Луфт във волана
Модератор: Технически модератори
35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Луфт във волана
Колеги, имам луфт във волана...около 2-3 сантиметра на всяка посока (при изправен волан)- въртя волана, гумите не мърдат.
Смених двете странични кормилни щанги, остана само средната. Средната е дала фира (при шарнирите), ама дали може да е от нещо друго? Примерно от ония хлебели или както им се викаше, които са закрепени за средната корм.щанга, или пък да е от кормилната кутия?
Поздрави,
Илия
Смених двете странични кормилни щанги, остана само средната. Средната е дала фира (при шарнирите), ама дали може да е от нещо друго? Примерно от ония хлебели или както им се викаше, които са закрепени за средната корм.щанга, или пък да е от кормилната кутия?
Поздрави,
Илия
- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Луфт във волана
На кормилната кутия има къде да се регулира леко. На старата ми Е34-ка така имаше лек луфт че даже и при определени километри ми претреперваше волана. Ама го натегнах малко и заспа.loobian написа:Колеги, имам луфт във волана...около 2-3 сантиметра на всяка посока (при изправен волан)- въртя волана, гумите не мърдат.
Смених двете странични кормилни щанги, остана само средната. Средната е дала фира (при шарнирите), ама дали може да е от нещо друго? Примерно от ония хлебели или както им се викаше, които са закрепени за средната корм.щанга, или пък да е от кормилната кутия?
Поздрави,
Илия
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Върху кормилната кутия има винт ,който се върти с отверка или шестограм и контрагайка.Освобождаваш контрагайката,въртиш винта внимателно ,без да натягаш , до стегнато и връщаш около половин оборот.Ако след 1-2 дни волана продължава да е много стегнат ,освобождаваш още малко.Или ако не те мързи-вдигаш двете предни колелета и въртиш волана-когато минава през право положение не трябва да усещаш затягане.
И провери за луфт хебела там където влиза в кормилната кутия-мястото е много опасно,ако има луфт може да се обере, като набиеш хебела в опашката,но ако не стане или се появи отново или нов хебел или нова кормилна кутия,защото имаш разбити шлици.
И провери за луфт хебела там където влиза в кормилната кутия-мястото е много опасно,ако има луфт може да се обере, като набиеш хебела в опашката,но ако не стане или се появи отново или нов хебел или нова кормилна кутия,защото имаш разбити шлици.
- nikolayyyyyy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 177
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е34
здравеите...зна4и и при мен се появи тоя проблел,когато колата се движи по павиран път волана ми лопа,искам да попитам ако е от хебела или от кормилната котия какви пари струват.....благодаря предварително
zvetiko написа:Върху кормилната кутия има винт ,който се върти с отверка или шестограм и контрагайка.Освобождаваш контрагайката,въртиш винта внимателно ,без да натягаш , до стегнато и връщаш около половин оборот.Ако след 1-2 дни волана продължава да е много стегнат ,освобождаваш още малко.Или ако не те мързи-вдигаш двете предни колелета и въртиш волана-когато минава през право положение не трябва да усещаш затягане.
И провери за луфт хебела там където влиза в кормилната кутия-мястото е много опасно,ако има луфт може да се обере, като набиеш хебела в опашката,но ако не стане или се появи отново или нов хебел или нова кормилна кутия,защото имаш разбити шлици.
10х за инфото. Ще видя тия дни да ги проверя тези неща и като има развитие ще пиша.
- BAI_DOBRI
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 20.01.2007
- Местоположение: Разград&Русе
- Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
- Мечтае да кара: E90 335d
Тъкмо и аз си мислех да пусна тема по тоя въпрос щото от доста време имам хлабини във волана, за това благодаря на колегата,който е пуснал темата и на отзовалите се.
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Диапазона на цените е около 150 - 200 лв - втора употреба, но трябва да си я видиш дали не е разбита... А нова.... нз. сигурно мнооого.
Номенклатурен номер : 32131138743
Описание : Rmfd strng g
Ед.цена (с ДДС) : 3614.38 BGL
Няма наличност
е това намерих!!!
или е това:
Номенклатурен номер : 32131141813
Описание : АТ-КОРМ. РЕЙКА
Ед.цена (с ДДС) : 3614.38 BGL
Няма наличност
Май са едно и също - ама несъм сигурен
Номенклатурен номер : 32131138743
Описание : Rmfd strng g
Ед.цена (с ДДС) : 3614.38 BGL
Няма наличност
е това намерих!!!

или е това:
Номенклатурен номер : 32131141813
Описание : АТ-КОРМ. РЕЙКА
Ед.цена (с ДДС) : 3614.38 BGL
Няма наличност
Май са едно и също - ама несъм сигурен

Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Продължава да се разбива и става гадно и лошо... но ако луфта е малък и е на кутията и не е натягана вече - оправя се... то това е една от болестите на 5-ти те серии. Но иначе пък е по-добре така с кормилна кутия 

Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
само за сравнение... голям борд нов = 1340 лв в дару; аз го взех от форума за 70 лв., та порядъците са сериозни... а в моргите вече има все повече 5-ци докарани от италия направо за части...
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Ами като си нямате работа натягайте кормилната кутия. И после наистина ще дадете 3-4000 лв. за ремонти. Преди време и мен ме убеждаваха, че кутията ми била заминала. Е да, ама не! 100 пъти коментитраме тук, Жорката Пенчев цяла тема изписа с обяснения, Радо току-що е описал каква е разликата в поведението на колата. Замислете се малко, ако имаш луфт от 1 мм в началото на "веригата" дали накрая няма да е поне 3? Вместо да се хвърляте на скъпоструващи ремонти по-добре си подменете окачването. Къде са 500 лв., къде 3000?

35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани