпера си е шпер и винаги е добре дошъл :mhihi:
разлика в тези силни коли пак ще има все едно да връткаш на мокро и на лед ;)
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Мнение от Lucky » 22 Авг 2007, 16:53

Шпера по никакъв начин не пречи на DSC освен че по-рядко се налага да се активира тази функция и в по-малка степен :roll:

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 22 Авг 2007, 17:57

^ така ли? Не знаех .. :mhihi:

Какво всъщност прави шпера?

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 22 Авг 2007, 23:29

Айде бе нали всички величаете шпера .. Е30 318i със шпер е яката работа .. кажете какво прави шпера? С какво ви променя колите? Как работи? Какво толкова му е хубавото? Аз не разбирам и искам да прочета мнението ви..?
За 5ч и 30мин. съм сигурен, че са го прочели поне 20 човека, който подпират крак по бензиностанциите, влюбени в това чудо на техниката, чувал съм без брои истории как на не знам си кого колата със шпер била страшна чудесия, а сега си траят?!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 388
Регистриран на: 8.12.2003
Местоположение: Свищов

Мнение от M3CSL » 23 Авг 2007, 0:12

Повече тракшън уж дава.По-бързо излизане от завоите и тн. Лично не съм карал кола с шпер и същата без ,че да си извадя извода кое как е. Ама според мене щом и по формула едно ползват шперове все ще допринасят за хендлинга и тн на автомобила (болида) и тн.
Fehlende PS werden durch den Wahnsinn ersetzt :mrgreen:

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Мнение от Lucky » 23 Авг 2007, 1:01

Turturelo написа:^ така ли? Не знаех .. :mhihi:

Какво всъщност прави шпера?


Айде разправяй нали си световен капацитет. 8)

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 23 Авг 2007, 9:52

какъв капацитет бе .. аз нищо не разбирам и затова питам да ми обясни някой?! Ама все така никой нищо не пише .. :roll:

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 23 Авг 2007, 10:01

ще кажа само, че ако някъде
успееш да се увъртиш както си
трябва с включено ДСЦ и шпер,
шпера най-вероятно ще стане на салата :idea:
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Мнение от WeiSTD » 23 Авг 2007, 11:34

Ами защото някак си не ти вярвам че не знаеш :) Сигурен съм че ако напишеш 'шпер' във Гугъл ще намериш обяснение ;)


А за другите:
Противоречащо на популярното мнение, целта на шпера НЕ Е да се плъзга гъза, а да помага на сцеплението. Тази цел я постига независимо дали си с 16ка, 25ца, М3 или джипка в калта.

ДСЦто е страшна система, но точно както Лъки каза, със шпер хубавото тръгване вече не зависи толкова от нея.

А въртенето е добре дошъл страничен ефект ;)
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Мнение от Lucky » 23 Авг 2007, 11:44

WeiSTD карай бе човек ние ядеме "доматито" с колците и дините с корите.

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 23 Авг 2007, 12:38

като му разбираш толкова на доматито' и дините, защо не седна да напишеш едно обяснение как работи шпера ами си седнал да подхвърляш авторитетни коментари?

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 23 Авг 2007, 12:47

WeiSTD написа:Ами защото някак си не ти вярвам че не знаеш :) Сигурен съм че ако напишеш 'шпер' във Гугъл ще намериш обяснение ;)


А за другите:
Противоречащо на популярното мнение, целта на шпера НЕ Е да се плъзга гъза, а да помага на сцеплението. Тази цел я постига независимо дали си с 16ка, 25ца, М3 или джипка в калта.

ДСЦто е страшна система, но точно както Лъки каза, със шпер хубавото тръгване вече не зависи толкова от нея.

А въртенето е добре дошъл страничен ефект ;)


Първото условие за добро тръгване в автомобилите, които възвеличават скатаните в момента съфорумци, е задкормилното устройство. При плъзгането също. В другите (нови) автомобили, където шпера е спестен, защото тежи излишно, а функцията му в критични моменти е иззета от различни системи. Колко пъти в нормалния живот един обикновен редови автомобил прави стартове с изключени системи, че да има нужна от екстра килограми отзад. Следващият основен проблем бе споменат от Наско Тъмния Ъгъл..

Затова написах 20 поста някой да седне и да обясни как работи шпера, какви са ползите и загубите от него. Следващият ми въпрос беше как работи при новите и старите автомобили, какви са предимствата и недостатъците. А последния е що за чудо е това DPC? Но освен празна тъпа тема и някой друг остроумен коментар никой не написа нищо, което показва колко "полезен" е станал този форум ...

ps. кажи сега пак за дините .. :gives:

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2072
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София

Мнение от rosen.kolarov » 23 Авг 2007, 12:59

Дрън, дрън господин Всезнайко ... ако не си наясно има доста теми
свързани с понятието "шпер" или LSD, вземи чети и се запознай, ако
имаш да казваш нещо го кажи а не се прави на ощипана мома.
Аман от безмислени постове (ами като има такива професори то е ясно
защо е толкова разводнен този форум).
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 23 Авг 2007, 13:10

rosen.kolarov написа:Дрън, дрън господин Всезнайко ... ако не си наясно има доста теми
свързани с понятието "шпер" или LSD, вземи чети и се запознай, ако
имаш да казваш нещо го кажи а не се прави на ощипана мома.
Аман от безмислени постове (ами като има такива професори то е ясно
защо е толкова разводнен този форум).

:idea: Те го ключа от бараката :lol:
Изображение

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Мнение от WeiSTD » 23 Авг 2007, 13:17

Лекция на тема шпер няма да правя защото има достатъчно изписан материял и в този форум и по целия нет. Пак ти казвам . . . Гугъл е много удобно нещо :winky:

Разликата в тегло между шпер и отворен диф е горе долу толкова колкото ако се изсереш преди да влезеш в колата. Сам съм ги вдигал и двата и знам. Също така на една и съща кола с едни и същи гуми и едно и също зад-кормилно съм видял каква е разликата между шпер и отворен диф.

От твойте мнения в тази тема не ми звучи че и ти можеш да кажеш същото.

Ако шпера беше излишен може би и М3ката нямаше да го има :roll:
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook