Дали е нивомат
Модератор: Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ktv
- оптимист-неверник
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: без значение
- Пол: Мъж
- Кара: старо Е 34
- Мечтае да кара: ново Е 34
- Детайли за колата: най- добрата
Дали е нивомат
Преди седмица реших да разбера защо компа ми пише "ниско налягане в задните амортесьори" от време на време. Пуснах темата и стигнах до въпроса, колата ми нивомат ли е, за каквато я мисля, или не е. За такава я взех, ама днес като гледах за някакви тръбички към задните амортесьори, такива не видях. Въпросът ми е, как да позная нивомата и къде точно да ги търся тръбичките за хидравлична течност? Ако е възможно, дайте снимки да видя, че ми изтекоха очите да заничам днеска.
Въпросът ми е към всички компетентни, и най- вече към Станчев, който има нивомат.
Благодаря предварително!

Благодаря предварително!
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Re: Дали е нивомат
ktv написа:.... Въпросът ми е към всички компетентни, и най- вече към Станчев, който има нивомат...
Баце, старата ми Е34-ка беше със зелено масло, ама без нивомат, просто друг тип хидравлика

а доколкото знам ако си с нивомат, казанчето ще ти е доста по-голямо от стандартното.

- ktv
- оптимист-неверник
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: без значение
- Пол: Мъж
- Кара: старо Е 34
- Мечтае да кара: ново Е 34
- Детайли за колата: най- добрата
Не е комби колата. А къде да ги гледам амортесьорите за маркучета? Под калниците, откъм гумите ли, че един колега каза откъм багажника, под корите? Високо горе ли са или са ниско зад колелетата? И колко е голямо казанчето при нивомата, че нямам с какво да го сравня? Моето и колкото юмрук.
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
проследи маркуча дето е от казанчето на къде отива и дали е само един. ако е само един и влиза в хидравликата май май немаш нивомат.

- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
По какво може да се познае дали автомобила е оборудван със система за саморегулиране на пътния просвет * или т.нар нивомат/ниво-регулатор/"помпа на задницата"
Има два вида съдове за хидравличната течност влагани в автомобили от моделно семейство Е34.
Първия вид е малък,с малка вместимост,кафеникав цвят ,на който на капачката отгоре пише АТФ
Това е конвенционалния вариант,тогава,когато автомобила не е оборудван с тази система/екстра
Втория вид е черен,метален съд с капачка на която пише CHF11S и вместимост доста по-голяма от на обикновенния съд.
Ако застанеш под автомобила,примерно е вдигнат на крик и видиш система от метални тръбички, сфери от двете страни в близост до амортисьорите , метална лостова система която в единия край е захваната на дифа а отдругата страна на купето(напомня на регулатора за спирачното усилие на задния мост на Лада) и щуцери постъпващи в амортисьорите (които изглеждат по-различно от обикновенните) значи това е нещото наречено нивомат
Има вариант да са изхвърлени амортисьорите и да са сложени обикновенни, тогава ще видиш всичко друго освен постръпващите щуцери в амортисьорите.
Един съвет
Варненлия си, отиди при Краси (DK_Krasi,прати му л.с.) във Виница, кажи ,че те праща Георги Пенчев,той има крикове,канали и веднага ще ти кажат какво-що
[i]Втори Вариант - пращаш л.с. на THUNDER , казваш му същото и го молиш да ти помогне с час във "Варна карс" ,там също веднага ще ти кажат всичко Това е всичко което множе да ти бъде полезно за да идентифицираш наличието на системата ,дерзай и пиши после какво е станало
Георги Пенчев

Има два вида съдове за хидравличната течност влагани в автомобили от моделно семейство Е34.
Първия вид е малък,с малка вместимост,кафеникав цвят ,на който на капачката отгоре пише АТФ


Втория вид е черен,метален съд с капачка на която пише CHF11S и вместимост доста по-голяма от на обикновенния съд.
Ако застанеш под автомобила,примерно е вдигнат на крик и видиш система от метални тръбички, сфери от двете страни в близост до амортисьорите , метална лостова система която в единия край е захваната на дифа а отдругата страна на купето(напомня на регулатора за спирачното усилие на задния мост на Лада) и щуцери постъпващи в амортисьорите (които изглеждат по-различно от обикновенните) значи това е нещото наречено нивомат

Има вариант да са изхвърлени амортисьорите и да са сложени обикновенни, тогава ще видиш всичко друго освен постръпващите щуцери в амортисьорите.
Един съвет


[i]Втори Вариант - пращаш л.с. на THUNDER , казваш му същото и го молиш да ти помогне с час във "Варна карс" ,там също веднага ще ти кажат всичко Това е всичко което множе да ти бъде полезно за да идентифицираш наличието на системата ,дерзай и пиши после какво е станало

Георги Пенчев
- MINOTAVER
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: София
- Кара: 535i
- Мечтае да кара: B12 - SOON!!!
не е задължително да е комби за да има нивомат.
Предишното ми бебче беше с нивомат а беше седан. М50В20
Системата работи уникално и полза казанчето за хидр. течност на волана, но тряба да се използва само ориг. масло (не е толкова скъпо). Взимайте го от представителсвата за да няма после...
Що се отнася до тръбичките - има ги и те тръгват от всеки амортесьор. Малко ми е сложно, но ако имам възможност като се видя с човека на който я продадох ще направя снимки.
Предишното ми бебче беше с нивомат а беше седан. М50В20

Системата работи уникално и полза казанчето за хидр. течност на волана, но тряба да се използва само ориг. масло (не е толкова скъпо). Взимайте го от представителсвата за да няма после...
Що се отнася до тръбичките - има ги и те тръгват от всеки амортесьор. Малко ми е сложно, но ако имам възможност като се видя с човека на който я продадох ще направя снимки.
Just DRIVE
- Tod
- ентусиаст
-
- Мнения: 1126
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: Пловдив
- Кара: M3 и Volvo XC70
MINOTAVER написа:не е задължително да е комби за да има нивомат.
Предишното ми бебче беше с нивомат а беше седан. М50В20
Системата работи уникално и полза казанчето за хидр. течност на волана, но тряба да се използва само ориг. масло (не е толкова скъпо). Взимайте го от представителсвата за да няма после...
Що се отнася до тръбичките - има ги и те тръгват от всеки амортесьор. Малко ми е сложно, но ако имам възможност като се видя с човека на който я продадох ще направя снимки.
Напълно съм съгласен, качвал съм 400-500кг почти не личи, че колата е натоварена!


Good Luck
Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III
Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III
- ktv
- оптимист-неверник
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: без значение
- Пол: Мъж
- Кара: старо Е 34
- Мечтае да кара: ново Е 34
- Детайли за колата: най- добрата
Порових в итернет, намерих снимки на въпросните амортесьори за нивомат и на мястото на подаване на течността: http://e34.de/tips_tricks/niveaureg/niveaureg.htm и http://cgi.ebay.at/BMW-E34-Niveaureguli ... dZViewItem , и като погледнах, разбрах, че го е изкормил предния собственик. Хвана ме яд, щото се праскаше за голям фен на марката, а си беше засрал дори ръчната, когато правихме сделката. Да не говорим за други, също важни неща по колата. Бах го във фена- измекяр некъв! Ако искате, понеже е от София, мога да ви дам координатите му, да му потърсите сметка
, че от Варна заради един мишок не ми се идва. Както и да е.
Въпросът ми сега е следния- казанчето нищо, че е малкото, от него излизат два маркуча: за хидравликата и нивомата, ама отзад амортесьорите са обикновени, заслужава ли си да възстановявам системата и колко парички ще ми отсече това?

Въпросът ми сега е следния- казанчето нищо, че е малкото, от него излизат два маркуча: за хидравликата и нивомата, ама отзад амортесьорите са обикновени, заслужава ли си да възстановявам системата и колко парички ще ми отсече това?
- Tod
- ентусиаст
-
- Мнения: 1126
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: Пловдив
- Кара: M3 и Volvo XC70
ktv написа:.....
По около 700 лв за единия амортисьор и в зависимост, какво още е изкормено сметката се покачва!
Решението е персонално!

Good Luck
Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III
Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III
колега
регистрация в ебеи и ти си ги намерил или чакаш някои друг да обеви продажба и си взимаш на тези им дава гаранция доставката не е много 10-30 евро.Според мен си заслужава
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
ktv , как разбра ,че колата е имала нивомат ,като казанчето ти с малката вместимост
Прегледал ли си отдолу ходовата ти част
Георги Пенчев


Прегледал ли си отдолу ходовата ти част

Георги Пенчев
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Копирам един постинг от темата разисквана преди 3 години на колегата Madmax, kойто не се е появявал от много време във форума
Той е описал метод за проверка и реглаж на ниворегулатора
"Виж сега пък аз какво ще ти кажа. Ако ти е клекнала задницата е сигурно от пружините. Мойта кола е с нивомат и съм го регулирал. По фабрични данни разстоянието между веждата на калника и долния край на джантата трябва да е 521 мм за 15'' джанти и 530 мм за 16''. Ако ти си в тези мерки плюс минус 5 мм, значи нямаш нужда от реглаж. В противен случай може да си поиграеш да правиш реглаж. Значи от лявата страна на диференциала се намира регулаторът за автоматично регулиране на височината. Представлява хидравличен клапан, който пропуска течност в двете посоки (от помпата и към резервоара) в зависимост от положението на командния лост. Въпросният лост е свързан с малък шарнир(дълъг около 30 см) за стабилизиращата щанга на задното окачване. По фабрични данни реглажът се прави при натоварен автомобил( при Туринг) трябва да се качат 280 кг в багажника. Трябва да бъде качен по такъв начин, че колата да е на гумите си и да може да се работи отдолу. На канал става. За да се регулира трябва да се разхлаби скобата която фиксира шарнира на командния лост към стабилизиращата щанга, така че скобата да може да се върти около щангата. (По добър вариант е да се свали целия шарнир в същност). Внимавай, защото обикновено гайките са силно корозирали и трябва качествен инструмент, най-добре малко гедоре 1/4'' с шестостенна вложка 8 мм. По такъв начин командният лост може да се движи напред и назад. След разхлабването се запалва двигателят и се регулира. Преместването на лоста назад сваля колата, а напред я вдига. Регулира се като се мерят разстоянията между калника и джантата. Когато се постигне нужното разстояние командният лост се застопорява в средно положение посредством щифт с диаметър 3 мм в отвора на лоста и тялото на регулатора, които са направени за тази цел. След това се стяга скобата на шарнира към стабилизиращата щанга(ако е свален шарнирът трябва да се монтира обратно). Общо взето това е. Разтоварваш колата и гледаш дали се е запазило регулираното разстояние.
"
Георги Пенчев


Той е описал метод за проверка и реглаж на ниворегулатора

"Виж сега пък аз какво ще ти кажа. Ако ти е клекнала задницата е сигурно от пружините. Мойта кола е с нивомат и съм го регулирал. По фабрични данни разстоянието между веждата на калника и долния край на джантата трябва да е 521 мм за 15'' джанти и 530 мм за 16''. Ако ти си в тези мерки плюс минус 5 мм, значи нямаш нужда от реглаж. В противен случай може да си поиграеш да правиш реглаж. Значи от лявата страна на диференциала се намира регулаторът за автоматично регулиране на височината. Представлява хидравличен клапан, който пропуска течност в двете посоки (от помпата и към резервоара) в зависимост от положението на командния лост. Въпросният лост е свързан с малък шарнир(дълъг около 30 см) за стабилизиращата щанга на задното окачване. По фабрични данни реглажът се прави при натоварен автомобил( при Туринг) трябва да се качат 280 кг в багажника. Трябва да бъде качен по такъв начин, че колата да е на гумите си и да може да се работи отдолу. На канал става. За да се регулира трябва да се разхлаби скобата която фиксира шарнира на командния лост към стабилизиращата щанга, така че скобата да може да се върти около щангата. (По добър вариант е да се свали целия шарнир в същност). Внимавай, защото обикновено гайките са силно корозирали и трябва качествен инструмент, най-добре малко гедоре 1/4'' с шестостенна вложка 8 мм. По такъв начин командният лост може да се движи напред и назад. След разхлабването се запалва двигателят и се регулира. Преместването на лоста назад сваля колата, а напред я вдига. Регулира се като се мерят разстоянията между калника и джантата. Когато се постигне нужното разстояние командният лост се застопорява в средно положение посредством щифт с диаметър 3 мм в отвора на лоста и тялото на регулатора, които са направени за тази цел. След това се стяга скобата на шарнира към стабилизиращата щанга(ако е свален шарнирът трябва да се монтира обратно). Общо взето това е. Разтоварваш колата и гледаш дали се е запазило регулираното разстояние.
"
Георги Пенчев
- ktv
- оптимист-неверник
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: без значение
- Пол: Мъж
- Кара: старо Е 34
- Мечтае да кара: ново Е 34
- Детайли за колата: най- добрата
Да си призная, вече си мисля, че колата няма нивомат. Когато е взех, ми каза бившия собственик, че има и аз му се вързах
. За да съм сигурен, ще я качвам скоро на подемник или ще вкарам на канал. Когато има време за това
. А и един колега от форума вика, щом от казанчето излизат два маркуча значи е. Май стана малка конфузия по въпроса
, но вече ще съм наясно с някои неща 




17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани