Още веднъж за и против автоматиците

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Какво предпочитате?

Автоматик - в задръстването тъй и тъй ползвам само 1-ва и 2-ра
62
21%
Ръчни скорости - аз да се возя ли към се качил, или да карам?!
118
41%
SMG/типтроник - хем вълкът сит, хем агнето цяло
109
38%
 
Общо гласове : 289
ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Мнение от kagebista » 14 Юли 2007, 19:26

Интересното е, че много мои познати след като минат на автомат - нещът повече да се връщат на ръчка :shock: Скоро един приятел си взе Е39ръчка и след 3 месеца го продаде за да вземе същото автоматик :confused: Преди това караше дълго време Е34 автомат. Именно всичко това става заради мързела който се заражда в последствие и свикнеш ли няма връщане назад. Не гласувам, защото всичките ми харесват по един или друг начин ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 7.04.2006
Местоположение: MemphysVille
Пол: Мъж
Кара: само Е30-ски

Мнение от Memphys » 15 Юли 2007, 0:07

Аз гласувах за автоматика защото SMG не съм карал и не знам как е усещането
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 13.11.2006
Местоположение: Варна
Детайли за колата: touring 318tds

Мнение от Shider » 15 Юли 2007, 6:19

kagebista написа:Интересното е, че много мои познати след като минат на автомат - нещът повече да се връщат на ръчка :shock: Скоро един приятел си взе Е39ръчка и след 3 месеца го продаде за да вземе същото автоматик :confused: Преди това караше дълго време Е34 автомат. Именно всичко това става заради мързела който се заражда в последствие и свикнеш ли няма връщане назад. Не гласувам, защото всичките ми харесват по един или друг начин ;)


Въпроса е като: "Без серво или със серво на волана предпочитате?" зададен преди доста години...
"Усещането" за пътя не е било така директно (някъде още не е :mhihi: ); било е скъпо; монтирало се е само на мощни и скъпи коли... Много хора са си казвали: "Мене това не ми требе!"
Обаче хайде сега се върнете/качете (някои сигурно не знаят какво е) на кола без серво!

Продават се все повече автоматици при новите автомобили ;)
Мързела движи прогреса :idea:

UFO Pilot
Аватар
Мнения: 2752
Регистриран на: 2.08.2004
Местоположение: In a galaxy far, far away...
Пол: Мъж

Мнение от Azrail » 15 Юли 2007, 11:13

alx аз пък не знам ти как го реши това за СМГто в спри-тръгни-трафик...
Всичко зависи от това, как ще натиснеш газта. Аз лично съм доволен, много... Доста е умничко. Като му смачкаш педала - тръгва с удар. Като го натиснеш леко - тръгва леко, на полусъединител... К'во не ти хресва? :)
MORE BEER!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Мнение от Sharo » 15 Юли 2007, 11:26

Azrail написа:alx аз пък не знам ти как го реши това за СМГто в спри-тръгни-трафик...
Всичко зависи от това, как ще натиснеш газта. Аз лично съм доволен, много... Доста е умничко. Като му смачкаш педала - тръгва с удар. Като го натиснеш леко - тръгва леко, на полусъединител... К'во не ти хресва? :)


аз да допълня колегата ....

като му нацъкаш минуса и тръгва от 2ра хехе
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

UFO Pilot
Аватар
Мнения: 2752
Регистриран на: 2.08.2004
Местоположение: In a galaxy far, far away...
Пол: Мъж

Мнение от Azrail » 17 Юли 2007, 13:47

Плюса, колега, плюса :D

В автоматичен режим като му дадеш най-бабешкия възможен (правен за поледици и главно зимни условия), също тръгва от втора и сменя на 1500-2000 оборота...
MORE BEER!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Мнение от Sharo » 17 Юли 2007, 13:49

как + бре ...
е са се омотах ...
+ по-спортно - по бабешки нали ...
аз да не цъкам грешно нещо ехеххе
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

UFO Pilot
Аватар
Мнения: 2752
Регистриран на: 2.08.2004
Местоположение: In a galaxy far, far away...
Пол: Мъж

Мнение от Azrail » 17 Юли 2007, 13:53

За автоматичен режим - да... В "ръчен" режим като дадеш + и си превключва на втора ... и си тръгваш от втора :D
MORE BEER!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Мнение от Sharo » 17 Юли 2007, 13:58

е аз за автоматик говорех ...
нали сме за и против автоматиците ... ;)
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 01 Авг 2007, 10:09

До преди 4-5 години като чуех за кола с автоматик все едно че чувах че тъщата идва на гости - хем ще направи баница хем по-добре да си спретна сандвич и да я не виждам.

От тогава се случи да карам собствен автомобил с автоматични скорости и сега и пари да ми дават не се връщам от кон на магаре (и преди бях карал автоматици ама не мой собствени и за малко, а то си е като да ходиш на чуждо - хем ти е гот хем се ослушваш)

Та по повод на началото на отговора ми със всичките си недостатъци - разход на гориво, поддръжка, съмненията изказани от колегите караш ли возиш ли се що ли от тук нататук са си само предимства и въобще автоматика си е върха. А иначе пълно щастие няма всичко е въпрос на вкус.

Е типтрониците са от върха по-отгоре ама както е казал Мечо Пух по-добро от гърне с мед са две гърнета с мед.

Дай Боже да мога да пиша и за моя типтроник мнения някой ден :D

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Мнение от WeiSTD » 01 Авг 2007, 11:27

Докато ми поправяха колата ми дадоха една тойота с автоматични скорости . . . е да ви кажа умрех от мъка . . . то тва не знае то кво иска. . . натиснеш леко газта и се посере . . първа ли? трета ли? и то не знае.

Не казвам че БМВ автоматиците са така, даже те са много хубави (И на Алфа също) но въпреки това, няма нещо което да може да се прави с автоматик което не може да се прави с ръчка. :winky:
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 156
Регистриран на: 10.04.2007
Местоположение: Казанлък
Пол: Мъж
Кара: 530XD, 2015
Детайли за колата: 530XD, 2015

Атоматика си е автоматик!

Мнение от Triforce » 16 Авг 2007, 12:47

За нормално каране Автоматика си е автоматик. Имаме 3 семейни автомобила с автомат - БМВ, Рейндж-Роувър - Мотор на БМВ и аз карам малка Корола 1.4-автоматик. Не фърчи, ама става. По принцип бих си купил кола с ръчка, ама да е 200 коня, ще я изкарвам само в Съобта и Неделя, ще я пръскам от каране и ще я прибирам в гаража. Мисля, обаче, другата година да се качвам на баща ми на БМВ-то - 525 дизел - 2002-ра последна поръчка от старите седани. Ами тоя звяр-автомати кна 3000 оборота прай старт и ме залепя за седалката. ТВЪРДО АВТОМАТИК за мотори над 2.0!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 156
Регистриран на: 10.04.2007
Местоположение: Казанлък
Пол: Мъж
Кара: 530XD, 2015
Детайли за колата: 530XD, 2015

за WeiSTD

Мнение от Triforce » 16 Авг 2007, 12:53

Тойотата бензинова или нафтова? Защото дизелчето не е автоматик (като мойта) ами е с автоматичен съединител. Т.е. - нямаш реално качване на разхода - мойта гори в Казанлък 6.2-6.3 градско нормално каране, а в София средно за 200 км. градско - от 6-7 до 7.2. Евтиното не върви, много ясно. Новите мотори на БМВ направо ме изцъклиха - таман се бях разочаровал и ето, че новата 118(2000 кубика) гори 5.7 по книга. Ами 6.2 да гори, не е като мойта 90, а е 143 коня :) А пък 525(3000 кубика) автоматика гори 8.5 градско по книга , а ръчката 8.4...... При този разход 100 грама - Автоматик или ръчка?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 16 Авг 2007, 18:37

WeiSTD написа:Докато ми поправяха колата ми дадоха една тойота с автоматични скорости . . . е да ви кажа умрех от мъка . . . то тва не знае то кво иска. . . натиснеш леко газта и се посере . . първа ли? трета ли? и то не знае.


:yes: :yes: :yes:
абсолютно...

точно не знае какво иска... искаш да смениш лента, даваш газ и секунда размисъл сменя на по-ниска, ма вече дупката я няма. катериш нагорнище съвсем спокойно и постепенно натискаш повече, изведнъж то се изнервя минава на по-ниска пътниците в колата си разливат айрянчето, примерно. да не говорим за каква мъка става въпрос ако трябва да тръгнеш бързо... че е удобно, удобно е, но единствено в голям трафик спри/тръгни в града, иначе ужас.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 697
Регистриран на: 28.01.2006
Местоположение: София

Мнение от Exy » 16 Авг 2007, 23:45

[steeN] написа:
WeiSTD написа:Докато ми поправяха колата ми дадоха една тойота с автоматични скорости . . . е да ви кажа умрех от мъка . . . то тва не знае то кво иска. . . натиснеш леко газта и се посере . . първа ли? трета ли? и то не знае.


:yes: :yes: :yes:
абсолютно...

точно не знае какво иска... искаш да смениш лента, даваш газ и секунда размисъл сменя на по-ниска, ма вече дупката я няма. катериш нагорнище съвсем спокойно и постепенно натискаш повече, изведнъж то се изнервя минава на по-ниска пътниците в колата си разливат айрянчето, примерно. да не говорим за каква мъка става въпрос ако трябва да тръгнеш бързо... че е удобно, удобно е, но единствено в голям трафик спри/тръгни в града, иначе ужас.


Това ти се случва само първите няколко десетки км, след като си се качил на автомат а преди това си карал ръчка само. Трябва ти съвсем малко време за да свикнеш. Кога ще качи предавка зависи само от оборотите в момента и това колко е натиснат педала. Връщането на предавка също става когато оборотите са ниски а ти си натиснал повече - това е нещо като автоматичен кикдаун, ръчния става с копчето като натиснеш докрай. Та идеята ми е, че след като свикнеш, ти знаеш точно кога ще смени. Дори често си качвам сам предавка с отпускане (когато преценя, че е по-добре да смъкна прага на смяна) или с натискане (когато реша да достигна оборотите за следващата предавка). За връщане на предавка обикновено използвам копчето :mhihi:
We love you Ronnie!

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook