Проблем с Климатика

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 10.05.2007
Местоположение: Русе

Проблем с Климатика

Мнение от БЕБЕTO » 27 Май 2007, 0:12

Здравейте! Времето се стопли и реших да си пусна килмата, като съм насроил и двете зони на 16 градуса обаче духа много слабо студено в никакъв случай температурата не е 16 градуса и ми се стори, че полека се загуби и това студено дето духаше. Просто го спрях за да не стане нещо повече. Някой може ли да ми каже от какво би могло да бъде за да знам как да търся проблема. Благодаря ви предварително!!!

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Мнение от Lucky » 27 Май 2007, 1:05

Най-добре отиди при специалист. Предположения много - останалси без фреон е най-безболезненото. Добре си направил че си спрял климатика.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 12.09.2005
Местоположение: гр.София

Мнение от redex » 27 Май 2007, 2:08

Привет, Колега имах подобен проблем на твоя. Климатика ми духаше но някак си не така, както трябва. Ето какво направих аз:
1. Проверка на климатика, както каза Лъки за фреон, липсваха ми 300 грама! Допълване с фреон.
2. Радиатора на климатика ( Кондензера) ми се беше задръстил с боклуци. Свалих водния радиатор, който също беше започнал да се задръства и измих обилно кондензера и водния радиатор. Ефекта е 100% положителен. Климатика бълва ледени блокчета вътре в купето.
Успех

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 10.05.2007
Местоположение: Русе

Мнение от БЕБЕTO » 27 Май 2007, 10:07

Ами ще търся утре специалисти да видя какво ще ми кажат и ще споделя тук. Дано както казвате е само Фреон, но се питам каде ли е изтекал този който е бил вътре евентуално. Не знам как се проверява нивото му пък и направих грешката да не го изпробвам, като си купувах колата:(
Ще ги накарам и да ми почистят радиатора както ме посаветва Редекс, дано не е нещо сериозно ще кажа какво е станало.

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

Мнение от CheGevara » 27 Май 2007, 13:44

колега на 21 градуса го настройвам и духа лед. Иди да ти налеят фреон и да ти проверят за течове със специален уред който засича изтичане на фреон. Те ще ти проверят между радиаторите и тъкмо ще видиш дали са за почистване или не. Провери си перката отпред преди решетката дали се върти, защото често запича.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 10.05.2007
Местоположение: Русе

Мнение от БЕБЕTO » 27 Май 2007, 14:46

Благодаря, ще погледна и перката ама съм сигурен, че се върти. Освен, ако не се прецакала нещо, както казваш!

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 27 Май 2007, 18:30

А най-първото нещо, което можеш да направиш и което и без това си е за правене, а пък може да ти реши и проблема, ако е от него, е да си смениш филтрите за въздуха!
Ако филтрите са задръстени от боклук няма дебит на въздуха и климата пак не ще да духа! Най-лесния вариант да пробваш е да ги махнеш и да го пуснеш пак - ако духне студено си за нови филтри -ако пак не ще-давай по процедурата, която колегите са описали! Успех!

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 10.05.2007
Местоположение: Русе

Мнение от БЕБЕTO » 27 Май 2007, 23:31

SKISA, смених ги още преди 2 седмици защото си бяха за смяна наистина обаче тия които взех ги вкарах доста трудно не знам дали това е нормално, даже забелязах че са обиколени с гума докато предните не бяха. Възможно ли е да съм объркал нещо защото си ги сменях сам и не мисля, че е кой знае колко сложно да се сменят. Утре преди да отида в сервиз ще ги махна и ще пробвам без тях за малко макар че ме е страх да не прецакам компресора нещо. Благодаря ти все пак за савета колега!!!

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 28 Май 2007, 10:38

Тва не може да ти бърка духането на студеното! Щом са нови начи минава въздуха! По принцип ако са запушени с мърсотия много -не минава достатъчно въздух и компресора спира ,за да не бачка без дебит на охлаждане и тогава може да не духне достатъчно,но щом са нови -независимо ,че са различни/ даже с гума е по-добре да са ,че уплътняват/ трябва да работи климатика. Следващото най-вероятно е загуба на фреон. В специализиран сервиз за климатици, ще ти го източат, надуят да проверят за пропуски и ше го напълнят! Трябва да го напълнят с точното количество ,което е описано на планката под капака на двигателя,защото ако е повече или по-малко нема да работи добре,ма те хората ако са специалисти го правят задължително/мерят на теглилка ,докато наливат фреона.

Ако и това не помогне, вече си за кофти ремонт на климата, ама е малко вероятно. Климатиците губят фреон и без пропуски - само от седене, така че едно зареждане би трябвало да те уреди със студ. ;)

П.С. Хубаво би било да си слагаш въздушни филтри с активен въглен, защото те възпрепятстват влизане на смрад,полени и пушилки в купето, ама двата са 80лв....

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 29.05.2007
Местоположение: Русе
Пол: Мъж

Мнение от kres » 29 Май 2007, 6:21

Здрасти на всички!
А прословутия датчик за външната температура влияе ли с нещо на работата на климатроника, или на нещо друго?
В смисъл проблем ли е ако не работи и показва - 40 ?

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 26.06.2006
Местоположение: София

Мнение от BatRambo » 29 Май 2007, 8:38

kres написа:Здрасти на всички!
А прословутия датчик за външната температура влияе ли с нещо на работата на климатроника, или на нещо друго?
В смисъл проблем ли е ако не работи и показва - 40 ?


Има цяла тема с описание и обяснение кога и защо ти излиза -40.
Датчик колега....

за повече инфо ето ти линк :
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=21035

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 29.05.2007
Местоположение: Русе
Пол: Мъж

Мнение от kres » 29 Май 2007, 9:19

BatRambo написа:
kres написа:Здрасти на всички!
А прословутия датчик за външната температура влияе ли с нещо на работата на климатроника, или на нещо друго?
В смисъл проблем ли е ако не работи и показва - 40 ?


Има цяла тема с описание и обяснение кога и защо ти излиза -40.
Датчик колега....

за повече инфо ето ти линк :
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=21035


Ами колега, изчетох каквото намерих, но никъде не попаднах на информацията която ме интересува, а именно :
Каква е точно ролята на датчика?
Чисто информативна (да дава информация на водача за температурата на околната среда) или се използва и от други системи за управление и контрол (климатик, компютър и тнт)
Блягодаря за линка все пак !

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 26.06.2006
Местоположение: София

Мнение от BatRambo » 29 Май 2007, 9:56

kres написа:
BatRambo написа:
kres написа:...

Датчик колега....

Ами колега, изчетох каквото намерих, но никъде не попаднах на информацията която ме интересува, а именно :
Каква е точно ролята на датчика?
Чисто информативна (да дава информация на водача за температурата на околната среда) или се използва и от други системи за управление и контрол (климатик, компютър и тнт)

Ами виж сега, значи не че съм експерт, но според мен играе не малко важна роля този датчик. В темата за която ти пратих линк е написано че когато показва -40, значи има или прекъснат кабел или сдухан датчик. Според мен, от този датчик зависи настройката на работа на двигателя (тук може да ме поправите ако греша, възможността е голяма :) ), друго... мисля че той е виновника да си се подгряват страничните огледала когато температурата навън спадне под 0 или -5 градуса.... и т.н.

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 29.05.2007
Местоположение: Русе
Пол: Мъж

Мнение от kres » 29 Май 2007, 21:02

Е те за това става въпрос... Ясно е какви са причините да не работи (прекъснат кабел, повреда в датчика, липсващ такъв и тнт...), но какви са последствията ако не работи ?!?!
Защото ако целта му е чисто информативна, мога да не се занимавам засега с него, а когато ми остане време.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook