датчик за въздух tds

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 30.06.2007
Местоположение: София

датчик за въздух tds

Мнение от fatix » 05 Юли 2007, 11:28

Колеги интересува ме датчика разположен от долната страна на смукателния колектор на 2.5tds за какво служи и има ли значение за работата на двигателя?Преди време ходих на диагностика в Бош на Околовръстното имах изгоряла свещ и като друг проблем диагностиката показа въпросния датчик!Ако някой знае ще съм благодарен да сподели мнението си по въпроса!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 18.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E kak BMW
Мечтае да кара: MMMMMPower

Мнение от cvetoslav » 06 Юли 2007, 14:59

Дават го температурен датчик, мери темп. на въздуха в колектора. Щом е там значи има за какво да работи и сигурно има значение дори и да не се усеща разлика без него. В Ауто плюс надали е повече от 20-30 лв. тоя датчик.


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 27 Юли 2007, 19:48

мисля 4е бе за обратна имформатсиа на ком-ра.отка4и му буксата и пробваи без него.6те усети6 разлика

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 30 Юли 2007, 0:18

Здреве да е
Този датчик , (както и всички други)има своето значение за работата на мотора.
С две думи:
Дава инфо на компютъра за температурата на постъпващия в мотора въздух.
От там тоси сигнал преобразуван стига до Charge Pressure control (регулатора за налягането на компресирания въздух).Какво прави този елемент обаче:
Взима налягането на въздуха след филтъра и го сравнява с това след компресора, и разликата от setpoint влияе (усилена от компутерния сигнал) върху регулировката на waste gate(баипасирането на изгорелите газове).Ако тоси сензор за температурата е мръсен се получават грешки и после се менят оборотите на мотора, увеличава се разхода , разни пушеци след колата и др.

http://img262.imageshack.us/my.php?imag ... ledon0.png


Good luck
Последна промяна bat Jeko на 30 Юли 2007, 1:00, променена общо 1 път

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 30 Юли 2007, 0:42

:bowdown:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 30 Юли 2007, 1:48

bat Jeko написа:Здреве да е
Този датчик , (както и всички други)има своето значение за работата на мотора.
С две думи:
Дава инфо на компютъра за температурата на постъпващия в мотора въздух.
От там тоси сигнал преобразуван стига до Charge Pressure control (регулатора за налягането на компресирания въздух).Какво прави този елемент обаче:
Взима налягането на въздуха след филтъра и го сравнява с това след компресора, и разликата от setpoint влияе (усилена от компутерния сигнал) върху регулировката на waste gate(баипасирането на изгорелите газове).Ако тоси сензор за температурата е мръсен се получават грешки и после се менят оборотите на мотора, увеличава се разхода , разни пушеци след колата и др.

http://img262.imageshack.us/my.php?imag ... ledon0.png


Good luck


Май малко се пообърка ;) -говориш за АRG клапана.;)
Сенсора за температурата на входящият въздух,заедно с МАП сенсора за налягането на входящият въздух ,подават информация на EDC ,което определя налягането на входящият въздух от турбото, чрез клапан за налягане.Или с две думи-двата датчика определят компресията на въздуха от турбото.

bat Jeko,от къде ги вадиш тия схеми-дай малко и на ананас. :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 30 Юли 2007, 3:47

Здраве да е
Това което съм написал е :
http://img96.imageshack.us/img96/7642/33419064qv7.png

The solenoid valve for charge pressure control N75 applies pressure to the charge
pressure control valve on the exhaust gas turbocharger (waste gate).
Valve N75 receives electrical signals (pulse duty factor) from the EDC control unit.
Charge pressure is thus regulated according to a characteristic map.
Feedback on the actual pressure in the intake pipe is provided along a hose connection
routed from the intake pipe to a sensor in the control unit.
If a deviation from the setpoint occurs, the pressure is corrected accordingly.
The charge pressure is also corrected in the control unit by the intake pipe temperature
to make allowance for the effect of temperature on the density of the charge air.
To ensure that the air mass supplied to the engine stays almost constant, the
charge pressure specified map is corrected in dependence on the air pressure using
the information supplied by the altitude sender F96. The charge pressure is reduced
above an altitude of approx. 1500 m to prevent the turbocharger overspeeding in
excessively thin air.

Solenoid Valve forcharge air pressure control
The EDC control unit sends output signals to the
solenoid valve for charge pressure control N75
according to the charge pressure specified map. By
changing the signal pulse duty factor, more or less
intake manifold pressure is applied to the charge
pressure control valve on the exhaust gas turbocharger.
The charge pressure can thus be varied between
the minimum and maximum permissible values.
Intake manifold temperature sender G72
The charge pressure is also corrected in the control
unit by the intake pipe temperature to make
allowance for the effect of temperature on the density
of the charge air.
25

Intake manifold temperature sender G72
The charge pressure is also corrected in the control
unit by the intake pipe temperature to make
allowance for the effect of temperature on the density
of the charge air.

Извинявам се че пиша на Англ.но ....
Good luck

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 30 Юли 2007, 3:58

Здраве да е
Трябва да се отворят двата адреса и да се проследи горната схема с описанито по долу на Анг.
Двигателят е комплексен модул и всеки един компонент играе важна роля в неговото безавариино и икономически рентабилно деиствие.
Wastegate или по скоро неговото управление зависи от много фактори и компоненти.
Моля модератора по късно да изтрие това на Англ. -Бг форум е в краина сметка.
Инфото е от Бюлеина на VW TDI -и е доста подробен , относно основните компоненти в един съвременен дизелов двигател.
Good luck
viel Glück

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 30 Юли 2007, 9:47

Изобщо и двата датчика се зацапват страхотно и спират да показват вярно-при мен тръбичката между колектора и МАП сенсора беше напълно запушена ,а върху температурният имаше една топка с гняз.Вижте темата за повишеният разход на tds-колегата дино описва подробно свалянето и почистването.Аз бих допълнил-както чистите интеркулера ,така трябва да се почисти и смукателният колектор,за да работят добре двата датчика.bat Jeko е описал в една тема как става свалянето на смукателният колектор.


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 30 Юли 2007, 11:59

Аз моя датчик като го изчистих чувствително намаляха вибрациите на двигателя ;)

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook