Луфт във волана

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.10.2004
Местоположение: София

Луфт във волана

Мнение от loobian » 14 Юли 2007, 20:28

Колеги, имам луфт във волана...около 2-3 сантиметра на всяка посока (при изправен волан)- въртя волана, гумите не мърдат.

Смених двете странични кормилни щанги, остана само средната. Средната е дала фира (при шарнирите), ама дали може да е от нещо друго? Примерно от ония хлебели или както им се викаше, които са закрепени за средната корм.щанга, или пък да е от кормилната кутия?

Поздрави,
Илия

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Луфт във волана

Мнение от slavianko » 14 Юли 2007, 20:54

loobian написа:Колеги, имам луфт във волана...около 2-3 сантиметра на всяка посока (при изправен волан)- въртя волана, гумите не мърдат.

Смених двете странични кормилни щанги, остана само средната. Средната е дала фира (при шарнирите), ама дали може да е от нещо друго? Примерно от ония хлебели или както им се викаше, които са закрепени за средната корм.щанга, или пък да е от кормилната кутия?

Поздрави,
Илия
На кормилната кутия има къде да се регулира леко. На старата ми Е34-ка така имаше лек луфт че даже и при определени километри ми претреперваше волана. Ама го натегнах малко и заспа.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.10.2004
Местоположение: София

Мнение от loobian » 14 Юли 2007, 21:02

А...това че се регулира е добре...можеш ли да обясниш горе долу къде се намира нещото и как да го регулирам?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 15 Юли 2007, 10:27

Върху кормилната кутия има винт ,който се върти с отверка или шестограм и контрагайка.Освобождаваш контрагайката,въртиш винта внимателно ,без да натягаш , до стегнато и връщаш около половин оборот.Ако след 1-2 дни волана продължава да е много стегнат ,освобождаваш още малко.Или ако не те мързи-вдигаш двете предни колелета и въртиш волана-когато минава през право положение не трябва да усещаш затягане.

И провери за луфт хебела там където влиза в кормилната кутия-мястото е много опасно,ако има луфт може да се обере, като набиеш хебела в опашката,но ако не стане или се появи отново или нов хебел или нова кормилна кутия,защото имаш разбити шлици.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: бургас
Пол: Мъж
Кара: е34

Мнение от nikolayyyyyy » 16 Юли 2007, 13:58

здравеите...зна4и и при мен се появи тоя проблел,когато колата се движи по павиран път волана ми лопа,искам да попитам ако е от хебела или от кормилната котия какви пари струват.....благодаря предварително

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.10.2004
Местоположение: София

Мнение от loobian » 16 Юли 2007, 20:00

Средната кормилна щанга е около 140-150 лв.
Страничните са по около 30-40 лв, а хебела не го знам.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.10.2004
Местоположение: София

Мнение от loobian » 16 Юли 2007, 20:01

zvetiko написа:Върху кормилната кутия има винт ,който се върти с отверка или шестограм и контрагайка.Освобождаваш контрагайката,въртиш винта внимателно ,без да натягаш , до стегнато и връщаш около половин оборот.Ако след 1-2 дни волана продължава да е много стегнат ,освобождаваш още малко.Или ако не те мързи-вдигаш двете предни колелета и въртиш волана-когато минава през право положение не трябва да усещаш затягане.

И провери за луфт хебела там където влиза в кормилната кутия-мястото е много опасно,ако има луфт може да се обере, като набиеш хебела в опашката,но ако не стане или се появи отново или нов хебел или нова кормилна кутия,защото имаш разбити шлици.


10х за инфото. Ще видя тия дни да ги проверя тези неща и като има развитие ще пиша.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Разград&Русе
Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
Мечтае да кара: E90 335d

Мнение от BAI_DOBRI » 16 Юли 2007, 20:30

Тъкмо и аз си мислех да пусна тема по тоя въпрос щото от доста време имам хлабини във волана, за това благодаря на колегата,който е пуснал темата и на отзовалите се.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.10.2004
Местоположение: София

Мнение от loobian » 16 Юли 2007, 20:35

Пичове, ако отиде на към кормилна кутия какво ще правим бре? Чувал съм че струват майка си и баща си :(

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.10.2004
Местоположение: София

Мнение от loobian » 16 Юли 2007, 21:40

Явор написа:питай Форумци :mhihi:


Така като гледаш да не би да съм писал на баба Ванга? :dummy:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Мнение от predel » 16 Юли 2007, 22:51

Диапазона на цените е около 150 - 200 лв - втора употреба, но трябва да си я видиш дали не е разбита... А нова.... нз. сигурно мнооого.


Номенклатурен номер : 32131138743
Описание : Rmfd strng g
Ед.цена (с ДДС) : 3614.38 BGL
Няма наличност

е това намерих!!! :shock:

или е това:

Номенклатурен номер : 32131141813
Описание : АТ-КОРМ. РЕЙКА
Ед.цена (с ДДС) : 3614.38 BGL
Няма наличност

Май са едно и също - ама несъм сигурен :evil:
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.10.2004
Местоположение: София

Мнение от loobian » 16 Юли 2007, 22:56

А, няма и 4000 лева...кво му даваш :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Значи за нова не можем да говорим...кофти работа. Ами, ще ходя на сервиз да я гледат.

А има ли възможност да се ремонтира качествено кормилната кутия? И ако не- в същност какъв е проблемът освен че е леко дразнещ този луфт?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Мнение от predel » 16 Юли 2007, 23:33

Продължава да се разбива и става гадно и лошо... но ако луфта е малък и е на кутията и не е натягана вече - оправя се... то това е една от болестите на 5-ти те серии. Но иначе пък е по-добре така с кормилна кутия :)
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Мнение от predel » 16 Юли 2007, 23:35

само за сравнение... голям борд нов = 1340 лв в дару; аз го взех от форума за 70 лв., та порядъците са сериозни... а в моргите вече има все повече 5-ци докарани от италия направо за части...
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 17 Юли 2007, 8:19

Ами като си нямате работа натягайте кормилната кутия. И после наистина ще дадете 3-4000 лв. за ремонти. Преди време и мен ме убеждаваха, че кутията ми била заминала. Е да, ама не! 100 пъти коментитраме тук, Жорката Пенчев цяла тема изписа с обяснения, Радо току-що е описал каква е разликата в поведението на колата. Замислете се малко, ако имаш луфт от 1 мм в началото на "веригата" дали накрая няма да е поне 3? Вместо да се хвърляте на скъпоструващи ремонти по-добре си подменете окачването. Къде са 500 лв., къде 3000?
Изображение

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook