обезвъздушаване нa радиатора kak ????????
Модератор: Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
обезвъздушаване нa радиатора kak ????????
колеги как става тоя номер ... тук някой казват че е елементарно а други че е сериозна работа ... кой е правия и мога ли да го направя сам ??? и как ???
Чакаш колата да изтине.
Отваряш капачката на казанчето в което наливаш антифриз/вода. До тази капачка има една малка тапичка с резба. Отваряш и нея и я махаш настрани. Пази я, че изгубиш ли я- лошо.
Палиш колата, наливаш вода/антифриз и чакаш да загрее.
Стрелката за температурата трябва да отиде посредата. Когато това стане, започваш да я фурсираш по малко. Нивото на водата/антифриза може да падне. Ако стане така- доливаш но бавно за да не пукнеш главата от голяма температурна разлика.
И това с фурсирането и доливането го правиш докато през дупката на малката тапичка не започне да излиза струя вода.
Ако колата ти има много въздух, това може да отнеме и 10-15 минути, тъй че бъди търпелив. Но едно е задължително- през дупката на малката тапа, като изфурсираш трябва да излиза струя вода.
Щом това се случи, затваряш малката тапичка, доливаш ако е нужно още малко течност и затваряш и голямата капачка и си готов. Можеш и да гасиш колата след това.
Индикация че нямаш въздух в системата- радиаторът трябва да се загрява наввякъде и да нямаш студени части от него, и маркучите не трябва да са твърди като камък.
Това е...успех!
Отваряш капачката на казанчето в което наливаш антифриз/вода. До тази капачка има една малка тапичка с резба. Отваряш и нея и я махаш настрани. Пази я, че изгубиш ли я- лошо.
Палиш колата, наливаш вода/антифриз и чакаш да загрее.
Стрелката за температурата трябва да отиде посредата. Когато това стане, започваш да я фурсираш по малко. Нивото на водата/антифриза може да падне. Ако стане така- доливаш но бавно за да не пукнеш главата от голяма температурна разлика.
И това с фурсирането и доливането го правиш докато през дупката на малката тапичка не започне да излиза струя вода.
Ако колата ти има много въздух, това може да отнеме и 10-15 минути, тъй че бъди търпелив. Но едно е задължително- през дупката на малката тапа, като изфурсираш трябва да излиза струя вода.
Щом това се случи, затваряш малката тапичка, доливаш ако е нужно още малко течност и затваряш и голямата капачка и си готов. Можеш и да гасиш колата след това.
Индикация че нямаш въздух в системата- радиаторът трябва да се загрява наввякъде и да нямаш студени части от него, и маркучите не трябва да са твърди като камък.
Това е...успех!

---Едно уточнение.Когато обезвъздушаваш отвори парното на максимум.И следи постоянно темпеатурата да не се качва.А и до термостата има един болт с глава 10-ка.Това е най високата точка на системата.Отхлабваш го леко и от там също трябва да текне чист антифриз.Без мехурчета.Общо взето е трудна работа.Ако си от Пловдив и имаш нужда от помощ,пиши на ЛС.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
И ако въпреки гореописаното нищо не си направил,оставяш капачката на разширителният съд и винта за обезвъздушаване отворени и чакаш антифриза да си охлади по естествен път за няколко часа-при свиването си гони всичкият въздух.След това доливаш,завърташ всичко и караш.
loobian написа:veso - аз тия неща не съм ги правил и се получава добре... ама знам ли.
Само да добавя, че забравих- колата не трябва да е под наклон!
Напротив, донякъде е хубаво да е с предницата по-нависоко

Ако неможеш да караш, НЕДЕЙ! Уважавай живота на другите ако не ти пука за твоя.
АЗ КАРАМ СПОРЕД ПРАВИЛНИКА ЗА ДВИЖЕНИЕ. А ВИЕ?
АЗ КАРАМ СПОРЕД ПРАВИЛНИКА ЗА ДВИЖЕНИЕ. А ВИЕ?
loobian написа:veso - аз тия неща не съм ги правил и се получава добре... ама знам ли.
Само да добавя, че забравих- колата не трябва да е под наклон!
---Въпрос.Ако парното ти е затворено,къде ще отиде въздуха после като го пуснеш?И при условие че най високата точка е до термостата,как мислиш че въздуха ще излезне без да развъртиш винта?Ако греша нека някой ме поправи.
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Парното задължително трябва да е на МАХ. Това за термостата не е задължително. Като изфорсираш ДВГ помпата върти по-бързо, което от своя страна означава, че антифризът се движи по-бързо в системата. При изфорсирването се получава нещо като вълна и имено тя ще избута въздуха от термостата, а след това и по цялата система. Но не задържай много време на високи обороти, започва да хвърля от малката тапичка.
И задължително започни процедурата на абсолютно студен ДВГ.
И задължително започни процедурата на абсолютно студен ДВГ.

9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани