обезвъздушаване нa радиатора kak ????????

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 8.08.2006

обезвъздушаване нa радиатора kak ????????

Мнение от mafffff » 12 Юни 2007, 22:32

колеги как става тоя номер ... тук някой казват че е елементарно а други че е сериозна работа ... кой е правия и мога ли да го направя сам ??? и как ???

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1349
Регистриран на: 15.04.2006
Местоположение: Любимец
Пол: Мъж
Кара: E38

Мнение от the_gate » 12 Юни 2007, 23:41

каква ти е колата(с какъв двигател е)? :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.10.2004
Местоположение: София

Мнение от loobian » 13 Юни 2007, 8:56

Чакаш колата да изтине.
Отваряш капачката на казанчето в което наливаш антифриз/вода. До тази капачка има една малка тапичка с резба. Отваряш и нея и я махаш настрани. Пази я, че изгубиш ли я- лошо.
Палиш колата, наливаш вода/антифриз и чакаш да загрее.
Стрелката за температурата трябва да отиде посредата. Когато това стане, започваш да я фурсираш по малко. Нивото на водата/антифриза може да падне. Ако стане така- доливаш но бавно за да не пукнеш главата от голяма температурна разлика.
И това с фурсирането и доливането го правиш докато през дупката на малката тапичка не започне да излиза струя вода.
Ако колата ти има много въздух, това може да отнеме и 10-15 минути, тъй че бъди търпелив. Но едно е задължително- през дупката на малката тапа, като изфурсираш трябва да излиза струя вода.

Щом това се случи, затваряш малката тапичка, доливаш ако е нужно още малко течност и затваряш и голямата капачка и си готов. Можеш и да гасиш колата след това.

Индикация че нямаш въздух в системата- радиаторът трябва да се загрява наввякъде и да нямаш студени части от него, и маркучите не трябва да са твърди като камък.

Това е...успех! 8)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1011
Регистриран на: 8.02.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от veso VTK » 13 Юни 2007, 10:42

---Едно уточнение.Когато обезвъздушаваш отвори парното на максимум.И следи постоянно темпеатурата да не се качва.А и до термостата има един болт с глава 10-ка.Това е най високата точка на системата.Отхлабваш го леко и от там също трябва да текне чист антифриз.Без мехурчета.Общо взето е трудна работа.Ако си от Пловдив и имаш нужда от помощ,пиши на ЛС.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.10.2004
Местоположение: София

Мнение от loobian » 13 Юни 2007, 10:46

veso - аз тия неща не съм ги правил и се получава добре... ама знам ли.

Само да добавя, че забравих- колата не трябва да е под наклон!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 13 Юни 2007, 10:58

И ако въпреки гореописаното нищо не си направил,оставяш капачката на разширителният съд и винта за обезвъздушаване отворени и чакаш антифриза да си охлади по естествен път за няколко часа-при свиването си гони всичкият въздух.След това доливаш,завърташ всичко и караш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 12.04.2006
Местоположение: Пловдив

Мнение от DJJonny » 13 Юни 2007, 11:15

loobian написа:veso - аз тия неща не съм ги правил и се получава добре... ама знам ли.

Само да добавя, че забравих- колата не трябва да е под наклон!

Напротив, донякъде е хубаво да е с предницата по-нависоко :)
Ако неможеш да караш, НЕДЕЙ! Уважавай живота на другите ако не ти пука за твоя.
АЗ КАРАМ СПОРЕД ПРАВИЛНИКА ЗА ДВИЖЕНИЕ. А ВИЕ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1011
Регистриран на: 8.02.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от veso VTK » 13 Юни 2007, 14:57

loobian написа:veso - аз тия неща не съм ги правил и се получава добре... ама знам ли.

Само да добавя, че забравих- колата не трябва да е под наклон!

---Въпрос.Ако парното ти е затворено,къде ще отиде въздуха после като го пуснеш?И при условие че най високата точка е до термостата,как мислиш че въздуха ще излезне без да развъртиш винта?Ако греша нека някой ме поправи.

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 13 Юни 2007, 16:41

Парното задължително трябва да е на МАХ. Това за термостата не е задължително. Като изфорсираш ДВГ помпата върти по-бързо, което от своя страна означава, че антифризът се движи по-бързо в системата. При изфорсирването се получава нещо като вълна и имено тя ще избута въздуха от термостата, а след това и по цялата система. Но не задържай много време на високи обороти, започва да хвърля от малката тапичка.
И задължително започни процедурата на абсолютно студен ДВГ.
Изображение

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook