За катализаторите, екологията и още нещо ....
Модератор: Общи модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
За катализаторите, екологията и още нещо ....
Колеги днес като вална и разхлади реших да пиша за нещо дето ако го бях писал по жегите щяхте да кажете, че съм слънчасъл.
Чета по форума сума ти и мнения и въпроси за катализатори и ламбда сонди - да ги оставят ли, да ги сменят ли, с тръба ли или с резонансни гърнета и т.н. Това е добрия вариант като хората си карат колите и питат кое е по-добре, защото като се забие катализатора и почнат ядовете то е ясно.
Та сега конкретно:
Измислиха какви ли не ЕКО закони, такси, зони, патрули и какво ли не. Наредиха се разни държавни, регионални, неформални и кави ли не главни (пардон глаДни) структури и организации които дигат прах по улици, форуми, мероприятия и медии, приказват, организират, контролират, санкционират, а в крайна сметка автомобилите с катализатори не ползват никакви данъчни облекчения за това, че са по-екологични и замърсяват в пъти по-малко, а по рождение са си по-скъпи, поддръжката им е по-скъпа, катализатора сваля мощността - респективно вдига разхода и какво ли не още което е единствено за сметка на собственика.
С други думи тия с катализаторите се набутват за да могат горепосочените пишман чиновници и активисти да седят на бюро, да отчитат дейност и да взимат пари (колкото повече толкова повече).
По едно време като взехме да се поевропейчваме някоя зелена тиква беше измислила макар и малко намаление на годишните данъци за коли с катализатори но къде е ключа от бараката? Това важи за МПС-та до 1000 куб. см. и 80 к.с.
Е колко такива коли от този клас има с катализатор (чайник с абсорбатор) и от друга страна катализатора не функционира ли еднакво и при двигатели над тези незнайно как измислени граници или производителите го слагат само за престиж и да тежи (аз все си мислех че и за 10 и за 1010 конски сили той си върши работата ама явно не съм чел където трябва).
От друга страна на ГТП ти мерят изгорелите газове и ако не са в нормата - кръгом и набутване или "абе дай там да оправим работата ..." А на мен по никакъв начин не ми става по-кеф като знам че съм са катализатор и спра на светофара до икаруса дето няма живи съученици и не се знае какви сили го движат.
Идеята ми е ръководството на клуба да прецени какво може да се направи по въпроса а мисля, че това ще е интересно и за фен-клубовете на други марки автомобили защото все пак всички в края на крайщата се редим на едно гише. То верно, че държавата живее благодарение на събраните данъци, а народа благодарение на укритите, ама иначе ще си плащаме като тарамбуки и нищо чудно да ни друснат и отгоре нещо - я такса за рециклиране, я такса въздух??? Чиновника не спира да мисли, съобразява и изчислява дори да си е на бюрото (пу-пу дано някой не се е събудил да чуе).
И още нещо...
Преди 3-4 години ни спираха и ни чагъртаха де що имаше стикери и лепенки по стъклата а сега ни ги направиха да изглеждат като американски хладилник - стикер за застраховка, за ГТП, винетка, газ...
Освен книжка и талон на колата ЗАДЪЛЖИТЕЛНО носим:
- контролен талон (за да има какво да ти вземат, като че ли не може в 21-ви век да ти впишат нарушението в компютъра на КАТ ли на община ли и толкова)
- талон за застраховката (защото стикера може да избледнее може би или като пише катаджията в неговата кола да не излиза да го гледа)
- самата полица за застраховката
- стикер за ГТП (ОК)
- формуляра от ГТП (друго си е да носиш още един лист А4 формат с разни чавки и написан на коляно от който нищо не се чете)
- винетка (ОК)
- отрязък от винетката (сигурен съм че и те самите не могат да го разчетат)
- фактура (касова бележка) за винетката
- фактура за платен данък (защото общината е на палатки и там няма компютри и софтуер като не си си платил да ти пратят честитка да си върнеш номерата в КАТ)
Чета, чета и все си мисля, че съм пропуснал нещо и ще вземат да ме глобят до 50лв. без право на обжалване.
А иначе аз в офиса имам по-малко документи от колкото в колата!!!!!!!!!
Та си мисля че е крайно време да се направи нещо, не че съм прекален оптимист ама докато си траем ще ни оправят, кой за 800 дни, кой за един или два мандата, кой до пенсия и така.
Сещам се и за един лаф:
Държавата се държи с народа като с булка в първата брачна нощ - народа вика че боли, а държавата вика трайте после ще ви е хубаво
Ама то си боли да знаеш особено в областта на джоба
Ще се радвам да чуя мнения а и конкретни предложения вкл. от ръководството на клуба.
Чета по форума сума ти и мнения и въпроси за катализатори и ламбда сонди - да ги оставят ли, да ги сменят ли, с тръба ли или с резонансни гърнета и т.н. Това е добрия вариант като хората си карат колите и питат кое е по-добре, защото като се забие катализатора и почнат ядовете то е ясно.
Та сега конкретно:
Измислиха какви ли не ЕКО закони, такси, зони, патрули и какво ли не. Наредиха се разни държавни, регионални, неформални и кави ли не главни (пардон глаДни) структури и организации които дигат прах по улици, форуми, мероприятия и медии, приказват, организират, контролират, санкционират, а в крайна сметка автомобилите с катализатори не ползват никакви данъчни облекчения за това, че са по-екологични и замърсяват в пъти по-малко, а по рождение са си по-скъпи, поддръжката им е по-скъпа, катализатора сваля мощността - респективно вдига разхода и какво ли не още което е единствено за сметка на собственика.
С други думи тия с катализаторите се набутват за да могат горепосочените пишман чиновници и активисти да седят на бюро, да отчитат дейност и да взимат пари (колкото повече толкова повече).
По едно време като взехме да се поевропейчваме някоя зелена тиква беше измислила макар и малко намаление на годишните данъци за коли с катализатори но къде е ключа от бараката? Това важи за МПС-та до 1000 куб. см. и 80 к.с.
Е колко такива коли от този клас има с катализатор (чайник с абсорбатор) и от друга страна катализатора не функционира ли еднакво и при двигатели над тези незнайно как измислени граници или производителите го слагат само за престиж и да тежи (аз все си мислех че и за 10 и за 1010 конски сили той си върши работата ама явно не съм чел където трябва).
От друга страна на ГТП ти мерят изгорелите газове и ако не са в нормата - кръгом и набутване или "абе дай там да оправим работата ..." А на мен по никакъв начин не ми става по-кеф като знам че съм са катализатор и спра на светофара до икаруса дето няма живи съученици и не се знае какви сили го движат.
Идеята ми е ръководството на клуба да прецени какво може да се направи по въпроса а мисля, че това ще е интересно и за фен-клубовете на други марки автомобили защото все пак всички в края на крайщата се редим на едно гише. То верно, че държавата живее благодарение на събраните данъци, а народа благодарение на укритите, ама иначе ще си плащаме като тарамбуки и нищо чудно да ни друснат и отгоре нещо - я такса за рециклиране, я такса въздух??? Чиновника не спира да мисли, съобразява и изчислява дори да си е на бюрото (пу-пу дано някой не се е събудил да чуе).
И още нещо...
Преди 3-4 години ни спираха и ни чагъртаха де що имаше стикери и лепенки по стъклата а сега ни ги направиха да изглеждат като американски хладилник - стикер за застраховка, за ГТП, винетка, газ...
Освен книжка и талон на колата ЗАДЪЛЖИТЕЛНО носим:
- контролен талон (за да има какво да ти вземат, като че ли не може в 21-ви век да ти впишат нарушението в компютъра на КАТ ли на община ли и толкова)
- талон за застраховката (защото стикера може да избледнее може би или като пише катаджията в неговата кола да не излиза да го гледа)
- самата полица за застраховката
- стикер за ГТП (ОК)
- формуляра от ГТП (друго си е да носиш още един лист А4 формат с разни чавки и написан на коляно от който нищо не се чете)
- винетка (ОК)
- отрязък от винетката (сигурен съм че и те самите не могат да го разчетат)
- фактура (касова бележка) за винетката
- фактура за платен данък (защото общината е на палатки и там няма компютри и софтуер като не си си платил да ти пратят честитка да си върнеш номерата в КАТ)
Чета, чета и все си мисля, че съм пропуснал нещо и ще вземат да ме глобят до 50лв. без право на обжалване.
А иначе аз в офиса имам по-малко документи от колкото в колата!!!!!!!!!
Та си мисля че е крайно време да се направи нещо, не че съм прекален оптимист ама докато си траем ще ни оправят, кой за 800 дни, кой за един или два мандата, кой до пенсия и така.
Сещам се и за един лаф:
Държавата се държи с народа като с булка в първата брачна нощ - народа вика че боли, а държавата вика трайте после ще ви е хубаво



Ама то си боли да знаеш особено в областта на джоба
Ще се радвам да чуя мнения а и конкретни предложения вкл. от ръководството на клуба.
- vitamincpp
- ентусиаст
-
- Мнения: 1198
- Регистриран на: 16.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: e46 330Ci convertible
Колега тотално подкрепям мнението ти и като го чета разбирам колко много ме дразнят тия сбъркани документни изисквания и мен но не се бях замислял за да ги подредя в такъв синтезиран вид. А за катализаторите си е направо безобразие, аз като си регистрирах колата никой не ми обясни в детайли това за данъка и ходих да си вадя документ че си работи супер където също не ми казаха ( и ми взеха 5 лева) че нямало никакъв смисъл понеже колата ми е над 100 коня. А като стоя в задръстванията зад някой икарус и той потегли такъв облак образува че трябва да си пускам фаровете за мъгла да не говорим за дишане изобщо.
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
специално за катализаторите и данъците българското законодателство( малката буква не е правописна грешка) е тотален фарс и подигравка с народа ,но и то ще се промени като ги натиснат отгоре .. а за старите камиони/автобуси дето пушат като кремиковци нямам думи просто ... отдавна са за бракуване а преглед минават само по втория начин
- georgivar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 13.09.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i Touring '96
То колата да има катализатор не е изключение, а по-скоро правило. Скоро ще станат 20 години, откакто катализатори задължително се слагат на всички нови коли.
Казвам това, за да направя обратното предложение. Данъците и всичко да си остане както е сега (без намаление за коли с катализатори), а пък да се въведе сериозна такса за колите, които нямат катализатор или са със свален такъв. И то толкова сериозна, че да не е икономически оправдано да я платиш повече от веднъж и все още да ти е по-евтино да си оправиш колата, та да не замърсява.
Мощните коли, които са с много коне харчат повече и съответно замърсяват повече. Много ясно, че да караш такава кола трябва да е лукс, независимо на колко години е. Всъщност колкото е по-стара, толкова по-голям лукс трябва да е. Не може всеки льольо да кара кола с 3 литров двигател и да плаща 100 лева данък.
В тая връзака и инициативите за премахване на акциза ми се виждат смешни.
Казвам това, за да направя обратното предложение. Данъците и всичко да си остане както е сега (без намаление за коли с катализатори), а пък да се въведе сериозна такса за колите, които нямат катализатор или са със свален такъв. И то толкова сериозна, че да не е икономически оправдано да я платиш повече от веднъж и все още да ти е по-евтино да си оправиш колата, та да не замърсява.
Мощните коли, които са с много коне харчат повече и съответно замърсяват повече. Много ясно, че да караш такава кола трябва да е лукс, независимо на колко години е. Всъщност колкото е по-стара, толкова по-голям лукс трябва да е. Не може всеки льольо да кара кола с 3 литров двигател и да плаща 100 лева данък.
В тая връзака и инициативите за премахване на акциза ми се виждат смешни.
[quote="vitamincpp"]Колега тотално подкрепям мнението ти и като го чета разбирам колко много ме дразнят тия сбъркани документни изисквания и мен но не се бях замислял за да ги подредя в такъв синтезиран вид. А за катализаторите си е направо безобразие, аз като си регистрирах колата никой не ми обясни в детайли това за данъка и ходих да си вадя документ че си работи супер където също не ми казаха ( и ми взеха 5 лева) че нямало никакъв смисъл понеже колата ми е над 100 коня. А като стоя в задръстванията зад някой икарус и той потегли такъв облак образува че трябва да си пускам фаровете за мъгла да не говорим за дишане изобщо.[/quote]
Радвам се че има разбиране по въпроса
Знам колко Българския народ е независим, т.е. от него нищо не зависи, но ако не се прояви инициатива от нашия а и други клубове и не се ангажират повече хора нищо няма да се промени. Така поне ще ни чуят дори да не ни разберат (ако си пуснеш фиш има вероятност да спечелиш, но ако не си пуснал със сигурност няма да спечелиш)
В случая мисля, че цената на фиша е малко отделено време от възможно повечко хора
Радвам се че има разбиране по въпроса
Знам колко Българския народ е независим, т.е. от него нищо не зависи, но ако не се прояви инициатива от нашия а и други клубове и не се ангажират повече хора нищо няма да се промени. Така поне ще ни чуят дори да не ни разберат (ако си пуснеш фиш има вероятност да спечелиш, но ако не си пуснал със сигурност няма да спечелиш)
В случая мисля, че цената на фиша е малко отделено време от възможно повечко хора
Съгласен съм напълно с колегата "georgivar"
Говорих за намалени данъци защото преди години така го бяха измислили (иначе знам, че в България само луканката я намаляват - с 10 см. на дължина)
Идеята в основата ми е да се поощряват хората които карат и си поддържат катализаторите за сметка на тези които по ред причини не го правят. Това не означава непременно намаляване на данъците. Има най-различни форми.
А при съществуващото положение става като с парното - тези дето плащат, плащат и за тези които се скатават а тези които са измислили системата викат оправяйте се помежду си
Говорих за намалени данъци защото преди години така го бяха измислили (иначе знам, че в България само луканката я намаляват - с 10 см. на дължина)
Идеята в основата ми е да се поощряват хората които карат и си поддържат катализаторите за сметка на тези които по ред причини не го правят. Това не означава непременно намаляване на данъците. Има най-различни форми.
А при съществуващото положение става като с парното - тези дето плащат, плащат и за тези които се скатават а тези които са измислили системата викат оправяйте се помежду си
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: За катализаторите, екологията и още нещо ....
tsb_bg написа:Чета, чета и все си мисля, че съм пропуснал нещо и ще вземат да ме глобят до 50лв. без право на обжалване.
Какво всъщност не може да се обжалва последно самия акт пред КАТ или наказателното постановление в съда?
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
Re: За катализаторите, екологията и още нещо ....
[quote="Joro_Paveto"][quote="tsb_bg"]
Чета, чета и все си мисля, че съм пропуснал нещо и ще вземат да ме глобят до 50лв. без право на обжалване.[/quote]
Какво всъщност не може да се обжалва последно самия акт пред КАТ или наказателното постановление в съда?[/quote]
Не съм юрист но до колкото разбрах фиша до 50 лв. (било административно наказание) въобще не подлежи на обжалване, а наказателно постановление до 50лв. не се обжалвало също.
А пред КАТ кой ли си губи времето да обжалва
Чета, чета и все си мисля, че съм пропуснал нещо и ще вземат да ме глобят до 50лв. без право на обжалване.[/quote]
Какво всъщност не може да се обжалва последно самия акт пред КАТ или наказателното постановление в съда?[/quote]
Не съм юрист но до колкото разбрах фиша до 50 лв. (било административно наказание) въобще не подлежи на обжалване, а наказателно постановление до 50лв. не се обжалвало също.
А пред КАТ кой ли си губи времето да обжалва
- NeoPrint
- бай печатар
-
- Мнения: 2207
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds-A
- Мечтае да кара: Е38 728i
georgivar написа:То колата да има катализатор не е изключение, а по-скоро правило. Скоро ще станат 20 години, откакто катализатори задължително се слагат на всички нови коли.
Казвам това, за да направя обратното предложение. Данъците и всичко да си остане както е сега (без намаление за коли с катализатори), а пък да се въведе сериозна такса за колите, които нямат катализатор или са със свален такъв. И то толкова сериозна, че да не е икономически оправдано да я платиш повече от веднъж и все още да ти е по-евтино да си оправиш колата, та да не замърсява.
Мощните коли, които са с много коне харчат повече и съответно замърсяват повече. Много ясно, че да караш такава кола трябва да е лукс, независимо на колко години е. Всъщност колкото е по-стара, толкова по-голям лукс трябва да е. Не може всеки льольо да кара кола с 3 литров двигател и да плаща 100 лева данък.
В тая връзака и инициативите за премахване на акциза ми се виждат смешни.
Нищо смешно няма,защото както знаем към 60% от цената на бензина е акциз за збърканата ни държавица и като караш мощен автомобил всеки ден си плащаш за това чрез горивото! Акциза е като да те осъдят два пъти за едно престъпление,което е абсурд!
Акциза на горивата в БГ до колкото знам аз е доста по-нисък от колкото в останалите европейски държави, но за сметка на това цената на самите горива, доставяни от лукойл(по старо нефтохим) са доста по-високи ... Именно това беше причината преди години, когато някои големи вериги навлизаха в България да си внасят и горивата от вънка ...
Последна промяна eraziel на 02 Авг 2007, 19:33, променена общо 1 път
In Ban We Trust!
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Точно така е.Горивата от нашия Нефтохим са с най-високите цени на
едро в ЕС,а акциза е от най-ниските.Парадокса е в това,че тези горива
се произвеждат от най-евтиния и некачествен руски нефт
едро в ЕС,а акциза е от най-ниските.Парадокса е в това,че тези горива
се произвеждат от най-евтиния и некачествен руски нефт

bmwdriver написа:Точно така е.Горивата от нашия Нефтохим са с най-високите цени на
едро в ЕС,а акциза е от най-ниските.Парадокса е в това,че тези горива
се произвеждат от най-евтиния и некачествен руски нефт
измествам темата,но за съжаление е точно така
Лукойл е абсолютен монополист и си прави каквото поиска
- Kocil
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 303
- Регистриран на: 23.01.2007
- Местоположение: София,гоУемото сеУо
малко офф и от мен - горивата са ни доста отвратителни,каквото и да сипеш,е ужас и скръб...не мога да разбера как ги карат тия новите дизелчета - с тва гориво след не много време ще са гробници...
а по отношение на катализаторите - аз съм махал катализатор преди години на един Ескорт,дето го карах тогава...ефектът беше поразителен - тая кола тръгна като никога преди това...
иначе тогава данъкът беше по-нисък за коли с катализатор,но не помня точно с колко...Ако има обаче критерий за това,нека да е за всички,а не както казахте много хора по-нагоре,да караш зад някой Икарус или Газка и да ти усмърди целия ден,а нас да ни чаластрят с данъци и такси....
а по отношение на катализаторите - аз съм махал катализатор преди години на един Ескорт,дето го карах тогава...ефектът беше поразителен - тая кола тръгна като никога преди това...


- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
кви катализатори кви 5 лева в България съотношението на коли на бензин и коли с алтернативни в това число и екологично чисти горива(гас,метан) сигурно сме на 1во място по екология в ЕС
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Re: За катализаторите, екологията и още нещо ....
tsb_bg написа:...
И още нещо...
Преди 3-4 години ни спираха и ни чагъртаха де що имаше стикери и лепенки по стъклата а сега ни ги направиха да изглеждат като американски хладилник - стикер за застраховка, за ГТП, винетка, газ...
Освен книжка и талон на колата ЗАДЪЛЖИТЕЛНО носим:
- контролен талон (за да има какво да ти вземат, като че ли не може в 21-ви век да ти впишат нарушението в компютъра на КАТ ли на община ли и толкова)
- талон за застраховката (защото стикера може да избледнее може би или като пише катаджията в неговата кола да не излиза да го гледа)
- самата полица за застраховката
- стикер за ГТП (ОК)
- формуляра от ГТП (друго си е да носиш още един лист А4 формат с разни чавки и написан на коляно от който нищо не се чете)
- винетка (ОК)
- отрязък от винетката (сигурен съм че и те самите не могат да го разчетат)
- фактура (касова бележка) за винетката
- фактура за платен данък (защото общината е на палатки и там няма компютри и софтуер като не си си платил да ти пратят честитка да си върнеш номерата в КАТ)
...
Хубаво писание, обаче е доста далеч от истината. За сетен път се убеждавам, че в България хората знаят много, но неизвстно от къде. Със сигурност не от четене обаче. По-долният текст ще докаже правотата ми. Единствената промяна в чл. 100 , влязла в сила на 26 юни 2007 г. и имаща пряко отношение към темата е т.3
Закон за движението по пътищата написа:Чл. 100. (1) (Предишен текст на чл. 100 - ДВ, бр. 6 от 2004 г.) Водачът на моторно превозно средство е длъжен да носи:
1. (доп. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) свидетелство за управление на моторно превозно средство от съответната категория и контролния талон към него;
2. (доп. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) свидетелство за регистрация на моторното превозно средство, което управлява и за тегленото от него ремарке;
3. (изм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г., доп. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) документ за сключена задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите за моторното превозно средство, което управлява и за тегленото от него ремарке;
4. (изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) превозните документи, определени от министъра на транспорта;
5. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) при напускане на територията на страната - валиден международен сертификат за "Гражданска отговорност" на автомобилистите за чужбина - "Зелена карта".
(2) (Нова - ДВ, бр. 6 от 2004 г., изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Водачът на моторно пътно превозно средство е длъжен да залепи валиден винетен стикер за платена винетна такса съгласно чл. 10, ал. 2 от Закона за пътищата в долния десен ъгъл на предното стъкло на моторното пътно превозно средство при движение по републиканските пътища и да премахва незабавно винетния стикер след изтичането на неговата валидност.
(3) (Нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Водачът на моторно превозно средство, което не е било спряно от движение, е длъжен да залепи в долния ляв ъгъл на предното стъкло на моторното превозно средство валиден стикер на знак за сключена задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите и да носи контролен талон към знака. Когато моторното превозно средство технологично не разполага с предно стъкло и е невъзможно стикерът на знака да бъде залепен на указаното място, същият стикер на знака се залепва на застрахователната полица, която се носи от водача на моторно превозно средство, и при проверка се представя заедно с контролния талон.
(4) (Нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Водачът на моторното превозно средство е длъжен да поддържа:
1. табелите с регистрационния номер чисти;
2. устройствата за осветяване и светлинна сигнализация при маневри чисти, видими, регулирани и в изправност;
3. стъклата и огледалата чисти.

17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани