Съвет за покупка-523 или 520.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Съвет за покупка-523 или 520.
Здравейте, смятам да си купувам E39 тази година или догодина, и се нуждая от съвети от хора, които разбират,а не квартални майстори. Не бързам, затова искам да си избера нещо добро, дори да е догодина, избора ми ще е между 520 и 523, 1997-1999г.
Приятели ми препоръчват да не си взимам 520, защото бил стария двигател, който се слага на старите 5-ци (1993-та примерно) и бил доста тромав за това купе. Вярно ли е и дали си струва да отделя повече пари за 523, която е с 20 коня повече?
Разликата чувствителна ли е и двигателя на 523, нов ли е или и той е от старите?
Извинявам се за глупавите въпроси, не разбирам особено. Много зависи и какъв късмет ще имам в избора на автомобил, но поне да се насоча. Идеята ми е да й сложа хубав газов инжекцион, това доколко ще окаже влияние на двата двигателя като мощност? Искам да попитам и за автоматика на тези двигатели, добър ли е, чувства ли се осезаемо разликата? Знам,че в България трудно бих си намерил гледана кола, затова може и да си внеса, то от чужбина пък съвсем трябва да разчитам на късмет за нещо добро.
Засега това са въпросите ми, имам и други относно екстрите, но за тях покъсно ще попитам, първо искам да се спра на двигател и скоростна кутия. 523 автоматиците в България май са рядкост, следя обяви и предлагането в момента е една единствена.
Благодаря на всички и се надявам скоро да бъда и аз в клуба. Само за съпоставяне да кажа,че в момента карам калибра 16V и може би за мощността с нея искам да сравня, като ускорение и скорост. Знам,че е смешно,защото няма място за сравнение на двата автомобила.
Приятели ми препоръчват да не си взимам 520, защото бил стария двигател, който се слага на старите 5-ци (1993-та примерно) и бил доста тромав за това купе. Вярно ли е и дали си струва да отделя повече пари за 523, която е с 20 коня повече?
Разликата чувствителна ли е и двигателя на 523, нов ли е или и той е от старите?
Извинявам се за глупавите въпроси, не разбирам особено. Много зависи и какъв късмет ще имам в избора на автомобил, но поне да се насоча. Идеята ми е да й сложа хубав газов инжекцион, това доколко ще окаже влияние на двата двигателя като мощност? Искам да попитам и за автоматика на тези двигатели, добър ли е, чувства ли се осезаемо разликата? Знам,че в България трудно бих си намерил гледана кола, затова може и да си внеса, то от чужбина пък съвсем трябва да разчитам на късмет за нещо добро.
Засега това са въпросите ми, имам и други относно екстрите, но за тях покъсно ще попитам, първо искам да се спра на двигател и скоростна кутия. 523 автоматиците в България май са рядкост, следя обяви и предлагането в момента е една единствена.

Благодаря на всички и се надявам скоро да бъда и аз в клуба. Само за съпоставяне да кажа,че в момента карам калибра 16V и може би за мощността с нея искам да сравня, като ускорение и скорост. Знам,че е смешно,защото няма място за сравнение на двата автомобила.

Местиш се от Opel на BMW, промени си и мисленето. Повечето хора във форума ще ти се скарат доста за идеята ти с газовото. По-добре си вземи дизелова, ако смяташ, че разхода на бензиновия двигател е висок, ако я караш редовно, ще си избиеш парите от по-скъпата покупка.
Преди да си вземеш BMW ти препоръчвам да разгледаш цените на частите, има доста голяма разлика между тези за Opel и BMW. Казвам ти го като шофьор на Opel и BMW, защото карам автомобили от двете марки.
А по въпроса ти, 520i и 523i са модификации на двигател M52. При е34 двигателя е М50. Доколко двата двигателя са еднакви или различни трябва да обясни друг, защото не съм запознат.
Преди да си вземеш BMW ти препоръчвам да разгледаш цените на частите, има доста голяма разлика между тези за Opel и BMW. Казвам ти го като шофьор на Opel и BMW, защото карам автомобили от двете марки.
А по въпроса ти, 520i и 523i са модификации на двигател M52. При е34 двигателя е М50. Доколко двата двигателя са еднакви или различни трябва да обясни друг, защото не съм запознат.
'02 BMW 525d
Зная,че е така и с газовото и с резервните части, знам че поддръжката няма нищо общо с опел, неисках дизелов двигател и затова се спрях на тези модификации.Имам възможност да я храня на бензин за километрите,които аз навъртам в момента, но ако започна да я карам повече, защо разхода да не го разделя на две.Четох доста за газовите инжекциони и вероятно са добър компромис, но ще помисля още,а които иска от колегите тука нека ми се кара и да се смее ако иска за решението ми.
- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Ще подкрепя изказването по-горе - спри се на дизел. Аз много исках моята 520-ка да е с м54 , съответно 170к.с. и си платих акциза като пич (нищо че още се питам за чий ги плащаме тия акцизи). Ако си вземеш 523 ще дадеш повече пари първоначално , ще платиш акциз и накрая ако сложиш и газов инжекцион сметката ще скочи доста над цената на дизелова кола.
Аз от скоро съм във форума , но съм виждал стари теми, сравняващи 520i и 525tds - останах с впечатление , че преобладаващото мнение е че и двете коли не върят (тежки са за тези мотори) , но все пак големия въртящ момент на дизела си казва думата.
Аз от скоро съм във форума , но съм виждал стари теми, сравняващи 520i и 525tds - останах с впечатление , че преобладаващото мнение е че и двете коли не върят (тежки са за тези мотори) , но все пак големия въртящ момент на дизела си казва думата.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- Kartoff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 454
- Регистриран на: 31.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535xd LCI
Аз съм с TDS и нямам проблеми с вървенето... Набира си съвсем нормално и може да поддържа 230 км/ч без проблеми, ако има къде
Тия дни ходих до морето и по пътя карах заедно с много други коли, които би трябвало да са по мощни и да вървят повече, ама никой не ми избяга
Карах след един Мерцедес S320 (не знам колко коня е) и набираше еднакво и така по цялата магистрала от Правец към София... Но все пак моята е с чип 



- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Аз съм с 520 и нямам проблеми с вървенето.
Е, 230 и не съм вдигал, то по документи вмакса е 226, ама един път без да се усетя бях стигнал 170 на цариградско.
Наскоро се гоних с една нова вектра 3.0 V6 по магистралата - малко по-добре набираше от мен, но не успя да избяга. Та... вървенето е относително. 



"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
Съгласен съм с вас, чел съм доста в този форум за ТДС и 520 ,тъй като найчесто ги съпоставят, и тъй като неисках тази тема да се превърне в поредната,в която ще спорим за или против дизела и бензина, затова посочих двата двигателя,които си бях наумил да търся.Не бързам с покупката, ще чуя още достататъчно мнения от опитни хора с бмв-та, имах желание да имам и алтернатива при горивата затова избрах бензинов двигател,а и съм почитател на бензиновите двигатели,не искам да се изказвам за дизел,защото не съм карал и не разбирам ,но и нямам нищо против него,затова никой да не се обижда:)
Привет, Колега ето ти моето скромно мнение. Запалих се по бмв-тата преди 2 години имах Е36 316i и сега Е39 520I с М52 мотор. Доволен съм от Е39-тката. Върни достатъчно добре за този клас автомобил ( все пак това е лимузина а не спортен автомобил и се набляга на комфорт) Разхода е нормален предвит габаритите на колата и тежките ни крака
.Двигателя е доста еластичен и несе налага често сменяне на предавките, а по магистрала си лепиш 200 без проблем, като се чувстваш комфортно вътре а не все едно излиташ
. Това е моето мнение. За дизела немога да ти кажа нищо тъй, като нямам опит с дизеловите автомобили. За газта съм 100% против. Тези коли неса за " газифициране" Аз имам относително голям пробег поне за мен и по-скоро бих преминал на дизел но не и газ.
успех в избора.


успех в избора.
- Lucky
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 1619
- Регистриран на: 10.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
- Мечтае да кара: 5GT 535i
Земи си по-големия мотор малко повече кончета като разход не е по-голям, всичко друго е еднакво. Това важи ако имаш равностоен избор което е рядко. На практика взимаш това което е по - добро
техническо състояние, с повече екстри, цвят който ти допада и т.н.

- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Обощена оценка за динамичните характеристики на един автомобил можеш да си направиш по следния начин:
- опртеделяш един коефициент като разделяш собственото тегло на автомобила(включва собствената маса на автомобила, на шофьора - 68 кг. и пълна зарядка с гориво) на броя конски сили;
- приемлива динамика имат автомобилите с коефициент под 12. От 12 нагоре са пътнически автомобили и не носят очакваното удоволствие от карането.
А пък относно слагането на газов инжекцион - заслужаваш анатемосвне во век и веков!!!
Желая ти успех при избора и копуването на бимата!
- опртеделяш един коефициент като разделяш собственото тегло на автомобила(включва собствената маса на автомобила, на шофьора - 68 кг. и пълна зарядка с гориво) на броя конски сили;
- приемлива динамика имат автомобилите с коефициент под 12. От 12 нагоре са пътнически автомобили и не носят очакваното удоволствие от карането.

А пък относно слагането на газов инжекцион - заслужаваш анатемосвне во век и веков!!!

Желая ти успех при избора и копуването на бимата!
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
theOnly, нямах идея да ги съпоставям. Мисълта ми беше, че за тези размери колата далеч не е тромава... нищо, че е само 150 кс. Естествено, колкото повече - толкова повече, както е казал Мечо Пух.
pazokolarov, интересна аритметика, ще го запомня.

pazokolarov, интересна аритметика, ще го запомня.

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- CheGevara
- Weißwurst-Fresser
-
- Мнения: 2687
- Регистриран на: 22.11.2003
- Местоположение: в рекарото
- Кара: F40
- Гост
-
Естествено Мечо Пух е прав-колкото повече-толкова повече! Не знамсамо с тоя пусти акциз!Ако я взимаш отвън шете одерат държавата с бая парици,които можеш да вкараш за по-нова 520ка и с повече екстри! Ако я взимаш от тука-разликата ще е по-малка в цената ,но въпреки всичко някой е платил тоя акциз и ше си го търси при продаване! Така че ако са ти равностойни на години и на пари-естествено взимаш по-мощната,но иначе при голяма разлика в парите и 20ката ше ти свърши идеална работа! Аз карах 323 едно време и беше самолет само че в Русе ме болеше гъза след пристигане за нула време,а сега и 520ка комби ми върши идеална работа,вози като за бели хора и си набира достатъчно,а на дълго е неотразима!
520i, 523i и 528i са с еднакви като конструкция двигатели, само обемът е различен. Разходът на гориво на трите е еднакъв (разликата е незабележима напрактика). 520 върви прилично, но не бързо--по каталог 0-100 за 10.4сек. и Vmax--220км/ч. Другите два са чувствително по-мощни. 523 е с 2.5л мотор и освен 20к.с., има и около 50Нм повече от 520 (а това се усеща
). 528 е още по-добър. Така, че ако парите на са проблем, взимай най-големия, който намериш. Ако я внасяш, поне за сега има акциз и цената става много висока. Потърси в БГ, може да имаш късмет.
Ако газовият инжекцион се направи добре, не би трябвало да имаш проблем. И "на запад" слагат газ на такива коли.

Ако газовият инжекцион се направи добре, не би трябвало да имаш проблем. И "на запад" слагат газ на такива коли.
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани