Въпрос за 520 бензин?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: M52B20, M57D30
Мечтае да кара: MKA
Детайли за колата: ниска и бърза

Въпрос за 520 бензин?

Мнение от BMWdrivers » 27 Юни 2007, 0:02

Здравейте колеги, решил съм да си взимам Е34 520 бензин, та въпросът ми е имали разлика между двигателите '91-'95 година и ако има обяснете ми разликите. А също така и външните разлики знам, че по-новите са с големите бъбреци, някакви други разлики има ли? Какво да очаквам като динамика и разход?
Благодаря!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2090
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
Мечтае да кара: 5GT 535 xd

Мнение от SaSo » 27 Юни 2007, 9:41

От 91 до 95 се сменят 2 двулитрови мотора на Е34 ... М50В20 S1 ( без Ванос ) и M50B20 S2 ( със ванос ) .... Ванос или Валвтроник както искаш така му казвай...На практика двата мотора фабрично излизат 150кс и 190Nm въртящ момент и са равни като показатели, но като вземеш да ги караш става така че втория ( с ванос-а ) е по пъргав във ниските обороти... По добър е като динамика и е малко по икономичен ( от рода на 1 литър на 100км ).... Първия мотор си е типичен пример за бензинов мотор набира яко само във високите обороти... Външно разликата е следната .... Втория има една издатина отпред на мотора което всъщност е ваноса , първия го няма просто си е гладко отпред... Това за бъбреците не го гледай... Че има много Е34ки от късните със малък бъбрек... Което трябва да ти говори само едно ЧЕЛНО УДАРЕНА кола... Обикновенно им слагат с малък бъбрек след това щото се намира капак и бъбреци от фейслифта по-трудно...Гледай и огледалата също... На фейслифта огледалата са със тънката стойка..В общи линии е това...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 27 Юни 2007, 9:47

значи малко не съм съгласен за фейслифта, до средата на 94-та някъде може да се наблюдава тесния бъбрек с новите огледала, широкия бъбрек го слагат към края на 94-та. също така към фейслифта се наблюдават и други прагове. а 95-та се монтират и с 2 еърбаг-а, както и други волани.
Изображение


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 27 Юни 2007, 10:01

От 09.1993 се монтират т.нар.малки огледала на всички модели и големия бъбрек на моделите с V8 матори а от 95г. на останалите ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 27 Юни 2007, 10:02

dinozab написа:От 09.1993 се монтират т.нар.малки огледала на всички модели и големия бъбрек на моделите с V8 матори а от 95г. на останалите ;)

не е верно, едната 518-ска е 09.1994г с широкия бъбрек ;)
Изображение


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 27 Юни 2007, 10:08

Stanchev написа:
dinozab написа:От 09.1993 се монтират т.нар.малки огледала на всички модели и големия бъбрек на моделите с V8 матори а от 95г. на останалите ;)

не е верно, едната 518-ска е 09.1994г с широкия бъбрек ;)

Да не е ласкана челно :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Незнам точно от кога се слагат на всички модели с точност ама е там некаде

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 27 Юни 2007, 10:16

не е лъзгана ;)
Изображение

БМВманиачения
Аватар
Мнения: 5148
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: ПЕЧКА понавървяваща
Мечтае да кара: на ядене и пиене

Мнение от bmwfena » 27 Юни 2007, 10:22

dinozab написа:
Stanchev написа:
dinozab написа:От 09.1993 се монтират т.нар.малки огледала на всички модели и големия бъбрек на моделите с V8 матори а от 95г. на останалите ;)

не е верно, едната 518-ска е 09.1994г с широкия бъбрек ;)

Да не е ласкана челно :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Незнам точно от кога се слагат на всички модели с точност ама е там некаде
Дино-не се заяждай ами влез в мобиле.де и чукни 94та да видиш че има доста с големия бъбрек-----а ве кво стана с почерпката или трябва да си тъърся повод :mhihi:
Изображение


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 27 Юни 2007, 10:26

bmwfena написа:
dinozab написа:
Stanchev написа:
dinozab написа:От 09.1993 се монтират т.нар.малки огледала на всички модели и големия бъбрек на моделите с V8 матори а от 95г. на останалите ;)

не е верно, едната 518-ска е 09.1994г с широкия бъбрек ;)

Да не е ласкана челно :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Незнам точно от кога се слагат на всички модели с точност ама е там некаде
Дино-не се заяждай ами влез в мобиле.де и чукни 94та да видиш че има доста с големия бъбрек-----а ве кво стана с почерпката или трябва да си тъърся повод :mhihi:

Не се заяждам бе човек това беше в кръга на шегата както казах там някаде в края на 94 излизат големия бъбрек ама те не се ли водат маделна година 95 :roll:
Почерпката е лесна ма требе да се видим некаде :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2090
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
Мечтае да кара: 5GT 535 xd

Мнение от SaSo » 27 Юни 2007, 10:41

Абе според мене никой няма да си блъсне Е34ката с тесен бъбрек и да ходи да си търси широк.... Малко нелогично... По трудно се намира широк бъбрек от колкото тесен...

има някои които излизат и с 2 различни огледала от 93та година ...
http://mobile.de/SIDf4Eo5feNdbx-9Pyh4ey ... 257437878&


:mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

БМВманиачения
Аватар
Мнения: 5148
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: ПЕЧКА понавървяваща
Мечтае да кара: на ядене и пиене

Мнение от bmwfena » 27 Юни 2007, 10:51

SaSo написа:Абе според мене никой няма да си блъсне Е34ката с тесен бъбрек и да ходи да си търси широк.... Малко нелогично... По трудно се намира широк бъбрек от колкото тесен...

има някои които излизат и с 2 различни огледала от 93та година ...
http://mobile.de/SIDf4Eo5feNdbx-9Pyh4ey ... 257437878&


:mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
не трудно а мнага трудно-бах ти и майтапа тоа капак по скъп от на Е39ката :mhihi:
Изображение

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 27 Юни 2007, 14:59

SaSo написа:Ванос или Валвтроник

Не го обърквай....това са две тотално различни системи.
Изображение
Driver's Racing Team

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: M52B20, M57D30
Мечтае да кара: MKA
Детайли за колата: ниска и бърза

Мнение от BMWdrivers » 27 Юни 2007, 15:42

Това сивото пред мотора ли е Ванос и от коя година започва да се произвежда с Ванос?
Изображение
Shot at 2007-06-27

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 27 Юни 2007, 15:46

този мотор от снимката е без ванос, при ваноса отпред където е това жълтеникавото (златистото) има една издатинка още, а това е чисто плоско.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2090
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
Мечтае да кара: 5GT 535 xd

Мнение от SaSo » 27 Юни 2007, 16:01

За тия които шпрехят английския ето обяснението за системите :

Valvetronic
The Valvetronic system is the first variable valve timing system to offer continuously variable timing (on both intake and exhaust camshafts) along with continuously variable intake valve lift, from ~0 to 10 mm, on the intake camshaft only. Valvetronic-equipped engines are unique in that they rely on the amount of valve lift to throttle the engine rather than a butterfly valve in the intake tract. In other words, in normal driving, the "gas pedal" controls the Valvetronic hardware rather than the throttle plate.
Because the intake valves now have the ability to move from fully closed to fully open positions, and everywhere in between, the primary means of engine load control is transferred from the throttle plate to the intake valvetrain. By eliminating the throttle plate's "bottleneck" in the intake track, pumping losses are reduced, fuel economy and responsiveness are improved.


Single VANOS

(Variable Nockenwellen Steuerung) is an automobile variable valve timing technology developed by BMW in close collaboration with Continental Teves. VANOS varies the timing of the valves by moving the position of the camshafts in relation to the drive gear. This movement varies from 6 degrees of advanced to 6 degrees of retarded camshaft timing.

VANOS is a combined hydraulic and mechanical camshaft control device managed by the car's DME engine management system. The VANOS system is based on a discrete adjustment mechanism that can modify the position of the intake camshaft versus the crankshaft. Double-VANOS adds continuous adjustability to the intake and outlet camshafts.

VANOS operates on the intake camshaft in accordance with engine speed and accelerator pedal position. At the lower end of the engine-speed scale, the intake valves are opened later, which improves idling quality and smoothness. At moderate engine speeds and moderate load, the intake valves open much earlier, which boosts torque and permits exhaust gas re-circulation inside the combustion chambers, and exhaust emissions. At moderate speeds and light loading the camshaft is retarded reducing fuel consumption. Finally, at high engine speeds, intake valve opening is once again delayed, so that full power can be developed.

VANOS significantly enhances emission management, increases output and torque, and offers better idling quality and fuel economy. The latest version of VANOS is double-VANOS, used in the new M3.

VANOS was first introduced in 1992 on the BMW M50tu engine used in the 5 Series

и да не се бъркат ей ...!!!
:mhihi: :mhihi: :mhihi:



А иначе колега тоя мотор дето си го показал е без ВАНОС...Ако беше със ванос щеше да е с едно издуто отпред на това златистото...

М50В20 без ванос е по-шумен мотор от М50В20 с ванос! Друга съществена разлика....
Изображение

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook