... гръмна разширителния съд на антифриза...

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 26.11.2006
Местоположение: София, Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е39

... гръмна разширителния съд на антифриза...

Мнение от V_Kanchev » 11 Юни 2007, 20:05

На някой да му се е случвало да му гръмне (взриви) разширителният съд на антифриза, защото днес на мен ми се случи. Докато чаках 40мин. на включен климатик Буш да мене, без никаква индикация, нито прегря нито нищо чух едно БУМ и след него пушек и мъгла. Вдигам капака и гледам казанчето се сцепило по единият ръб. Един познат ми каза, че сигурно е от остаряването на пластмасата - не знам, само знам, че Буш ми дължи една казанче. :mhihi:


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: ... гръмна разширителния съд на антифриза...

Мнение от ivoo » 11 Юни 2007, 21:43

Ами заведи дело с/у него за имуществени вреди :mhihi: .Ако ти е добър адвоката можеш и още някой лев да си докараш като го обвините за :Пропуснати ползи:Получаване на силен стрес от гърмежа:след което е трябвало да посетиш логопед защото си почнал да пелтечиш :mhihi: и т.н и т.н докато сумата стигне 6-цифрено число.С получените пари си купуваш един разш. съд/2-ра употреба/ разбира се и ти доволен и Буш осъден :mhihi: :mhihi:

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 12 Юни 2007, 1:08

Ще се радвам на сериозни отговори,
тук не е подфорум "Извън темата"!

Колега, ако проблемът е в остарялата пластмаса, то с казанче втора употреба рискуваш да повториш случката.
ПП. За такъв проблем, чувам за пръв път.
Успех!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 12 Юни 2007, 9:33

Да създаде чак пък толкова високо налягане, че да пръсне казанчето :shock: :shock: :shock: Конструкцията предвижда да избие от капачка, съединение или някой и друг маркуч...
Може да се сължи на износен виско-съединител.
А може и да е нещо по-сериозно.
Изображение
ИзображениеИзображение

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

Мнение от CheGevara » 12 Юни 2007, 9:37

има доста случай на взрив на това казанче по немските форуми!
Причината не е ясна освен, че пластмасата е бъгава ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 12 Юни 2007, 9:44

Е*си случая!? :mhihi:
Много кофти, колега! :confused: Но при тази статистика наистина е по-добре ново - да не го правиш 2 пъти!!
Изображение
ИзображениеИзображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Мнение от Lucky » 12 Юни 2007, 11:47

Аз имах същия случай и сега съм с нов радиатор. По принцип се продава само разширителния съд щото има отделен номер но май само в официалните сервизи. Пак там ми казаха да си взема чисто нов Нисенс и аз си взех. Не съжалявам.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 12 Юни 2007, 11:55

ако охладителната система ти е наред, не би трябвало да направи такова налягане, че да ти гръмне разширителния съд. т.е. водна помпа, термостат, ел перка, капачка разширителен съд.
на мене ми беше блокирал термостата и ми излезна казанчето от уплътненията. като свалих радиатора подмених уплътненията реших да пробвам на какво налягане ще държи самия радиатор.
1-ви опит с капачка, запушване на всички отвори с гума и тел :mhihi: и надуване с компресор - около 2 бара почна да издиша от капачката.
2-ри опит без капачка - със запушен отвор, отново надуване с компресор до 3.2-3 и не даде признак да изкача казанчето или друго.

та мисълта ми беше, че явно не ти е съвсем наред охладителната система ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 22.07.2005

Мнение от madeinbg » 12 Юни 2007, 17:36

A капачката да не би да не изпуска налягането?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 13 Юни 2007, 8:29

madeinbg написа:A капачката да не би да не изпуска налягането?

Капачката се сменя на всеки 2-3 години заедно с антифриза (ако караш със синия)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 26.11.2006
Местоположение: София, Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е39

Мнение от V_Kanchev » 14 Юни 2007, 21:29

Капачката я смених преди около три месеца, обаче този съд сe беше доста деформиран като го сравних с новия - поне обема му е 20% повече, а и е доста изгорял (цвета му е тъмно кафяв, а на новия е бял). Около тази история почнах да си проверявам всичко свързано с охлаждането на двигателя и открих, че са ми изгорели и резисторите на вентилатора, нови са 95лв. - ненормалници, и сега се мъча да измисля някаква алтернатива на тези резистори.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Мнение от Lucky » 15 Юни 2007, 17:11

V_Kanchev написа:Капачката я смених преди около три месеца, обаче този съд сe беше доста деформиран като го сравних с новия - поне обема му е 20% повече, а и е доста изгорял (цвета му е тъмно кафяв, а на новия е бял). Около тази история почнах да си проверявам всичко свързано с охлаждането на двигателя и открих, че са ми изгорели и резисторите на вентилатора, нови са 95лв. - ненормалници, и сега се мъча да измисля някаква алтернатива на тези резистори.


По добре недей, освен ако не намериш нещо на 100 % съвместимо

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 15 Юни 2007, 17:58

Lucky написа:
V_Kanchev написа:Капачката я смених преди около три месеца, обаче този съд сe беше доста деформиран като го сравних с новия - поне обема му е 20% повече, а и е доста изгорял (цвета му е тъмно кафяв, а на новия е бял). Около тази история почнах да си проверявам всичко свързано с охлаждането на двигателя и открих, че са ми изгорели и резисторите на вентилатора, нови са 95лв. - ненормалници, и сега се мъча да измисля някаква алтернатива на тези резистори.


По добре недей, освен ако не намериш нещо на 100 % съвместимо

защо? това си е просто съпротивление ;)
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Мнение от Lucky » 15 Юни 2007, 18:46

Това си е мое мнение щото не се бъзикам с неща отговорни за охлаждане :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 15 Юни 2007, 18:50

ами понеже стандартни ми се видат кекави, та моето го моднах как си знам аз, вече 1 година бачка безотказно, а параметрите са същите и най-важното, че цялото удоволствие не ми струва нито 1 лв ;)
Изображение

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook